Gå til innhold

Hvorfor skriver the kitten engelsk?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Har prøvd å lete gjennom forumet etter svar, men det blir for mange treff. Så, hvorfor har the kitten, eller kattungen, begynt å skrive på engelsk? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har prøvd å lete gjennom forumet etter svar, men det blir for mange treff. Så, hvorfor har the kitten, eller kattungen, begynt å skrive på engelsk? :)

Fordi fysikkens lover har bestemt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Easy, she just feel the urge. No rocket science,about it.

:helen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Siden du gjør det for å øve: "I prefer English to Norwegian" er bedre engelsk enn "I prefer English over Norwegian". ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden du gjør det for å øve: "I prefer English to Norwegian" er bedre engelsk enn "I prefer English over Norwegian". ;)

OK. :helen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shall we just all start writing whichever language takes our fancy? I often feel the urge to write in English, but I refrain on a Norwegian forum. In stead, I write English on English forums and Norwegian on Norwegian forums. Anything else would be silly... Voila!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shall we just all start writing whichever language takes our fancy? I often feel the urge to write in English, but I refrain on a Norwegian forum. In stead, I write English on English forums and Norwegian on Norwegian forums. Anything else would be silly... Voila!

Good for you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har du et engelskspråklig forum å anbefale? Jeg har også lyst til å skrive på engelsk iblant, men føler det blir litt dumt på KG. Er derfor på leting etter et engelsk forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg er helt enig med cilja her. Bruken av det engelske språk her har tatt litt av for å si det sånn.

Jeg studerte latin på universitetet. Kan jeg da slenge inn kommentarer på latin når det faller meg inn? Fransk?

:filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener vel at når man skriver på et forum, bør man tilstrebe å skrive slik at alle potensielle lesere forstår det man skriver, da bør man blandt annet unngå dialekt, sosiolekter, fremmedspråk osv. Å ikke forstå, eller på trass nekte å følge, slike sosiale normer er veldig umodent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Helt klart. Men nå hadde jeg uansett ikke tenkt å gjennomføre det; det var ment som et hypotetisk spørsmål.

Jeg er tross alt voksen nok til å forstå at man skriver norsk på et norsk forum. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Jeg mener vel at når man skriver på et forum, bør man tilstrebe å skrive slik at alle potensielle lesere forstår det man skriver, da bør man blandt annet unngå dialekt, sosiolekter, fremmedspråk osv. Å ikke forstå, eller på trass nekte å følge, slike sosiale normer er veldig umodent.

Enig.

Det virker rett og slett litt barnslig, som et forsøk på å få oppmerksomhet. Greit i starten, da tenkte jeg ikke så mye over det, men når det skal gjentas og gjentas til det kjedsommelige, blir det litt "mani" over det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med cilja her. Bruken av det engelske språk her har tatt litt av for å si det sånn.

Jeg studerte latin på universitetet. Kan jeg da slenge inn kommentarer på latin når det faller meg inn? Fransk?

:filer:

Sure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Enig.

På norske forum skriver man på norsk. Engelsk kan man skrive på engelske forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest D-shol

Det der var så utrolig godt skrevet!

cilja: det heter "in forums" på engelsk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Men nå er vel The Kitten veldig ung også - hvis jeg ikke husker feil. La henne nå bare holde på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå er vel The Kitten veldig ung også - hvis jeg ikke husker feil. La henne nå bare holde på.

:helen: I can't see why so many people get upset over this.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
:helen: I can't see why so many people get upset over this.

Fordi det er irriterende? Vi skriver på et norsk forum. Hvorfor kan du ikke skrive norsk? Hva er galt med det norske språket? Ville du synes det var ok om jeg insisterte på å svare på fransk?

Hvorfor kan du ikke øve på engelsken din på et engelsk forum? Det ville vært mye mer effektivt. Da hadde du fått lese engelsk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...