Rosalind Skrevet 29. juni 2009 #61 Del Skrevet 29. juni 2009 (endret) Det er vel den eneste logiske konklusjon så lenge en ikke finner spor etter andre kriterier for at samliv oppstår og ikke minst vedvarer. Som utenforstående observatør over tid så får en med seg masse på veien. Mange små bisetninger og kropsspråk. Slik legger en merke til ting som ødelegger en ellers helt utrolig flott fasade. Slik er en vel også "velsignet" med å ikke si ting ala "Går DE fra hverandre?!? De som er bare såååå perfekte sammen!?" De andre eksemplene er jo eksempler jeg gjerne vil se, men som ingen er i stand til å presentere for meg. Vis meg og jeg skal tro! Men før den tid er alle de andre eksemplene ikke annet enn enhjørninger. Kvinner har jeg til gode å oppleve som individer som evner og elske. Dog, jeg vil gjøre ett unntak for barna, det ser ut som om kvinner stort sett elsker sine barn. Vel, da kan jeg bare ønske deg lykke til. Noen har forsøkt å presentere andre eksempler for deg, men de synes ikke å synke inn. Argumentet med at dette er eksempler presentert på nett er ikke noe argument, all den tid du også presenterer dine gjennom samme fora (uten at de er gjenkjennelige for alle av den grunn, langt mindre dine absurde konklusjoner.). Desverre vil du nok få bekreftet dine teorier dersom dette er ditt syn på andre menneskers evne til å føle det du beviselig ikke er kjent med. Det er slik fundamentalisme fungerer (fornektelse for andre sannheter). Endret 29. juni 2009 av Rosalind Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 29. juni 2009 #62 Del Skrevet 29. juni 2009 "Beste velgående" er det rette uttrykket. En av Ottars største seire var da de rødgrønne i praksis fratok kvinner i Norge disposisjonsrett over sin egen kropp den 1. januar i år (dvs. da kjøp av sex ble ulovliggjort). En stemme til de rødgrønne er en stemme til Ottar. Det er ikke ulovlig å kjøpe sex. En må bare se til å kjøpe det fra samme kvinnen hele tiden og helst se til at det oppfattes som et forhold. Da er det fritt frem å kjøpe så mye sex du bare orker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 29. juni 2009 #63 Del Skrevet 29. juni 2009 Vel, da kan jeg bare ønske deg lykke til. Noen har forsøkt å presentere andre eksempler for deg, men de synes ikke å synke inn. Argumentet med at dette er eksempler presentert på nett er ikke noe argument, all den tid du også presenterer dine gjennom samme fora (uten at de er gjenkjennelige for alle av den grunn, langt mindre dine absurde konklusjoner!). Desverre vil du nok få bekreftet dine teorier dersom dette er ditt syn på andre menneskers evne til å føle det du beviselig ikke er kjent med. Jeg er takknemlig for at en forsøker å presentere alternativene, men det hjelper dessverre ingenting så lenge det ikke presenteres utenfor den virtuelle verdenen. (Klarer forøvrig ikke å se hva som er absurd med mine konklusjoner). Etter å ha søkt aktivt ettre alternativene i over tre tiår og aldri funnet noe som tyder på at andre alternativer finnes, så har det satt spor. Jeg skal gladelig innrømme at jeg er desillusjonert Så får vi se om jeg i løpet av det neste 12 til 18 måneder får bekreftet mine meninger om at penger trekker kvinner. Om jeg skulla ta feil der også så vil jeg si at det ikke er mye poeng igjen for mennesker å reprodusere seg selv og opprettholde en komplett meningsløs organisme sin eksistens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalind Skrevet 29. juni 2009 #64 Del Skrevet 29. juni 2009 Jeg er takknemlig for at en forsøker å presentere alternativene, men det hjelper dessverre ingenting så lenge det ikke presenteres utenfor den virtuelle verdenen. (Klarer forøvrig ikke å se hva som er absurd med mine konklusjoner). Etter å ha søkt aktivt ettre alternativene i over tre tiår og aldri funnet noe som tyder på at andre alternativer finnes, så har det satt spor. Jeg skal gladelig innrømme at jeg er desillusjonert Så får vi se om jeg i løpet av det neste 12 til 18 måneder får bekreftet mine meninger om at penger trekker kvinner. Om jeg skulla ta feil der også så vil jeg si at det ikke er mye poeng igjen for mennesker å reprodusere seg selv og opprettholde en komplett meningsløs organisme sin eksistens. Det der er jo ren Ottar-logikk. Selvfølgelig får du bekreftet teorien dersom du forsøker å få kloa i en kvinne som tiltrekkes av penger. Poenget i flere av innleggene her inne er jo at folk er forskjellige. Det er nok det du har mest vanskelig for å akseptere. Det absurde med dine konklusjoner er at de både er fundamentalistiske (les over) og lander på en teori om at kvinner er følelsesløse, pengegriske og kalde individer uten evne til å elske. Er ikke det både drøyt og absurd, så vet ikke jeg. Men jeg er jo tross alt bare en slik kvinne selv. Og jeg og mange med meg kommer aldri til å kunne motbevise antakelsene dine, med mindre du går til en slik fotformbekledd fyr med skjegg og forkjærlighet for Freud først. I mellomtiden er vi sammen med de andre mennene, har det ganske fint (uten penger!; han jeg deler bo med er en relativt fattig, men dedikert musiker) og nyter vissheten om at tilværelsen tross alt er ganske bra. Men jeg blir ganske trist av å lese innleggene dine. Ønsker deg som sagt lykke til! (Men det er ingen vits i å argumentere mer, siden svarene dine likevel peker tilbake på deg selv). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 29. juni 2009 #65 Del Skrevet 29. juni 2009 Jøss. Men er da f.eks Jan Thomas en myk mann etter dine kategorier? Jeg vil for min del heller ha en skarp, tøff og intelligent mann med skjegg og dårlig kroppsholdning enn en fyr som tror Arnold S.-kloninger er Guds gave til kvinnen. Men som du sier; hver sin smak. Forøvrig finner jeg det rimelig passé å nevne fotformsko og sosionom i denne sammenhengen, for ikke å si nittitalls! Det gjelder vel forsåvidt den der Ottar-henvisningen også (lever overhodet Ottar?). Ja, jeg synes at Jan Thomas utseendemessig ser litt ut som en "myk mann". Men ikke så "ille" som mennene i den linken jeg viste til. Jan Thomas' "mykhet" er mer akseptabel utseendemessig, mer spiselig, fordi han har en slags "attitude" og bestemthet - tross alt - (noe som er helt fraværende hos mennene i linken). Jeg liker også intelligente menn. Men jeg liker de intelligente og bestemte, samt at de kan kle seg og ikke ser ut som en tøffelmann med brune cordslengbukser. Litt skjegg kan bare være sexy, men i sammenheng med fotformsko blir det så feil...Man kan være fotform-intelligent og veltrent med den øverste skjorteknappen åpen-intelligent. Og jeg liker den siste. Ottar-kvinnene lever i beste velgående. De mener det nok bare godt, men du verden som de gir litt gysninger nedover ryggen når de uttaler seg offentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2009 #66 Del Skrevet 29. juni 2009 Dette er vel off topic. På ingen måte, selv om du ikke liker det. Jan Thomas, derimot, er off topic. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 29. juni 2009 #67 Del Skrevet 29. juni 2009 Makt og status? Tja, sikkert en del kvinner som tenner på det, jeg er dog ikke en av dem. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 29. juni 2009 #68 Del Skrevet 29. juni 2009 Det er ikke ulovlig å kjøpe sex. En må bare se til å kjøpe det fra samme kvinnen hele tiden og helst se til at det oppfattes som et forhold. Da er det fritt frem å kjøpe så mye sex du bare orker. Du husker på å servere de frokost dagen etter, håper jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 29. juni 2009 #69 Del Skrevet 29. juni 2009 Du husker på å servere de frokost dagen etter, håper jeg. Det er jo det som er hele poenget. Ha penger og oppnå en relasjon til en kvinne som varer over noen år før en må se seg om etter en ny kvinne. Strengt tatt snakker vi om kjøp av sex. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestelegekvinnen Skrevet 30. juni 2009 #70 Del Skrevet 30. juni 2009 (endret) Brutal mann: Ja, det stemmer at jenter tiltrekkes av penger og makt. Jeg har aldri hevdet at dette ikke er sannt. Jeg hevder likevel at jenter tiltrekkes av dette fordi dette er symboler på en mann med sterke og positive personlighetsegenskaper slik som flittighet, evnen til å planlegge og jobbe hardt etc. Dette er egenskaper som også er viktige i et forhold. Så sannt du er overbevist over denne teorien kommer du til å få bekreftet ditt syn. MEN: Videre argumenterer jeg for at dette bare gjelder noen jenter. Veldig mange av oss velger å søke en snill og god mann som vi kan leve et fint liv sammen med, penger kommer da langt bak i rekken i og med at vi ofte tjener ok selv(dog teler tilstedeværelsen av en jobb veldig sterkt hos de fleste, igjen pga egenskapene dette representerer). I min omgangskrets finnes det mange intelligente og feminine snille jenter som søker en likeverdig mann, gjerne som de treffer via studiene sine. Da har man ingen forutsettninger for å tenke penger, fordi man ikke aner hva fremtiden vil bringe. Disse forholdene varer ofte lenge (da høyere utdanning=større statistisk sannsynlighet for at forhold varer) og penger er ikke et tema. Disse jentene kommer du ikke til å treffe, fordi du bare er på let etter jenter i kategori nr en. Du selv hevder at du ikke noen gang har truffet disse jentene, så da må jeg også anta at du ikke ferdes i de kretser hvor disse jentene finnes i flertall og da vil du igjen aldri treffe dem. Så sånn sett skjønner jeg jo at du har det synet du har, i og med at du ferdes i miljøer hvor du ikke får treffe oppegående, intelligente og feminine jenter. Men bare fordi du alltid har sett hvite svaner kan du ikke konkludere med at det likevel ikke finnes en svart. Dette er den grunnleggende tanken bak forskning, og så lenge du bare er villig til å se de hvite svanene kommer du heller ikke til å se den svarte som motbeviser at ting er så unyansert som det du hevder. Endret 30. juni 2009 av Bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 30. juni 2009 #71 Del Skrevet 30. juni 2009 Tråden er ryddet, Bond, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 30. juni 2009 #72 Del Skrevet 30. juni 2009 Hmm, eg trur vel heller at kvinner blir trekt til styrke, og i vårt samfunn så er pengar kan hende det beste symbolet på styrke og makt. Eller kva? Eg veit ikkje heilt om eg blei trekt til mannen min fordi han hadde pengar, eg syntest han var sexy før eg visste kva han dreiv med. Men eg var student og blakk, så det at han hadde fast jobb gjorde jo at han var rik i forhold til meg. Det kan godt tenkjast at pengane hans spela ei rolle, men eg trur det heller var eit uttrykk for at eg trong økonomisk tryggleik og at eg i så fall blei trekt mot ein som hadde det, om de skjønar kva eg meiner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2009 #73 Del Skrevet 30. juni 2009 Ser jentene her inne forsøker å kommer med litt bortforklaringer Ja, jeg kan kanskje være med på at jenter gjerne ikke søker pengene direkte i seg selv, men at det er de bakenforliggende egenskapene som sosial intelligens. evner til å jobbe målbevisst og oppnå resultater som er tennende på kvinner. Men om de går på pengene og statusen i seg selv eller egenskapene bak, spiller jo egentlig ingen rolle, da jobbstatus og slike egenskaper ofte korrelerer. Kvinner ender slik gjerne opp med de mest vellykkede mennene likevel. Det påstås også at atter andre jenter ikke ser etter jobbstatus i det hele tatt, men også mer generell sosial status, om man kan bruke det begrepet. Ja, jeg vet det gjelder noen, men disse kvinnene har gjerne atter andre egenskaper de ser opp til hos partneren sin. Si meg, er kvinner egentlig svake mennesker som må definere og realisere seg selv gjennom mannen? Det virker hvertfall slik på mange av svarene her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 30. juni 2009 #74 Del Skrevet 30. juni 2009 Si meg, er kvinner egentlig svake mennesker som må definere og realisere seg selv gjennom mannen? Det virker hvertfall slik på mange av svarene her... Det kan jo virke slik, men det har jo eksistert noen unntak. Ser man på kvinnelige statsledere, så valgte de ofte å ikke gifte seg i det hele tatt slik som Elisabeth 1 og Katarina den store å ikke gifte seg i det hele tatt, mens andre har skaffet seg en litt småpusslete mann som ikke kommer i veien. Det er jo mulig at det at kvinner ønsker mer ressursterke menn ødelegger endel for samfunnet, da kvinner som forventer å definere seg etter sin mann sin sosiale status heller enn sin egen nok ikke vil stå på for å få en god utdannelse eller starte bedrift selv. Dette kan bli ganske alvorlig siden mye av skoleverket ser ut til å være rettet inn mot jenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2009 #75 Del Skrevet 30. juni 2009 Det kan jo virke slik, men det har jo eksistert noen unntak. Ser man på kvinnelige statsledere, så valgte de ofte å ikke gifte seg i det hele tatt slik som Elisabeth 1 og Katarina den store å ikke gifte seg i det hele tatt, mens andre har skaffet seg en litt småpusslete mann som ikke kommer i veien. Tja, er jo vanskelig å si, og satt på spissen fremstår mange kvinner da litt svake i mine øyne, sikkert ikke de fleste men mange. Jeg vil i hvertfall aldri skjønne hvordan slike jenter i det hele tatt orker å leve et liv der man er avhengig av å få bekreftelse og selvrealisering gjennom sine mannlige partnere som denne "typen" jenter gjerne gjør, enten det gjelder sin manns jobbmessige status eller de andre "alfaegenskapene". Men heldigvis finnes det en del unntak, jeg f. eks, har vært så heldig å ha hatt damer som ikke har hatt behov for realisering gjennom meg, og det er jeg glad for. Det er jo mulig at det at kvinner ønsker mer ressursterke menn ødelegger endel for samfunnet, da kvinner som forventer å definere seg etter sin mann sin sosiale status heller enn sin egen nok ikke vil stå på for å få en god utdannelse eller starte bedrift selv. Dette kan bli ganske alvorlig siden mye av skoleverket ser ut til å være rettet inn mot jenter. Tror nok faktisk ikke utdannelsen i seg selv er noe problem, for der er faktisk mange kvinner veldig flinke i dag, også på de mest prestisjefylte studiene, er jo litt flere kvinner der enn menn nå faktisk, men da blir det faktisk litt for dumt å fortsatt definere statusen sin gjennom sin partner. Misforstå meg rett, jeg kan godt skjønne at kvinner ikke vil ha en giddalaus latsabb av en tøffel om ikke orker å jobbe. Selv som man ville jeg primært ikke hatt en slik kvinne. Men at kvinnen fortsatt ønsker at mannen skal tjene mer og ha høyere jobbstatus enn henne i forhold der begge har forholdsvis gode jobber med gode inntekter er mer vanskelig å forstå, det er i beste fall noe overfladisk i tillegg til at jeg mener det blir vanskelig å bli best i yrkeslivet. Ja, mange kommer seg et stykke opp i jobbhierarkiet gjennom høy utdanning, men er man hele tiden avhengig av å definere seg selv gjennom andre uten å skape sin egen stil er sannsynligheten overhengende stor for at man aldri vil bli best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 30. juni 2009 #76 Del Skrevet 30. juni 2009 Si meg, er kvinner egentlig svake mennesker som må definere og realisere seg selv gjennom mannen? Det virker hvertfall slik på mange av svarene her... Det treng jo ikkje vere det at kvinner er svake, tvert om så vil vel ganske sterke kvinner søkje ein enda sterkare mann? Atså, ein man som eg skal synest er sexy må på eit eller anna vis vere sterkare enn meg, ellers er han rett og slett ikkje sexy. Det er ikkje det same som at eg er svak, det berre seier at på nokre områder må eg vere svakare. Det tyder heller ikkje at ikkje kvinner kan realisere seg sjølv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 30. juni 2009 #77 Del Skrevet 30. juni 2009 Tvert om så vil vel ganske sterke kvinner søkje ein enda sterkare mann? Atså, ein man som eg skal synest er sexy må på eit eller anna vis vere sterkare enn meg, ellers er han rett og slett ikkje sexy. Det er ikkje det same som at eg er svak, det berre seier at på nokre områder må eg vere svakare. Bra sagt, det synes jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 30. juni 2009 #78 Del Skrevet 30. juni 2009 Det treng jo ikkje vere det at kvinner er svake, tvert om så vil vel ganske sterke kvinner søkje ein enda sterkare mann? Atså, ein man som eg skal synest er sexy må på eit eller anna vis vere sterkare enn meg, ellers er han rett og slett ikkje sexy. Det er ikkje det same som at eg er svak, det berre seier at på nokre områder må eg vere svakare. Det tyder heller ikkje at ikkje kvinner kan realisere seg sjølv! La meg legge til: Om ikke visse kvinner finner en mann hun føler er sterkere på visse områder, blir hun ikke utfordret. Og da kjeder man seg. ZZZzz. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glestelegekvinnen Skrevet 30. juni 2009 #79 Del Skrevet 30. juni 2009 Si meg, er kvinner egentlig svake mennesker som må definere og realisere seg selv gjennom mannen? Det virker hvertfall slik på mange av svarene her... Må definere seg ut i fra partneren sin? Det har vel med at man ønsker en partner som man kan se opp til, som man føler kan tilby en noe og tilføre en ekstra dimensjon til livet sitt. Ingen ønsker vel en tafatt partner som ikke oppfyller noen av de kriteriene en selv har til hva som er positive og interessante trekk hos et menneske. Det er jo noe ganske naturlig og 100% biologisk bak det at vi ønsker en partner som representerer noe positvt i henhold til det å være menneske. Jeg har snakket mye her i tråden om at jeg på ingen måte setter penger eller makt som kriterie hos min partner. Men det er selvsagt at min partner representerer mange av de egenskapene som for meg representerer status hos et menneske, slik som ærlighet, stabilitet, empati, humor, positivitet, energi, seksualitet etc. Jeg behøver på ingen måte en mann som definerer meg, men jeg ønsker en mann som kan utfordre meg og som kan gi meg et ekstra og kanskje også et annet perspektiv på livet. Jeg behøver en mann som kan følge meg og holde samme nivå som meg, ikke en mann for å definere meg. Jeg sitter igjen med det intrykket av denne tråden, at de fleste kvinnene her inne ønsker en likverdig partner som kan tilføre dem noe positivt i livet og ikke en partner som de definerer seg selv ut i fra. Jeg syntes det er ganske rart hvordan forskjellige mennesker kan lese denne tråden så vidt forskjellig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 30. juni 2009 #80 Del Skrevet 30. juni 2009 Videre argumenterer jeg for at dette bare gjelder noen jenter. Veldig mange av oss velger å søke en snill og god mann som vi kan leve et fint liv sammen med, penger kommer da langt bak i rekken i og med at vi ofte tjener ok selv(dog teler tilstedeværelsen av en jobb veldig sterkt hos de fleste, igjen pga egenskapene dette representerer). *Enslig, snart 40 år gammel, deltidspappa uten økonomi til å kjøpe seg egen leilighet søker partner for livsvarig fohold.* Nå kan de kvinnene som synes dette høres ut som en knakende bra kar rekke opp hånden, eventuelt sende en PM... Det er ikke mye spenning i ventingen min for å si det slik De gangene jeg er på date går ting fint, virkelig fint, helt til vi kommre inn på økonomi. Lurer på hvorfor gitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå