Gå til innhold

Nei til forhold pga aldersforskjell?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg har kjent en mann i 2 år nå. Vi har datet av og på. Det site året har egentlig vært mest av. Jeg er 24, han er 39 og har et barn. Jeg er student, ikke ferdig med studiene ennå, mens han selvfølgelig har orden på økonomi og jobb. Vi er ikke sammen og har aldri vært det heller oig han har sagt at et forhold er vanskelig å få til fordi jeg er så ung.

Er dette en unnskyldning bare? Eller er det naturlig for en mann på hans alder å ønske seg noen som er i samme livsfase og kan dessuten være en stemor til hans sønn? Eller hadde han likevel gått for meg om følelsene hadde vært der? Jeg får motsridende signaler fra ham hva følelser angår. Vet ikke helt hva jeg skal tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Steinar
Jeg har kjent en mann i 2 år nå. Vi har datet av og på. Det site året har egentlig vært mest av. Jeg er 24, han er 39 og har et barn. Jeg er student, ikke ferdig med studiene ennå, mens han selvfølgelig har orden på økonomi og jobb. Vi er ikke sammen og har aldri vært det heller oig han har sagt at et forhold er vanskelig å få til fordi jeg er så ung.

Er dette en unnskyldning bare? Eller er det naturlig for en mann på hans alder å ønske seg noen som er i samme livsfase og kan dessuten være en stemor til hans sønn? Eller hadde han likevel gått for meg om følelsene hadde vært der? Jeg får motsridende signaler fra ham hva følelser angår. Vet ikke helt hva jeg skal tro...

Det der kommer aldri til å fungere. Hadde du vært 30 så hadde det vært håp men ikke når du er 24 år. Glem og kutt ut han så snart som overhode mulig og konsentrer deg om dine studier. Se heller om du kan finne noen i studiemiljøet i din egen aldersgruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jenter på 24 som er mer voksne, modne og klare for et seriøst forhold enn andre jenter på 32, så jeg hadde i alle fall aldri avskrevet noen bare p.g.a. alder. Tror ikke han hadde gått om han hadde alle de rette følelsene for deg nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar
Er jenter på 24 som er mer voksne, modne og klare for et seriøst forhold enn andre jenter på 32, så jeg hadde i alle fall aldri avskrevet noen bare p.g.a. alder. Tror ikke han hadde gått om han hadde alle de rette følelsene for deg nei...

Selvfølgelig kan det være jenter på f.eks 32 som fortsatt ikke er klare for et seriøst forhold, MEN da kommer det som regel av et psykisk "problem" hos den jenta.

Det betyr at ho ikke har blitt mentalt voksen eller moden ennå .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan det være jenter på f.eks 32 som fortsatt ikke er klare for et seriøst forhold, MEN da kommer det som regel av et psykisk "problem" hos den jenta.

Jenter trenger ikke å ha noen psykiske problemer bare fordi hun i en alder av 32 ikke er klar for et seriøst forpliktende forhold - men ut i fra dine andre innelgg her så virker det jo som du tror alle har en eller annen psykisk defekt så :fnise:.

Dessuten slår du jo bena under ditt eget argument når du sier at - det betyr hun ikke har blitt moden enda, hvorfor skal du da vektlegge alder som en automatisk diskvalifikasjon? Når du er klar over at folk modnes ulikt?

Endret av kristian82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar
Jenter trenger ikke å ha noen psykiske problemer bare fordi hun i en alder av 32 ikke er klar for et seriøst forpliktende forhold - men ut i fra dine andre innelgg her så virker det jo som du tror alle har en eller annen psykisk defekt så :fnise:.

Dessuten slår du jo bena under ditt eget argument når du sier at - det betyr hun ikke har blitt moden enda, hvorfor skal du da vektlegge alder som en automatisk diskvalifikasjon? Når du er klar over at folk modnes ulikt?

Noe "rart" er det med alle - tilogmed deg og meg ;) hehe

Et psykisk problem betyr ikke at du er sinnssyk.

Det betyr bare at man har et problem, eller begrensning, på et eller annet område.

Dette vil være forskjellig fra individ til individ.

Noen er f.eks livredde for et forpliktende forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Steinar

Det som diskvalifiserer dette forholdet er foruten aldersforskjellen, nettopp det hun skriver selv: de er ikke i samme livsfase, og selvfølgelig trenger hans sønn en stemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe "rart" er det med alle - tilogmed deg og meg ;) hehe

Et psykisk problem betyr ikke at du er sinnssyk.

Det betyr bare at man har et problem, eller begrensning, på et eller annet område.

Dette vil være forskjellig fra individ til individ.

Noen er f.eks livredde for et forpliktende forhold.

Hehe, jeg er klar over at psykisk problem ikke er lik sinnssyk ja. Men skal ikke bruke betegnelsen "psykisk problem" på alle ting, det er ikke noe samlebegrep, men et begrep som har klare føringer på - normal oppfattelsen - at en person har et mindre eller større psykologisk problem som i medisinsk forstand anses som et psykisk problem. Du har ikke et psykisk problem om du ikke klarer å finne jevnaldrende som du matcher med, men matcher med de som er 5 år yngre enn deg, da er du heller muligens litt umoden..Du har heller ikke et psykisk problem om du har litt dårlig selvtillit i noen settinger.

Seff er det noe (faktisk ganske mye) som er rart med meg hehe ;) men skal ikke sette merkelappen psykisk problem på alt av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som diskvalifiserer dette forholdet er foruten aldersforskjellen, nettopp det hun skriver selv: de er ikke i samme livsfase, og selvfølgelig trenger hans sønn en stemor.

Nå nyanserer du deg jo mye fra svaret ditt 4-5 innlegg opp ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar
Hehe, jeg er klar over at psykisk problem ikke er lik sinnssyk ja. Men skal ikke bruke betegnelsen "psykisk problem" på alle ting, det er ikke noe samlebegrep, men et begrep som har klare føringer på - normal oppfattelsen - at en person har et mindre eller større psykologisk problem som i medisinsk forstand anses som et psykisk problem. Du har ikke et psykisk problem om du ikke klarer å finne jevnaldrende som du matcher med, men matcher med de som er 5 år yngre enn deg, da er du heller muligens litt umoden..Du har heller ikke et psykisk problem om du har litt dårlig selvtillit i noen settinger.

Seff er det noe (faktisk ganske mye) som er rart med meg hehe ;) men skal ikke sette merkelappen psykisk problem på alt av den grunn.

Alt er relativt i livet. Man kan selvfølgelig droppe "psykisk" og bare skrive "problem" hvis det ser/høres bedre ut :)

Generelt når det gjelder problemer, så er spørsmålet om man klarer å håndtere dem selv i praksis eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar
Nå nyanserer du deg jo mye fra svaret ditt 4-5 innlegg opp ;).

Hovedsaken er at det viktige poenget kommer klart frem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Frida_*

Er du fra Østfold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Den eldste føler seg kanskje for gammel for flere barn, og tenker at den unge kanskje vil ha barn en gang? Det er ganske slitsomt å få barn når man er over 40, det er større fare for sykdommer hos barnet og det er større fare for å bli rammet av sykdom/død før barnet er voksent.

Den eldste har kanskje mindre energi/dårligere helse/mindre attraktivt utseende enn den unge? -Kanskje ikke enda men om 10-20 år? Kanskje han er redd for å bli dumpet til fordel for en yngre mann da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Frida_*
Det er ikke helt umulig .... hvis du er søt og minst 35 år? :)

Dater av prinsipp ikke østfoldinger. :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Steinar
Dater av prinsipp ikke østfoldinger. :kaffekopp:

Ja, da høres du jaggu ut som en veldig fornuftig person gitt! ;):ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eldste føler seg kanskje for gammel for flere barn, og tenker at den unge kanskje vil ha barn en gang? Det er ganske slitsomt å få barn når man er over 40, det er større fare for sykdommer hos barnet og det er større fare for å bli rammet av sykdom/død før barnet er voksent.

Den eldste har kanskje mindre energi/dårligere helse/mindre attraktivt utseende enn den unge? -Kanskje ikke enda men om 10-20 år? Kanskje han er redd for å bli dumpet til fordel for en yngre mann da?

Han er faktisk dødspen og ser mye yngre ut (sånn ca 33) Jeg hadde ikke datet ham hadde han sett "gammel" ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Det er bare vås at alder er et problem.

På den andre siden har denne mannen allerede to bran og det er ikke sikkert han ønsker seg flere. Noe å tenke på.

En annen fallgrube er at datingen i det siste har vært av. Det kan tyde på at interessen for deg ikke lenger er til stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...