Gå til innhold

Jenter i forhold


Gjest Gjest_anonym_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Nei, jeg er ikke interessert i "Drama Queens". Tipper TS er litt ung ennå? De fleste jenter og gutter oppfører seg "normalt" når de blir eldre, selv om det finnes sytere av begge kjønn også i voksen alder. Personlig prøver jeg å holde meg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt inntrykk er at mange jenter er selvstendige og morsomme og ofte har bein i nesa i begynnelsen av et forhold, og når man dater. Men etter en tid dabber dette av. Man tilbringer mer tid med kjæresten, og blir også mer avhengig av han. Det at han velger å tilbringe en lørsdags kveld ute på byen med kompisene, i stedet for å sitte hjemme i sofaen med jenta, virker lett som verdens undergang, og et tegn på at han ikke bryr seg om jenta.

Jeg skriver under på denne! Har selv opplevd at det kan bli slik etter en stund i forhold, selv om jeg liker å se på meg selv som en selvstendig og sterk jente.

En "forholdsforbannelse" jeg ikke klarer å bryte, dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KatzenThang
Med fare for å genralisere, siden dette er en generaliseringstråd så har jeg bemerket meg følgende;

mange av jentene som er i et forhold / får seg kjæreste er de jentene som i stor grad er de søte, kjeitete, og unskyldatjegsierdet; kjedelige jentene, som gjerne ikke sier så mye (da mener jeg ikke at de er kledelige sjenerte), men at de stort sett sier hihi, ok, fnis osv når gutten og andre snakker til dem. De er i tillegg tøffelaktige og helst ikke typisk morsomme jenter. Jeg og flere av mine venninner som er single har pratet mye om dette, vi sliter big time med å etablere et forhold, og ser på mange av de jentene som lykkes med dette, at de er sånne typer vi ikke er eller på noen som helst måte har lyst til å være.

Altså skikklig jentete på en veldig jentete måte. Eksempelvis sutrete og higene etter oppmerksomhet og trøst i alle mulige situasjoner og kan være noe stakkarslige og til tider uselsvtendige.

Stemmer dette? Og hvorfor er det slik? Vil ikke guttene ha jenter som er fornøyde, morsomme, selvstendige? Blir man for kompisaktig når man ikke er svak?

Oj, Jeg klarer ikke å la være å se for meg en morsom og generaliserende rosa lang negl og en svær tyggegummi når jeg leser innlegg ditt. :sjenert:

Endret av KatzenThang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Jeg tror det har litt med at vi single blir tvunget til å være selvstendige. Jeg kan sutre så mye jeg vil men det kommer ingen å ordner opp i ting for meg for det. Har man ikke noe å vinne på å sutre så gidder man ikke, så da er det ikke så rart at jenter i forhold surer mer enn oss andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg tror det har litt med at vi single blir tvunget til å være selvstendige. Jeg kan sutre så mye jeg vil men det kommer ingen å ordner opp i ting for meg for det. Har man ikke noe å vinne på å sutre så gidder man ikke, så da er det ikke så rart at jenter i forhold surer mer enn oss andre.

Jeg er også singel, men har vært i forhold også. Du sier at vi er tvunget til selvstendighet, mens jenter som har et forhold er sutrete. Jeg synes det er bak mål å få sutring som underordet til selvstendighet. Hva slags sutring er det det er snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjernedryss
Jeg er også singel, men har vært i forhold også. Du sier at vi er tvunget til selvstendighet, mens jenter som har et forhold er sutrete. Jeg synes det er bak mål å få sutring som underordet til selvstendighet. Hva slags sutring er det det er snakk om?

Jeg har aldri sagt at jenter i forhold er sutrete. Jeg sa at det ikke hjelper å sutre når man er singel. Hvis jeg klager på at jeg fryser f.eks er det ingen som gjør noe med det nå, men hadde jeg vært i forhold hadde kjæresten min antakeligvis hentet en jakke til meg. Blir omtrent som med barn, de som er vant til at sutring hjelper de sutrer mer enn de som ikke får viljen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anonym_*
Jeg har aldri sagt at jenter i forhold er sutrete. Jeg sa at det ikke hjelper å sutre når man er singel. Hvis jeg klager på at jeg fryser f.eks er det ingen som gjør noe med det nå, men hadde jeg vært i forhold hadde kjæresten min antakeligvis hentet en jakke til meg. Blir omtrent som med barn, de som er vant til at sutring hjelper de sutrer mer enn de som ikke får viljen sin.

Det jeg ikke skjønner er hvordan guttene orker slike jenter som ikke klarer å hente jakka si selv når dem fryser. Jeg får fnatt av sånt og kunne aldri tenke meg å oppføre meg sånn ovenfor en kjæreste.

Det er derfor jeg stiller spørsmålstegn ved om gutter syns det er fint at jenter oppfører seg som små drittunger som ikke klarer noe selv. For det er mange av de jentene som oppfører seg sånn (med gutter i nærheten) som får gutta hengene etter seg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...