Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg finner ikke en eneste type som ikke svir. blir helt rød i øynene, ser ut som om jeg har grini i mange timer!!

noen som har noen tips til hva jeg burde prøve til mine ømfintlige øyne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert på det er linsevæska, og ikkje linsene da? Eg klarer ikkje bruke linser pga. augene mine er for tørre og dermed blir det tørt og irritert nokså fort.

Gjest Gjest linsebruker
Skrevet

Jeg hadde samme problemet, prøvde ut absolutt alle linsevæsker men resultatet var knallrøde og sviende øyne.

Problemet var at jeg reagerte på et konserveringsmiddel i linsevæskene.

Etter at jeg gikk over til dagslinser som ligger i saltvann er problemet løst og linsebruk og øyne er optimalt!!

Gjest Frosk
Skrevet

Hadde samme problemet, brukte en type linsevæske som gikk ut av produksjon (typisk!) - og alle jeg prøvde ble for heftige for øynene mine. Tror jeg må ha prøvd 5-6 forskjellige før jeg testet solo care aqua, som jeg bruker nå (og som funker).

Du kan jo prøve å skrive ned de typene du har testet, og høre med en optiker om de har noen nye varianter å foreslå - eller så må du vel nesten bare gå over til daglinser?

Gjest LanaLane
Skrevet

Jeg slet også med dette. Slutta med månedslinser og begynte med dagslinser istedet, og da forsvant alle mine problemer.

Var optikeren min som foreslo det, hun sa det var flere som reagerte på linsevæske.

Skrevet

jeg har 6mnd linser. liker ikke daglinser i det hele tatt:(

de er så tynne og ekle :(

Skrevet

Du burde vel heller høre med optikeren din/en optiker? Tror de har bedre kompetanse til å hjelpe deg.

Har du brukt de lenge da? Det har vel ikke svidd alltid om du har brukt de i mange år?

Skrevet

jeg har spurt optikeren og prøvd 3 stykker på 1 mnd nå.

den jeg brukte før er ikke der lenger...

Gjest Gjest
Skrevet
jeg har spurt optikeren og prøvd 3 stykker på 1 mnd nå.

den jeg brukte før er ikke der lenger...

Hvilken type linsevæske har du prøvd?

Jeg har sensitive øyne og har endt opp med å bruke en type med hydrogenperoksid som reagerer med en disc i beholderen, og det dannes saltvann. Har du prøvd denne typen? Ut over dette kan det være et tips å la linsene ligge 15-30 minutt i saltvann før du tar de på.

Gjest Blondie65
Skrevet
Hvilken type linsevæske har du prøvd?

Jeg har sensitive øyne og har endt opp med å bruke en type med hydrogenperoksid som reagerer med en disc i beholderen, og det dannes saltvann. Har du prøvd denne typen? Ut over dette kan det være et tips å la linsene ligge 15-30 minutt i saltvann før du tar de på.

Jeg har hatt problemer med Aosept sin versjon av denne, men har brukt Easysept i noen år nå og denne er jeg kjempefornøyd med.

Oxysept One step fungerte ikke - linsene ble ikke rene nok. Jeg kan ikke bruke måneds- eller dagslinser.

Skrevet

det er den typen jeg bruker nå. den heter easy sept.

kan jeg bruke saltvann fra apoteket da?

bruker lense moist øyedråper, det hjelper litt

Gjest Gjest
Skrevet
Denne typen saltvann har jeg vært mest fornøyd med, som du ser er den uten konserveringsmidler.
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har Optifree saltvann kjøpt hos optiker. Brukes når jeg skal ha av linsene for en stund for å ta de på igjen (de må ligge i Easysept i minst 6 timer før peroksiden har blitt saltvann).

Jeg vet at Brilleland har en egen serie men jeg husker ikke hva den heter.

Hvis det er konserveringsmiddelet som er problemet, spør om en uten hos optikeren.

Gjest Gjest
Skrevet

På hvilken måte er dagslinsene ekle?

Kan ikke skjønne at det fortsatt finnes noen som bruker 2-ukerslinser eller linser for enda lengre perioder (med mindre de ikke kan få dagslinser som er riktig i forhold til øyet da.).

Skrevet

jeg bruker lunelle 6 mnd linser. liker dem fordi de er tykke og "holder seg på plass"

sliter så med mnd linser og dagslinser fordi de er så tynne. men har alle 3 , men bruker dem bare i krise tilfeller.

Gjest Gjest
Skrevet
jeg bruker lunelle 6 mnd linser. liker dem fordi de er tykke og "holder seg på plass"

sliter så med mnd linser og dagslinser fordi de er så tynne. men har alle 3 , men bruker dem bare i krise tilfeller.

Har du prøvd døgnlinser?

Gjest Gjest
Skrevet

Er det ikke bare en tilvenningssak da?

Man burde jo slippe å bruke steinalderlinser i 2009 da. ;)

Skrevet

jeg trives best med lunelle....

Gjest Blondie65
Skrevet
På hvilken måte er dagslinsene ekle?

Kan ikke skjønne at det fortsatt finnes noen som bruker 2-ukerslinser eller linser for enda lengre perioder (med mindre de ikke kan få dagslinser som er riktig i forhold til øyet da.).

På grunn av min synsfeil er det elendig utvalg på månedslinser. Dagslinser finnes ikke. Jeg har prøvd månedslinsene, det føltes som å gå med sandpapir på øyet. Men jeg var standhaftig - jeg holdt ut en hel påske med det selv om jeg så dobbelt og klødde til jeg ble sprø.

Skrevet

jeg liker ikke at de er myke.jeg styrer værre med dem når de bare klapper sammen hele tiden :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...