Gå til innhold

Er det bare jeg som blir oppgitt ?

kristian82

Anbefalte innlegg

Jeg syns utrolig mange artikler - på ulike nettsider/aviser - som gjelder singelliv, sexliv, samliv - av typen: "3 typer menn alle kvinner vil ha, slik får du bedre sexliv, dette lyver menn om, dette lyver kvinner om, ta hevn, slik blir forholdet bra osv." - er så sykt dårlig begrunnet/lettvinte og overfladiske at jeg rett og slett blir "aggresiv" når jeg er dum nok til å lese dem.

Er det bare jeg som blir oppgitt ?

Tar noen virkelig til seg det som står i disse artiklene?

:filer:

Endret av kristian82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Line_*

Denne generasjonen blir jo ikke kalt for den matrealistiske, egoistiske og selvopptatte generasjonen for ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maxtor

Klarer ikke lese slike artikler heller.

Og om jeg enn gjør det, så skammer jeg meg nesten etterpå. Det blir for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er veldig, veldig dårlig nivå på artiklene her på kg. Det har vært nevnt før, tror det er flere enn oss som ønsker seg artikler med mer substans. Nesten alle artikler her går på slanking, hvordan bli pen nok, eller disse utrolig overfladiske sex-artiklene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

All PR er god PR :fnise:

Lurer på om de faktisk ønsker at vi skal irritere oss over artiklene?

Om de får reklameinntekter basert på antall lesere, og at det derfor er i deres interesse at artiklene er så dårlige at det går gjetord om dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Jeg synes dette gjelder alle artikler i alle media jeg. "Slik ..." og så er det enten selvangivelsen, ferien eller hva det nå enn er de rådgir om og rådene er så overfladiske at jeg ikke forstår ikke hvem de er ment for. Det er mulig at rådene er gode for en foreldreløs 14 åring som må bevege seg ut i verden alene, men det er sjelden disse artiklene inneholder noe særlig nytt og revolusjonerende selv om tittelen gir inntrykk av å være en guide fra A til Å om tema.

Unntaket er "Dine Penger" på VG-nett. Der er det som regel litt mer dybde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg synes dette gjelder alle artikler i alle media jeg. "Slik ..." og så er det enten selvangivelsen, ferien eller hva det nå enn er de rådgir om og rådene er så overfladiske at jeg ikke forstår ikke hvem de er ment for.

Jepp... "nå må du få nytt skattekort så du ikke får baksmell og staten ikke får lov å spare for deg for det klarer du ikke selv", eller den klassiske "så mye sparer DU på rentenedgangen (for alle nordmenn har en million i gjeld, må vite".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Jeg skjønner hva du mener. Det er en grunn til at jeg har sluttet å lese jenteblader. Det er utrolig lavt nivå på artiklene. Skal jeg lese noe, leser jeg nyheter som opptar meg eller bøker. Journalistikk på lavt nivå er helt uinteressant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at det er flere som reagerer. :)

På en dårlig dag hvor man kommer over en av disse "geniale" artiklene - og overbeviser seg selv om at slik tenker "alle" - kan jeg rett og slett miste troen på menneskeheten. :fnise:

Litt skuffende at de faktisk klarer å provosere meg så mye. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må vel sies at det er en viss verdi i slike artikler, om ikke annet, kan de jo være svært underholdende å debattere :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må vel sies at det er en viss verdi i slike artikler, om ikke annet, kan de jo være svært underholdende å debattere :ler:

Jeg blir bare grinete av de. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener. Det er en grunn til at jeg har sluttet å lese jenteblader. Det er utrolig lavt nivå på artiklene. Skal jeg lese noe, leser jeg nyheter som opptar meg eller bøker. Journalistikk på lavt nivå er helt uinteressant.

Slike som deg skulle det vært flere av. Befriende at noen faktisk er bevisste på, og ønsker, å tilføre seg selv noe litt mer nyttig enn de samme slanketipsene om igjen og om igjen.

Men man må jo for all del få lov til å følge litt med i moteverdenen da, innenfor rimelighetens grenser altså...

Endret av Snill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hilde K S

Det er lenge siden jeg sluttet å lese sånt, nettopp fordi det er så irriterende.

(Men jeg leser sånne lister over hva som blir vårens trender, da. Hvor pinlig er det?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet å lese blader for flere år siden nettopp p.g.a det du beskriver, prøvde virkelig å finne noe som kunne interessere, men hele smørja gikk jo i akkurat det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får jeg sikkert litt kjeft, men jeg synes det både er underholdende og koselig å lese slike artikler, som "hvordan bli drømmekjæresten" osv. Man kan få små hverdagstips eller inspirasjon til å gjøre noe for kjæresten din eller lignende, og alle skjønner jo at man må ta slike artikler med en klype salt. Det er jo det som kalles lett underholdning..? Men det er kanskje mest jentejenter som meg som synes det er interessant.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest_sara_*

Jeg syntes det var interessant da jeg var 14, da slukte jeg alt det der. Kanskje halve grunnen til at jeg ikke leser det lengre, det er akkurat det samme som blir drøvtygd og spydd opp igjen i år etter år og blad etter blad.

Jeg kjenner faktisk også at jeg blir grundig irritert.

Ikke for å være en blærete person som må dra fram utdannelsen sin for å understreke et poeng, men etter flere år på universitetet så fremstår veldig mange av disse artiklene som helt hårreisende dumme. Særlig om man har noen studiepoeng i psykologi eller kjønnsteori så gjør det nesten fysisk vondt å lese noe av det tøvet man finner i damebladene.

Misforstå meg rett, jeg liker lett underholdning og "teite" artikler og klarer å ta ting med en klype salt, men likevel.. noen artikler er bare utrolig provoserende lesning, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner faktisk også at jeg blir grundig irritert.

Ikke for å være en blærete person som må dra fram utdannelsen sin for å understreke et poeng, men etter flere år på universitetet så fremstår veldig mange av disse artiklene som helt hårreisende dumme. Særlig om man har noen studiepoeng i psykologi eller kjønnsteori så gjør det nesten fysisk vondt å lese noe av det tøvet man finner i damebladene.

Misforstå meg rett, jeg liker lett underholdning og "teite" artikler og klarer å ta ting med en klype salt, men likevel.. noen artikler er bare utrolig provoserende lesning, rett og slett.

Helt enig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Eva_*

Skjønner ikke helt at dere blir provosert. Det er vel så lenge siden jeg skjønte at det er mye tøv som står i dameblader. ;) Men samtidig er det noe av det som står i artiklene som kan stemme. For eksempel hvilke egenskaper gutter liker hos jenter. Men det er gjerne slike opplagte ting som jeg kunne tenkt ut selv. Så journalistene tror at leserne er på et svært lavt nivå. Bladene gir jo leserne det de tror de vil ha. Og det er mange jenter som kjøper og leser disse bladene. Og da vil nok denne type journalistikk bare fortsette og fortsette. Hvis en skulle sammeligne hvor mange norske jenter som leser Illustrert vitenskap i forhold til dameblader, så tror jeg vi alle skjønner hva som er mest populært. Så jeg vil påstå at denne uheldige trenden er kjøpernes skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...