Gå til innhold

Innhegnet av fremmede

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Tok seg til rette? var det ikke en offentlig plass? Jeg syns faktisk det er du som tar deg til rette dersom du forventer space tildelt deg selv på en offentlig plass.

beklager hvis jeg virker usympatisk nå, men "ta seg til rette"? Men - det er jo ikke egentlig mulig, ikke for meg i hvert fall, å gi et svar på hva jeg synes så lenge jeg ikke vet mer om situasjonene. ville vært litt interessant å vite hva de så på osv.

Atmi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utover det vil jeg gjerne forsvare Don Pedro litt. Jurist eller ikke jurist, hun er ikke på jobb her og nå. Og dersom hun velger å skumme gjennom innlegg har hun like stor rett til det som vi andre har. I tillegg har også jurister rett til egne, personlige meninger på lik linje med alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror han kom for å snakke med en annen som stod ved siden av min sønn' date=' men han trengte vel ikke å presse seg på slik for det. Tror ikke sønnen min la merke til dette, men han er jo ganske liten da.[/quote']

Det var vel derfor han stilte seg bak sønnen din da, for å prate med kompisen sin. At gutten øyensynlig ikke reagerte på mannen, sier også noe om at han ikke opplevde noe negativt i situasjonen.

Fatter ikke at du ser noe negativt/truende/whatever i denne hendelsen. Jeeeezes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Såvidt jeg kan forstå er det eneste "ankepunktet" mot den omtalte mannen at han la hendene sine på gjerdet over hodet på din sønn.

Tydeligvis var det "noe" å se på andre siden av gjerdet og da er jo det mest naturlige å stille seg bak de som allerede står der. Det betyr ikke at man "sniker seg oppå" noen.

Og at han smilte kan jo rett og slett være et forsøk på å være hyggelig.

Det at han la hendene på gjerdet kan jo være ubetenksomhet....

Her lukter det hysteri - ikke rart menn er redde for å komme i nærheten av andres barn, for å ikke snakke om sine egne - når terskelen for å bli sett på som en "potensiell pedofil busemann" er så lav....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss riste situasjonen litt på hodet, og se hva som kommer ut:

Du står på bussholdeplassen og lener deg mot en stolpe mens du venter. En mørkhudet innvandrer kommer bort, han skal også vente på bussen, han stiller seg rett bak deg og legger armene rundt skuldrene dine.

Er det fortsatt like greit? Er man hysterisk hvis man ikke synes det er greit? Makan. Når det er god plass rundt, så ser jeg ingen grunn til at en fremmed skal klisse seg helt oppi. Har mannen særskilte kontaktbehov, og omfavner ved enhver anledning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Var det noe eksepsjonelt spennende å se på inne i stolpen da? Jeg antar det, hvis ikke så hadde han ingen god grunn til å stå der.

At han var mørkhudet innvandrer har vel egentlig ikke noe med saken å gjøre, kanskje med unntak for de som er rasister.

Såvidt jeg forsto var det ingen fysisk kontakt i den omtalte saken, så det kan det heller ikke betegnes som noen omfavnelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poirot

Veslebråka: det var jo tydeligvis noe å se på andre siden av gjerdet, siden det var et typisk turiststed.

Men som sagtr så liker jeg ikke at folk gjør det med meg. Hvis gutten ikke likte det kunne han ha flyttet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det noe eksepsjonelt spennende å se på inne i stolpen da? Jeg antar det, hvis ikke så hadde han ingen god grunn til å stå der.

At han var mørkhudet innvandrer har vel egentlig ikke noe med saken å gjøre, kanskje med unntak for de som er rasister.

Såvidt jeg forsto var det ingen fysisk kontakt i den omtalte saken, så det kan det heller ikke betegnes som noen omfavnelse.

Kanskje du kan gidde å lese tråden før du svarer? Det var fysisk kontakt i den omtalte saken. Mannen lente seg mot barnet bakfra og la armene rundt skuldrene ca. Det kaller jeg en omfavnelse bakfra.

Man trenger ikke å se på noe inne i stolpen.. er du dum? det var et eksempel hvor en dame står i fred og fordragelighet, og så kommer et fremmed menneske og stiller seg helt inntil bakfra og legger armene på skuldrene dine.

At han var mørkhudet innvandrer har noe med saken å gjøre, mange kvinner er ekstra skeptiske hvis de er nærgående, man vet ikke om de kommer rett fra flyplassen og tror det bare er å forsyne seg. Mørk hudfarge kan være tegn på ikke-vestlig kultur.

Altså, det var et eksempel for å sette situasjonen mest mulig på spissen. Egentlig så skjønner jeg ikke hvorfor jeg gidder å forklare til noen som ikke gidder å lese. Tydeligvis er jeg ikke alltid så smart heller :-?

Donpedro: damen sa jo at det var god plass rundt gutten. Hvis det er 5 m til hver side med god utsikt, hvorfor skal han gnisse seg inntil gutten? Slik tolket jeg det ivertfall. Mulig jeg tar feil seff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

VesleBråka:

Jeg har lest tråden, og såvidt jeg ser står det ingenting om fysisk kontakt der.

Det er kanskje du som burde lese litt bedre. Det var åpenbart noe som skjedde på andre siden av gjerdet hvor moren og barnet sto, derfor er det naturlig at andre stiller seg samme sted - ikke helt det samme som å stå foran en stolpe?

I denne sammenhengen vil det sikkert være riktig å spørre, som du gjør, er du dum eller?

Og Veslebråka er så opplyst at hun tror mørkhudede menn, med ikke-vestlige bakgrunn som kommer fra flyplassen, tror de bare kan forsyne seg.

Og hvor har du så hentet denne lille "teorien" din fra? VG?

Jeg tror det er mange av dine medsøstre som vil ta anstøt av å bli satt i kategorien "ekstra skeptisk til innvandrere".

Du er ganske flink til å rakke ned på andre? påstå at andre ikke gidder å lese, når man selv åpenbart ikke har lest selv og spørre om andre debattanter er dumme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager den med dum, jeg litt oppgitt når folk vrir og vender og ikke vil prøve å forstå.

Stå foran en stolpe: Hvis du står lett henslengt og lener deg mot en stolpe ved busskuret mens du venter på bussen - står du da og ser rett inn i stolpen? Nei. Da er det avklart. Hvis en person stiller seg bak deg - ser den personen rett inn i stolpen? Nei. Tenk lene med skulderen mot stolpen. Og det var plass rundt barnet til flere, så slik sett var eksemplet illustrerende.

Og Veslebråka er så opplyst at hun tror mørkhudede menn, med ikke-vestlige bakgrunn som kommer fra flyplassen, tror de bare kan forsyne seg.

Og hvor har du så hentet denne lille "teorien" din fra? VG?

Jeg tror det er mange av dine medsøstre som vil ta anstøt av å bli satt i kategorien "ekstra skeptisk til innvandrere".

Mange menn fra ikke-vestlige kulturer har et annet kvinnesyn enn menn har i Norge el. den vestlige verden, + at mange har hørt at norske kvinner er horer. "Å komme rett fra flyplassen" er et slanguttrykk for noen som er relativt fersk - og ikke har rukket å sette seg inn i gjeldende kotymer i særlig grad. Veldig mange medsøstre er skeptisk til at fremmede menn med annerledes kulturbakgrunn skal bli nærgående - og de oppfattes som lettvinte bytter. Det er få komfortable med. Jeg er såpass komfortabel med hvor jeg hører hjemme i rasist-spektret, så jeg er ikke redd for å kalle en spade en spade. Det gjør meg ikke til en rasist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvordan kan man påstå at man er hysterisk bare fordi man ikke liker at noen "tråkker en(min sønn) for nær". Ikke sa jeg noe, ikke slo jeg..jeg bare trakk min sønn bort. Var det galt av meg? Og er det hysterisk å stille spørsmål om dette senere??? :o

Vi har alle våre grenser. Jeg respekterer andres og forventer at de gjør det samme med mine. Det er det overgrep handler om - at man IKKE respekterer andres grenser.

Til slutt; et lite barn som aldri har opplevd noe fælt i livet vil da ikke være i stand til å sette grenser for seg selv, eller til å være skeptisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner heller ikke helt problemet, med mindre barnet ble "most" opp mot gjerdet selvfølgelig. Og det at mannen smiler er vel ikke noe argument?

Jeg er ganske så hønemor når det gjelder mine barn, men jeg tror ikke jeg hadde reagert så sterkt som deg i denne saken.

Hvorfor bliR du forresten så sint når noen er uenige med deg? Var det bare de som hadde handlet likt som deg som skal svare på denne tråden??

Jeg synes dessuten Veslebråkas scenario på bussholdeplassen ikke var noen god sammenligning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg kan ikke fatte og begripe at svært få ser ut til å skjønne hva jeg mener. :o :o Hva feiler det folk her inne??? Derfor blir jeg irritert.

Når det er godt om plass et sted så stiller man seg ikke rett bak en person som står der. Så enkelt er det.

Håper noen av dere som synes dette bare er positivt selv kan få oppleve at en person stiller seg klint opp til dere når dere står med godt om plass rundt dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Og en ting til. Det er greit at folk er uenige med meg, men de får det til å høres ut som om jeg er et hysterisk kvinnfolk, og prøver å "latterliggjøre" min reaksjon, DA reagerer jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, slapp nå av da, gjesten. Om jeg synes du reagerer hysterisk, så er det ikke dermed sagt at alle er enige med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest - det kan jo ha noe med at du ikke egentlig har forklart situasjonen. hva så dere på, hva slags plass var dette? Vi kan jo ikke annet enn å svare ut fra det bildet du gir oss. Det bildet jeg ser når jeg leser denne her er at masse folk står på en plass og ser på noe som foregår over et gjerde. Da er det etter mitt syn naturlig at de aller fleste forsåker å komme så langt frem som mulig. Vi kan ikke forvente at barn skal stå fremst og ha to meter rom rundt seg på et slikt sted. Selv om du sier det er god plass tenker jeg at det ikke er en folkemengde som stimler sammen og nesten knuser hverandre - men jeg oppfatter det likevel som at det var noe spennende å se på den andre siden og at der var flere mennesker som så dette.

Derfor reagerer jeg faktisk litt på at du ikke forklarer situasjonen her, det får meg til å lure på om du ikek vil si hva det var fordi du tenker at kanskje det ikke var en stor plen med to mennesker på. Og at det vil vi forstå når vi får vite hva situasjon det egentlig var i.

ellers oppfatter jeg ikke hysteriet som det at du tok sønnen din bort. detmå enhver få lov til å gjøre som de vil, på samme måte som folk kan stå hvor de vil på et offentlig sted. Det som nok gjør at neon tenker hysteri er vel heller måten det ble lagt frem i tråden her, at du føler behov for å lage litt sak ut av det i ettertid.

Jeg har i hvert fall ikke noe problem med å forstå at du syns det var ubehagelig,men det betyr ikke at denne mannen nødvendigvis gjorde noe galt, det betyr vel heller at det er litt ekkelt og ikke ha kontroll over barnet ditt når han er skjult bak en ukjent mann. Ikke for at du mistenker alle for å være pedofile, men heller for at det likevel tross alt er litt ekkelt og du er litt hønemor, noe som jo er fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mayamor

En gjest som vet at Donpedro er jurist?

Hmmm - hvem er så denne "gjesten"... :roll:

Ikke nødvendig å gå av skaftet selv om folk ikke er enig med deg...

Dessuten kunne du forklart bedre slik som Atmi skrev også...

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei gjest :D

Jeg synes ikke det er vanskeligt å forstå hva du mener.

Jeg hadde reagert på samme måte som deg. Jeg synes denne mannen tok seg for mye til rette. Jeg liker ikke at fremmede er for nærgående mine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
En gjest som vet at Donpedro er jurist?

Hmmm - hvem er så denne "gjesten"... :roll:

Ikke nødvendig å gå av skaftet selv om folk ikke er enig med deg...

Dessuten kunne du forklart bedre slik som Atmi skrev også...

Mayamor

Hvem er du da Mayamor? :) Deg har jeg ikke lagt merke til før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...