Gå til innhold

La du deg påvirke?

Gjest Gjest_Nygift_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Nygift_*

Lar du deg guide/påvirke når det gjelder valg av klær, tilbehør osv?

Jeg har alltid gjort som jeg vil, men etter at jeg traff Mannen, har jeg latt meg guide til en enklere, men mer elegant og passende stil.

Dette har åpnet øynene mine, spesielt med tanke på fargevalg og snitt. Et plagg passer ikke deg nødvendigvis bare fordi det er moderne!!! Ikke heller en farge. (jeg hadde problemer med farger da alt skulle være pastellrosa ol....), men bet tenna sammen og holdt meg til hvitt, beige, blått, oransje osv, etter som jeg fant passende plagg.

Noen vil kanskje påstå at jeg har mistet min egen stil eller personlighet, men jeg mener at det er motsatt. Før kledde jeg meg mere etter moten, mens jeg idag har min helt egen stil, (nesten) tidløs. Jeg suppelerer med tilbehør i farger og form etter moten, det gjør mye for et par jeans og ei hvit skjorte!! (f.eks)

Hva mener du???

:shoppe:

Snart SALG!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg lar meg definitivt ikke påvirke av andre. Jeg har min egen stil.

Selvsagt blir jeg glad hvis kjærsten min sier at jeg kler det jeg har på meg, men hvis han skulle finne på å kjøpe noe til meg som jeg absolutt ikke liker så går jeg ikke i det bare for å glede ham.

Har ikke endret stilen min for å bli likere ham eller matche ham heller - men så tror jeg egentlig at vi kler hverandre rimelig godt fra start av.

Men det høres jo ut som du er fornøyd med din nye stil, og det er jo veldig bra:)

Det eneste jeg stusser ved er hvorfor du jobber så hardt for å holde deg til hvitt, beige, blått og orange? Blir det ikke veldig snevert? Basisfarger er greit, men alle har en del farger som de kler ekstra godt. Kan du ikke forsøke å finne frem til hvilke farger du kler ekstra godt, og prøve å få med deg litt av dem fra salget også? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D-shol

Jeg har alltid hatt min egen enkle og klassiske smak. Har latt meg påvirke til å prøve nye ting av bl.a. venniner, fordi jeg ikke har så god greie på klær og er åpen for råd.

Kjæresten min sier han ikke har peil på klær heller, men jeg liker fremdeles at han "bekrefter" antrekket. (Han synes uansett jeg er fin da :) ) Stilen har likevel ikke endret seg siden vi ble sammen.

Endret av D-shol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Nygift_*
Nei, jeg lar meg definitivt ikke påvirke av andre. Jeg har min egen stil.

Selvsagt blir jeg glad hvis kjærsten min sier at jeg kler det jeg har på meg, men hvis han skulle finne på å kjøpe noe til meg som jeg absolutt ikke liker så går jeg ikke i det bare for å glede ham.

Har ikke endret stilen min for å bli likere ham eller matche ham heller - men så tror jeg egentlig at vi kler hverandre rimelig godt fra start av.

Men det høres jo ut som du er fornøyd med din nye stil, og det er jo veldig bra:)

Det eneste jeg stusser ved er hvorfor du jobber så hardt for å holde deg til hvitt, beige, blått og orange? Blir det ikke veldig snevert? Basisfarger er greit, men alle har en del farger som de kler ekstra godt. Kan du ikke forsøke å finne frem til hvilke farger du kler ekstra godt, og prøve å få med deg litt av dem fra salget også? :)

Det er ikke slik at jeg bare har klær i de fargene, men noen ganger er motefargene ikke til å holde ut, som f.eks i fjor da det var pastellfarger over alt, og da velger jeg bort å kjøpe plagg som er "in". Ikke misforstå 1: jeg kjøper stort sett av høy kvalitet, og har få klør fra kjeder ol.

2: Mannen kjøper ikke klær til meg, men er til god hjelp når det gjelder hva som passer.

Jeg mener uansett at farge/snitt som er på moten ikke alltid passer DEG. eller MEG. Vi er jo alle ulike!

Jeg synes det er bedre å kle seg med det som passer en, uten å være "umoderne", enn å følge moten på død og liv. Jeg ville ALDRI tatt på meg gladiatorsandaler f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest emmeline

Jeg lar meg ikke særlig påvirke av samboer iallefall. Han har litt rar smak etter min mening, og ikke særlig sterke meninger på området heller. Men det er klart jeg vil at han skal synes jeg ser fin ut. Og det gjør han som regel også, er det noe han ikke kan fordra så sier han fra. Jeg lar meg inspirere av motebildet og mennesker jeg ser rundt omkring. Hva jeg kjøper avhenger jo også av hva som finnes i vanlige butikker, jeg er ikke en sånn som leter etter skjulte skatter, jeg er ganske "vanlig" i klesveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Eg let meg påverke - det er bra med litt respons på kva ein kler og kva han likar. Tiger har god smak, så det er greit å bruke han som konsulent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle ønske jeg kunne si nei.. Men jo, noen ganger så gjør jeg det. Om det er noe litt dyrt, f.eks en kjole. Da har jeg kommet hjem, han har sagt at og hvorfor han ikke liker den og jeg har gått tilbake med den. Innså at han hadde rett..

Men med topper og mer hverdagsklær mener han hva han vil, men han er generelt utrolig ærlig (og kritisk!) så om han først syns et plagg jeg har kjøpt er fint så mener han det virkelig.. Noen ganger irriterende at han ikke bare kan være som andre gutter og si "den var fin" til alt jeg kjøper, andre ganger greit.

(Men han er like pirkete på alt, når vi skulle kjøpe gardiner til soverommet måtte jeg bytte dem jeg hadde kjøpt, siden det var de styggeste han hadde sett noengang.. Nå har vi kjedelige mørkeblå :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar mannen min bestemme det meste hva angår mitt utseende, egentlig. Så lenge det er noe jeg absolutt ikke kunne tenkt meg, så er klær, hårfarge, sminke og hælhøyde noe han kan få bestemme, så ser han meg akkurat som han ønsker at jeg skal se ut. Vi synes det er en koselig gest, begge to. :)

Jeg drar nesten aldri på shopping uten han. Han er med for å velge ut klær og hjelpe meg med å se farger og snitt. Så lenge shoppingturen ikke blir for lang er han gjerne med, og det er selvsagt pluss om vi tar en tur innom undertøysavdelingene. :P Stilen min er fremdeles min egen, lik den jeg "alltid" har hatt, men med innslag av andre elementer jeg ikke kunne sett for meg tidligere. Så svaret på spørsmålet blir vel både og? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glør

Jeg har den stilen jeg alltid har hatt, og han liker det samme som meg, og er en god konsulent når jeg shopper. Det han er flink til er å pushe meg til å kjøpe plagg jeg kanskje ikke ville kjøpt ellers. Og dersom det er ett plagg han synes er veldig sexy, kan jeg godt gå med det for å glede han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *smak*

For meg er klær rene kunsten. Jeg har min egen stil og liker å bestemme selv hva jeg skal ha på meg. Samboeren synes jeg kler meg pent og har sjelden eller aldri innvendinger mot det jeg går kledd i. Jeg liker å kle meg feminint noe samboeren liker.. Han synes at jeans er kjedelig på damer og mener at dagens damer kler seg for lite feminint.

Om han skulle ønske å se meg i et spesielt plagg hadde jeg nok oppfylt hans ønsker. Vi har nok så lik stil og jeg synes det er morsomt om han engasjerer seg litt i meg og hva jeg har på meg. Det er jo kjekt å vite at samboeren synes jeg er fin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar meg så absolutt ikke påvirke :) av hverken kjæresten, venninner eller moten for den saks skyld. I tillegg har jeg en stil som ofte fører til at folk ser rart på meg på gaten, men det sier jo egentlig bare at det ikke er så mange av samme ulla, og det er jeg bare glad for. Jeg går med det jeg føler for å gå med, sånn er det bare. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Oda_*

Nei, jeg har min stil - og er veldig bestemt i klesveien, får mye skryt både av mannen og fra venner og kollegaer.

Men jeg har måttet lære mannen min å kle seg, for da jeg traff ham på slutten av 80-tallet så han ut som en levning fra Bee Gees :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg lar meg ikke påvirke. Kjæresten har kommentert at han ikke liker drainpipes som jeg ofte går med. Det bryr jeg meg lite om. ;) Jeg må gå i de klærne som passer meg best, og anser meg selv som ganske flink til å tilpasse klær etter hvilken kropp jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ganske godt hva som passer min fasong og hvilke farger jeg kler, og kjøper etter det, ikke etter hva som er in akkurat der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Michelet

Går i de klærne jeg liker og føler meg komfortabel i, stilen forandrer seg jo som regel med årene og jeg tror hvertfall jeg selv blir ubevisst påvirket av andre

Men hva en evt. mann måtte ha i hodet sitt at jeg burde kle meg i,det bryr jeg meg ikke om. Hadde en kjæreste en gang som hele tiden skulle ha meg til å kle meg så preppy,han lyktes ikke fordi det er ikke meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Jente17år

Jeg tenker vel hovedsaklig på megselv når jeg kjøper klær, det er jo jeg som skal ha det, men jeg kan ikke innrømme helt ærlig med hånda på hjertet at jeg ikke har kjærestens mening i bakhodet :fnise: Alltid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Jeg tror det kommer veldig ann på hva slags mann jeg ender opp med. Dersom jeg hadde møtt en som var som Jan Thomas hadde han helt sikkert fått være med å bestemme hva jeg skulle gå i, men hvis jeg var sammen med en som ikke hadde peiling hadde han ikke fått være med å bestemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har definitivt min egen stil og lar meg sjelden påvirke av hva mannen sier. Han sier vel egentlig ikke så mye, tror han liker måten jeg kler meg på. Men, han har kommet med forslag noen ganger som :"åh, den kjolen hadde du vært fin i", og da kan kan fint kjøpe/ta på meg den for å glede han. Sett at jeg liker den vel å merke ;) Men tror egentlig vi har ganske lik smak når alt kommer til alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Mannen i mitt liv digger stilen min, han har aldri sagt noe negativt om noe plagg eller sko jeg eier, vet ikke hvor mye jeg ville brydd meg om han ikke likte noe. Ville nok latt meg påvirke litt, jeg vil gjerne være mest mulig attraktiv for ham. Enkelte plagg jeg har som han liker spesielt godt, som faux- skinnbuksene mine, bruker jeg ekstra mye.

Han lar seg definitivt påvirke av meg, han trengte sårt en makeover da jeg møtte ham. Nå, et halvt år senere, har jeg fått ham til å kaste de verste elementene i garderoben hans, og anskaffe en del nytt. Jeg benytter også sjanser som jubilelum etc. til å kjøpe klær til ham.

Det er ikke det at jeg ikke elsker ham, uavhengig av stil, det er bare det at han er så forbannet kjekk, et sånt ansikt og kropp fortjener fine klær og sko! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...