Gå til innhold

Ekte kjærlighet

Gjest Steinar

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Det å elske sin partner etter 70 år (altså ikke forelsket, forelskelse er noe annet enn å elske) må for meg være det som beskriver ekte kjærlighet. Det å fortsatt elske sin partner etter så lenge har innebært å måtte kjempe seg gjennom de vanskelige periodene og fremdeles ikke gi opp håpet på hverandre.

Jeg har vært sammen med mannen min i snart ti år, og jeg vil i alle fall si at det vi har sammen er ekte kjærlighet. Vi har et bånd som jeg kan kjenne inni meg og som binder oss sammen uansett hvor vi er. Dette gjør at vi ikke være med hverandre og ringe hverandre i tide og utide. Det innebærer at vi stoler på hverandre og gir hverandre mye frihet til å kunne utvikle seg og vokse fordi dette ikke truer det vi har sammen. Vi har ikke alltid vært lykkelige, vi har vært sammen vanskelige perioder, vi har kranglet og ropt men vi har aldri tvilt på at vi skal holde sammen og at vi er rett for hverandre. Selv når jeg er sint på ham er det bedre å ha ham i nærheten, alt er bedre når han er i nærheten.

Vår historie er ikke som på film, vi er ikke en romantisk komedie, et romantisk drama eller en erotisk skildring av kjærlighet. Vi er normale, realistiske mennesker som må jobbe for å beholde det vi har sammen. Men jeg vet i alle fall at i armkroken hans om kvelden er den beste plassen jeg vet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Steinar
Det å elske sin partner etter 70 år (altså ikke forelsket, forelskelse er noe annet enn å elske) må for meg være det som beskriver ekte kjærlighet. Det å fortsatt elske sin partner etter så lenge har innebært å måtte kjempe seg gjennom de vanskelige periodene og fremdeles ikke gi opp håpet på hverandre.

Jeg har vært sammen med mannen min i snart ti år, og jeg vil i alle fall si at det vi har sammen er ekte kjærlighet. Vi har et bånd som jeg kan kjenne inni meg og som binder oss sammen uansett hvor vi er. Dette gjør at vi ikke være med hverandre og ringe hverandre i tide og utide. Det innebærer at vi stoler på hverandre og gir hverandre mye frihet til å kunne utvikle seg og vokse fordi dette ikke truer det vi har sammen. Vi har ikke alltid vært lykkelige, vi har vært sammen vanskelige perioder, vi har kranglet og ropt men vi har aldri tvilt på at vi skal holde sammen og at vi er rett for hverandre. Selv når jeg er sint på ham er det bedre å ha ham i nærheten, alt er bedre når han er i nærheten.

Vår historie er ikke som på film, vi er ikke en romantisk komedie, et romantisk drama eller en erotisk skildring av kjærlighet. Vi er normale, realistiske mennesker som må jobbe for å beholde det vi har sammen. Men jeg vet i alle fall at i armkroken hans om kvelden er den beste plassen jeg vet om.

Livet er aldri som på film - ei heller kjærligheten. Men det kan være greit å drømme seg bort innimellom :)

Det dere har i sammen passer med det jeg tenker om ekte kjærlighet.

Dere har da vært mer enn heldige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Det jeg følte for faren til barna mine var ekte kjærlighet og det tok lang, lang tid før den følelsen ble borte også etter at jeg innså at vi ikke kunne leve sammen.

Man opplever å elske på nytt, men har man først elsket en gang, må man først avlære seg hvordan det føltes, før man kan kjenne på kjærlighet på nytt. Tror jeg.

Altså, når man treffer en ny potensiell partner, sammenligner man ofte de følelsene denne frambringer i en med de følelsene man hadde for den forrige. Mens følelsene egentlig aldri er like. Noe sånt. vanskelig å forklare helt hva jeg mener og tenker om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Finnes den i virkeligheten eller er det bare en myte og en illusjon?

Den finnes mellom foreldre og barn (fra foreldre til barn vil det si). Og som regel fra mann til kvinne. Alle andre former for omtalet kjærlighet er nok dessverre bare oppspinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Utlogget nå

Trådstarter, hva jobber du med og hva er du utdannet innen? Har du møtt kvinner her før? Bor du i nord? Jakter du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Steinar
Trådstarter, hva jobber du med og hva er du utdannet innen? Har du møtt kvinner her før? Bor du i nord? Jakter du?

Hmmm - ikke så veldig mye som stemte der gitt hehe

Jeg har høyere utdannelse og dertil jobb, har aldri truffet noen her, bor på østlandet, og det har ikke blitt mer jakt enn det å fiske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deidres samba
Hmmm - ikke så veldig mye som stemte der gitt hehe

Jeg har høyere utdannelse og dertil jobb, har aldri truffet noen her, bor på østlandet, og det har ikke blitt mer jakt enn det å fiske :)

Hvorfor ikke bare registrere seg? FLust av babes på slike forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den finnes mellom foreldre og barn (fra foreldre til barn vil det si). Og som regel fra mann til kvinne. Alle andre former for omtalet kjærlighet er nok dessverre bare oppspinn.

Fyf...hadde trengt en king size boks med SSRI piller hadde jeg hatt dine holdninger as. :filer:

Endret av kristian82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar
Hvorfor ikke bare registrere seg? FLust av babes på slike forum!

Jo, det kan sikkert være en bra idé det :)

Har bare vært her noen dager og ville først se hvordan det var, men forhåpentligvis har jeg vel ikke noe å tape på å registrere meg her.

Det er jo umulig å få kontakt her ellers ettersom alt av mail adresser osv. er ulovlig å oppgi hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SS hvafornoe? Og det er ikke mine holdninger, det er mine erfaringer.

SSRI = antideppresiva. Ok, hadde jeg hatt dine erfaringer OG på grunnlag av de ment at verden var slik, så hadde jeg trengt medikamenter. :fnise:

Høres ut som klassiske kognitive tankefeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Millapia_*
Finnes den i virkeligheten eller er det bare en myte og en illusjon?

Jeg mener nok at den finnes, men kanskje ikke slik som den fremstilles i bøker og filmer..

Når jeg tenker tilbake på f.eks min første kjærlighet, så var det han jeg fikk de første ordentlige følelsene for, og den jeg aldri kommer til og glemme.

Det vi hadde, var ekte nok for oss og vi er begge skjønt enige i at vi var den første kjærligheten for hverandre.

Denne mannen kommer alltid til og ha en spesiel plass i hjertet mitt, og det er ihvertfall ekte nok for meg :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Nei ekte kjærlighet finnes ikke.

*Stønner oppgitt*

Å nei, der er du igjen. Ute på perm nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
*Stønner oppgitt*

Å nei, der er du igjen. Ute på perm nå?

Leste du signaturen til Melchizedek? Sett den sammen med det Melchizedek skrev og tenk litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest_Millapia_*
Leste du signaturen til Melchizedek? Sett den sammen med det Melchizedek skrev og tenk litt.

Noen har gått glipp av noe fint her i livet...stakkars :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Noen har gått glipp av noe fint her i livet...stakkars :tristbla:

Riktig. Og så kan vi spørre oss om hvorfor så mange millioner mennesker ender opp slik. Vi lever snart i en verden der de ferreste av oss har tro på at kjærlighet finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Millapia_*
Riktig. Og så kan vi spørre oss om hvorfor så mange millioner mennesker ender opp slik. Vi lever snart i en verden der de ferreste av oss har tro på at kjærlighet finnes.

Så..hva skal vi gjøre med det?

Gå rundt å være mørk å dyster å dra resten av verden med oss, eller prøve å opprettholde troen på at det finnes noe godt for osa alle der ute?

Er ikke vi vår egen lykkes smed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...