Gå til innhold

Er det drøyt eller er jeg for sensitiv?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Forrige helg rota jeg litt med en gutt. Jeg fortalte dette til veninnen min og ga ikke noe spesielt uttrykk for om jeg var videre interessert i han. Denne helgen hadde jeg fest og han skulle komme. Det bare falt seg slik at jeg ikke pratet noe spesielt med han og da vi dro ut ble veninnen min og han stående og prate. Jeg gjorde ikke noe forsøk på å kontakte han da jeg tross alt ikke er spesielt interessert. Tenkte heller ikke spesielt over at de to stod å snakka. Kvelden ble kort av forskjellige grunner, så jeg rakk aldri å prate med han.

Jeg tenker ikke mer over dette, før det kommer frem at hun sier hun godt kunne ha funnet på å rote med han. Kanskje tom ta han med seg hjem. Hun hadde skjønt at jeg ikke var spesielt interessert, så hun regna med det var greit. Jeg reagerte litt, men det var jo sant det hun sa så jeg kommenterte det ikke videre. Nå når jeg har tenkt mer på det. Er ikke dette litt over streken for takt og tone mellom veninner? Jeg synes rett og slett man bør holde seg unna gutter som veninnen har rota med for bare ei uke siden. Dessuten, hun kunne jo ikke vite for sikkert hva jeg tenkte?

Jeg ville aldri lagt meg etter en gutt som veninnen min hadde rotet med. Jeg ville ihvertfall spurt direkte først om det var greit at jeg flørtet med han. Tom kunne rotet med han og ta han med hjem. Jeg kjenner jeg er litt sint, føler det er å tråkke over en grense rett og slett. Jeg skal nok snakke med henne og ordne opp i dette, men lurer likevel på om jeg overreagerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest brutal_mann

Nå syter du fordi du ikke var mer spesiell for han enn hva venninna de var. Du er rett og slett bare missunnelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nå syter du fordi du ikke var mer spesiell for han enn hva venninna de var. Du er rett og slett bare missunnelig.

Du har ikke lest innlegget mitt godt nok. Jeg snakker om hva slags grense man som veninner bør ha vedrørende menn den ene eller andre har vært borti. Egentlig mer et spørsmål om normer og normal oppførsel enn noe annet.

Jeg er først og fremst interessert i svar fra andre jenter egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Dersom roting innebærer litt klining, så synes jeg du overreagerer. Dessuten er du ikke interessert, mens hun muligens er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Dersom roting innebærer litt klining, så synes jeg du overreagerer. Dessuten er du ikke interessert, mens hun muligens er det.

Neida, hun er ikke interessert. Sa bare at hun kunne fort ha funnet på å gjort det. Mulig jeg overreagerer ja, men tenker at det ort kan bli tull hvis vi skal begynne sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta

Du sier jo selv at hun hadde skjønt du ikke var interessert. Det virker som du er rimelig sikker på at hun ikke er interessert, så da er vel hu rimelig sikker på at du ikke er det heller.

Det var bare snakk om klinings, ikke følelser. Dessuten så gjorde de to ingenting, hun sa bare hu kunne tenkt seg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge du snakket sant til hun, at du virkelig ikke er interessert i han, så ser jeg ikke noe problem med det...

Men det er jo bare min mening :)

Endret av Aftensol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det høres litt smakløst ut, ja. Å la en gutt gå på omgang mellom venninner... Hadde hun vært interessert i han, hadde det vært noe annet. Men da burde hun spurt deg om det var greit. Ja, man bør vise litt ydmykhet overfor venninner. Skjønner godt at du stusser. Hadde jeg vært i ditt sted, tror jeg at jeg ville latt vennskapet glidd sakte men sikkert over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Så lenge du snakket sant til hun, at du virkelig ikke er interessert i han, så ser jeg ikke noe problem med det...

Men det er jo bare min mening :)

Poenget var vel mer at man kan ikke vite det for sikkert uten å spørre der og da, noe hun ikke gjorde. Hun bare antok det var slik. Jeg mener man bør være helt sikker på det FØR man begynner å flørte og faktisk ser det som potensielt å dra han med seg hjem.

Mer prinsippet før hvor grensen bør gå. Jeg mener at når dt er så kort siden det skjedde, selv om det bare var noe heftig klining så blir det nesten litt ekkelt...og noe rart med det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det høres litt smakløst ut, ja. Å la en gutt gå på omgang mellom venninner... Hadde hun vært interessert i han, hadde det vært noe annet. Men da burde hun spurt deg om det var greit. Ja, man bør vise litt ydmykhet overfor venninner. Skjønner godt at du stusser. Hadde jeg vært i ditt sted, tror jeg at jeg ville latt vennskapet glidd sakte men sikkert over...

Neida, dette ordner vi opp i. Synes bare det er greit å få en realitysjekk med andre jenter først. Men det er det jeg og mener, hun burde spurt den kvelden om det var greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Voks opp, jente!

I gjengen vår har vi da hatt et par-tre damer vi har tatt etter tur. Vi har ikke gått rundt og vært furtne på hverandre for det. Ingen av oss ønsket uansett å bli sammen med dama, i hvert fall ikke etter at hun hadde vært rundt.

Du virker rimelig eiesyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Voks opp, jente!

I gjengen vår har vi da hatt et par-tre damer vi har tatt etter tur. Vi har ikke gått rundt og vært furtne på hverandre for det. Ingen av oss ønsket uansett å bli sammen med dama, i hvert fall ikke etter at hun hadde vært rundt.

Du virker rimelig eiesyk.

det er bare ekkelt...og ikke slik jeg vil ha det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Jeg er først og fremst interessert i svar fra andre jenter egentlig.

Jepp! Men så får dujammen ærlige svar fra menn på kjøpet! Heeeelt gratisssss :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes du overreagerer.

Hadde det vært snakk om en du hadde vært sammen med, en eks du hadde hatt eller fremdeles hadde følelser for, så hadde jeg vært enig med deg i at venninder ligger unna, men når det er snakk om en du såvidt har vært bortpå, og som du IKKE er interessert i og heller ikke har vist noen tegn om at du skulle være interessert i ham, så synes jeg det blir litt overdrevet.

Hensyn er greit å ta, og dersom du synes det er ubehagelig, så synes jeg du skal si ifra til henne at selv om det ikke gjør så mye, så synes du det er rart når hun hopper på en du nettop har klina med. Enten synes hun også du overreagerer, og hører din side uten å følge den, eller hun viser hensyn uansett om hun synes du overreagerer eller ikke, og holder seg unna alle du heretter skulle finne på å legge blikk på....

ekser har alltid vært noe man holder seg unna for meg, og om man virkelig tror det er noe stort der, så spør man ihvertfall, men tilfeldige klinepartnere som ikke virker som betyr noe for den andre.... ser ikke problemet, så lenge du ikke er interessert i ham likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne overreagerer du. Du sier jo selv at du ikke er interessert i denne fyren. Om venninna di virkelig er interessert i han, eller om det bare er noe hun sier - hvorfor skal det spille noen rolle for deg?

Tilfeldighetene gjorde det slik at du møtte fyren først. Hvis venninna du hadde møtt han først, hadde det jo vært en annen sak. Men hu hadde sikkert fremdeles ment det samme.

Ta det som et kompliment at venninna di syns du har god smak, I guess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gammel mann
det er bare ekkelt...og ikke slik jeg vil ha det

Svaret ditt var litt dårlig formulert, men jeg skjønner godt hva du mener.

Du virker som en jente med gode holdninger. Du har ikke et kynisk-rasjonelt syn på sex, men forstår intuitivt at det er visse ting som ikke passer seg og gjør vondt selv om streng formalisme sier at du bare skal godta det.

Mitt råd er at du bør overse mennesker som synes det er helt greit at man uhemmet puler rundt uten forståelse for følelser som vanskelig kan forklares logisk.

Med slike holdninger du utviser, vil jeg tror det en god mann på deg der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest

Er litt overrasket over holdningene til flere av jentene her, om at trådstarter overreagerer. Jeg ville nemlig reagert nøyaktig likedan som trådstarter. Det er ikke vanlig kutyme å rote med en gutt en uke etter venninna di har gjort det. Det er bare ekkelt. Viser totalt mangel på antenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...