Gå til innhold

Pupsi skal ha baby

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Tusen takk, søte jentene mine :klemmer: :klemmer:

Merker sinnsykt godt hvor mye jeg trenger å være hjemme. Jeg har kjempevondt etter 1,5 time på et kjøpesenter og i bilen. :roll: Det er jo virkelig ingenting. Klarer ikke 8 timer på jobb jeg da.

TittTitt: på lørdag kjøpte jeg innbakt svinefilet med sursøt saus. Men syntes egentlig ikke den var så innmari god :sjenert: Varierer fra sted til sted syntes jeg. Stort sett kjøper jeg chop suey eller biff med bambusskudd. Det er nesten det samme, bare flere forskjellige grønnsaker i chop suey. Det er en brun saus med mye soyasus i (tror jeg) og tynne skiver med biff, og diverse grønnsaker. Jeg ba om cashewnøtter i sist gang også :sikle:

19+1 betyr at jeg er 19 uker og en dag gravid :) Nå er jeg 14+5.

Jeg merker at jeg er mer meg selv igjen når jeg ikke trenger å bekymre meg for problemene på jobb hele tiden. Det hjelper ikke stort på ryggsmertene akkurat, men det hjelper på stresset. Å kunne ta hensyn til meg selv og lille føles helt fantastisk :rødme: Men tiden kommer nok til å gå ekstremt sakte :ler: Har jo gått så fort til nå. Syntes det var i går jeg testet positivt, og så er jeg nesten 15 uker allerede! :hakeslepp:

Jeg gleder meg sånn til å få vite kjønn på den lille. Tror jeg føler meg mer knyttet til den da. Nå er det hele nesten litt urealistisk.

Svigers har allerede begynt å snakke om at den lille ligner på deres side av slekta :ler: Jeg og mannen har lenge snakket om at det kommer til å være det første de sier når de ser ungen. Og så har de sagt det om et ul-bilde fra uke 13 :fnise: :fnise: Det er visst nesen som ligner på mannen og svigermor sin. Jeg ser det forsåvidt selv også.

Jeg vil gjerne ha en liten gutt som ligner på mannen, syntes virkelig at mannen min er verdens kjekkeste :rødme: :rødme: Nesen hans er perfekt. Han har tykt og flott hår, kraftige, perfekte øyenbryn, en ansiktsfasong som jeg er kjempemisunnelig på, og verdens godeste kinn :dåne:

Jeg har forresten lagt ut noen nye bilder under linken "bilder" i signaturen min.

Endret av Pupsi
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Pupsi!

Vet skkurat hvordan du har det med ryggen din, og noen ganger kan man ikke gjøre noe med det og blir sykemeldt. Man må jo huske på at man har flere enn seg selv å passe på, og ingen takker deg for å presse deg mere enn du tåler...

Håper det ordner seg med ryggen din.

Ha en fin dag :klem:

Skrevet

Nå har jeg vært hos fysioterapeuten igjen. Han fant ut at jeg har et veldig skjevt halebein som går mot høyre. Det går muligens ut av ledd. Det er svært smertefullt. Hadde så sinnsykt vondt mens han holdt på. Han tror at jeg har skadet den en gang, men jeg kan virkelig ikke huske det. :klø: Han vil at jeg skal ta røntgen, men jeg vet ikke om jeg får lov til det nå som jeg er gravid. Skal til legen om en ukes tid.

Akkurat nå har jeg skikkelig vondt. Det er så ømt der :sukk: Gjør så vondt å sitte, men er så begrenset hva jeg kan gjøre når jeg ligger. Begynner å bli lei av dette allerede. :sjenert:

Ellers så er jeg ekstremt trøtt og sliten for tiden. Mannen ringte meg akkurat fra jobb og sa at jeg kanskje burde begynne å ta jern. En gravid kollega av han hadde fått påvist jernmangel nå, og hun var visst akkurat sånn som meg. Prøvene jeg tok for ca 2 mnd siden sa ikke noe om det, men jeg har slitt med lite jern flere ganger gjennom oppveksten, så det kan nok være ganske sannsynlig. Kan man bare begynne med jern? :klø:

Jeg har sovet kjempedårlig i natt. Vært veldig urolig. Svettet masse uten at det var spesielt varmt. Tror jeg skal legge meg ganske snart. Det er egentlig det eneste som frister.

Skrevet
Nå har jeg vært hos fysioterapeuten igjen. Han fant ut at jeg har et veldig skjevt halebein som går mot høyre. Det går muligens ut av ledd. Det er svært smertefullt. Hadde så sinnsykt vondt mens han holdt på. Han tror at jeg har skadet den en gang, men jeg kan virkelig ikke huske det. :klø: Han vil at jeg skal ta røntgen, men jeg vet ikke om jeg får lov til det nå som jeg er gravid. Skal til legen om en ukes tid.

Akkurat nå har jeg skikkelig vondt. Det er så ømt der :sukk: Gjør så vondt å sitte, men er så begrenset hva jeg kan gjøre når jeg ligger. Begynner å bli lei av dette allerede. :sjenert:

Ellers så er jeg ekstremt trøtt og sliten for tiden. Mannen ringte meg akkurat fra jobb og sa at jeg kanskje burde begynne å ta jern. En gravid kollega av han hadde fått påvist jernmangel nå, og hun var visst akkurat sånn som meg. Prøvene jeg tok for ca 2 mnd siden sa ikke noe om det, men jeg har slitt med lite jern flere ganger gjennom oppveksten, så det kan nok være ganske sannsynlig. Kan man bare begynne med jern? :klø:

Jeg har sovet kjempedårlig i natt. Vært veldig urolig. Svettet masse uten at det var spesielt varmt. Tror jeg skal legge meg ganske snart. Det er egentlig det eneste som frister.

Huff, det er ikke godt når det er sånn...

Tror jeg ville reist en tur innom legekontoret å fått de til å sjekke jernlageret før du begynner på jerntabletter.

Man skal helst ikke ta jern om lageret er høyt nok og det er en prøve du helt sikkert ikke trenger time for å komme innom å ta...

Legen min vurderte å sende meg på MR pga. isjias smertene, men IKKE røntgen. Men vi ble enige om å ikke gjøre noe av det, mye fordi om de finner noe de må rette på så får de uansett ikke gjort det før etter fødsel alikevel.

God bedring :klem:

Straks er det min tur til å gå til fysio...

Skrevet

Takk for svar Fantorangen :klem:

Jeg tror jeg venter med blodprøve til jeg skal til legen om en ukes tid. Er nok best å vite at man trenger det før man setter igang ja :jepp:

Da blir det vel kanskje ikke røntgen på meg heller da. Selv om jeg gjerne skulle funnet ut av det nå. Fysioen sa da han oppdaget hva som var galt : oj, du kommer til å få vondt når du skal føde! :frustrert: Har googlet litt, og noen brekker halebeinet når de føder. Kan bare tenke meg hvor vondt det gjør. Har nesten lyst til å be om keisersnitt :sukk:

God tur til fysioen din da :)

Skrevet
Takk for svar Fantorangen :klem:

Jeg tror jeg venter med blodprøve til jeg skal til legen om en ukes tid. Er nok best å vite at man trenger det før man setter igang ja :jepp:

Da blir det vel kanskje ikke røntgen på meg heller da. Selv om jeg gjerne skulle funnet ut av det nå. Fysioen sa da han oppdaget hva som var galt : oj, du kommer til å få vondt når du skal føde! :frustrert: Har googlet litt, og noen brekker halebeinet når de føder. Kan bare tenke meg hvor vondt det gjør. Har nesten lyst til å be om keisersnitt :sukk:

God tur til fysioen din da :)

Huff da, det hørtes ikke godt ut. Det er grunnen til at man ikke skal google så mye om graviditet og fødsler vet du :fnise:

Skrevet

Hmmm? :sjenert: Jeg skjønte ikke 19+1. Hvordan kan du være 19 uker på vei, også plutselig falle ned på 14 uker? Eller teller du ned til fødselen?

Skrevet

Jeg er ikke 19 enda, men når jeg skal på ultralyd i mars en gang, DA er jeg 19+1 ;)

I morgen er jeg 15 uker :hoppe: Jeg har så lyst til å ta ultralyd snart. Nå kan de kanskje se kjønnet :sjenert:

Har sovet litt nå. Våknet for å se Malcolm i midten. Det er blitt min nye favorittserie :nigo:

Skrevet

Så spennende det blir når du får vite kjønn :hoppe:

Om mini samarbeider da - kanskje h*n vil vente og overraske dere ved fødslen :fnise:

Skrevet

Å nei du, hvis den ikke samarbieder, så blir det flere ultralyder, her skal vi avsløre hva som skjuler seg mellom bena lenge før august ;)

Skrevet
Å nei du, hvis den ikke samarbieder, så blir det flere ultralyder, her skal vi avsløre hva som skjuler seg mellom bena lenge før august ;)

Hehe samme her, vi vil ikke bli overasket! Det blir nok 3D hos oss, om vi ikke ser det sikkert på ordinær UL :ler:

Skrevet

15 uker i morgen :hoppe:

Har forferdelig vondt nå :sukk: Sitter/ligger i sengen. Og kjenner det stråler ut til rumpeballene og nedover lårene, og det er kjempesårt. Har nok ekstra vondt nå pga timen hos fysio i dag.

Mannen har møtt venner i byen, men han kommer nok hjem når som helst.

Har laget en liten plan for i morgen, for å ha litt orden i livet mitt, og unngå å bli deperimert av å gå hjemme hele dagen :sjenert:

I morgen:

Stå opp ca 10.

Spise frokost.

Sminke meg/fikse håret.

Gå/kjøre til treningssenteret.

Trene lett.

Handle sunn mat.

Spise salat til lunsj, gjerne med kylling.

Sove fra 15-17.

Lage middag, laks.

En venninne kommer for å vokse leggene. Tror hun skal få gjøre det selv, men det er jeg som har voksapparat.

Så får vi se hvordan det går. Blir det for mye smerter må jeg bare droppe å dra ut eller å få besøk.

Kostholdet mitt er veldig dårlig nå. Har så redusert matlyst, er så tiltaksløs at jeg ikke orker å lage sunn mat, og jeg sover så mye. Men det skal jeg prøve å gjøre noe med :)

Mamma venter kattunger, som er på overtid nå, så hvis det blir fødsel i morgen har jeg veldig lyst til å dra å se på dem :) Var der på søndag, og de små sparket som bare det :rødme:

Skrevet

Jeg som hadde så mange flotte planer for dagen :sukk: Har vært våken siden 9, men har enda ikke kommet meg opp av sengen. Var så sinnsyk øm i natt, vondt å røre på seg. Vanskelig å komme seg opp av senga i dag. Er så sliten og trøtt i tillegg. Vil egentlig ikke gjøre noe annet enn å sove. :sove:

Bør bare ta meg sammen, og komme meg i dusjen, og en tur ut. Men tror jeg skal sove litt først :sukk:

Skrevet

Hei Pupsi :klem:

Skjønner at det er kjedelig å ikke ha noe å ta seg til når du går hjemme, men du må ikke bli skuffa hvis planene dine ikke blir gjennomført. Det er viktigere å lytte på hva kroppen trenger. Vil den ha søvn, må du bare sove :)

Håper det hjelper og at du føler deg litt mer opplagt utover dagen !

Skrevet

Takk Kanei :klem:

Jeg sovnet i 13.30 tiden, og tenkte at jeg skulle våkne i god tid før mannen kom hjem, reise på butikken, og lage laks til han kom hjem. Men neeeei.... :sukk: Våknet av at mannen kom hjem 17.30. Og ble så lei meg at jeg begynte å gråte. Føler jeg nesten er i koma om dagene. Mannen er litt bekymret, og er overbevist om at det er jernmangel. Jeg skal snakke med legen i morgen, spørre om jeg bare kan starte på jerntabletter. Eventuelt få tatt blodprøver.

Jeg hadde tenkt til å kjøpe litt god drikke. Vi må jo koke vannet nå, og kokt vann smaker rart :overrasket: Men jeg orker ikke å dra ut nå. Mannen vil ikke at jeg skal kjøre bil nå, som jeg er så rar. Og å gå orker jeg hvertfall ikke.

Men men. Nå står hvertfall laksen i ovnen, så blir det mat her :)

Skrevet
Takk Kanei :klem:

Jeg sovnet i 13.30 tiden, og tenkte at jeg skulle våkne i god tid før mannen kom hjem, reise på butikken, og lage laks til han kom hjem. Men neeeei.... :sukk: Våknet av at mannen kom hjem 17.30. Og ble så lei meg at jeg begynte å gråte. Føler jeg nesten er i koma om dagene. Mannen er litt bekymret, og er overbevist om at det er jernmangel. Jeg skal snakke med legen i morgen, spørre om jeg bare kan starte på jerntabletter. Eventuelt få tatt blodprøver.

Jeg hadde tenkt til å kjøpe litt god drikke. Vi må jo koke vannet nå, og kokt vann smaker rart :overrasket: Men jeg orker ikke å dra ut nå. Mannen vil ikke at jeg skal kjøre bil nå, som jeg er så rar. Og å gå orker jeg hvertfall ikke.

Men men. Nå står hvertfall laksen i ovnen, så blir det mat her :)

Huff jeg var også slik på den samme tiden. Tror det gav seg rundt uke 18. Jeg var totalt utmattet. JEg følte veldig liten glede for ting som skjedde rundtmeg og orket ikke å bry meg om å nyte graviditeten.Huuff, jeg var sikker på at jeg var svangerskapsdeprimert. Jeg gråt også siden jeg var så trøtt. I tillegg sleit jeg enormt med dårlig samvittighet overfor prinsen. Plutselig en dag løsnet det litt og litt og overskuddet kom tilbake :hoppe:

Skrevet

Det er godt å høre, liljan :Nikke: Håper det kan slippe litt snart. Jeg har ikke matlyst heller. Spiser knapt noe i løpet av dagen. Nå var laksen ferdig, men jeg syntes det smakte rart (noe fiskekrydder jeg hadde på) så jeg klarte ikke å spise. Har spist litt salat, og smakt på fisk og potetmos. Totalt ca 3 ss med mat. Ellers i dag har jeg spist en brødskive. Det er altfor lite. Nå har jeg jo sovet bort mesteparten av dagen også da.

Begynte å gråte igjen fordi jeg var så lei meg for at jeg ikke klarte å spise. Mannen tror vel snart jeg er blitt gal. Eller deperimert. Man kan vel ikke bli deperimert av å være hjemme i under en uke vel :klø: Eller om det bare er hormoner.

Mannen har gått for å lage brødskive med makrell i tomat nå. Skal prøve å spise det :)

Skrevet (endret)

Synes dette høres veldig ut som hormoner jeg altså :fnise:

Håper uansett at det bedrer seg etter hvert - det gjør vel gjerne det når kroppen venner seg til ting liksom :klem: Du er jo langt på vei nå - 15 uker :hakeslepp:

:hoppe:

Endret av Zia
Skrevet

Ja, det er vel hormoner. Men føler meg nesten litt deperimert faktisk :sjenert: Har bare et tomt blikk, er kjempetrøtt, og det eneste som gir mening er å sove, har ingen matlyst og gråter både fordi jeg sover for mye og fordi jeg ikke spiser nok :roll: Man blir gal av å bare gå hjemme, men jeg har jo ikke vært hjemme lenge da. Under en uke.

Nå har jeg hvertfall fått i meg litt mat; en brødskive med makrell i tomat, litt nøtter og rosiner og et glass melk.

Er kjempetrøtt.

I morgen skal jeg en tur inn til byen. Skal spise deilig indisk mat, titte litt på babyklær, og bare komme meg ut litt. det kommer litt an på om min venninne P vil være med. Håper det! jeg tror jeg trenger det.

Skal også undersøke dette med jern.

Skrevet

Det er noe som heter svangerskapsdepresjoner da..... MEN høres mer ut som hormonella er på gang. Huff... slitsomt, men tror du har godt av å komme deg ut ja :)

:hug:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...