Gjest Jumpa Skrevet 5. juli 2009 #21 Skrevet 5. juli 2009 "Vant du ikke? Neimen, jeg har da oppdratt deg til å være en vinner! Gå ned i kjellern med deg og skam deg!" Eller ikke. Voksne jenter kan ta sine egne avgjørelser og stå for de - med alt som følger med. Jeg venter ei lita jente, og om hun velger å gjøre dette om 19 år, så skal det få være hennes valg. Jeg har ingen rett til å bestemme over et annet voksent menneske, selv om jeg har født det. Ikke hadde jeg sett ned på henne, dømt henne, eller kjeftet på henne. Og ikke hadde jeg beholdt bilder for å erte henne senere. ...derimot så hadde jeg kanskje, i et svakt øyeblikk tenkt, "åh... sånn så jeg ut en gang også.. " og vært bittelittegranne misunnelig.
Gjest Gjest_tina_* Skrevet 5. juli 2009 #22 Skrevet 5. juli 2009 Nå er det vel ingen her som har snakket om å vise egne meninger, men om å våge å ta egne valg. Hvorfor hadde du ikke vært stolt? Hadde vært greit om du kunne begrunne det før du reagerer så negativit på at andre har et annet syn enn deg. Har vel begrunna nok med at jeg synes dette er for dumt. En ting er å akseptere at min datter stiller opp på slike tåpeligheter, men å være stolt er nok å dra det altfor langt. Mange andre måter å vise at de står for egne valg. Men nå vet jeg at mine barn er tøffe nok til å ikke være med på slike ting. Hva andre gjør er opp til dem,men jeg må få mene det jeg vil. Og hva viser at man våger ved å stille opp naken?
Brunhilde Skrevet 5. juli 2009 #23 Skrevet 5. juli 2009 (endret) Har vel begrunna nok med at jeg synes dette er for dumt. En ting er å akseptere at min datter stiller opp på slike tåpeligheter, men å være stolt er nok å dra det altfor langt. Mange andre måter å vise at de står for egne valg. Men nå vet jeg at mine barn er tøffe nok til å ikke være med på slike ting. Hva andre gjør er opp til dem,men jeg må få mene det jeg vil. Og hva viser at man våger ved å stille opp naken? At man våger å stå opp mot puritanske mødre. Endret 7. juli 2009 av jolie
MarianneE Skrevet 5. juli 2009 #24 Skrevet 5. juli 2009 Vel.... jeg hadde vel ikke blitt så voldsomt happy akkurat, men gjort er gjort, og så lenge hun var klar over hva hun gjorde så må jeg jo bare leve med det!
Gjest KatzenThang Skrevet 5. juli 2009 #25 Skrevet 5. juli 2009 (endret) Hvordan ville du reagert om det var din datter som var på dette bildet og videoen som nå ligger på de fleste norske nettaviser? http://www.kjendis.no/2009/07/04/kjendis/f...kenhet/7050989/ Hadde tenkt at datteren min var en modig, selvstendig våghals med artig selvtillit som var hysterisk glad i festivaler. Helt yppelig Endret 5. juli 2009 av KatzenThang
Brunhilde Skrevet 5. juli 2009 #26 Skrevet 5. juli 2009 Hadde tenkt at datteren min var en modig, selvstendig våghals med artig selvtillit som var hysterisk glad i festivaler. Helt yppelig
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2009 #27 Skrevet 5. juli 2009 Ser du noen sønner på bildet? Personlig synes jeg de virker ganske "billige", og jeg er glad ingen av dem er mine døtre. "billig"? Jeg trodde "billig" hadde med sex å gjøre jeg og ikke med å være naken.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2009 #28 Skrevet 5. juli 2009 Jeg synes faktisk det er mye verre med de som står langs siden og tar bilder.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2009 #29 Skrevet 5. juli 2009 Hadde det vært min datter hadde jeg lurt på hvorfor alt vettet hennes og dømmekraften hennes bestemte seg for å ta fri. Dette klippet er søkbart for ennhver arbeidsigver, etthvert menneske som møter ho. Det er en potensiel dealbreaker i arbeidsliv, kjærlighetsliv og i vennskap. Jeg hadde syntes det var synd at min datter kastet bort livet sitt på dette tullet. Jeg tror din redsel er meget betydelig overdrevet. Hvis noen ikke ville være venner med meg, kjæreste med meg eller ansette meg på grunn av noe slikt så hadde det vært greit å få det avklart med en gang. Da hadde nok ikke jeg passet sammen med de uansett. Ellers så var det en artikkel for vel et år siden hvor personalsjefer i noen større firmaer ble spurt om slikt ville ha betydning. Noen av de fortalte at de søkte på nettet men festbilder og ting som dette ble ignorert. Det var med andre ord ingen som ville tillegge dette betydning. Selv om man skulle søke stilling i en såpass konservativ organisasjon som kirken så ville ikke dette ha betydning. Kirken er vant med naturistbiskoper med mer. (For kirken er nok sex og samboerskap fortsatt et større problem enn nakenløp.)
Gjest Gjest_pappa_* Skrevet 5. juli 2009 #30 Skrevet 5. juli 2009 Jeg tror din redsel er meget betydelig overdrevet. Hvis noen ikke ville være venner med meg, kjæreste med meg eller ansette meg på grunn av noe slikt så hadde det vært greit å få det avklart med en gang. Da hadde nok ikke jeg passet sammen med de uansett. Ellers så var det en artikkel for vel et år siden hvor personalsjefer i noen større firmaer ble spurt om slikt ville ha betydning. Noen av de fortalte at de søkte på nettet men festbilder og ting som dette ble ignorert. Det var med andre ord ingen som ville tillegge dette betydning. Selv om man skulle søke stilling i en såpass konservativ organisasjon som kirken så ville ikke dette ha betydning. Kirken er vant med naturistbiskoper med mer. (For kirken er nok sex og samboerskap fortsatt et større problem enn nakenløp.) Det er da ikke bare kirken som er lukket for en. En kan da aldri bli lærer for.eks når slikt ligger ute på nettet av en.
Gjest glødelampe Skrevet 5. juli 2009 #31 Skrevet 5. juli 2009 Om disse jentene tenker jeg at de har et avslappet forhold til egen kropp, og ikke tar seg selv så høytidelig. Jeg tror også bekymringen for jentenes fremtidige yrkeskarriere er overdreven. Hva folk gjør på fritida er overveiende en privatsak, med mindre det innvirker på deres evne til å utføre arbeidet sitt. Ser også for meg at vi får en ganske kjedelig medieverden etterhvert, dersom alle må analysere hva fremtidige arbeidsgivere/kjærester/svigermødre/barnebarn kommer til å si før en gjør noe som er morsomt eller uvanlig.
Gjest imli Skrevet 5. juli 2009 #32 Skrevet 5. juli 2009 (endret) At man våger å stå opp mot puritanske mødre. Puritansk? Man trenger da vel ikke være puritansk for å synes at dette er litt smakløst. Dessuten var vel hovedpoenget mitt at for meg ville ikke dette vært noe å være stolt av. Ville jo ikke slått hånden av datteren min om hun hadde vært med på noe sånt, eller blitt sur på henne for det. Selv om jeg ikke hadde likt det, hadde jeg nok ikke sagt noe særlig om det, det hadde jo vært hennes valg. Men jeg hadde ikke vært stolt av henne pga noe sånt. Synes det er utrolig mange andre ting man kan gjøre, som er verd å være stolt av. Endret 7. juli 2009 av jolie
Involvert Skrevet 5. juli 2009 #33 Skrevet 5. juli 2009 Hadde tenkt at datteren min var en modig, selvstendig våghals med artig selvtillit som var hysterisk glad i festivaler. Helt yppelig SIGNERER DENNE! ... Og de som var med er helt sikkert klar over eventuelle konsikvenser som at arbeidsgivere som googler dem etc men det blir i så fall deres problem, ikke foreldrenes Disse er myndige mennesker alle sammen. Jeg tror neppe jeg hadde latt være å bli venn med en person fordi jeg hadde sett henne/han løpe naken på VGTV.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2009 #34 Skrevet 5. juli 2009 Jeg hadde blitt skuffet. Det betyr ikke at jeg hadde blitt sint, mindre glad i henne eller begynt å kjefte på henne. Som voksen person skal man selvsagt få ta sine egne valg. Men jeg hadde nok gjerne dristet meg til å kommentere misnøye, uten å gjøre noe stort nummer ut av det. Er bluferdighet blitt et fremmedord? Eller enda værre, et skjellsord? Jeg har ikke sansen for å springe rundt naken og å la seg intervjue på tv i naken tilstand.
Gjest imli Skrevet 5. juli 2009 #35 Skrevet 5. juli 2009 Jeg hadde blitt skuffet. Det betyr ikke at jeg hadde blitt sint, mindre glad i henne eller begynt å kjefte på henne. Som voksen person skal man selvsagt få ta sine egne valg. Men jeg hadde nok gjerne dristet meg til å kommentere misnøye, uten å gjøre noe stort nummer ut av det. Er bluferdighet blitt et fremmedord? Eller enda værre, et skjellsord? Jeg har ikke sansen for å springe rundt naken og å la seg intervjue på tv i naken tilstand. Enig. Folk klager på nudiststrender og glamourmodeller, men å løpe naken (og kanskje full) rundt på Roskilde, det er noe å være stolt av
Brunhilde Skrevet 5. juli 2009 #36 Skrevet 5. juli 2009 Enig. Folk klager på nudiststrender og glamourmodeller, men å løpe naken (og kanskje full) rundt på Roskilde, det er noe å være stolt av Hvem er "folk"? Du? Jeg klager ikke på verken nudiststrender eller glamourmodeller - betyr det at jeg ikke er folk eller betyr det at du generaliserer?
Gjest Blondie65 Skrevet 5. juli 2009 #37 Skrevet 5. juli 2009 Roskilde er en festival der yngre og eldre nyter musikk og diverse former for kultur. Det skjer en del sprø ting der - før nevnte fellesdusj er et eksempel - nakenløpet et annet. Hvis man velger å delta i nakenløpet og ikke kan stå for det valget i ettertid så bør man ikke delta. At pressen velger å navngi personer som deltar får egentlig stå for deres regning. Hadde jeg hatt ungdommer som hadde deltatt hadde jeg tenkt at hvis jeg ikke hadde hatt større problemer med dem enn dette gjennom deres ungdomstid så hadde jeg kunnet være stolt over å ha oppdratt selvstendige voksne. Det er ikke sikkert jeg hadde vært like begeistret over nærgående pressefolk, men jeg hadde aldri laget noen stor sak over dette overfor ungdommene. Jeg har vært på Roskilde i voksen alder og skulle gjerne dratt igjen - rett og slett på grunn av stemningen, musikken og atmosfæren det er å være der.
Gjest Miley Skrevet 5. juli 2009 #38 Skrevet 5. juli 2009 (endret) Jeg hadde blitt skuffa over at ungen min ikke enda i en alder av 20 klarte å se konsekvensene av handlingene som blir gjort. Og når ble det å ta egne valg så stort da? Det gjør man hele tiden. Det er det å ta de riktige valgene man bør ha skryt for. Endret 5. juli 2009 av Miley
The Kitten Skrevet 5. juli 2009 #39 Skrevet 5. juli 2009 Jeg hadde blitt skuffa over at ungen min ikke enda i en alder av 20 klarte å se konsekvensene av handlingene som blir gjort. Og når ble det å ta egne valg så stort da? Det gjør man hele tiden. Det er det å ta de riktige valgene man bør ha skryt for. Du har et godt poeng her.
Brunhilde Skrevet 5. juli 2009 #40 Skrevet 5. juli 2009 Jeg hadde blitt skuffa over at ungen min ikke enda i en alder av 20 klarte å se konsekvensene av handlingene som blir gjort. Og når ble det å ta egne valg så stort da? Det gjør man hele tiden. Det er det å ta de riktige valgene man bør ha skryt for. Hvis man ikke angrer på å ha løpt naken så er det et riktig valg, eller er det sånn at andre skal bestemme for en 20-åring? Hvis du mener valget er feil, ja så er det slik uansett? :klø:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå