Gå til innhold

Kollega inviterte meg hjem på vin

Gjest gjestdeluxe

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Skeptisk_*

Vel, nå vet man jo ikke hvor gode venner dere er i utgangspunktet. Hvor ofte møtes dere i uformelle sammenhenger ? Dere jobbe ikke i samme avdelig men er tydeligvis venner ?

Hvis dere har regelmessig kontakt så ville det sikkert ikke vært noe galt i dette.

Men hvis dette er noe som bare dukket opp så kan det ligge litt mer bak, og da tenker jeg ikke på et forhold.

Kan det være at du har flørtet litt med han på jobb, eller gitt noe " feile" signaler til han ?

Vi menn kan nok ha litt problem med sånne ting, tar det ofte for noe annet enn det er.

Vi ser fort for oss en sengekamerat i sånne situasjoner. Nå generaliserer jeg mye altså, kan være bare meg som har det sånn men kan være en tanke å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Lakmustesten er hvorvidt du helt ubesværet ville gjort det samme om du hadde hatt en ektemann hjemme. Eller enda mer avslørende: om du syntes det hadde vært helt greit om din ektemann ble med en kvinne hjem for å ta noen glass vin med henne.

Hvis du ikke kunne gjort det eller tillatt det, så er det baktanker inne i bildet, fra begges sider. (Men Herregud, enhver skjønner da at det er det.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe

Vet ikke helt jeg. Han er alltid bare hyggelig og positiv - og av og til noe intensiv i forhold til å spikre en avtale.

Vi treffes bare på jobb der vi av og til tar en lunch ved samme bord, eller har en kaffepause sammen. Vi prates i ti minutter om løst og fast, mest jobb. Men vi har og vært ute på byen et par ganger sammen, ene gangen bare oss, og andre med en gruppe fra jobb. Har aldri kysset eller noe...det er bare utenkelig.

I dag spurte han om jeg kom på besøk, og at han kunne hente meg siden det ble vin. Og jeg sa noe om at jeg godt kunen kjøre selv, behøvde ikke vin, liksom. Men nei. Så sa jeg ja til det og lovet å ringe når jeg var klar. Så føltes det feil. Da ringte jeg et par timer etter praten og foreslo at jeg bare kom kjørende selv for en kaffe og at det ikke ble så sent. Da sa han at det ikke passet helt så tidlig, og at vi kunne ta det en annen gang.

Nå har jeg lovet ham det og da vil han ikke gi seg. Om jeg hadde sagt nei til å begynne med ville jeg ha fått dårlig samvittighet. Men det er ikke noe bedre å si ja, for så å avlyse hver gang.

:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Vet du hvordan du løser dette?

Du innser at han vil noe annet enn det du vil og så tar du "den praten" med han. Dvs. at du sier at dere kan godt møtes ute for en øl, vin eller kaffe, men at du er ute etter vennskap og ikke noe mer. Da finner du raskt ut hvordan ståda er. Og så slipper du å avlyse i hytt og kav fordi du ikke klarer å være tydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Vet du hvordan du løser dette?

Du innser at han vil noe annet enn det du vil og så tar du "den praten" med han. Dvs. at du sier at dere kan godt møtes ute for en øl, vin eller kaffe, men at du er ute etter vennskap og ikke noe mer. Da finner du raskt ut hvordan ståda er. Og så slipper du å avlyse i hytt og kav fordi du ikke klarer å være tydelig.

Jeg kan prøve det neste gang jeg ser ham. Det aner meg at han er typen ti lå si "ja ja, klart det vennskap er bare bra det. Vi trenger alle noen å prate med av og til, synes du ikke det da?", også begynner han å snakke om noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Jeg kan prøve det neste gang jeg ser ham. Det aner meg at han er typen ti lå si "ja ja, klart det vennskap er bare bra det. Vi trenger alle noen å prate med av og til, synes du ikke det da?", også begynner han å snakke om noe annet.

Jepp. Gjør det noe? Men jeg vedder på at dersom hans motiver er anderledes enn dine er det siste gang du hører noe om vinkvelden. Og da er jo hensikten oppnådd, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestdeluxe

Jo da.

Men skal lure på om ikke han bare er uskyldig og vil ha noen å prate med fordi han synes det er hyggelig. Han er jo bare hyggelig.

Lakmustesten som en annen snakket om: vel, hadde ikke likt at en partner dro hjem til en annen for å drikke vin. Men her er jo begge single, så det kan da ikke sammenliknes helt vel? Han er veldig ansvarlig, flink og har ganske bra jobb osv. så han er jo ordentlig oppdratt og slikt. Mange er bare hyggeligge, og har ingen andre intensjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Lakmustesten som en annen snakket om: vel, hadde ikke likt at en partner dro hjem til en annen for å drikke vin. Men her er jo begge single, så det kan da ikke sammenliknes helt vel? Han er veldig ansvarlig, flink og har ganske bra jobb osv. så han er jo ordentlig oppdratt og slikt. Mange er bare hyggeligge, og har ingen andre intensjoner.

Det var vel ikke det som var poenget med lakmustesten. Poenget er at dersom du mener at din eventuelle partner ikke kan dra hjem til en singel kollega for å drikke vin så kan ikke du heller fordi det ligger i kortene at det kan bli noe mer enn bare vin. Altså: i dette tilfellet ligger det kanskje flere intensjoner bak enn du tror, og når du selv svarer at du ikke ville likt at en partner gjorde dette så bør det være en beskjed til deg selv om at du ikke drar hjem til en mann du ikke er interessert i for å "bare drikke vin".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Det er for varmt til å tenke.

Det siste der kan jeg godt være enig i - her er statusen fritert hjerne og alle vinduer på vidt gap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miley

Jeg synes det må være et godt nok tegn at det ikke passet med kaffe, men vin passet. Hvor mye tydeligere må man ha det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar

En annen sak innenfor samme tema - når et mannfolk liksom påstår at han forstår kvinner så er det ren løgn! Det har aldri vært en mann som har forstått ei kvinne på denne jord noen gang!! Det er 2 helt forskjellige dyr innenfor samme rase :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Tenker selv at det er helt ok, og at ikke alle menn har baktanker.

Er du så naiv eller bare later du som?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestdeluxe
Er du så naiv eller bare later du som?

På den ene siden tror jeg at menn generelt alltid har baktanker, så det er greit.

Men i det jeg møter personene, og blir litt kjent med de, er det lett å glemme. For da er man "i det", og de er så hyggelige og "snille", at det er veldig lett å tenke at de tenker det samme som meg: "nå har vi det hyggelig, og begge er glad for praten, og det var det".

De mennene det er vanskelig å tenke at de har baktanker er de smilende, ekstremt hyggelige som ikke er direkte. De som faller i "vennesonen" fordi de de har latt det gå for lang tid til å komme i en annen sone.

Han her fra jobb har jeg møtt såpass mange ganger at det ville være merkelig om han har baktanker..jeg er ikke vant til menn som bruker så lang tid. Da blir de vanskelige å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar
Han her fra jobb har jeg møtt såpass mange ganger at det ville være merkelig om han har baktanker..jeg er ikke vant til menn som bruker så lang tid. Da blir de vanskelige å lese.

Si du hadde klart å lese han tidlig - hadde du da aldri prata med ham igjen eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Si du hadde klart å lese han tidlig - hadde du da aldri prata med ham igjen eller?

Helt i begynnelsen så han rimelig kjekk ut. Så hadde nok uansett fortsatt å prate med ham for å se hvordan det gikk fordi det var spennende. Men så ville det uansett ha kommet til et punkt der ting ble mer klart. Det tok ikke så lang tid før jeg visste at jeg ikke kunne ha tenkt på ham som noe mer enn en kaffesamtalepartner. Så da var det greit.

Hadde han vært total uinteressant fra begynnelsen av ville jeg aldri ha snakket med ham annet enn om jeg måtte (jobb).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Steinar
Helt i begynnelsen så han rimelig kjekk ut. Så hadde nok uansett fortsatt å prate med ham for å se hvordan det gikk fordi det var spennende. Men så ville det uansett ha kommet til et punkt der ting ble mer klart. Det tok ikke så lang tid før jeg visste at jeg ikke kunne ha tenkt på ham som noe mer enn en kaffesamtalepartner. Så da var det greit.

Hadde han vært total uinteressant fra begynnelsen av ville jeg aldri ha snakket med ham annet enn om jeg måtte (jobb).

Hva er det egentlig som nå gjør han uinteressant for deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Hva er det egentlig som nå gjør han uinteressant for deg da?

- Kunne ikke ha kysset ham...

- Han er for gammel

- Vi har ikke noe nytt å prate om. Det beveger seg ikke fremover.

- Han føyer seg lett i diskusjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar
- Kunne ikke ha kysset ham...

- Han er for gammel

- Vi har ikke noe nytt å prate om. Det beveger seg ikke fremover.

- Han føyer seg lett i diskusjoner

Aha - du er en interessant personlighet ;) hehe

Men jeg tror da at det er et godt råd for deg at du ikke drikker noe vin etc. hjemme hos ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Aha - du er en interessant personlighet ;) hehe

Men jeg tror da at det er et godt råd for deg at du ikke drikker noe vin etc. hjemme hos ham.

Nei... :)

Bra jeg ikke drakk vin hjemme hos ham uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...