Gjest gjestdeluxe Skrevet 2. juli 2009 #1 Del Skrevet 2. juli 2009 En kollega, som jobber i en annen avdeling, inviterte meg hjem til seg i morgen kveld, da han er "hjemme alene. Han har store barn og er nylig skilt. Tror ikke han ville skilles, selv om han ikke syntes de hadde det "topp". Vi snakkes som "kaffevenner" på jobb av og til. En å utveksle tanker med. Jeg er overhodet ikke interessert i ham som noe mer enn det. Hva synes dere, er det helt ok å ta en prat og et par glass vin med en kollega hjemme hos ham, uten at han av den grunn nødvendigvis har baktanker? Tenker selv at det er helt ok, og at ikke alle menn har baktanker. Er det flere kvinner her som har erfart at det går an å bare være venner med "mann fra jobb"; det er jo så mye å prates om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2009 #2 Del Skrevet 2. juli 2009 Jeg tenker som deg at det er helt ok, men desverre opplever jeg at menn gjerne har baktanker.. Du får teste det og finne ut hvor han står. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Steinar Skrevet 2. juli 2009 #3 Del Skrevet 2. juli 2009 Sist jeg sjekka var jeg ikke kvinne hehe Men hvis du ikke er interessert i han, så er det selvfølgelig ikke greit! Det er aldri feil å bruke litt sunt folkevett ....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 2. juli 2009 #4 Del Skrevet 2. juli 2009 Tja. Jeg hadde nok tenkt han hadde baktanker siden han inviterte meg hjem og ikke ut. Dersom jeg hadde likt mannen som en venn, eller som du sier; en å utveksle tanker med, hadde jeg foreslått at vi skulle ta et glass vin ute på byen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Steinar Skrevet 2. juli 2009 #5 Del Skrevet 2. juli 2009 Jeg blir alltid bekymret når jeg må forklare om sunt folkevett. Det er åpenbart en stor mangelvare i dagens samfunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2009 #6 Del Skrevet 2. juli 2009 Jeg blir alltid bekymret når jeg må forklare om sunt folkevett. Det er åpenbart en stor mangelvare i dagens samfunn. Ja, du er nok den eneste som har det. Høyt hevet over alle oss andre. Skjønner godt at du ikke gidder å nedlate deg til å si hva du mener om saken en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 2. juli 2009 #7 Del Skrevet 2. juli 2009 Jeg blir alltid bekymret når jeg må forklare om sunt folkevett. Det er åpenbart en stor mangelvare i dagens samfunn. Hva som er sunt folkevett er jo subjektivt og det er ikke lett for alle å ha dette "folkevettet" i alle situasjoner innen alle områder til enhver tid. Har da vært på byen med denne fyren før jeg da...han er litt utypisk andre menn, for han er god på å forstå kvinner og å prate. Får prøve det ut, han er nok en harmløs kaffevert (Og i og med at ingen har "fri vilje" så kan man jo ikke styre det som skjer, fordi det skjer uansett, iht. denne tråden http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...;#entry7063575) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Steinar Skrevet 2. juli 2009 #8 Del Skrevet 2. juli 2009 Ja, du er nok den eneste som har det. Høyt hevet over alle oss andre. Skjønner godt at du ikke gidder å nedlate deg til å si hva du mener om saken en gang. Ja, jeg gir sikkert det inntrykket, og jeg ventet på det hehe Men jeg skrev det jeg mente over: "hvis du ikke er interessert i han, så er det selvfølgelig ikke greit!" Altså, hvorfor kaste bort hans og din tid når du allikevel ikke er interessert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 2. juli 2009 #9 Del Skrevet 2. juli 2009 Harmløs kaffevert inviterer på vin... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 2. juli 2009 #10 Del Skrevet 2. juli 2009 Altså, hvorfor kaste bort hans og din tid når du allikevel ikke er interessert? Vel, er det å kaste bort tiden og prate om ting som opptar en - er mitt spørsmål? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 2. juli 2009 #11 Del Skrevet 2. juli 2009 Vel, er det å kaste bort tiden og prate om ting som opptar en - er mitt spørsmål? Å prate om...skulle det stå. Selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 2. juli 2009 #12 Del Skrevet 2. juli 2009 Hjelpes. Hvis dette er så uskyldig så kan du kalle meg en krakk. Her lyser alle varsellampene om "skjulte baktanker": - Nyskilt - Fra "kaffevenn" på jobb til vin hjemme hos Jeg selv hadde aldri gjort det - men så har jeg jo dessverre erfart at menn ikke forstår uttrykk som "ut og ta en kaffe og bare det uten baktanker". Men for all del - lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Steinar Skrevet 2. juli 2009 #13 Del Skrevet 2. juli 2009 Hva som er sunt folkevett er jo subjektivt og det er ikke lett for alle å ha dette "folkevettet" i alle situasjoner innen alle områder til enhver tid. Har da vært på byen med denne fyren før jeg da...han er litt utypisk andre menn, for han er god på å forstå kvinner og å prate. Får prøve det ut, han er nok en harmløs kaffevert (Og i og med at ingen har "fri vilje" så kan man jo ikke styre det som skjer, fordi det skjer uansett, iht. denne tråden http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...;#entry7063575) Jeg har aldri fattet meg på dette jente/gutt kompis greiene altså. Greit nok til man blir 14iz men da er det slutt! Skaper bare problemer. Og som sagt - det som skjer, det skjer - det går ikke an å diskutere engang. Men du har uansett valg som påvirker din verden - innenfor visse grenser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Steinar Skrevet 2. juli 2009 #14 Del Skrevet 2. juli 2009 Vel, er det å kaste bort tiden og prate om ting som opptar en - er mitt spørsmål? Det kommer helt an på. Spørsmålet er om du bare kaster bort hans tid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonka Skrevet 2. juli 2009 #15 Del Skrevet 2. juli 2009 En kollega, som jobber i en annen avdeling, inviterte meg hjem til seg i morgen kveld, da han er "hjemme alene. Han har store barn og er nylig skilt. Hva synes dere, er det helt ok å ta en prat og et par glass vin med en kollega hjemme hos ham, uten at han av den grunn nødvendigvis har baktanker? Tenker selv at det er helt ok, og at ikke alle menn har baktanker. Er det flere kvinner her som har erfart at det går an å bare være venner med "mann fra jobb"; det er jo så mye å prates om? Ja, det er klart man kan være venner med en mann fra jobb, akkurat som man kan være bare venner med andre menn, men: hvis han han har sagt at han er alene hjemme så mener han nok noe mer med det - jeg ville i alle fall tatt det som et tydelig tegn... Allikevel vil du jo virke rimelig selvgod og innbilsk hvis du svarer at "Nei, jeg vil ikke komme på besøk, for jeg har ikke lyst til å ha sex med deg." Sjansen er jo der for at han faktisk ikke har en eneste baktanke, men bare synes at du er en hyggelig dame og savner litt voksenprat. Du sier jo at han er nyskilt, kanskje han bare savner noen å prate med om løst og fast etter en rimelig kjip og negativ tid. En fin mellomting kan kanskje være å foreslå at dere setter dere på en uteservering i stedet. Det vil kanskje føles litt mindre overveldende enn å sitte stuck i sofaen hans en sommerkveld? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babochka Skrevet 2. juli 2009 #16 Del Skrevet 2. juli 2009 Skeptisk....nå er det ikke pent å slå alle over en kam, men nyskilte menn (de trenger jo heller ikke være hverken nyskilt eller skilt forsåvidt....) har en tendens til å ha baktanker om de inviterer på vin hjemme hos seg..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yggdrasil Skrevet 2. juli 2009 #17 Del Skrevet 2. juli 2009 Jeg hadde vel ikke sett noe problem med det. Men så tenker jo jeg alltid at hvis jeg ikke er interessert i en mann, så er han jo automatisk ikke interessert i meg. Har vel egentlig brent meg på akkurat det der et par ganger, er samtidig redd for å være innbilsk -det virker jo så teit å tenke, herregud han sitter her sammen med meg og er vi har en god tone, nå vil han sikkert ligge med meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 2. juli 2009 #18 Del Skrevet 2. juli 2009 Jeg hadde vel ikke sett noe problem med det. Men så tenker jo jeg alltid at hvis jeg ikke er interessert i en mann, så er han jo automatisk ikke interessert i meg. Det er min tanke også... Tror det var lurt som "Tonka" skrev; at jeg spør om vi kan ta et glass vin på en uteservering isteden. Smart. Da kan han velge selv. (Eller vel...i det minste kan de kjemiske prosessene som styrer verden, ifølge fysikerne, ta valget for ham: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=424233) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2009 #19 Del Skrevet 2. juli 2009 hadde jeg foreslått at vi skulle ta et glass vin ute på byen. Smart ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Steinar Skrevet 3. juli 2009 #20 Del Skrevet 3. juli 2009 Det er min tanke også... Tror det var lurt som "Tonka" skrev; at jeg spør om vi kan ta et glass vin på en uteservering isteden. Smart. Da kan han velge selv. (Eller vel...i det minste kan de kjemiske prosessene som styrer verden, ifølge fysikerne, ta valget for ham: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=424233) De fleste menn - ikke alle - har spesielt i yngre år større sexualdrift enn vett. Det er derfor forutsatt at kvinnen har og bruker sitt vett, da det jo også er hun som blir gravid og får problemene derav hehe Hele menneske kroppen er en kjemisk prosess. Det er derfor ingen tvil om at våre sanser som synsinntrykk er viktig. Sanser som lukt og smak brukes til å bestemme om vi har med et fysisk/psykisk friskt individ å gjøre. Det er naturlige prosesser som mennesket bruker akkurat som de andre dyra i denne verden Men det er farlig å tro at de valg vi gjør ikke betyr noe! Ikke bare påvirker de ditt eget liv men de påvirker også andre mennesker du kommer borti, og kan dermed ødelegge betydelig for andre også. Det er derfor uansvarlig å tro at dine valg ikke betyr noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå