Gjest Bond Skrevet 3. juli 2009 #101 Del Skrevet 3. juli 2009 (endret) Tråden er delt igjen, innleggene er flyttet til tråden om fri vilje og kan finnes her Bond, mod Endret 3. juli 2009 av Bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Jenny_* Skrevet 11. juli 2009 #102 Del Skrevet 11. juli 2009 Jeg tør innrømme at menn med makt tiltrekker meg - spesielt hvis de viser seg å ha medmenneskelige egenskaper under det harde ytre. Mannen jeg har valgt å dele livet med er IKKE en mann med makt og masse penger, hos oss er det jeg som er den formuende - ikke mannen. Men den senere tiden har vist meg at det å få plutselig positiv respons og vennlige ord fra en mann som innehar en viktig maktposisjon i samfunnet har gitt meg en helt spesiell følelse. Vil legge til at det hverken er statusen eller pengene som gjør denne mannen tiltrekkende, det er kombinasjon av makt og vennlighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest amu Skrevet 11. juli 2009 #103 Del Skrevet 11. juli 2009 Jeg tiltrekkes av sterke menn. Da mener jeg menn som har tro på seg selv. Menn som ikke gir opp hvis livet går litt i mot. "Det er ikke noe vits i å prøve en gang, jeg vet jeg ikke får det til. Slik har det vært, og slik kommer det alltid til å være" er noe jeg finner lite attraktivt. Når det grenser mot selvmedlidenhet forsvinner all min interesse. Hvor mange penger mannen har i banken spiller ingen rolle. Eie eller leie er ett fett. Det som betyr noe er hvordan pengene brukes. Menn som blafrer med seddelbunken og alltid skal være storkar for å kjøpe seg venner, respekt og status, er ikke min greie. Heller ikke menn som ikke har mye enger, men drikker dem opp og ikke får til å betale husleie. Gunnen til dette er at deres handlinger speiler hvilke holdninger mennen har til livet. Skal jeg leve med en mann er det holdningene som er viktige. Selv en rik mann kan bli fattig, en fattig mann kan bli rik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest womenwomen Skrevet 12. juli 2009 #104 Del Skrevet 12. juli 2009 Jeg tiltrekkes av sterke menn. Da mener jeg menn som har tro på seg selv. Menn som ikke gir opp hvis livet går litt i mot. "Det er ikke noe vits i å prøve en gang, jeg vet jeg ikke får det til. Slik har det vært, og slik kommer det alltid til å være" er noe jeg finner lite attraktivt. Når det grenser mot selvmedlidenhet forsvinner all min interesse. Hvor mange penger mannen har i banken spiller ingen rolle. Eie eller leie er ett fett. Det som betyr noe er hvordan pengene brukes. Menn som blafrer med seddelbunken og alltid skal være storkar for å kjøpe seg venner, respekt og status, er ikke min greie. Heller ikke menn som ikke har mye enger, men drikker dem opp og ikke får til å betale husleie. Gunnen til dette er at deres handlinger speiler hvilke holdninger mennen har til livet. Skal jeg leve med en mann er det holdningene som er viktige. Selv en rik mann kan bli fattig, en fattig mann kan bli rik. JA ! Jeg tenner enormt på PENGER & MANNLIG SKJØNNHETER ....he he Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 12. juli 2009 #105 Del Skrevet 12. juli 2009 Tråden er ryddet iht KGs regler. Bond, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2009 #106 Del Skrevet 12. juli 2009 Men sånne som Celina M kommer aldri til å vise seg offentlig med en lastebilsjåfør... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 4. august 2009 #107 Del Skrevet 4. august 2009 [...] Mannen som brannmann og den kvinnelige forrettningsadvokaten har jeg til gode å se som par [...] Men, det har jeg. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vegard Skrevet 4. august 2009 #108 Del Skrevet 4. august 2009 "Tenner kvinner på makt, status og penger?" Dette var vel det opprinnelige spørsmålet? Jeg vil si ja. Kvinner tenner på menn med status, det være seg penger og/eller berømmelse. At vi alle kjenner kvinner som tjener godt som er sammen med menn som ikke tjener godt er ikke er ikke et bevis mot en slik tendens. Empirien som viser at mindre pene menn med mye penger/makt/status/berømmelse får nydelige damer på kroken er rett og slett overveldende. For gutta er det sjelden slik. En kvinnelig kjendis kan ikke velge å vrake, dersom hun ikke har et bra utseende. En mannlig kjendis hanker kremdamer som bare det, uansett hvordan han ser ut. Kvinner har en tendens til å falle for menn med status som løper ut av penger/berømmelse/makt/utseende. Menn har en tendens til å falle for kvinner med bra utseende. Jeg sier ikke at det ene er bedre enn det andre, bare at det er forskjell på kvinner og menn, og at du stiller sterkere i jakten på en bra dame dersom du er kjendis eller har mye gryn. For halvannet år siden fikk jeg ny jobb, der jeg gikk inn en i stilling med direktørtittel, og er leder for 70 personer. Jeg har ALDRI før hatt så mye drag på damer (nå når jeg selvfølgelig ikke kan benytte meg av det). Til og med (og jeg lover at dette er sant) samboeren min har fortalt at hun tenker på at jeg er direktør noen ganger når jeg slikker henne, og at det er med på å tippe henne over i orgasme. Hun er en pen og populær jente, med høy utdannelse. Hun sa aldri noe slik da jeg hadde tittelen "rådgiver" eller "account manager"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiselotteC Skrevet 4. august 2009 #109 Del Skrevet 4. august 2009 Jeg skjønner at jeg ikke helt følger normen her. For meg er høy status, masse penger og mye makt i utgangspunktet temmelig avtennende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2009 #110 Del Skrevet 5. august 2009 Penger... Arv eller tjent, men det er penger det handler om. Kanskje for andre, men ikke for meg. Jeg velger mann på samme måte som jeg velger venner. Folk som jeg trives med, og som kan gi meg noe "mentalt" sett. Forøvrig er jeg lykkelig med min mann, selv om han ikke når opp til toppskattgrensen engang. Men utdannet, ja det er han;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2009 #111 Del Skrevet 5. august 2009 "Tenner kvinner på makt, status og penger?" Dette var vel det opprinnelige spørsmålet? Jeg vil si ja. Kvinner tenner på menn med status, det være seg penger og/eller berømmelse. At vi alle kjenner kvinner som tjener godt som er sammen med menn som ikke tjener godt er ikke er ikke et bevis mot en slik tendens. Empirien som viser at mindre pene menn med mye penger/makt/status/berømmelse får nydelige damer på kroken er rett og slett overveldende. Har undret meg over det samme, som kvinne. Jeg kan ikke forstå at det er pengene som tenner dem. Skal jeg være ærlig så tror jeg at det som får en kvinne til å trakte etter en mann med status, er fordi hun vil glanse seg i glansen selv. Se bare på Hugh Heffner ( eller hva han nå heter)... Ikke kom til meg å si at disse damene synest han er pen, sexy og at de liker han for den han er. Jeg tror disse kvinnene liker det som følger med, ved å gå inn i et fohold med feks han. Disse kvinnene når gjennom " nåløyet", og vil føle seg ekstremt vakre, fordi nettopp disse har klart det. Og det å bli annerkjent som "dama" til en slik mektig mann, er noe som øker selvtillitt og egoet. Se bare på alle damer som vil stille opp som frontsidepiker. Det er jo ikke fordi de blir kåte av å vise seg frem, men fordi det trigger noe med egoet deres. De får en bekreftelse på at de har klart noe som mange andre kvinner aldri hadde klart. Derfor...jeg tror det som trekker kvinner mot menn med status, er fordi "solen" fra samfunnet og omverden skinner litt på dem også. De blir ansett som de " heldige" og som har klart å kapre den velykka mannen. Da føler de seg ekstra sexy, pene og vakre, ect....Jeg som kvinne kunne aldri selv ha gått etter penger og makt, og forstår meg like lite på kvinner som velger slik, som det menn gjør. Men jeg tror jeg vet den opprinnelige grunnen til hvorfor kvinner velger akkurat disse mennene, ikke fordi de blir kåte, men fordi de oppnår noen fordeler ved det, fordeler som føles veldig godt for selvtillitten og egoet...Bekreftelse, ja smak på ordet gutter, dere vet jævla godt hvor deilig det er selv å få bekreftelse...hehe;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_fix_* Skrevet 7. august 2009 #112 Del Skrevet 7. august 2009 Menn sine penger. En mann MÅ ha cash for å få seg dame. En mann uten penger er en mann uten partner. Jo mer penger fyren har, jo finere dame kan han få. så det var derfor det ble slutt med hun millionær dama altså. Vel jeg får bli rik så jeg blir lykkelig da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_fix_* Skrevet 7. august 2009 #113 Del Skrevet 7. august 2009 Har undret meg over det samme, som kvinne. Jeg kan ikke forstå at det er pengene som tenner dem. Skal jeg være ærlig så tror jeg at det som får en kvinne til å trakte etter en mann med status, er fordi hun vil glanse seg i glansen selv. Se bare på Hugh Heffner ( eller hva han nå heter)... Ikke kom til meg å si at disse damene synest han er pen, sexy og at de liker han for den han er. Jeg tror disse kvinnene liker det som følger med, ved å gå inn i et fohold med feks han. Disse kvinnene når gjennom " nåløyet", og vil føle seg ekstremt vakre, fordi nettopp disse har klart det. Og det å bli annerkjent som "dama" til en slik mektig mann, er noe som øker selvtillitt og egoet. Se bare på alle damer som vil stille opp som frontsidepiker. Det er jo ikke fordi de blir kåte av å vise seg frem, men fordi det trigger noe med egoet deres. De får en bekreftelse på at de har klart noe som mange andre kvinner aldri hadde klart. Derfor...jeg tror det som trekker kvinner mot menn med status, er fordi "solen" fra samfunnet og omverden skinner litt på dem også. De blir ansett som de " heldige" og som har klart å kapre den velykka mannen. Da føler de seg ekstra sexy, pene og vakre, ect....Jeg som kvinne kunne aldri selv ha gått etter penger og makt, og forstår meg like lite på kvinner som velger slik, som det menn gjør. Men jeg tror jeg vet den opprinnelige grunnen til hvorfor kvinner velger akkurat disse mennene, ikke fordi de blir kåte, men fordi de oppnår noen fordeler ved det, fordeler som føles veldig godt for selvtillitten og egoet...Bekreftelse, ja smak på ordet gutter, dere vet jævla godt hvor deilig det er selv å få bekreftelse...hehe;) Veldig fornuftig og reflektert innlegg. Du treffer nok spikern der ja. Bekreftelse er nok grunnen. Det blir som en Ego-tripp hvor alt handler om en selv, og hvordan en skal få andre til å se hvor bra man selv er. Det er jo litt trist, at folk trenger så mye bekreftelse, for det betyr jo at vi lever i et samfunn som egentlig ikke fungerer så veldig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_fix_* Skrevet 7. august 2009 #114 Del Skrevet 7. august 2009 Kanskje for andre, men ikke for meg. Jeg velger mann på samme måte som jeg velger venner. Folk som jeg trives med, og som kan gi meg noe "mentalt" sett. Forøvrig er jeg lykkelig med min mann, selv om han ikke når opp til toppskattgrensen engang. Men utdannet, ja det er han;) Sånn håper jeg flere damer tenker. Alltid irritert meg over damer, som på den ene siden har mye potensiale, men på den andre siden alltid velger gutta med høy sosial status, som på ingen måte kan tilfredstille det disse jentene sier de ønsker fra et forhold. Kansje ikke så irriterende egentlig, men man synes egentlig bare synd på dem. Finner jo ikke noe kjærlighet i en tjukk lommebok akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christa Skrevet 7. august 2009 #115 Del Skrevet 7. august 2009 Sånn håper jeg flere damer tenker. Alltid irritert meg over damer, som på den ene siden har mye potensiale, men på den andre siden alltid velger gutta med høy sosial status, som på ingen måte kan tilfredstille det disse jentene sier de ønsker fra et forhold. Kansje ikke så irriterende egentlig, men man synes egentlig bare synd på dem. Finner jo ikke noe kjærlighet i en tjukk lommebok akkurat. Enig i det siste her. Jeg har veninner med menn som har solide jobber, god status og tjener masse penger. De er rause med gaver til konene sine, gir dem flotte biler til bursdager osv. Kanskje for å bøte på sin dårlige samvittihet for å ha sine svin på skogen...? For elskerinner har de, og syns det er helt greitt. Men det er jo flott å vise omverdenen hvor høyt de setter pris på sin kone .... Jeg blir kvalm! Heller en vanlig, kjekk og trofast mann som jeg vet er sammen med meg av kjærlighet, enn en som vil ha meg for å vise meg fram for å bekrefte seg selv, og som bedrar meg. Tror det er riktig som det er sagt i et innlegg tdligere. At mye av dette handler om å få bekreftelse på seg selv. Bevise at man "er noe". Menn velger vakre damer, kvinner velger menn med makt... Men blir man lykkelig av det? Jeg har iallefall fått mer enn nok av menn med penger. Det gjør noe med dem, de blir oppslukt av seg selv, og tror det meste kan løses med å dra på en reise, kjøpe dyre smykker og leve litt i luksus en stund. Nærheten, intimiteten, samholdet, den gode samtalen osv. har iallefall ikke jeg funnet i disse mennnene. Når det gjelder status og penger ellers vil jeg også si at selvstendige kvinner ikke bryr seg så mye om hvor mye han tjener så lenge han klarer å brødfø seg selv og har en jobb. Det betyr mye mer å møtes mentalt og oppleve fellesskap og samhørighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cynthia Skrevet 9. august 2009 #116 Del Skrevet 9. august 2009 Alle mine ekser er utdannet innen (eller har studert) godt betalte fagoområder. For min del er det ikke pengene som betyr noe (som andre her sier; de kan jeg tjene selv), men jeg liker menn som tør å satse og som velger en jobb de brenner for. Så jeg kunne like gjerne ha vært sammen med en musikklærer eller en barnevernspedagog sånn sett. Det minst attraktive jeg kan tenke meg, er en mann som jobber i kassa på Rimi fordi han ikke "gadd" å leve ut drømmen sin. Jeg liker menn som vet hva de vil, og som står på for å få det. Det er en god egenskap som er viktig i mange situasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moki Skrevet 10. august 2009 #117 Del Skrevet 10. august 2009 jeg liker maskuline menn og søte jenter. skal jeg tiltrekkes av en mann må han være sterk og sikker på seg selv, avslappet og ikke en selvgod dustefjert. selvgode dustefjerter er aldri tiltrekkende i mine øyne, særlig ikke hvis de er det fordi de har penger og makt. også liker jeg ikke dress og slips heller, nei uff. engasjemang er bra, og meninger jeg kan respektere. så svaret er vel nei, for meg er det umulig å bli tiltrekket bare av penger og makt. haha, fine øyne og varm stemme derimot, hoho. penger og makt. blabla. innbiller jeg meg det eller har dette spørsmålet blitt stilt femhunreognittefire ganger før? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inx Skrevet 10. august 2009 Forfatter #118 Del Skrevet 10. august 2009 Så pussig at jeg plutselig ble stående som "trådstarter"... jaja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå