Gå til innhold

Oi...gravid...hvordan skal jeg da få skreddersydd kjolen...?


Lotte20

Anbefalte innlegg

Oppdaga for noen uker siden at jeg er gravid.

Thailandsturen er booket og betalt - og når jeg er ca 5 mnd på vei reiser vi nedover

- jeg hadde tenkt å få sydd drømmekjolen min der nede. Har tegna og spekulert lenge - og har kommet fram til den perfekte kjolen.

Vi skal ikke gifte oss før neste sommer

- så jeg er jo ikke gravid lenger da.

Men hvordan skal jeg få skreddersydd kjolen 5 mnd på vei...???

Skal jeg ta mål nå - mens jeg enda har normalvekt ??? (har vært gravid før, og skal trene litt etterpå for å komme til vekta jeg har nå)

Noen som aner hvor lang tid det tar og få sydd en brudekjole med endel detaljer (med fine snitt og masse slep) ???

Lotte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da min søster reiste til Thailand fikk hun sydd en selskapskjole til meg ved å beskrive kjolen og ta med målene mine. Den ble kjempeflott! Det eneste var at den var litt trang over hoftene, men der lå det nok stoff til å kunne sy det ut.

Jeg hadde tatt mål nå og sagt at de måtte legge inn rikelig stoff i tillfelle det må sys ut.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Bare ta med i beregningen at det ikke er helt sikkert at du har akkurat de samme målene etter en graviditet og mens du antakeligvis ammer (større byste). Ikke legg opp til at du må slanke deg mens du ammer, det er ikke bra for melken (slaggstoffer skilles ut og barnet får det i seg...) og så tidlig etter en fødsel vil du antakelig bli veldig sliten av å bde slanke deg, amme, nattevåk og alt som hører med samtidig...

Jeg ville tatt målene nå og legge på litt over det hele og så heller få den sydd inn der det trengs før bryllupet.

Det er forresten ikke sikkert du har fått mage når dere er i Thailand heller, mange begynner først å få mage i 5.-6. mnd (inkludert meg :wink: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får satse på at den største kulen på magen ikke har poppet fram enda. Forrige gang kom den rundt 5-6 mnd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...