Gjest beskjeden Skrevet 6. juli 2009 #1 Del Skrevet 6. juli 2009 Jeg ser en kvinne jeg umiddelbart blir tiltrukket av og føler at jeg burde gå bort og si noe, men vet aldri hva jeg skal si. Problemet ligger mest i hvordan jeg egentlig skal begynne en samtale. Jeg har ikke vanskelig for å prate med noen, men å gå bort til en fremmed kvinne og begynne å prate er ikke så lett for meg. Det jeg egentlig leiter etter er en "unnskyldning" for å prate med henne. Som for eksempel at jeg lurer på noe som jeg trenger svar på fra henne eller hva som helst, bare det er bra og funker.. jeg er ikke ute etter tragiske sjekkereplikker, men en god måte å starte en samtale på med en kvinne jeg vil "sjekke opp". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeeCee Skrevet 6. juli 2009 #2 Del Skrevet 6. juli 2009 Er litt usikker på hvilke situasjoner du mener? På gaten, trikken, et utested, biblioteket? Hvorsomhelst liksom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_sara_* Skrevet 6. juli 2009 #3 Del Skrevet 6. juli 2009 Akkurat der må jeg innrømme at de taperne som kaller seg sjekkekunstnere er inne på noe. Etter hva jeg har fått med meg så går de gjerne bort og sier "du jeg trenger din hjelp/din mening om noe.." og kommer med en eller annet problemstilling som de fleste kan svare på. Er ikke så farlig hva det er egentlig. Er vel noen PUA-er her inne som kan komme med mer konkrete opplysninger tenker jeg, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 6. juli 2009 #4 Del Skrevet 6. juli 2009 Jeg ser en kvinne jeg umiddelbart blir tiltrukket av og føler at jeg burde gå bort og si noe, men vet aldri hva jeg skal si. Problemet ligger mest i hvordan jeg egentlig skal begynne en samtale. Jeg har ikke vanskelig for å prate med noen, men å gå bort til en fremmed kvinne og begynne å prate er ikke så lett for meg. Det jeg egentlig leiter etter er en "unnskyldning" for å prate med henne. Som for eksempel at jeg lurer på noe som jeg trenger svar på fra henne eller hva som helst, bare det er bra og funker.. jeg er ikke ute etter tragiske sjekkereplikker, men en god måte å starte en samtale på med en kvinne jeg vil "sjekke opp". Veldig vrient, eller jeg kjenner meg igjen i at det er vanskelig da hehe. For min del går kjeften gjerne i et sett om jeg først kommer i gang, og om jeg får en naturlig åpning til å starte en samtale. Men jeg kan ikke akkurat si jeg syns slike naturlige åpninger kommer rekende på en fjøl. En annen ting som kan være vanskelig er jo å fortsette samtalene etter du f.eks. har fått svar på det spørsmålet du brukte for å innlede samtalen. Mye er klokka? Jeg har ikke klokke! Ok. Så spankulerer du videre Syns jenter burde begynne samtaler oftere, ikke overlate slike byrder på oss menn, i alle fall dele litt på det - nå er det jo heldigvis de jentene som starter samtaler også da, det er stjerne i boka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 6. juli 2009 #5 Del Skrevet 6. juli 2009 Hvis man har som intensjon å bare prate uten å tenke på at det er for å sjekke opp tror jeg det er lettere å begynne en samtale... Men, om noen hadde kommet bort og spurt f.eks etter biblioteket eller bussen dit eller dit eller spurt om jeg kunne svare på en eller annen problemstilling så hadde samtalen allerede vært i gang og for meg hadde det ikke vært vanskelig å fortsette - dersom det var en liten kjemi og den andre ikke bare hadde stått og flira nervøst og kommet med dårlige vitser... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest beskjeden Skrevet 6. juli 2009 #6 Del Skrevet 6. juli 2009 takk for svar, men jeg har ikke akkurat fått svaret på det jeg lurte på. Ja, jeg tenker mest på gata, utested, fest osv. Er det noen her inne som har noen gode idèer til å starte en samtale? Har lest en del PUA-bøker og sånt, men det blir bare så .. standard å spørre "Hei, jeg lurte på om jeg kunne få din mening om noe..... etc".. Det beste hadde jo vært en åpningsreplikk eller to som ikke er så åpenbare om at du sjekker hu opp? Beste måten å sjekke opp en dame på er å sjekke henne opp uten at hun er klar over at du faktisk sjekker hu opp xD <-- rar setning, men ja. trenger heller ikke å være så komplisert som jeg skal ha det til, men kom gjerne med noen bra eksempler på dialoger om dere gidder? takk for svar på forhånd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asdfølkj Skrevet 8. juli 2009 #7 Del Skrevet 8. juli 2009 .... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 8. juli 2009 #8 Del Skrevet 8. juli 2009 Du kan si, "Heisann, hva syns du om den nye lady shaveren fra Gillette? " Har hun ikke prøvd den ber du henne med hjem til deg for å prøve den, har hun prøvd den sjekker du hvordan resultatet ble. Uansett et ufarlig spørsmål, og absolutt ikke for åpenbart at du sjekker henne opp heller. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2009 #9 Del Skrevet 8. juli 2009 Du kan si, "Heisann, hva syns du om den nye lady shaveren fra Gillette? " Har hun ikke prøvd den ber du henne med hjem til deg for å prøve den, har hun prøvd den sjekker du hvordan resultatet ble. Uansett et ufarlig spørsmål, og absolutt ikke for åpenbart at du sjekker henne opp heller. Lykke til! Åpenbart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 8. juli 2009 #10 Del Skrevet 8. juli 2009 og noe ærlig som "jeg har lyst til å prate med deg/bli kjent med deg/liker deg" = umulig? har ikke vært på sjekkemarked på mange år, bare slo meg. det enkle osv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 9. juli 2009 #11 Del Skrevet 9. juli 2009 Syns jenter burde begynne samtaler oftere, ikke overlate slike byrder på oss menn, i alle fall dele litt på det - nå er det jo heldigvis de jentene som starter samtaler også da, det er stjerne i boka! Først nå de siste åra årene har jeg forstått at du har et godt poeng her. Før ble jeg bare irritert på menn fordi de virker som tafatte og trege, men nå har jeg forstått at de bare er slik fra naturens side, da de er menn. Merkelige vesener fra en annen planet. Derfor starter jeg alltid samtaler og drar det i gang, da de uansett ikke våkner før de har fått tenkt seg om. Derfor kan man ikke som jente gå og vente, for menn er bare trege. Det er en grunn til at menn liker jenter som prater, tar initiativ og drar det i gang. På den annen side finnes det noen menn som liker kvinner som er stille og ikke sier så mye. At en jente drar i gang samtalen betyr ikke at mannen liker at hun prater non-stop. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 9. juli 2009 #12 Del Skrevet 9. juli 2009 Jeg ser en kvinne jeg umiddelbart blir tiltrukket av og føler at jeg burde gå bort og si noe, - en god måte å starte en samtale på med en kvinne jeg vil "sjekke opp". Det blir jo avhengig av hvor du er...og hva slags situasjon det er. - Skap blikkontakt og gjensidig smil. Om du ikke får henne til å se deg først, er det ikke noe å ta av for senere prat - Har du fått blikkontakt og utvekslet smil? - Avhengig av situasjonen finn en anledning til å gå bort til henne slik at dere får utvekslet noen ord - Avhengig av situasjon, type kvinne, alder, stil, personlighet osv.....bør du være i stand til å føre en samtale om det meste - Men du kan for eksempel starte med å kommentere situasjonen (et foredrag, kurs, konsert, restaurant, utested, hva som er rundt; skjer det noe der dere er? - Dersom du er i et bibliotek, og det er vanskelig å si "bra konsert, synes du ikke"?, blir det verre. Da ville jeg ha gått for "Hei, du var søt, vi blir du med på en kaffe?" Men....prøv bare å få blikkontakt og smile varmt og åpent til henne og vis tegn til at du ønsker at hun skal komme bort, tror jeg. Så smiler du bare mer, viser litt sjarm (om du har) og oppmuntrer henne til å åpne. Tror det er best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 9. juli 2009 #13 Del Skrevet 9. juli 2009 Først nå de siste åra årene har jeg forstått at du har et godt poeng her. Før ble jeg bare irritert på menn fordi de virker som tafatte og trege, men nå har jeg forstått at de bare er slik fra naturens side, da de er menn. Merkelige vesener fra en annen planet. Derfor starter jeg alltid samtaler og drar det i gang, da de uansett ikke våkner før de har fått tenkt seg om. Derfor kan man ikke som jente gå og vente, for menn er bare trege. Det er en grunn til at menn liker jenter som prater, tar initiativ og drar det i gang. På den annen side finnes det noen menn som liker kvinner som er stille og ikke sier så mye. At en jente drar i gang samtalen betyr ikke at mannen liker at hun prater non-stop. Så fornuftig du er Men er ikke kvinner egentlig fra Venus? hehe Jeg liker jenter som prater, men det bør hovedsaklig være en dialog. God kommunikasjon er veldig viktig og bygger bånd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_petrine_* Skrevet 9. juli 2009 #14 Del Skrevet 9. juli 2009 - Som sagt før her, det kommer helt an på hvor man befinner seg. På fest/utested er det vel ikke så vanskelig å finne noe å prate om; Kan jo starte med å kommentere hva man drikker. Så kan man diskutere om man foretrekker øl, vin eller noe annet. Hvis det faller naturlig, så spør du om å få spandere det neste glasset med vin feks. På gata blir det litt verre. Men hvis det føles naturlig så kan du jo spørre et konkret spørsmål, kanskje om det finnes et brukbart utested i nærheten. Og så kan du jo alltids håpe at det ene leder til det andre, at dere havner på samme sted. Har ingen erfaring med å sjekke noen på gata eller bli sjekka opp, og jeg ville vært skeptisk hvis en fremmed fyr kommenterte utseendet mitt sånn uten videre. Kommer helt an på, hvis vi hadde funnet tonen og kjemien føltes bra. På en konsert kan man jo spørre om musikken falt i smak osv. Burde være nok å spørre om/snakke om i en sånn situasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 9. juli 2009 #15 Del Skrevet 9. juli 2009 Først nå de siste åra årene har jeg forstått at du har et godt poeng her. Før ble jeg bare irritert på menn fordi de virker som tafatte og trege, men nå har jeg forstått at de bare er slik fra naturens side, da de er menn. Merkelige vesener fra en annen planet. Derfor starter jeg alltid samtaler og drar det i gang, da de uansett ikke våkner før de har fått tenkt seg om. Derfor kan man ikke som jente gå og vente, for menn er bare trege. Det er en grunn til at menn liker jenter som prater, tar initiativ og drar det i gang. På den annen side finnes det noen menn som liker kvinner som er stille og ikke sier så mye. At en jente drar i gang samtalen betyr ikke at mannen liker at hun prater non-stop. Hovedpoenget mitt er bare at uavhengig av kjønn, så har nok de fleste - til tider - en viss reservasjon mot å ta den første kontakten (ut av det blå), så er jo fint om det ikke kun er menn som må gjøre dette, men at også jenter f.eks. innleder en samtale/forsøker å ta kontakt om de ser en mann de syns virker interessant. Bør ikke sitte og prate hele tiden av den grunn, men da har man jo i alle fall tatt det lille initiativet som viser at man er litt interessert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ungjenta Skrevet 9. juli 2009 #16 Del Skrevet 9. juli 2009 TS: Uff, jeg slitermed det samme som deg, bare med gutter... Det burde finnes en støttegruppe for folk som oss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fix Skrevet 9. juli 2009 #17 Del Skrevet 9. juli 2009 Akkurat der må jeg innrømme at de taperne som kaller seg sjekkekunstnere er inne på noe. Etter hva jeg har fått med meg så går de gjerne bort og sier "du jeg trenger din hjelp/din mening om noe.." og kommer med en eller annet problemstilling som de fleste kan svare på. Er ikke så farlig hva det er egentlig. Er vel noen PUA-er her inne som kan komme med mer konkrete opplysninger tenker jeg, hehe Jeg kan være enig i at PUA'er er tapere ja. Men å bruke noen av disse tapernes måter å sjekke damer på, gidder jeg ikke. Det som kan hjelpe er å ha en såkallt banebryter. En gæærn kompis som damene som regel synes er litt for pågående men som de du selv ikke vil ha faller for. Få han til å bryte isen, så lurer du deg inn i samtalen ettersom den går og flørter med en av venninene. Hvis man virkelig vil sjekke, er det mange muligheter. MEn om jeg ikke tør å sjekke er det mye enklere å si til seg selv, at jeg ikke vil sjekke, bare bli kjent med noen. Tar bort litt av nervøsiteten. Funker for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå