Gå til innhold

Kollega inviterte meg hjem på vin

Gjest gjestdeluxe

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
I dag spurte han om jeg kom på besøk, og at han kunne hente meg siden det ble vin. Og jeg sa noe om at jeg godt kunen kjøre selv, behøvde ikke vin, liksom. Men nei.

Hvis han sa nei til at dere kunne ha en kveld sammen uten vin så ville mine varselklokker ringt, i hvert fall. Nå er jeg riktignok avholds, men det må da gå an for andre også ha en fin kveld uten alkohol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vil ikke gjøre om avtalen til kaffe...

enten konfrontasjon eller uthalingsteknikken :) Jeg er ikke flink på konfrontasjoner, så jeg ville nok ha sagt neste gang spørsmålet kom opp, jada klart det, men kan vi ikke heller treffes ute sammens med andre kollegaer ? (evt få tidspunktet og så gjøre det om til en kaffe ute på byen ?)

synes det uansett er litt smårart å invitere noen på vin hjemme "aleine" når en driver med small talk i kantina... Tror nok du lider litt av" det er like sannsynlig som snø i helvete så det kan han ikke mene" -syndromet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er vi allesammen enige om at dersom denne kollegaen har baktanker så er det bedre at han ikke haddde spurt!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi vet jo ikke åssen blikk gjestdeluxe har sendt denne karen? Kanskje hun har pynta seg litt før hver gang hun traff denne kollegaen for en kaffe? Kanskje hun har hintet om at det er så koselig å drikke vin sammen med noen i denne sommervarmen, - gjerne en kar som ikke har så altfor mange forpliktelser fra før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Så da er vi allesammen enige om at dersom denne kollegaen har baktanker så er det bedre at han ikke haddde spurt!?

Neida - det er fullt lov å prøve seg. Men når man ikke er interessert i noe mer enn en kopp kaffe i vennskapets tegn skal man ikke lede folk til å tro at det kan bli noe mer ved å takke ja til noe som lett kan misforstås til å bety noe mer.

Er du ikke enig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ihvertfall at hvis jeg skulle spandert vin på en jente så er det for å finne ut åssen jenta blir på vin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65
vi vet jo ikke åssen blikk gjestdeluxe har sendt denne karen? Kanskje hun har pynta seg litt før hver gang hun traff denne kollegaen for en kaffe?
På jobben?

Kanskje hun har hintet om at det er så koselig å drikke vin sammen med noen i denne sommervarmen, - gjerne en kar som ikke har så altfor mange forpliktelser fra før...

Det kan godt være, men like forbannet rett er det å stoppe å sende feil signaler når man vet med sikkerhet at man ikke er interessert i noe mer.

Det er ingen her som bebreider kollegaen for å prøve seg Waco. Det eneste vi prøver å fortelle her er at Gjestedeluxe må være klar for at det er akkurat det som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Jeg vet ihvertfall at hvis jeg skulle spandert vin på en jente så er det for å finne ut åssen jenta blir på vin!

Og da er det også i den som blir påspandert vin sin interesse å være klar over denne baktanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

moral og god takt og tone er jo noe vi kan diskutere på flaske nummer to, etter at man har blitt litt løssluppen og vil finne på noe ugagn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det inntrykket jeg har fått av gjest de luxe er at hun er beregnende nok til å drikke opp brennvinet hans og allikevel holde knærne sammen om det var viktigst.

Dersom hun var mer hypp på å ha litt ukonsekvensbar one night stand så hadde hun gjort det for et glass saft!

Uansett hva som skjer så er det gjest de luxe som bestemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Det inntrykket jeg har fått av gjest de luxe er at hun er beregnende nok til å drikke opp brennvinet hans og allikevel holde knærne sammen om det var viktigst.

Dersom hun var mer hypp på å ha litt ukonsekvensbar one night stand så hadde hun gjort det for et glass saft!

Så du er av den oppfatning at dersom en mann spanderer drikke på en kvinne så har han rett til sex? Ja ja ja ... Kjenner til en del av denne sorten, og det er jo nettopp av denne grunn jeg aldri ville takket ja til vin hjemme hos en mann som jeg ikke kunne tenke meg sex med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker bare for meg selv jeg! Jeg er ikke en sånn gutt. Hvis jeg først skal invitere en dame på vin så er det jo fordi at jeg liker henne som vindrikkende, flørtende jente som vil betro seg, - og ikke den antiseksuelle og demotiverende utgaven man kjenner fra hverdagen...

Er jo en grunn til vinen da, - at begge skal ha det litt hyggelig, - men da må begge bidra, - den ene parten kan ikke sitte og være sur og tverr og avvisende bare fordi hun er redd for å bli misbrukt til nytelse.

sånne damer merker gutter fort, - da kan damene heller sitte å deppe et annet sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Jeg snakker bare for meg selv jeg! Jeg er ikke en sånn gutt. Hvis jeg først skal invitere en dame på vin så er det jo fordi at jeg liker henne som vindrikkende, flørtende jente som vil betro seg, - og ikke den antiseksuelle og demotiverende utgaven man kjenner fra hverdagen...

Er jo en grunn til vinen da, - at begge skal ha det litt hyggelig, - men da må begge bidra, - den ene parten kan ikke sitte og være sur og tverr og avvisende bare fordi hun er redd for å bli misbrukt til nytelse.

sånne damer merker gutter fort, - da kan damene heller sitte å deppe et annet sted!

Da kan jeg fortelle om de guttene jeg har møtt. For å være sikker på at ting ikke blir misforstått har møtene vært ute, jeg har insistert på å betale for min egen øl eller kaffe (men ikke alltid fått lov til det) og før møtet har jeg insistert at det er for å bli nærmere kjent ikke for at det automatisk blir sex. Likevel sitter man der med en surpomp som helst vil gå hjem fordi "dette leder jo ikke til noe likevel".

Dermed har jeg blitt en av disse sure kjerringene som mistenker alt og alle av mannebein for å ha andre hensikter og gidder ikke engasjere meg lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan være fordi blondie at alle gutter har pult haugevis med damer som har brukt førtifemminutter på lange utgreininger om hvorfor hun ikke vil ha sex. Men så blir hun full da, og da skal hun fortelle om andre ting, - for eksempel hvor lenge siden hun har hatt seg no!

En jente som for eksempel ikke tør å sitte hjemme hos meg å se på film og drikke øl, - nei, - sånne jenter kan egentlig holde seg hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Det kan være fordi blondie at alle gutter har pult haugevis med damer som har brukt førtifemminutter på lange utgreininger om hvorfor hun ikke vil ha sex. Men så blir hun full da, og da skal hun fortelle om andre ting, - for eksempel hvor lenge siden hun har hatt seg no!

Javisst nei. Jeg drikker meg aldri full. Aldri. Og i alle fall ikke på første date.

En jente som for eksempel ikke tør å sitte hjemme hos meg å se på film og drikke øl, - nei, - sånne jenter kan egentlig holde seg hjemme!

Jeg har gode venner av begge kjønn der jeg godt kan gjøre dette fordi jeg kjenner dem og fordi vårt forhold er avklart. Det er kun når forholdet ikke er avklart - f.eks. når man innleder et vennskap - at jeg ikke ville gjort dette uten at forbeholdene var forstått og avklart. Hvorfor gjør du dette til et sånt "alle kvinner er drittkjerringer" - tema. Mener ikke du også at det ikke er voldtekt dersom en jente blir med en mann hjem på øl og vin og så sier nei til sex men blir overmannet av den mannlige vennen? Hvor vil du hen egentlig?

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Jeg er ikke flink på konfrontasjoner, så jeg ville nok ha sagt neste gang spørsmålet kom opp, jada klart det, men kan vi ikke heller treffes ute sammens med andre kollegaer ? (evt få tidspunktet og så gjøre det om til en kaffe ute på byen ?)

Jo da, gjorde det sist gang. Sa at det er ekstra hyggelig om vi er flere på byen, istedenfor bare oss, og slik ble det, vi dro ut en hel gruppe.

Er jo blid og hyggelig overfor ham, egentlig de fleste, og kanskje det kan mistolkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjestdeluxe

Sjarmerende.

Ikke så verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Les og lær hvorfor du IKKE bør bli med en fyr som insisterer på drikking hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...