Gå til innhold

hva koster ditt bryllup ? Sparetips og sånn

Miracl3

Hva koster kjolen din ?  

1. 1. Hva koster kjolen din ?

• 60000
      0
    • 10000
      8
    • 150000
      2
    • er den kjøpt ?
      5
    • er den leid
      2

Anbefalte innlegg

Vi betaler 30 000 for hele bryllupet. Da er middag til 45, kaffe/kaker og nattmat etc til 75 og klær til meg, brudgom og tre brudepiker inkludert.

Kjolen min kostet 6000 kroner, og den er spesialsydd til meg. I tillegg kommer tiara (lånt), slør (ca 1000), undertøy (ca 300) og sko (24,50)!

Klærne til mannen kommer på 1900 kroner inkludert sko. Vi kjøpte antrekkene.

Tror vi kommer til å få en flott dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Ser at mange kommer til å regne med å bruke rundt 100.000 på bryllupet. Det er sikkert et teit spørsmål, men hvordan i all verden får dere råd til det? :klø:

Satt og regna sånn ca på det bryllupet jeg ønsker meg, og kom frem til ca den samme prisen selv. Nevnte det for mannen, og han trodde jeg var blitt gal! :oops: :cry: "100.000 for et bryllup?!? ALDRI!" *skuffet* :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trykket at kjolen min kostet 15 000 kr, det stemmer ikke helt, men det var det som lå nærmest 13 000 kr. Satt meg ned å gjorde et overslag over hvor mye vårt bryllup vil koste total og da mener jeg inkl. alt, klær, frisør, ringer, kirke, blomster, band, lokale, kokk, middag, drikke inkl. fri bar, pynt, innbydelser, bryllupsreise, morgen gave mm. Kommer nesten opp i 190 000 kroner. Fatter ikke at det er mulig jeg.

Har sprukket budsjettet med nesten 70 000 kroner. :x Syns faktisk det er helt for jævlig å bruke så mye penger, blir faktisk litt kvalm av forbruket vårt :kvalm: Vi blir 62 gjester

Et røft regnskap:

Brudeutstyr: 16 600 kr

Antrekk brudgom: 3 000 kr

Gifteringer: 16 500 kr

Middag: 35 000 kr

Band: 8 000 kr

Drikke: 30 000 kr

Pynt og lokalleie: 10 000 kr

Blomster: 8 000 kr

Fotograf: 10 000 kr

Inbydelser/meny

bordkort, kirkeprog: 4 000 kr

Morgengave (begge): 7 000 kr

Hår/hud/negler mm 5 000 kr

Bryllupsreie: 30 000 kr

Div: 5 000 kr

+ lommepenger til reisen :( :o :( :o

Jeg kjenner at jeg blir litt deprimert at dette forbruket jeg :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh så kommer sparetipsene jeg selv ikke har klart å holde :klø:

Lag brudebukett, knappehullblomst, og oppsatser selv ca 2000 kr.

Få kjente til å lage kaker, kanskje noen er veldig god på bryllupskaker også. Kanskje du får alt gratis

Sats på koldtbord, det er billigst, hvis du ønsker middag bør di shoppe etter billigst mulig catering.

Sjekk om noen kjente har lokaler, hvis ikke lei et billiget og bruk litt penger på å pynte.

Få noen dere kjenner som har en kuul bil til å kjøre dere på bryllupsdagen.

Hvis du ikke kjenner en fotograf så anbefaler jeg deg å bruke penger på dette.

Endel bakere selger posjons fromasj kaker ca 30 kr stykk, supre til dessert og veldig lekre.

Kjøp brukt kjole, hør med noen kjente som har giftet seg før deg om du kan låne slør og evt sko.

Lag din egen Spa dag med din forlover hvor dere tar ansiktsmaske, manikyt og pedikyr hjemme.

Kjøp sexy undertøy på Cubus eller H & M

Kjøpt tøffe brede sølv/stål ringer som gifteringer.

Lån en smoking/dress av noen dere kjenner

Musikk, lag cd med god musikk som dere setter i cd spillere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har egentlig ikke noe budsjett enda, men jeg regner med at vi kommer til å bruke ca. 60-70 000 kr. Hvor vi tar pengene fra? Sparekontoen. (Sparer egentlig til garasje eller nytt kjøkken, men det får heller vente. Bryllup er mye morsommere enn garasje :lol: ) Bryllupsreisen er ikke inkl., og vi betaler av div. årsaker ikke noe for bandet, mesteparten av alkoholen og brudekjolen. Skal ha ca. 80-100 gjester. Er litt imponert over de som klarer å lage bryllup til 30-50 000, men jeg kunne aldri ha laget maten selv (når skulle jeg ha fått tid til det? :klø: ), satset på at noen jeg kjenner tok bilder som var bra nok eller danset brudevals til en CD. Mange vil nok synes at jeg høres litt snobbete ut som har slike meninger, men det er jeg egentlig ikke...ikke til vanlig i alle fall... Ellers synes jeg ikke medbragt hører hjemme i et bryllup. Minst like stor fare for at det blir fyllefest da som om man har fri bar, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...