Gå til innhold

Pupsi skal ha baby

Pupsilure

Anbefalte innlegg

Han har vært veldig fornøyd :nigo: bortsett fra ribbe-middagen han skulle få i dag da, jeg glemte å ta ut ribba fra fryseren i går, så vi må ta den en annen dag :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe, det er fort gjort ;)

Så bra han er fornøyd! Jeg vet min mann gjerne skulle hatt en kalender i år, men jeg orket ikke innkjøpet osv. Men man kan jo faktisk gi eksempelvis ribbemiddag :) Så får se neste år. Har vi en liten baby i huset, så tror jeg nok ikke det blir særlig med kalender. Da har man vel nok annet å finne på ;)

Har dere tenkt på noen avn enda da? Blitt enige om noen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har tenkt litt på navn. Jeg vil helst ikke ha noe navnetopp-navn, som Lukas og Linnea. Det er fine navn, men det er så ekstremt mange som heter det. Kjenner mange som har valgt de samme navnene.

Mannen min er veldig opptatt av at vi ikke skal ha noe "homonavn på ungen hvis det er gutt" :fnise: Han mener da Nicolai ol.

Vi vil helst ikke ha noe som foreldrene våre kunne hett; Kari, Reidun, Rune, Stein osv.

Men hva det blir til er ikke godt å si :sjenert: Syntes guttenavn er vanskeligst. Vet muligens ikke om et eneste ett som jeg vil ha.

Jeg har noen potensielle jentenavn som ikke er på navnetoppen enda, få som heter det pr. i dag, men det har veldig navnetopp-klangen over seg, og klatrer allerede oppover på listene i nabolandene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kjempe spennende å se hva dere ender opp med :)

Blir helt sikkert fint tror jeg!

Gleder meg masse til å titte i navnebok når vi får positiv test :)

- In fact, det er noe jeg kommer til å gjøre når jeg får positiv test - låne navnebok på biblioteket og titte gjennom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen snakket faktisk om navn i går - vi har egentlig et guttenavn og et jentenavn vi ønsker litt pga tradisjoner, men vi kommer nok til å anskaffe en navnebok vi og - må jo utforske mulighetene :jepp:

Og så er det jo dilemmaet om etternavn da... :roll:

Men den tid den sorg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metallsmak i munnen hadde jeg begge gangene de første ukene. Det første sikre tegnet for min del at jeg var gravid. Selv om det var ganske ubehaglig. Navn er vanskelig. Vi jobbet lenge med det og fant mange navn. Til slutt satt vi igjen med ett navn som vi begge likte og når vi nevnte det for venner og familie fikk vi respons på at de også likte det. Da ble vi mer sikker. Jeg er ikke så glad i motenavn og så er jeg ikke så glad i avanserte, sjeldne navn (det synes jeg er tilgjort) Så vi satt igjen med ett navn som er en del brukt men ikke av de mest vanlige, det er nok kanskje heller ikke ett godt gammelt navn. Men fy fader som prinsen kler navnet sitt, kunne ikke hete noe annet, han. Forresten har jeg fulgt med på den tråden der en lurte på om hun skulle kalle barnet sitt for Malinius :nei:

Endret av lilljan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir kjempe spennende å se hva dere ender opp med :)

Blir helt sikkert fint tror jeg!

Gleder meg masse til å titte i navnebok når vi får positiv test :)

- In fact, det er noe jeg kommer til å gjøre når jeg får positiv test - låne navnebok på biblioteket og titte gjennom ;)

Ja, det er kjempemorsomt å lete etter navn :jepp: Jeg lånte en navnebok, som vi har gått gjennom, men vi lo mest av de rare navnene, fremfor å se på navn vi ville ha :ler:

Jeg og mannen snakket faktisk om navn i går - vi har egentlig et guttenavn og et jentenavn vi ønsker litt pga tradisjoner, men vi kommer nok til å anskaffe en navnebok vi og - må jo utforske mulighetene :jepp:

Og så er det jo dilemmaet om etternavn da... :roll:

Men den tid den sorg :fnise:

Vi har tatt begges etternavn vi da, så det får babyen også hete. Vårt første etternavn er ganske langt (13 bokstaver), og det siste er ikke kort det heller, så babyen kan ikke få et langt fornavn syntes jeg. Selv om jeg kunne tenkt meg Alexandria, f.eks.

Metallsmak i munnen hadde jeg begge gangene de første ukene. Det første sikre tegnet for min del at jeg var gravid. Selv om det var ganske ubehaglig. Navn er vanskelig. Vi jobbet lenge med det og fant mange navn. Til slutt satt vi igjen med ett navn som vi begge likte og når vi nevnte det for venner og familie fikk vi respons på at de også likte det. Da ble vi mer sikker. Jeg er ikke så glad i motenavn og så er jeg ikke så glad i avanserte, sjeldne navn (det synes jeg er tilgjort) Så vi satt igjen med ett navn som er en del brukt men ikke av de mest vanlige, det er nok kanskje heller ikke ett godt gammelt navn. Men fy fader som prinsen kler navnet sitt, kunne ikke hete noe annet, han. Forresten har jeg fulgt med på den tråden der en lurte på om hun skulle kalle barnet sitt for Malinius :nei:

Så rart med den metallsmaken :overrasket: Lurer på hva det kommer av. :klø: Føler jeg har skikkelig dårlig ånde i tillegg, noe mannen er så snill og bekrefter :roll::fnise:

Jeg vil hvertfall ikke ha noe sånn kjemperart som man har funnet på selv. Det blir for dumt, syntes jeg. Kjenner ei som har gjort det. Skal ikke skrive navnet her, for ungen er garantert den eneste i norge som heter det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være greit å tenke litt på den stakkars ungen som tross alt skal bære navnet også da :roll:

I jordnære Norge er det nok ikke særlig kult å være 14 år med hjemmesnekra navn av en over-kunstnerisk mor og far :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes jeg har så svake symptomer i forhold til andre når jeg leser om tidlige symptomer :sjenert: I dag er puppene nesten ikke ømme. Jeg er ikke kvalm. Ikke trøtt. Ikke sulten. Føler meg mer eller mindre helt normal :sjenert:

Jeg skulle så gjerne hatt en ultralyd. Men det vil vel alle ;) Syntes det skulle vært gratis :sur:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes jeg har så svake symptomer i forhold til andre når jeg leser om tidlige symptomer :sjenert: I dag er puppene nesten ikke ømme. Jeg er ikke kvalm. Ikke trøtt. Ikke sulten. Føler meg mer eller mindre helt normal :sjenert:

Jeg skulle så gjerne hatt en ultralyd. Men det vil vel alle ;) Syntes det skulle vært gratis :sur:;)

Tenk alle bekymringene vi hadde sluppet unna med da!

Vet at fastlegen min har UL-apparat for både innvendig og utvendig, men jeg er ikke så sikker på at legevikaren hennes dette året kjenner til de...

Irriterende når symptomene er der, og skremmende når de ikke er der. Det er vel bare slik det er.

Håper du får en fin fin fredag, Pupsi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk alle bekymringene vi hadde sluppet unna med da!

Vet at fastlegen min har UL-apparat for både innvendig og utvendig, men jeg er ikke så sikker på at legevikaren hennes dette året kjenner til de...

Irriterende når symptomene er der, og skremmende når de ikke er der. Det er vel bare slik det er.

Håper du får en fin fin fredag, Pupsi!

Ja, ikke sant! :jepp:

Uff, nå fikk jeg en liten kvalme-bølge over meg. Det er så forferdelig! Da tror jeg heller at jeg vil være bekymret :sjenert:

Jeg har gått litt ned i vekt. Bare en kg. Men jeg ser det faktisk på kroppen. Rundt livet. Det er nok fordi jeg har hatt så liten matlyst i det siste. Og jeg har nesten mistet lysten på godteri. Rett før jeg ble gravid, spiste jeg godteri hver dag. Klarte ikke å styre meg :flau: men nå frister det ikke i det hele tatt. Føler faktisk mer for å spise sunne ting :) Men helst vil jeg ikke spise noe særlig...

Nå må jeg dra på jobb :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spist altfor mye godteri i det siste - hvertfall sjokolade! Men det er kanskje ikke så rart hvis jeg har hatt PMS i et halvt år nå føles det som.. :fnise: Hvertfall lenge nok!

Har lagt på meg et par kilo også kan jeg tenke meg. Så heldig du som er gravid og og gått ned ;)

Spiser sjokolade nå faktisk.. :sjenert:

Håper du får en kjempe flott helg og koser deg masse!!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har nesten mistet lysten på godteri. Rett før jeg ble gravid, spiste jeg godteri hver dag. Klarte ikke å styre meg :flau: men nå frister det ikke i det hele tatt. Føler faktisk mer for å spise sunne ting :) Men helst vil jeg ikke spise noe særlig...

:fnise:

Det kan jo ikke bli bedre enn det da - det er sånn jeg ønsker å bli når jeg blir gravid en gang og :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er jo egentlig en drømme-situasjon :jepp: :jepp: Hadde aldri trodd det skulle skje MEG! Men det varer nok ikke så lenge tenker jeg ;) Jeg har faktisk ikke lyst på lørdagsgodt i helgen engang :roll:

I går var jeg på jobb. Hadde den mest slitsomme dagen på lang tid. Har en mistanke om at det var ekstra ille for meg fordi jeg er gravid. De andre sleit litt de også, men det var jeg som klaget mest. :fnise:

Frister ikke å dra tilbake til kaoset nå, om en times tid :sukk: Men har ikke noe valg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, dere :klem: Dagen ble helt uventet bedre enn forventet :nigo: Men jeg kjenner at jeg er sliten. Virker som jeg orker litt mindre nå. Jeg er ikke mer trøtt, men merker det fortere i kroppen når jeg er i bevegelse.

Gutt :babygutt: Spennende :) Mannen trodde visst ikke på sånt da :roll: Vi skal hvertfall helt klart vite kjønnet når den tid kommer :jepp:

Endret av Pupsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro med gutt ;)

Jeg er helt overbevist om at jeg får gutt første gang jeg får barn. Gleder meg til du har vært på ultralyd og sett at alt er bra og ikke minst når de finner kjønnet :)

- Hvor lenge over IKM var du før du testet positivt? Testet du da på morgenen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange mener når man mister lysten for godteri og søtsaker så har man en :babygutt: gutt i magen ....

håper det ordner seg i kaoset på jobb :klemmer:

Da er det definitivt en jente i denne magen. Jo søtere jo bedre. Kanskje en søt jente :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror selv det er en gutt ja :sjenert: Selv om jeg håper på en jente da.... Blir spennende å høre hva dere tror etterhvert, men dere blir vel også påvirket av hva jeg sier :ler:

Dine: Jeg fulgte ikke skikkelig med på syklusen denne gangen. Og syklusene mine har også økt med en dag. Men i utgangspunktet var jeg en dag over da jeg tok en negativ test. Testet deretter 3 dager etter IKM, og det var den første testen jeg la ut her.

Jeg gikk inn på badet og tittet på den etter en liten stund, og jeg så en strek :hakeslepp: Trengte ikke å se i lyset engang. men den var fortsatt svak. Dagen etter (1. desember) tok jeg CB digital og en litt sterkere billigtest :)

Jeg er skikkelig spent på dine vegne, Dine :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...