Gå til innhold

Hva snakker du og samboeren om?

Gjest gjestE

Anbefalte innlegg

Gjest gjestE

Har vært kjærester i snart 4 år, samboere i 3 år. Når vi har alenetid samme er det ofte vi ikke har noe å prate om....er dette vanlig? Kjæresten min sier at han skulle ønske vi hadde mer å prate om...

Hva snakker du og kjæresten om når dere har alenetid sammen, bortsett fra hverdagslige ting?

Evt. forslag til hva vi kan prate om..?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest singel lesbe

Eksen min og jeg hadde alltid noe å prate om. Alt fra vitenskapsfilosofi til diskusjoner som vi visste vi var ganske uforenlige i og som alltid engasjerte :-) Kommer ikke på andre ting vi snakket om, men det var alltid noe. Allikevel var det stillhet noen ganger, tror jeg, og det var behagelig. Vi lekte også mye sammen, sang og tulla og hadde det gøy :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hyggelig

Noen ganger har ikke vi så mye å prate om heller. Tror det er helt normalt å være stille sammen også. Men her kommer noen "tips" til hva man kan snakke om:

- Ting som har skjedd på jobb/skole/ute/inne.

- Felles interesser. Hvis begge feks liker fotball kan dere snakke om dagens kamp, om spillerne og om hvem som hadde kommet med på deres dreamteam.

- Filmer man har sett.

- Michael Jacksons liv og død. (Type: Var han pedofil? Var det hans biologiske barn? Hadde han en hudsykdom som gjorde han hvit? Beste sang/album, minner man har fra sangene hans etc etc.

- Andre ting fra nyhetsbildet.

- Politikk og småpjatt om politikere. Hvem bør komme til makta? Hva bør oljepengene brukes på? Hvordan får Eli Hagen så stort hår og hvor lang tid tar det å fikse det hver morgen?

- Fortell hverandre vitser???

- Drøm dere bort og fortell hverandre hvor favorittreisemålet deres er, hva dere ville gjort hvis dere vant X millioner i lotto.

- Sett dere litt inn i hverandres hobbyer og interesser. Kanskje kan du bli med han på pokerkveld hvis han blir med deg på scrappekurs? Kanskje dere ender opp med en ny felles hobby dere kan snakke om?

Hvis dere ikke finner på noe å prate om så er mitt råd rett og slett å komme seg ut å gjøre noe nytt sammen! Padlekurs? Kokkekurs? Keramikkurs??? Uansett om dere liker det eller ikke etter kurset er ferdig, så har dere iallefall det å snakke om! :)

Ofte finner man flere ting å snakke om hvis man er utenfor huset også. Feks snakker jeg og samboeren min mye mer og om helt andre ting når vi er på cafe eller går tur sammen enn når vi begge sitter hjemme i sofaen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Thea_*
Har vært kjærester i snart 4 år, samboere i 3 år. Når vi har alenetid samme er det ofte vi ikke har noe å prate om....er dette vanlig? Kjæresten min sier at han skulle ønske vi hadde mer å prate om...

Hva snakker du og kjæresten om når dere har alenetid sammen, bortsett fra hverdagslige ting?

* Barndommen vår

* Tradisjoner vi har hatt som små, og vil videreføre til våre barn,

ting vi skal gjøre/ikke gjøre sammen med fremtidige barn ++

* Rare ting katten vår gjør

* Steder vi skal reise til

* Diverse oppussing vi skal gjøre i/med huset

* Hva vi skal spise i jula når vi får barn!!

* Ting vi ser frem til, til helga/til neste år/om 5 år

* Tulle-ting, interne spøker vi tøyser med

* Familien vår, foreldre ++

* Tidligere forhold ++

* Morsomme episoder/opplevelser vi har delt med hverandre eller andre

* Filmer, musikk ++

Kommer ikke på mer i farten..

:)

* Politikk (Her kan vi "krangle" innimellom :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker veldig mye fag, både mitt og hans. Og så er vi begge opptatt av vitenskap i forskjellige former så det blir noen samtaler om det også. Vi er begge skeptikere, vi leser mye bøker, begge de tingene gir grobunn for mange gode samtaler. Det hender vi løser politiske verdensproblemer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Ikke sitt inne.. Da finner man særdeles lite å prate om. Ta dere en tur ut, da snakker man uten at man tenker over det engang.

Eller dra på en reise sammen der man har verken TV eller Internett. Sånt er bra for forholdet, TV og PC er døden for ethvert forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tares

jeg er mer som samboeren din: skulle ønske vi hadde bedre verbal kommunikasjon. har vært sammen 9 år.

men, det prates selvsagt - og da kan det gå i hvasomhelst.

siden jeg er langt mer pratsom, starter jeg gjerne med at vi kanskje ser på nyheter/jeg leser noe som jeg kommenterer høyt: "hvordan i alle dager.....blabla...hva syns du om det?"

avogtil mener han ikke noe som helst, og andre ganger setter vi igang verdens lengste diskusjon(som jeg tror begge prøver å vinne...hehe...)

selv om vi begge har ganske like interesser innenfor mye(musikk/politikk/samfunn/religion+++) så diskuterer vi faktisk ikke mye fordiom. vi er også begge to ganske påståelige, så det er igrunnen rart vi ikke diskuterer mer.

i selskap med andre så kan vi begge diskutere i "timesvis" uten å bli ferdige med nye argumenter.

hverdagsprat er det mest vanskelige, diskusjoner rundt store og engasjerende temaer er det enkleste for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker veldig mye fag, både mitt og hans. Og så er vi begge opptatt av vitenskap i forskjellige former så det blir noen samtaler om det også. Vi er begge skeptikere, vi leser mye bøker, begge de tingene gir grobunn for mange gode samtaler. Det hender vi løser politiske verdensproblemer også.

Samboer og jeg er veldig like Zzyzx og hennes samboer. Vi studerer begge to, så vi diskuterer en del fag. Vi har begge interesser innenfor samfunnsengasjement, politikk, miljø osv. I tillegg er vi begge geeks, så vi har en del samtaler om spill, konsoller og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Er det sånn det skal være, at man opplever pinlige stillheter med sin samboer, og sitter og ransaker hjernen etter ting å snakke om?

Vet ikke helt hva jeg egentlig synes om å "pugge" en liste med emner om ting man kan snakke om, føles kanskje litt unaturlig ut at man skal kaste ut et emne som ikke engang kommer naturlig, bare for å gjøre seg ferdig med å snakke om det og prøve å huske hva det var som sto på lista etterpå...

Det skjer ikke at vi ikke har noe å snakke om, kanskje også litt fordi vi drar ut og gjør forskjellige ting, og har dermed noe å fortelle når vi kommer tilbake. Nettopp derfor vet jeg ikke hvor lurt forslaget med å skaffe seg en felles interesse var. Kanskje bedre å skaffe seg sin egen hobby, så kan man heller snakke om hva man har opplevd hver for seg når man kommer hjem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hos oss er jeg absolutt mest skravlete, men vi begge mangler sjeldent noen samtale evner. Vi er begge i engasjerte jobber, så det kan drøftes og analyseres over lange middager. I tillegg tar jeg opp ting som jeg tenker på og han drøfter ting som er aktuelt for han..

Samtidig er det jo helt essensielt at om vi skal for eksempel sitte i bilen i seks timer sammen, så MÅ ikke disse timene nødvendigvis fylles med prat. Da kan man høre på musikk sammen eller bare være stille. Dersom jeg har skravle behov og han ikke har, så lytter han tålmodig på meg :)

Noen av de fineste stundene er når man ligger på sengen og leser bok sammen, uten å prate sammen i det hele tatt også..

Åh, jeg får helt bobler i magen bare jeg tenker på han, og et er bare noen timer siden jeg såg han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GjestE (trådstarter)

Takk for innspillene!

Jeg tenker kanskje å lage en lek i forhold til samtaleemner. Skrive masse temaer på forskjellige lapper, legge de i en boks , og trekke en lapp hvis en vil diskutere litt sammen. Denne leken kan en ha på gråværsdager hvor begge er i humør til å skikkelig snakke litt. Virket dette teit å gjøre for å få igang samtalen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Politikk

* Spill

* Andre interesser

* Faglige ting som har med studiene å gjøre.

* Historie

* Film/tv

* Musikk

* Våre egne tulleting andre ikke forstår. :ler:

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cynthia

- Politikk

- Religion

- Medierelaterte hendelser (jeg jobber i media, så alltid interessant å høre hva han tenker om det)

- Jobbene våre

- Familie

- Venner

- Interesser

- Egne følelser

- Fremtiden (håp og drømmer)

For å nevne noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Se på det slik. Du har familie ikke sant`? Mor far, søksen osv? Når du er sammen med de, stirrer du bare opp i taket som en grønnsak? Og de har du jo vært sammen med i noen titalls år?

Virker som forholdet ditt er dødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baddest
Men her kommer noen "tips" til hva man kan snakke om:

- Michael Jacksons liv og død. (Type: Var han pedofil? Var det hans biologiske barn? Hadde han en hudsykdom som gjorde han hvit? Beste sang/album, minner man har fra sangene hans etc etc.

Slenger meg på denne. Jeg og samboeren min har nesten bare snakket om Michael Jackson i to uker nå. Tror temaet Michael Jackson kommer til å være på snakkis-menyen i sikkert tre år fremover. Så da er forholdet berga. Anbefaler alle å snakke om Michael Jackson. Det er et tema til uendelig utforskning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi snakker mye sammen vi. Veldig mye om musikk da det er en stor lidenskap for oss begge.. Men også om alt mulig annet, nyheter, ting som opptar oss, vanskelige ting, morsomme ting, hva vi skal i fremtiden, turer vi har vært på/skal på, filmer, venner/familie.. ja, stort sett alt i grunn!! Tipset mitt er at dere må gjøre mer ting sammen, da får man også masse å snakke om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vi snakker om alt mulig, felles interesser, hva som har skjedd i løpet av dagen, tanker som dukker opp, store ting, små ting.Vennene våre. Hva vi har opplevd tidligere i livet. Planer vi har. Ting vi har lyst å gjøre eller prøve. Sex, framtid. U name it :) Alt kommer bare naturlig. Og vi kan godt være stille sammen også uten at det blir pinlig eller rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ylva Virvla_*

- Framtiden. Om bryllup og barn, hus og bil. Ferie, planer for ting vi skal gjøre framover.

- Om venner

- Litt politikk

- Minner

- Jobbene våre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... vi prater om absolutt alt.

Livet, døden, religion (Gud - vi kan ha mange samtaler om dette faktisk), politikk, litteratur (for det meste den jeg leser, hhehe), arbeidet vårt, felles venner og episoder som har hendt oss, ja masse...

Litt kjedleig og ikke finne noe å prate om da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...