Gå til innhold

Skuffende date.

Gjest Gjest_netti_*

Anbefalte innlegg

Gjest gjestdeluxe
Helt enig med deg, men fyf så kjipt det er få en sånn i tryne as - i alle fall om man syns personen er interessant. Det er hardt å være menneske :fnise:

Jo....men samtidig, et sted går grensen.

Når man oppfører seg som den daten TS beskriver, så må man regne med et slag. Man må jo se an personen....virker personen uskyldig og intetanende, så går man på en pen måte:

- "Oi, vet du hva? Jeg må være så veldig glemsk...fikk en sms nå om jeg må stille opp i...og er allerede for sent ute! Beklager så mye, men det var veldig hyggelig å møte deg, kanskje vi snakkes igjen?"

Til slike som TS traff kan man jo bare si "Oi, jeg må gå!".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje han andre fyren syntes trådstarter var skikkelig teit og alt det hun sa var virkelig dumt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
For meg så spiller egentlig ingen rolle hva hun jobber med så lenge hun har dårlig selvtillit og er usikker på seg selv.

Det sier en mann som selv har en datter. Er det slik du vil at din datter skal være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Kanskje han andre fyren syntes trådstarter var skikkelig teit og alt det hun sa var virkelig dumt?

Da burde han ha vett nok til å gå.

Når ingen av de går, men sitter der i flere timer og forteller dårlige vitser...vel, så sier det mye om de to.

Kanskje dette er langt ute på et bingolokale på bygda?

At de ikke bare kunne gå, men måtte få skyss fra den lokale snefresermaskinen, eller traktoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S
Det sier en mann som selv har en datter. Er det slik du vil at din datter skal være?

Du MÅ lære deg å lese ironi og sarkasme. En opphøyd form for humor. Ikke for det. Du skiller deg ikke ut i forhold til 98% av brukerne her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen datter og ingen barn!

Forresten var det en parodi på den syntaksen kvinner alltid kommer med, "ønsker en mann med god selvtillit og som er sikker på seg selv"..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestdeluxe
Hvilke bransjer er det som er mest attraktive (og ikke attraktive) da? Håndverker? Media? IT? Bygg og anlegg? Finans? Lege? Jurist? Eller spiller det like liten rolle det også?

Det varierer vle høyts fra person til person. Men du lurte på hva jeg ser etter?

Jeg ser ikke etter et bestemt yrke...men gjennom jobb omgås jeg i et bestemt mijø der det er en overvekt av økonomer og teknologifolk. Gjennom er par venner skal jeg møte en "venn av en venn", og de jobber innen finans.

På nettet kom jeg tilfeldigvis i snakk med en som jobber innen finans. En annen var jurist, men han var kjedelig. Samtidig har jeg datet en advokat tidligere, og han var veldig spennende.

Dette blir litt betinget av hvor man er og i hvilke miljøer man er i. For noen år siden jobbet jeg i en helt annen type miljø. Da traff jeg også menn innen andre typer miljø.

Men noen gjengangere er det: de er ambisiøse innenfor det de driver med, uansett hva det måtte være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Du MÅ lære deg å lese ironi og sarkasme. En opphøyd form for humor. Ikke for det. Du skiller deg ikke ut i forhold til 98% av brukerne her inne.

Husk at ironi kan være vanskelig å tolke på nettet. Man kjenner ikke personene på forhånd, så man vet ikke hva slags humor, holdinger meninger personen egentlig har, og i tillegg får man ikke lest kroppspråket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Jeg har ingen datter og ingen barn!

Forresten var det en parodi på den syntaksen kvinner alltid kommer med, "ønsker en mann med god selvtillit og som er sikker på seg selv"..!

Du sa i en annen tråd i "Aktuelle saker" at du har en 28 år gammel datter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Husk at ironi kan være vanskelig å tolke på nettet. Man kjenner ikke personene på forhånd, så man vet ikke hva slags humor, holdinger meninger personen egentlig har, og i tillegg får man ikke lest kroppspråket.

Der sa du det!

Hvordan skal jeg vite om en person jeg ikke kjenner tuller eller ikke, når han i en tråd forteller oss at han har en datter på 28 år.

Hvorfor skal jeg ike tro på det?

Jeg kan ikke bruke energi på å lure på om folk mener det de sier eller ikke, spesielt ikke i et forum der jeg ikke kjenner folk.

IRL ja, men ikke her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en 28 år gammel samboer. Selv er jeg 33.

Forresten er det ikke litt dumt at kvinner alltid spør etter en mann med god selvtillit og som er sikker på seg selv uten at en mann kan spørre etter en kvinne som har dårlig selvtillit og er usikker på seg selv? Det ene må vel veie opp for det andre?

Man etterspør jo ofte de kvalitetene man mangler hos seg selv, for hvilken annen grunn skulle en kvinne ønske seg en som var sikker på seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Dersom man har vært her en stund, lærer man etterhvert å se hva som er ironi også. I tillegg lærer man litt om humoren til de som skriver her, hvem som peiser på med provoserende innlegg osv. Det er ikke vanskeligere å bli kjent med folk på nett enn ute i verden. Man må bare lære seg andre teknikker for å "se" menneskene bak nickene. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo....men samtidig, et sted går grensen.

Når man oppfører seg som den daten TS beskriver, så må man regne med et slag. Man må jo se an personen....virker personen uskyldig og intetanende, så går man på en pen måte:

- "Oi, vet du hva? Jeg må være så veldig glemsk...fikk en sms nå om jeg må stille opp i...og er allerede for sent ute! Beklager så mye, men det var veldig hyggelig å møte deg, kanskje vi snakkes igjen?"

Til slike som TS traff kan man jo bare si "Oi, jeg må gå!".

Jaja, men tror alle skjønner tegninga om daten "brått blir glemsk og må stikke etter 5 minutter"..Alt i alt bedre å avtale en kort 1.date, syns nå jeg i alle fall.

Endret av kristian82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjernedryss
Dersom man har vært her en stund, lærer man etterhvert å se hva som er ironi også. I tillegg lærer man litt om humoren til de som skriver her, hvem som peiser på med provoserende innlegg osv. Det er ikke vanskeligere å bli kjent med folk på nett enn ute i verden. Man må bare lære seg andre teknikker for å "se" menneskene bak nickene. :wink:

Vel, da er det en bedre idé å formulere seg slik at det ikke er rom for misforståelser, og skjer det likevel kan man rette det opp på en pen måte ved å fortelle at det var ironi f.eks (uten å bli frekk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S
Vel, da er det en bedre idé å formulere seg slik at det ikke er rom for misforståelser, og skjer det likevel kan man rette det opp på en pen måte ved å fortelle at det var ironi f.eks (uten å bli frekk)

Tja. Jeg synes sosialt samspill på internettfora er spennende. Det er gøy å se hvem som lar seg provosere av hva osv. Det hadde vært kjedelig dersom alle var like forklarende, nøyaktige, og pent formulerte.

Edit; det heter pent og ikke pnet.

Endret av Hilde K S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Tja. Jeg synes sosialt samspill på internettfora er spennende. Det er gøy å se hvem som lar seg provosere av hva osv. Det hadde vært kjedelig dersom alle var like forklarende, nøyaktige, og pent formulerte.

Edit; det heter pent og ikke pnet.

Synes det er mest interessant å diskutere ting man er enige eller uenige om jeg da, krangler om misforståelser synes jeg er mindre spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Synes det er mest interessant å diskutere ting man er enige eller uenige om jeg da, krangler om misforståelser synes jeg er mindre spennende.

Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonas
Dette temaet har sikkert blitt tatt opp tidligere. Men jeg tar det likevel opp nå.

Jeg er relativt fersk når det gjelder nettdating, og hadde aldri truffet noen på denne måten før. Men jeg fikk ganske raskt kontakt med en mann jeg syntes virket interessant og hyggelig. Han hadde også bilde av seg selv i profilen sin, og jeg syntes han så ok ut. Vi skrev mange brev til hverandre, og snakket flere ganger på tlf. Det virket som om vi hadde ganske mye å snakke om, og praten fløt bra. Han formulerte seg også godt skriftlig. Så fyren virket ok han, og vi avtalte å møtes på kafe.

Så kom dagen vi skulle treffes, og allerede etter 2 sekunder, forsto jeg at denne fyren kom jeg aldri til å falle for. For det første, så hadde han en kropp og et utseende som overhodet ikke tiltalte meg, til tross for bildet i profilen. (Og jeg er ikke kresen ang. utseende!) Men det verste var at han hadde en oppførsel som overhode ikke stemte overens med det jeg fikk inntrykk av gjennom telefonsamtalene vi hadde hatt. Han var jo totalt blottet for sosiale antenner! Han gav ingenting av seg selv, og snakket svært lite. Men når han sa noe, så snakket han bare tull, og kom med spydige kommentarer. Og han var helt tydelig av det slaget som knapt nok har hatt nærkontakt med en kvinne noensinne. Jeg tar ikke hardt med å si at fyren var en gedigen katastrofe!

Jeg satt hele tiden og ventet på at han skulle forstå at dette ikke ville fungere, og dermed bare gå. Men nei, han satt og satt. Tilslutt måtte jeg bare lyve, og si at jeg hadde oppgaver som ventet.

Er det flere her inne som har liknende erfaringer? Fortell gjerne om en mislykket date du har hatt.

Hvordan kan en person virke så annerledes in the real life, når de faktisk virket både hyggelig og fornuftig på tlf? Er det noen tegn man bør være ekstra oppmerksom på?

Dette er tredje gang jeg er inne på kvinneguiden.no og jeg blir like forbauset hver gang over hvor patetisk enkelte enkle sjeler er her inne på forumet.

Er folk virkelig så desperate og så sugen på fitte at de plukker opp folk på internett?

Synes dette er utrolig trist at folk ikke greier å plukke opp damer på normalt vis.

Til dere kvinner: hva med å skaffe seg litt selvrespekt. At dere ikke har forstått att det er utrolig mange data nerder som aldri har vært i nærheten av et kvinnekjønn før...det går meg totalt over hodet. At dere i tillegg venter dere at disse personene skal være noe dere kan bygge kvalitetsrelasjoner med; er for meg totalt uforståelig.

Nå blir det sikkert "bitching" at jeg sikkert er en av disse! Jaja, tro hva dere vil.

Bra menn og bra kvinner finner hverandre. Det samme gjelder også det motsatte. Da kan dere jo starte med å legge sammen 2 og 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe

Jeg er ikke uenig med deg i at det er spennende å etterhvert bli kjent med hva lsgas ulike teknikker som finnes bak profilene osv. - og det er på ingen måte vanskelig å bli kjent med folk verken her eller andre steder.

Jeg synes imidlertid det er for mye forlangt av meg at jeg skal vite når folk jeg ikke kjenner bruker ironi her på et nettforum. Jeg konser om hva folk sier, ikke om de mente det eller ei...

Av og til er det opplagt at noen tuller. Men ikke for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Til dere kvinner: hva med å skaffe seg litt selvrespekt. At dere ikke har forstått att det er utrolig mange data nerder som aldri har vært i nærheten av et kvinnekjønn før...det går meg totalt over hodet. At dere i tillegg venter dere at disse personene skal være noe dere kan bygge kvalitetsrelasjoner med; er for meg totalt uforståelig.

Så vidt jeg kan se er det kun TS som har gjort en bommert her.

Vi andre er i tråden for å lure på hvordan dette kunne skje og gi TS råd, slik at det kanskje ikke skjer igjen.

Samt en masse annet utenomsnakk.

Jeeez.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...