Gå til innhold

Pakking

Arwen

Hvor lenge før pakker du?  

1. 1. Hvor lenge før pakker du?

• dagen før
      13
    • 2-3 dager før
      12
    • 1 uke før
      3
    • 2 uker før
      1
    • annet
      0

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Klikka på dagen før, men det gjelder egentlig bare hvis jeg drar tidlig om morgenen. Ellers pakker jeg samme dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Skal jeg på en større reise så begynner jeg nok pakkingen en ukes tid i forveien men nå på søndag skal jeg til Roma og blir borte i 3 dager- da holder det for meg å pakke dagen før- men har sjekket at jeg har alt jeg trenger før i uken og gjort de nødvendige innkjøp.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Krysset av for en uke jeg da. Når jeg skal på lengre reser som f.eks 14 dagers sydentur, begynner jeg som smått 1 uker før. Jeg pakker for både meg og barna, pluss det som alle har behov for. Min mann pakker klærne sine selv da.. :ler: .

Skal jeg på helgetur eller korte turer pakker jeg dagen før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysset av for en uke jeg da. Når jeg skal på lengre reser som f.eks 14 dagers sydentur, begynner jeg som smått 1 uker før. Jeg pakker for både meg og barna, pluss det som alle har behov for. Min mann pakker klærne sine selv da.. :ler: .

Skal jeg på helgetur eller korte turer pakker jeg dagen før.

Lager man en liste over hva man trenger god tid i forveien før reise så bør man kunne begynne å pakke allerede så sent dagen før, uavhengig av mengden av bagasje som skal være med.

Dessuten, det er alltid en god idé å tape rundt korker og lignede på shampooflasker etc., for deretter å pakke det godt inn i en pose. Noe som har opplevd at shampoo eller annet ligger og flyter rundt i kofferten ved ankomst til hotellet? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mesteparten av pakkingen foregår rett før avreise/dagen før dersom vi reiser tidlig, men noe oversikt må jeg ha fra før av for å forsikre meg om at alt er nyvasket og tørt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Pakker nok dagen før jeg også, ja.

Hvis det er en veldig spesiell tur, så planlegger jeg litt i forkant hva jeg skal ha med meg. I år skal jeg på safari i Botswana, jeg kommer nok til å tenke en del på om jeg har alt jeg trenger før siste dagen, men sekken blir nok ikke fylt før da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakker som regel dagen før - spørs hvor lenge jeg skal være borte. Men begynner å legge fram til stryking osv. noen dager i forveien, så alt er klart.

Og er helt avhengig av lister - det er nesten halve jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pakker alltid dagen før, da jeg ikke klarer å utstå åpne kofferter, klær og dilldall som ligger og slenger over lengre tid. Blir stresset av slikt. :ler:

Men jeg begynner alltid å planlegge i god tid på forhånd hva jeg skal ha med meg - oftest bare i tankene, men skal jeg lengre av sted eller til spesielle steder så skriver jeg liste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

pakker helst samme dag. Sist måtte jeg reise kl09.00, det ble stress.. Har prøvd å pakke i god tid, men ender opp med å ombestemme meg etc i siste liten allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pakker dagen før eller samme dag dersom jeg skal på kveldsfly.

Pakker like seint om jeg skal være borte i en dag eller fire uker. Pakker for min datter og meg. Mannen min pakker selv.

Har vært så mye ute å reist nå, at jeg vet alltid hva jeg skal pakke. Har heldigvis kommet over det at 1/2 parten av klærne jeg pakket aldri ble brukt. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt avhengig av hvor langt jeg skal og hvor lenge jeg skal være borte. Skal jeg være borte i 2-3 uker og skal til et sted hvor jeg kanskje trenger litt andre ting enn her hjemme, så begynner jeg å pakke et par dager før, men er likevel aldri ferdig før i siste sekund....

Til helgeturer og sånt så pakker jeg samme dagen (hvis jeg da ikke skal dra tildlig på morgenen, i såfall pakker jeg kvelden før).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hater å pakke!! :kjempesinna: Til og med før bryllupsreisen, synes jeg det var pes å pakke :ler:

Men jeg er kjempegod på lister, så jeg begynner å skrive opp hva jeg skal ha med meg to-tre dager før vi drar. Så pusler jeg litt fram og tilbake med den, og da går det veldig fort å pakke. Pakker helst samme dagen hvis det går!

loolaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som oftest et par dager før, men da jeg skulle på shopping-/familieferie til Asia, pakket jeg kvelden før. Pakket da egentlig bare tre skift og toalettsaker, og da var jeg borte i en måned. Fikk heldigvis fylt opp kofferten fort der nede :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natten før burde vært et alternativ... Jeg står alltid i siste liten og prøver klær for å prøve å fikse flest mulige kombinasjoner av antrekk... Og så venter jeg febrilsk på at klærne i tørketrommelen skal tørke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Annonse

Jeg har som regel store planer om å begynne pakkingen tidlig (1 uke før), men når det nærmer seg ender det med at jeg som regel ikke engang klarer å bli ferdig med pakkingen til vi skal ut døren...

Deretter bruker jeg halve turen til å lure på hva vi har glemt denne gangen... *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...