Gå til innhold

Jeg lurer på om det er flere enn meg som liker.....

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Atacand

Hei :)

Jeg liker å brodere og bruke hendene til noe fornuftig enn å sitte med en sneip i munnen.Er det noen som liker sysle med håndarbeid her eller er dere ikke så gamledagse.men har dere noen hobbyer som er mer moderne?

hilsen

Atacand :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De siste månedene har nok tastaturet fått gjennomgå av meg, men jeg har da rukket å brodere en fødsels/dåpsstreng innimellom, har en igjen, men må ha en pause. Blir litt lei innimellom. Før jeg fikk barn så var jeg veldig ivrig på å strikke, brodere og hekle. Men etter at barna kom, så er det så liten tid til overs. Men jeg regner med at lysten kommer tilbake den dagen jeg kan sitte å strikke eller sy uten at garnet forsvinner i et annet rom :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent27

Jeg er gammeldags, og liker både kamferdrops og brodering. :hoho:

Det går litt i bølgedaler, for noen ganger gidder jeg bare pc og tv. Men, når den store broderingsånden kommer over meg kan jeg sitte og brodere i timesvis. Og nei: jeg er ikke pensjonist. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Jeg synes det er utrolig kjekt å brodere. Jeg gjør heller det enn å lese en bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å brodere! Både vanlig og Japansk kunstbroderi. Får oxo andre "diller" innimellom, som å strikke engelsk konfekt (!), male koselige kort, lage dørskilt og postkasser, trolldeig mm. Egentlig skulle jeg hatt en gammeldags syklubb.....! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg bruker å strikke sokker og andre ting i gave, og så har jeg lært meg å hekle grytekluter (helt enkle da). syns det er fint å holde på med, og ikke minst å gi bort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tiden blir det nok matlaging på jobb, og tastaturet på kveldene hendene mine er opptatt med. Men jeg elsker å brodere, men har ikke noe akkurat nå. Skal kjøpe noe nytt når høsten kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger syr jeg (klær, puter...whatever) - det siste var nytt trekk til sofaen... *stønn*

Noen ganger leser jeg dikt

Noen ganger maler jeg (veldig lenge siden sist nå)

Og noen ganger koser jeg med fjernkontrollen

Det kommer helt an på humøret!

Suz :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker sånt jeg!

Driver med alt mulig dill. Akkurat nå er det hardangersøm jeg sysler med.. Og i forrige uke var det maling av små trebokser og serviettdecoupage.

Så syr jeg og strikker og maler og klipper og limer, lager såper og drops, og gips..

Kort sagt elsker jeg å lage ting. Men hopper fort fra "hobby" til "hobby", for jeg går fort lei av en ting, men kommer som regel tilbake til alt etter en stund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen anfall med strikking, og har egentlig hatt lyst til å gå igang med brodering - har bare ikke kommet igang. Ellers har jeg en del småprosjekter, både foran tven og uten tv. Leser i perioder masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker å tegne og male, samt å bake er morsomt også. Leser mye, og sitter en del foran pc'en.... Ikke plass til noen sneip i handa mi i alle fall. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg broderer sånn ca hvert 3 år :ler: Kommer halvveis, og blir møkkalei.

Så må en venninne overta.

Har en tendens til å kjøpe svære flotte broderier, også går jeg lei.....dyrt og unødvendig.

Den store hobbyen er nok maling.

Når jeg tar frem staffeliet mitt, så glemmer jeg tid og sted.

Men har desverre alt for liten tid til det. :cry:

Men, ja......litt gammeldags i perioder :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker godt å strikke, men glemmer det når det er varmt i været. Strikking for meg er sånn høst-vinter-ting. Er god på sokker, votter og luer. Vil gjerne prøve meg på en Marius-genser til kjæresten, men han vil ikke ha. Kanskje like greit, for da hadde jeg vel ikke fått tid til KG :ler:.

Ellers legger jeg opp buksene mine. Har visstnok sydd en hel del i mitt liv, blant annet to par gamasjer (for en dritt jobb!!), men godt fornøyd nå i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker og bruke hendene mine.. Tegne, male, sy (kær, vesker, osv) brodere, strikke - alt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker bedre å vaske kjøkkenskap, jeg..... :ler:

Men søsteren min er kjempeflink, hun har brodert klokkestrenger og julekalender til barna mine, og nå vet jeg at hun holder på med en bryllupspresang til oss.... :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke gammeldags, jeg liker ikke å sy etc, men brodering liker jeg. Enkelt, greit, som med strikking - jeg kan gjøre det mens jeg har tv i bakgrunnen, men det blir penere resultat.

Liker også å male.

Men har sjelden tid til slike fritidssysler. Det skjer bare når jeg en svært sjelden gang er sykmeldt over en periode...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...