Gå til innhold

Innhegnet av fremmede


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hva synes dere om at fremmede voksne(mannfolk) stiller seg bak din unge og holder han under seg ved et gjerde?

Jeg synes det er ganske frekt. En unge har vel også lov til å f.eks stå og se på utsikten, og man stiller seg da ikke helt tett innpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde aldri tillatt at en fremmed så mye som titta skjevt på mitt barn....

Sa du ingenting??

Hva gjorde barnet ditt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan holde under seg ved gjerdet? Trykke ungen inn i gjerdet så ungen ikke ser noe, eller balle han sammen foran seg (i underlivshøyde)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja, det var god plass der også..Jeg stod litt bak ungen og så på. Tok raskt til meg ungen da jeg fandt dette ganske så uhørt. Oppførte seg jo som om han var faren..jeg så at han smilte da han stilte seg bak.. :o La ikke merke til hvordan denne voksne mannen reagerte senere. Tror han kom for å snakke med en annen som stod ved siden av min sønn, men han trengte vel ikke å presse seg på slik for det. Tror ikke sønnen min la merke til dette, men han er jo ganske liten da.

Jeg mente når man står bak et barn, samtidig som man støtter hendene sine på gjerdet over hodet på ungen.

Et typisk turiststed... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Noe annet som er jævlig frekt er å prate når små barn holder tale eller synger sang i bryllupp (heeelt tilfeldig hendelse...) eller ved andre tilstelninger. Og voksne som sniker foran små barn i kø. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Ja, det var god plass der også..Jeg stod litt bak ungen og så på. Tok raskt til meg ungen da jeg fandt dette ganske så uhørt. Oppførte seg jo som om han var faren..jeg så at han smilte da han stilte seg bak.. :o La ikke merke til hvordan denne voksne mannen reagerte senere. Tror han kom for å snakke med en annen som stod ved siden av min sønn, men han trengte vel ikke å presse seg på slik for det. Tror ikke sønnen min la merke til dette, men han er jo ganske liten da.  

Jeg mente når man står bak et barn, samtidig som man støtter hendene sine på gjerdet over hodet på ungen.  

Et typisk turiststed... :roll:

Unnskyld meg men jeg forstår ikke problemet :-? :forvirra:

Kan du klare å forklare det litt bedre, for det jeg har fått med meg er en mann som stiller seg bak et gjerde og holder hendene oppå gjerdet, og din gutt står på andre siden av gjerdet? har jeg forstått det riktig?

Var det mye folk der?

jeg beklager men jeg ser ikke problemet?

Skal det være forbudt for en mann å stille seg opp bak et gjerde siden din sønn står på andre siden av gjerde?

Er det så gale at en mann står og smiler?

Du må nok forklare deg litt bedre om jeg skal følge deg i tankegangen, for det gjør jeg ikke i det hele tatt.

Skal vi være bekymret for barna våre bare fordi en mann tilfeldigvis står rett bak gutte og smiler?

Nei jeg beklager jeg er nok ganske forvirret.

Vil gjerne vite hva som hendte og hvor mye folk det var der, for på meg virker det ikke noe særlig farlig, og i hverfall ikke noe å blåse seg opp over, men igjen det kan være jeg har missforstått alt, og derfor behøver jeg litt mer detaljert takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Gutten min stod da vel på samme siden av gjerdet som denne mannen. Han kom jo og stilte seg bak min sønn. Skrev jeg ikke det..

Jeg reagerte på smilet da dette vitnet om at HAN fandt situasjonen hyggelig og koselig..som om han bare kunne ta seg til rette overfor småe barn. Ethvert større barn ville ihvertfall ha reagert om noen voksne kom og plasserte seg bak de slik,,som om han eide dem.

Og som mor liker jeg alldeles ikke at fremmede tror at de kan nærme seg mine barn sånn uten videre - og ihvertfall ikke ved å komme snikende på de bakfra.

Klart det ikke ville skjed "noe", men synes likevel ikke noe om en slik oppførsel. Hadde du likt om en fremmed kom og holdt rundt deg bakfra..

Jeg blåser det ikke opp, jeg bare spør hva andre mener.

(Jeg får foresten inntrykk av at du driver gjøn med meg. Eller er det mulig å være slik :roll: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde iallefall fjernet ungen min og hvis jeg var i rette lunet ville jeg ikke klart å holde kjeft til den ekle mannen...

Man kan aldri være for forsiktig når det gjelder sine barns sikkerhet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

En annen ting er at det kunne blitt veldig vanskelig for meg å se igjen min sønn når denne mannen dekket han slik....om jeg ikke hadde fulgt nøye med...Grøss og gru.... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zirine

At noen stiller seg bak din sønn på samme siden av gjerdet.

Ja, og?

Mulig jeg har misforstått no, men jeg fatter overhode ikke hva som er problemet ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er greit at en fremmed stiller seg 3 cm unna ungen din og legger armene om skuldrene på ham. Man skal respektere andres personal space uansett hvor gamle de er, selv om kanskje ungen var opptatt med noe annet og ikke la merke til det med en gang.

I tillegg er det ikke bra om ungen lærer seg at det er greit at fremmede har lov å komme så nærme - uten at ungen vil det selv. Unger flest som følger med vil ikke finne seg i det, ivertfall være vare for slikt. Man prøver jo å lære opp unger til å være forsiktige med fremmede, og det blir jo helt motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zirine

Merkelig.

Jeg er på fotballkamp med jentene, står ved siden av fremmede barn og kan gjerne stryke dem på kinnet hvis situasjonen er der. Jeg kunne også funnet på å stille meg i nærheten eller bak noen .... ta noen på skuldrene eller hodet. Smile til dem.

Greit nok at man går innenfor den private sfæren når man tar på folk sånn, men min mening er at problemet i dette samfunnet er at folk IKKE bryr seg om hverandre, de tar IKKE på hverandre. Barn skal lære å si fra hvis ting er lite hyggelig eller hvis noe kjennes ubehagelig - de skal kunne forlate en situasjon. Min erfaring er at de fleste barn liker ufarlig berøring og at barn lett forstår at dette er en måte å kommunisere på (altså språk PLUSS berøring).

Det blir et kaldt samfunn hvis vi skal gjøre alt så farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis barn er veldig tillitsfulle overfor fremmede, så kan det være lett å lokke dem med seg. Man må vel finne en gylden middelvei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg forstått situasjonen rett, så sto altså gutten inntil et gjerde og så på et eller annet utenfor det samme gjerdet. En voksen mann kommer og stiller seg bak ham, og støtter armene på gjerdet. Ja?

So what? Skjønner ikke problemet?! At han smilte er vel bare positivt!

Jeg synes du virker temmelig hysterisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Enig med Retz at det virker litt hysterisk.

MEN: jeg er liten selv (1,52 høy), og opplever slike situasjoner stadig. Folk stiller seg både rett bak og rett foran(!!) meg ved ulike anledninger. Det er svært hensynsløst, da man lett får albuer, rødvinsglass og skumping. Dessuten er det ubehagelig å bli klint inntil en man ikke kejnner eks på bussen.

Når man er liten av vekst behandler ofte folk deg som om du ikke finnes hvis det passer dem best der og da. Dette burde mannen ha tenkt på i forhold til gutten. det er ikke behagelig at noen har en arm på hver side av deg når de er mye større.

Men om situasjonen var falig? Nei, de ttror jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

DonPedro; du er jo jurist. :o Hva med å da få med seg hva jeg skriver? Trodde dette var grunnleggedne for jurister. Ikke legge ord i munnen på folk. Har jeg sagt at dette var en FARLIG situasjon?? Jeg sa at jeg syntest det var uhørt. Og jeg likte det ikke, handlet helt instinktivt da jeg trakk til meg sønnen min. (Og det er vel forskjell på voksne, selv om man er liten av vekst og barn :roll: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Har ikke sagt at du sa det var farlig, det var MIN mening om hendelsen ut i fra hva folk her har skrevet.

Sitat:

En annen ting er at det kunne blitt veldig vanskelig for meg å se igjen min sønn når denne mannen dekket han slik....om jeg ikke hadde fulgt nøye med...Grøss og gru....

Andre her har jo påpekt at så mye kan jo skje i dag, man må passe på, han var nesten ute av synet osv. Henspiller ikke dette på betraktnigner rundt tryggheten? Hvorfr ikke kritisere disse også?

En deiskusjon er dynamisk, alt står og faller ikke alltid på første innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke heller om jeg forstår helt. Jeg tenkte umiddelbart at denne mannen sto bak gutten din slik at han skulle se. Jeg ville også ha flyttet et barn inn foran meg dersom jeg skulle se noe over et gjerde. Ikke for at jeg er pervers, men fordi at dersom jeg hadde stilt meg foran ville barnet ikke sett noe. Men ettersom jeg er jente med englefjes ville nok ingen reagert heller, og foreldrene ville vel også smilt fint og syns det var en fin gest., Men dersom jeg var en mann - skulle jeg ikke fått gjøre det samme?

Kan jo være det var litt annerledes enn det virker som her, det er litt vanskelig på forum som dette noen gnager., Men jeg er tilbøyelig til å heller mene at kanskje du selv bør stå bak gutten din i en slik sammenheng neste gang slik at ingen andre kommer bak.

Jeg blir faktisk ofte provosert av foreldre som setter frem barna sine, bort fra seg selv og foran der jeg står. Når jeg er et slikt sted vil jeg og se, og noen ganger vil jeg faktisk gjerne stå fremme - det kan være på grunn av barn jeg selv har med, som jeg pleier holde meg i nærheten av eller det kan være fordi jeg har en spesiell interesse.

utover det - dersom jeg så en mann jeg ble uttrygg på ville jeg ropt barnet bort til meg fordi jeg var uttrygg., etterpå ville jeg skjeftet litt på meg selv som er så fordømmende at jeg tror det verste om folk.

Atmi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg skrev at det var godt med plass!

Jeg ville reagert likedan om det var dame eller mann, stygg eller pen, ung eller gammel, barn eller voksne. De som ser snillest ut er jo gjerne de verste...

Det er jo rart også da at man må stå klint opp til sitt eget barn for at ikke andre skal presse seg på..selv på åpne plasser :o

DonPedro: Å henspeile på manglende trygghet er vel ikke det samme som å si at det noe er farlig...Jeg ville blitt ganske så engstelig om jeg ikke hadde sett igjen sønnen min, selv om han ikke hadde vært i en farlig situasjon. Det er temmelig tankeløst av voksne å stille seg bak barn slik synes jeg. Beklager at det virker som om jeg bare kritiserte deg..legger bare merke til hva jurister skriver :wink:

Dette med smil..egentlig burde han vel kanskje ha sett litt mere usikker ut før han stilte seg bak. Det så da ikke ut som om han tenkte seg om i det hele tatt, bare tok seg til rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...