Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 2. juli 2009 #1 Del Skrevet 2. juli 2009 Hva innebærer uttrykket "å sjekke opp" noen egentlig? Jeg registrerer at mange av mine venninner konsekvent bruker det uttrykket hvis en mann/gutt har snakket til dem. Er det jeg som er blind for signaler og bare tror at folk er normalt hyggelig hvis de prater til meg, eller er det venninnene mine som er inbilske som tror at enhver form for kontakt fra det annet kjønn betyr at de blir sjekka opp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 2. juli 2009 #2 Del Skrevet 2. juli 2009 Godt spørsmål. Å bare snakke med noen er ikke alltid å bli sjekket opp, men hvor går grensen? I det noen spør om telefonnummeret ens? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2009 #3 Del Skrevet 2. juli 2009 Ja, samfunnet virker veldig sjekkeorientert. Sikkert sunnere å ha holdningen din. En annen ting jeg har lagt merke til, er at noen sier "han sjekket meg opp," selv om de avviste gutten. I et slikt tilfelle ville jeg sagt at "han prøvde å sjekke meg opp". Å bli sjekket opp innebærer jo at du lar deg sjekke opp, mener jeg. Synspunkter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 2. juli 2009 #4 Del Skrevet 2. juli 2009 venninnene mine som er inbilske som tror at enhver form for kontakt fra det annet kjønn betyr at de blir sjekka opp? At menn bare prater til de betyr jo ikke at de blir sjekket opp. Men om mannen står nært inntil, ser på deg med et spesielt blikk, er litt intensiv, ser deg inn i øynene, smiler, tar på deg, og målrettet prater med deg for å få deg med på et steg videre enn bare dansegulvet, så blir du sannsynligvis sjekket opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 2. juli 2009 #5 Del Skrevet 2. juli 2009 Ja, samfunnet virker veldig sjekkeorientert. Sikkert sunnere å ha holdningen din. En annen ting jeg har lagt merke til, er at noen sier "han sjekket meg opp," selv om de avviste gutten. I et slikt tilfelle ville jeg sagt at "han prøvde å sjekke meg opp". Å bli sjekket opp innebærer jo at du lar deg sjekke opp, mener jeg. Synspunkter? Jupp. Tenker som deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 2. juli 2009 #6 Del Skrevet 2. juli 2009 Ja, samfunnet virker veldig sjekkeorientert. Sikkert sunnere å ha holdningen din. En annen ting jeg har lagt merke til, er at noen sier "han sjekket meg opp," selv om de avviste gutten. I et slikt tilfelle ville jeg sagt at "han prøvde å sjekke meg opp". Å bli sjekket opp innebærer jo at du lar deg sjekke opp, mener jeg. Synspunkter? Jaja, selvfølgelig må man la seg sjekke opp, men jeg tenker også at om en gutt f.eks kommer å prater med deg eller lignende, det er jo ikke sikkert han han prøver å sjekke en opp, at han har baktanker? fins det ikke folk som bare er hyggelige og da? Jeg snakker jaffal og er hyggelig med mange mannfolk uten at jeg prøver meg på dem av den grunn.. Har bare et generelt inntrykk av at folk legger så mye i alt, ofte jenter som har kjæreste f.eks er jo helt på styr; hvis en gutt prater til dem så blir de helt ville og "teeenk om kjæresten min hadde vært her nå" type ting; det er da ikke ulovlig å prate til jenter og guttene prøver seg ikke automatisk på deg da!!? De tror jo automatisk at gutten har lyst på dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 2. juli 2009 #7 Del Skrevet 2. juli 2009 Hva innebærer uttrykket "å sjekke opp" noen egentlig? Jeg registrerer at mange av mine venninner konsekvent bruker det uttrykket hvis en mann/gutt har snakket til dem. Er det jeg som er blind for signaler og bare tror at folk er normalt hyggelig hvis de prater til meg, eller er det venninnene mine som er inbilske som tror at enhver form for kontakt fra det annet kjønn betyr at de blir sjekka opp? Kanskje et sted midt i mellom? Om venninnene dine tar alt fra en gutt - hvor mye er klokka? Vet du hvor Narvesen er? - for å bli sjekket opp, så er de nok litt vel innbilske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2009 #8 Del Skrevet 2. juli 2009 Har bare et generelt inntrykk av at folk legger så mye i alt, ofte jenter som har kjæreste f.eks er jo helt på styr; hvis en gutt prater til dem så blir de helt ville og "teeenk om kjæresten min hadde vært her nå" type ting; det er da ikke ulovlig å prate til jenter og guttene prøver seg ikke automatisk på deg da!!? De tror jo automatisk at gutten har lyst på dem. Ha ha... Det er kanskje ønsketenkning fra deres side... De vil se på seg selv som ettertraktet. Vi jenter opplever også gutter som er slik du beskriver disse jentene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cashpink Skrevet 4. juli 2009 #9 Del Skrevet 4. juli 2009 For en tid tilbake så var jeg ute på byen, snakket med en gutt som jeg ikke hadde sett på lenge. Prøvde å være hyggelig mot han og prate nettopp fordi det var flere år siden jeg hadde sett noe til han sist. Prata absolutt ikke om noe som jeg ville ha prata om dersom jeg ville ha "sjekket ham", men likevel litt etter så kommer han med det at han ikke er interessert! Hahaha... ble litt forfjamsa fordi jeg prøvde meg ikke...! Fant egentlig ut at han måtte være ganske så innbilsk. Tror nok mange av oss er veldig innbilske og tror at en hver form for kontakt fra det motsatte kjønn er ensbetydende med at de har en viss form for interesse. Allefall ute på byen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_sara_* Skrevet 6. juli 2009 #10 Del Skrevet 6. juli 2009 Nja, jeg regner ofte med at de sjekker meg ut i hvert fall. Jeg er forøvrig ganske innbilsk, men jeg har da ganske ofte rett i mine innbilske antakelser og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Steinar Skrevet 6. juli 2009 #11 Del Skrevet 6. juli 2009 Nja, jeg regner ofte med at de sjekker meg ut i hvert fall. Jeg er forøvrig ganske innbilsk, men jeg har da ganske ofte rett i mine innbilske antakelser og. Innbilske folk er slitsomme! Har du ikke hørt om litt falsk beskjedenhet? hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå