Gå til innhold

Hva betale servitørene?


Huldra

Anbefalte innlegg

Vi skal ha 6 servitører, alle i 17-20 års alderen. Ingen proffe, bare sånne som har servert litt her og litt der før.... Den ene servitøren er "sjefen" og skal bli hele kvelden/natta også så hun må selvfølgelig få litt mer...

Men nå er det jo sånn at jeg aner jo overhodet ikke hva man betaler for sånt, så da håper jeg at dere kloke mennesker her på KG kan hjelpe meg med den saken!

(og hva med bartenderen? Skal være fra 20-02.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hundre kroner timen?

Fem hundre hver for hele kvelden?

Du sier lite om hvor mye jobb det er og for hvor lenge....

Og helt klart, sjefen sjøl skal ha mest.....

Bartenderen bør også få det samme.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde hjelp fra kl 18.00-22.00,og ga hjelperene 500 kr hver.

Bartenderen fikk 1000 kr+ stor blomsteroppsats.

Han var også med under festen senere på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi hadde tre servitører (ikke proffe - venner av familien på ca. 20 år), de jobbet fra 15.00-23.00, og fikk 1000 kr. hver + en flaske vin. De gjorde en stor innsats for oss, og vi ville gjerne belønne dem for det. De var veldig fornøyde med lønna si :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har avtalen vi signerte med servitørene. Så dersom noen vil ha den, må de gi meg en pm (MED MAILADRESSEN SIN)!

Angående betaling skrev vi slik:

"Servitøransvarlig får kr. 120,- pr. time. De andre servitørene får kr. 100,- pr. time. Betalingen gjelder fra kl. 13:00 til servitøren melder at de drar. Maksimalt til kl. 02:00.

Utbetalingen vil skje til kontant i løpet av kvelden av Toastmaster."

Det var visst godt betalt - fikk vi vite etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emma04, ikke innlogget

Vi betaler våre servitører 1000,- kr hver. De er 4 stk med kokken.

De kommer fra samme sted som hovedretten kommer fra.

Synes ikke det er mye for mange timers arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma skal høre med sine veninner om de kan stille som servitører. Det har fungert i andre bryllup dette. Da har disse servitørene fått dra med seg sine menn og kommet på festen på kvelden som "betaling". Dette har som sagt fungert før + at mamma vil gjøre en tjeneste tilbake senere engang, det vil jo selvfølgelig jeg oxo :)

Synes dere dette høres dumt ut???

Burde vi lønne dem med penger? jeg har iallefall foreslått at vi gir dem ei flaske vin i tillegg.....og noe blomster o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest som skrev over her
Mamma skal høre med sine veninner om de kan stille som servitører. Det har fungert i andre bryllup dette. Da har disse servitørene fått dra med seg sine menn og kommet på festen på kvelden som "betaling".  Dette har som sagt fungert før + at mamma vil gjøre en tjeneste tilbake senere engang, det vil jo selvfølgelig jeg oxo :)

Synes dere dette høres dumt ut???

Burde vi lønne dem med penger? jeg har iallefall foreslått at vi gir dem ei flaske vin i tillegg.....og noe blomster o.l

Vi gjorde alt det der vi, de fikk 1000,- hver, en flaske vin og de fikk bli med på festen når de var ferdige med å rydde/ordne etter middagen og kaffen. Men dette var unge jenter og ingen bytting av vennetjenester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg serverte selv i et bryllup for ca 8 år siden. Det var kun under middagen. Disse folka var ingen særlige bekjente av meg...visste bare hvem mor til bruden var. Bruden og brudgommen kjente jeg ikke og hadde heller aldri truffet dem før bryllupet.

Jeg husker at jeg fikk 400,- for den jobben og at jeg ble veldig overrasket når de betalte meg, for det hadde jeg ikke regnet med.....

18 år og...dum...!!! :o :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vi leide inn hadde timepris på 60kr (ikke diskutabel, de ville ikke ha mer...). Det var lett blanding av unge jenter og damer i 40-50 års alderen. I tillegg gav vi dem resten av vinen etter middagen (1 flaske hver)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var med og serverte i konfirmasjon for en stund siden (var kanskje 18-19 år). Det var til noen jeg ikke kjente så godt. Da fikk jeg 500 - var mer enn fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har satt 1000,- til hver, 2000,- til en som kommer til å ta masse bilder osv også. Synes det er en bra jobb de gjør og det blir jo fort 10-12 timer! Serverte selv i fjor, og hele helgen går jo mer eller mindre: Fredagen må du jo ta det rolig, hele lørdagen går, søndagen er man utslitt. Tror også penger er med som ekstra motivasjon til å gjøre en god jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...