Gå til innhold

Hvilken bil skal vi kjøpe?

Gjest Gjest_Therese_*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Subarueier
Kan nå nevne at det står mellom Octavia, Avensis, Mazda 6, Touran eller Forester:)

Ser du nevner Forester. Den har ikke stor bagasjeplass, den bare ser slik ut. Forester bygges på samme chassis som Impreza.

Subaru Legacy derimot har god plass og er mitt suverent førstevalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hei! Vi ser etter ny familiebil. Vi er meg, mannen min, 1 barn + en golden retriever. Bilene vi foreløpig vurderer er Skoda Octavia eller Toyota Avensis. Vi ønsker oss en stasjonsvogn med litt plass i bagasjerommet, helst med automat og diesel, men bensin går også bra. Vi ønsker å gjøre et godt bruktbilkjøp, og kjøpe en bil vi kan ha glede av i mange år.

Vi har tenkt minst 2001 mod, og vil helst ikke bruke mer enn 200 000 på bilen.

noen som har noen tips til oss?

Jeg synes det er utrolig frekt at dere vurderer å kjøpe en bil som går på fossilt brennstoff i det hele tatt. Egoister!

Ta en titt på disse: elbil-och laddhybridguide

Nordmenn er i det hele tatt ganske frekke når det kommer til kjøretøy:

Det er frekt å kjøre SUV hver dag året rundt fordi man vil komme lettvint fram til hytta i påsken. Det er frekt å kjøre varebil hver dag, fordi man vil ha muligheten til å frakte med seg store ting en gang i blant. Det er frekt å kjøre 7-seter eller stasjonsvogn alene til jobb.

En liten GeeWiz elbil koster ikke mer enn 90 000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten GeeWiz elbil koster ikke mer enn 90 000 kr.

I tillegg dør man helt gratis dersom man havner i en ulykke som i en skikkelig bil ville ført til flere titusener i karosseriarbeid og skjemmende kutt og skrubbsår på kroppen. Ikke er G-Wiz egentlig elbil heller, det er formelt en firehjuls motorsykkel, og tilfredsstiller ikke krav til sikkerhet for personbiler. For å holde seg innenfor vektgrensen for motorsykler har man droppet detaljer som f.eks. airbag... Betryggende?

Britisk samferdselsdepartement er ikke imponert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er utrolig frekt at dere vurderer å kjøpe en bil som går på fossilt brennstoff i det hele tatt. Egoister!

Og du er frekk for å kalle andre frekk. Geez, Off-topic er veien. Vil man diskutere miljø finnes det et forum for det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...