Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2009 #21 Del Skrevet 29. juni 2009 Nå er man jo pliktig til og betale barnebridag for barnet sitt.Hvis han nekter og betale,kan det bestemmes at dette trekkes ifra lønnen hans før han får utbetalt. hvis far ikke har noe inntekt blir dette litt verre og få krevd inn.Da blir han skyldig mor penger.Som jo da stiger for vær mnd.Dette blir jo da kjedelig for beggge parter selfølgelig. Han tjener bra med penger, men har tre snart voskne barn fra før av. Og er separert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 29. juni 2009 #22 Del Skrevet 29. juni 2009 Om far ikke har inntekt så får en forskuddsbidrag fra staten men igjen bare om en tjener under 430'. Far får ikke gjeld om han ikke er bidragsdyktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Synne_* Skrevet 8. september 2009 #23 Del Skrevet 8. september 2009 (endret) Hei, Jeg har en kinesisk venninne som så gjerne vil komme til Norge for å jobbe som au pair. Hun er 24 år og utdannet lærer. Har undervist på barneskole i hjembyen sin og jobber nå som resepsjonist på et hotell i Beijing. En fantastisk hyggelig, arbeidsom, ryddig, snill og ikke minst klok jente med bein i nesa. Jeg har lest skrekkhistorier om vertsfamilier som utnytter, så jeg kommer til å følge med som en falk på hvordan hun har det... Noen som kjenner noen i Oslo som trenger en aupair fra Kina? Send meg en mail! Mailadresse fjernet iht KGs regler MissStiles, mod Endret 8. september 2009 av MissStiles Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alenemor Skrevet 8. september 2009 #24 Del Skrevet 8. september 2009 til TS en arbeidsgiver tar hensyn til at du er alene om omsorgen, og ikke kan jobbe overtid så ofte når du har et så lite barn- så tror du skal ta deg en prat med sjefen og stresse ned litt. Du bør heller gå ned til 80% stilling en periode om du har lang reisevei mellom jobb og barnehage. Barnet fortjener tid med moren sin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanselot Skrevet 9. september 2009 #25 Del Skrevet 9. september 2009 Grensen gikk ved ca. 430.000. Single mødre som tjener til og emd 430.000 får støtte. De som tjener 440.000 osv. får ikke noe.... En med inntekten 216.000 har gjerne ikke stort studielån og boliglån og kanskje har ikke bil engang. En med inntektl 440.000 + har gjrene stort studielån, høyt boliglån og kan godt ha bil. Utgiftene er gjerne høyere desto høyere inntekten er. Derfor er det urettferdig... Nei å nei huff å huff så urettferdig :'( Er det sånn at en med høy lønn MÅ ha ha stort studielån og stort boliglån? Hvorfor skal en på død og liv ha høyt boliglån og bil om man ikke har råd til det? Mener du at dersom man har høy lønn så har man krav på stort hus og bil, mens en lavtlønnet selvfølgelig ikke skal ha det? Du virker ikke veldig reflektert på dette, kanskje levd ett litt vel overbeskyttet liv? Skal multimillionærer ha like mye støtte som arbeidsledige... de bør kanskje ha sosialstønad for å dekke sine grunnleggende behov slik at de kan få bruke pengene sine på andre ting? At man ønsker høyere utgifter når man har høyere inntekt er vel ett valg man tar, en livstil man legger opp til? Eller har jeg gått glipp av noe? Man skal bruke de pengene man har/tjener på seg og sitt, så får man heller diskutere hvor rettferdig det er at noen tjener 1 mill etter 3 års høgskole, mens andre tjener 300000 etter en like lang utdanning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2009 #26 Del Skrevet 9. september 2009 Klart det føles urettferdig når den ene forelderen slipper unna det meste som heter utgifter vedr. barn. Bidrag bør da tas gjennom Nav. Har selv 280 000 i inntekt. Forsørger to barn, har boliglån og høyt studielån samt høye pendlerutgifter. Får kun forskudd fra staten. Ok, sånn er min situasjon. Det er noe som heter tæring etter næring. Jeg er glad for at JEG klarer å gi ungene mine et minimum. vV har mat på bordet og tak over hodet. Jeg skulle gjerne ha tjent over 400 000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cocosgoldie Skrevet 5. oktober 2009 #27 Del Skrevet 5. oktober 2009 jeg er alenemor og ligger også på denne omtalte inntektsgrensen. i tillegg er jeg i den uheldige situasjonen at jeg fikk barnet med "feil" mann som ikke stiller opp verken som far eller med økonomisk bidrag. han tjener ikke nok til at jeg får bidrag, og jeg får ikke forskuddsbidrag. jeg har ikke råd til å eie hus, ha bil og veldig mange andre ting. Når husleie (som er på 10 000kr som er helt normalt i oslo), studielån, barnehageregningen, tv og internett er betalt er det ikke så mye igjen. det er lenge mellom hver gang jeg kan unne meg selv noe som klær eller frisørtime. jeg kjenner også på at det er urettferdig at når min vennine som jobber 50% dagtid i kassen på en butikk, mottar 50% i midlertidig adføring, har to barn, ingen utdanning, bostøtte, overgangsstønad, bidrag. Totalt sett har hun hvertfall noen tusen mer enn meg per måned. jeg har en mellomlederstilling som krever mye av meg, men som gjør at jeg får brukt utdannelsen min. i det siste har jeg faktisk spurt meg selv om det virkelig er verdt det? kanskje skal jeg legge min egen karriere på hylla mens sønnen min er liten, ta en jobb med helt normal arbeidstid, tjene mindre og får resten kompensert fra NAV... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 5. oktober 2009 #28 Del Skrevet 5. oktober 2009 jeg er alenemor og ligger også på denne omtalte inntektsgrensen. i tillegg er jeg i den uheldige situasjonen at jeg fikk barnet med "feil" mann som ikke stiller opp verken som far eller med økonomisk bidrag. han tjener ikke nok til at jeg får bidrag, og jeg får ikke forskuddsbidrag. jeg har ikke råd til å eie hus, ha bil og veldig mange andre ting. Når husleie (som er på 10 000kr som er helt normalt i oslo), studielån, barnehageregningen, tv og internett er betalt er det ikke så mye igjen. det er lenge mellom hver gang jeg kan unne meg selv noe som klær eller frisørtime. jeg kjenner også på at det er urettferdig at når min vennine som jobber 50% dagtid i kassen på en butikk, mottar 50% i midlertidig adføring, har to barn, ingen utdanning, bostøtte, overgangsstønad, bidrag. Totalt sett har hun hvertfall noen tusen mer enn meg per måned. jeg har en mellomlederstilling som krever mye av meg, men som gjør at jeg får brukt utdannelsen min. i det siste har jeg faktisk spurt meg selv om det virkelig er verdt det? kanskje skal jeg legge min egen karriere på hylla mens sønnen min er liten, ta en jobb med helt normal arbeidstid, tjene mindre og får resten kompensert fra NAV... Ja, det er dessverre ikke store belønningen i å jobbe for vanlige folk i dette landet. Det eneste som lønner seg er å jukse. Norge skyter seg selv i foten. Politikerne er totalt inkompetente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2009 #29 Del Skrevet 6. oktober 2009 Klart det føles urettferdig når den ene forelderen slipper unna det meste som heter utgifter vedr. barn. Bidrag bør da tas gjennom Nav. Har selv 280 000 i inntekt. Forsørger to barn, har boliglån og høyt studielån samt høye pendlerutgifter. Får kun forskudd fra staten. Ok, sånn er min situasjon. Det er noe som heter tæring etter næring. Jeg er glad for at JEG klarer å gi ungene mine et minimum. vV har mat på bordet og tak over hodet. Jeg skulle gjerne ha tjent over 400 000 Med statsbidragene ligger du vel omtrent på 400.000? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2009 #30 Del Skrevet 6. oktober 2009 Hva slags jobb er det du har ettersom du må jobbe til 19? Som alenmor må du jo innes at dette ikke er en jobb du kan ha når barnet er lite - og at du nok bør skaffe deg en jobb med normal arbeidsdag AV HENSYN TIL BARNET Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2009 #31 Del Skrevet 6. oktober 2009 ...isteden for å bruke tid og resurser på å finne baren passer - bruk heller tid på å finne en annen jobb slik at du selv kan være sammen med barnet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2009 #32 Del Skrevet 17. oktober 2009 Må si jeg ikke forstår meg på dette grunnbeløpet.. Om en tjener brutto ca 250 000 i året, hvor mye tror dere da en alenemor kan få dekt av utgifter til barnepass? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå