helgemann Skrevet 28. juni 2009 #41 Skrevet 28. juni 2009 Men si meg en ting da....En mann kan da vel ikke holde seg fra å runke over lengre tid? Det vil jo naturlig renne over av overproduksjon??? Kan da vel ikke være noe å ha dårlig samvittighet for når det går av seg selv uansett? Og det samme gjelder vel for jenter og. Vi kan undertrykke lysten en stund, men den vender stadig tilbake. Kos i vei uten samvittighet sier bare jeg :D Joda, det går ant. Men da kreves det god viljestyrke, for å ikke tenke på noe seksuelt. Stemmer, sæden vil jo komme ut etter hvert. Tror det var etter 6 uker at sæden kommer ut.... Det er jo derfor de fleste kristne innefor menigheter og sekter gifter seg etter knapt et år, for å slipe å lide seksuelt. Man kan ikke se hverandre nakne, kan ikke sove i samme seng, kun kysse, men ingenting annet. Så når du er gift, kan du gi slipp på de seksuelle lystene. Ballespreng, ja. Kjip å ha det. Tenker bare på å onanere, men får ikke lov til det.
helgemann Skrevet 28. juni 2009 #42 Skrevet 28. juni 2009 Ja off vet du hva.. Tenk på alt sølet vi slipper oxo Nei kan ikke være enkelt å være mann.. Skulle vært bleier for menn og!! Kanskje Allways ultra hjelper?? *hmm*
Singli Skrevet 28. juni 2009 #43 Skrevet 28. juni 2009 Skulle vært bleier for menn og!! Kanskje Allways ultra hjelper?? *hmm* hihi hva med tena for menn? Gi meg en tilbakemelding etter at du har løpt og kjøpt ...
Singli Skrevet 28. juni 2009 #44 Skrevet 28. juni 2009 ...Det er jo derfor de fleste kristne innefor menigheter og sekter gifter seg etter knapt et år, for å slipe å lide seksuelt. Man kan ikke se hverandre nakne, kan ikke sove i samme seng, kun kysse, men ingenting annet. Så når du er gift, kan du gi slipp på de seksuelle lystene.
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 28. juni 2009 #45 Skrevet 28. juni 2009 Ja ok vet det høres helt rart ut, men jeg lurer på om kristne onanerer? Trodde det var litt i strid med religionen? Ja. Nei. Det Onan gjorde galt var at han lå med sin brors kone etter broren døde. Poenget var at Onan skulle føre slekta videre siden broren ikke hadde barn. Men dette gjorde ikke Onan av økonomiske grunner. Det var det som var galt, ikke selve runkinga.
helgemann Skrevet 28. juni 2009 #46 Skrevet 28. juni 2009 hihi hva med tena for menn? Gi meg en tilbakemelding etter at du har løpt og kjøpt ... Jepp, skal fortelle! Trur ikke tena er tingen. Har jo sett mormor sine, og de var jo MEGA svær!!! Men har sett søster sine. Dem er nok MYE høvligere....
helgemann Skrevet 28. juni 2009 #47 Skrevet 28. juni 2009 Ja. Nei. Det Onan gjorde galt var at han lå med sin brors kone etter broren døde. Poenget var at Onan skulle føre slekta videre siden broren ikke hadde barn. Men dette gjorde ikke Onan av økonomiske grunner. Det var det som var galt, ikke selve runkinga. Skriveleif her? Han ville jo ikke ligge med sin svigersøster. Trur ikke det var av økonomiske grunner, men tanken på at et fremtidig barn ikke vil bli hans, men hans brors.
helgemann Skrevet 28. juni 2009 #48 Skrevet 28. juni 2009 ...Det er jo derfor de fleste kristne innefor menigheter og sekter gifter seg etter knapt et år, for å slipe å lide seksuelt. Man kan ikke se hverandre nakne, kan ikke sove i samme seng, kun kysse, men ingenting annet. Så når du er gift, kan du gi slipp på de seksuelle lystene. Ja apropos det..Har fått med meg at mange gifter seg etter kort tid, nettop pga dette. Vil nesten påstå at da gifter man seg med pulefargede brilleglass, dvs at man gifter seg for å ha sex og ikke nødvendigvis fordi man kjenner personen så godt at man vil dele resten av livet sitt med han eller henne. Hva om du finner ut etter et par mislykkede runder i senga at Å Shit! var ikke sånn jeg ville ha det. Hva gjør de da??? Det er derfor det er så mange ulykkelige ekteskap blant kristne. Finnes desverre mange slike eksempler i den menigheta jeg har tilhørt. Mange jenter gifter seg akkurat når de har blitt 18, så får de barn, hus og heim å ta vare på. Og så sitter de der, uten utdanning og jobb. Synes dette er hårreisende!!
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2009 #49 Skrevet 29. juni 2009 70% av norges befolkning reknes som kristne - 90% av alle nordmenn onnanerer, så ja, man skulle tro de kristne og onanerte...
Singli Skrevet 29. juni 2009 #50 Skrevet 29. juni 2009 Jepp, skal fortelle! Trur ikke tena er tingen. Har jo sett mormor sine, og de var jo MEGA svær!!! Men har sett søster sine. Dem er nok MYE høvligere.... Bare pass deg for tampongene hennes du..
Rimmern Skrevet 29. juni 2009 #51 Skrevet 29. juni 2009 (endret) Moderne kristne..? Du tror ikke de som satte sammen Bibelen på 300-tallet plukket ut det som passet dem..? De var jo bare mennesker de også, vet du. Og helt siden den gangen og fram til i dag så har leserne tolket som det har passet dem. Den som prøver å definere kristendom inn i en bestemt ramme har et problem. Det finnes et utall kristne retninger, og det har det alltid gjort. Hvem kan si hvilken av alle dem, om noen, som er "den riktige? Hva er det du prøver å si? SELVSAGT plukket de sammen det som passet dem når de satte sammen bibelen - hvem har sagt noe annet? Og det har da overhodet ingenting med det jeg sa å gjøre. Det som etterhvert ble vatikanet satte sammen bibelen, for at det som sto i bibelen skulle følges. Og i lange tider ble de aller fleste reglene og forbudene i bibelen fult av sterkt troende kristne. Nå idag plukker man ut det man selv ikke vil ha, og tar vare på det man liker. DET er forskjellen, og DET gjør moderne kristne til større "juksemakere" enn en kristen bonde på 1500-tallet. Altså, for å forklare med "babyskritt": De som laget "kristendommen" og bibelen var juksemakere. De som var kristne i tiden etter fulgte mesteparten av bibelen. De som er kristne i dag følger veldig lite av bibelen. Ergo er moderne kristne pr. def. større juksemakere enn kristne generellt i tidligere tider. Det at hele bibelen er juks har ingenting med saken å gjøre i den sammenhengen. Ja. Nei. Det Onan gjorde galt var at han lå med sin brors kone etter broren døde. Poenget var at Onan skulle føre slekta videre siden broren ikke hadde barn. Men dette gjorde ikke Onan av økonomiske grunner. Det var det som var galt, ikke selve runkinga. Nå er du ganske på jordet her - kanskje sjekke at du vet hva du snakker om før du skriver? Onan fikk beskjed om å befrukte konen til sin døde bror. Dette ville han ikke, og han trakk seg dermed ut og "spilte sin sæd på jorden" i stedet. Det var DETTE han gjorde galt, og ikke det at han lå med henne. Det var tross alt noe gud beordret. Og nettopp p.g.a. at han trakk seg ut og tømte seg på bakken, så har dette blitt assosiert med onani (som jo normalt ikke innebærer å tømme seg i fitta, iom. at det sjelden er ei fitte tilgjengelig). Feilaktig, vil mange si, og jeg vil si meg enig. Endret 29. juni 2009 av Rimmern
Rimmern Skrevet 29. juni 2009 #52 Skrevet 29. juni 2009 En liten reality check for deg her, helgemann: De fleste kristne tilhører ikke sekter som pinsevennene, jehovas vitner, smiths venner og liknende gærningkollektiver. Riktignok følger slike sekter stort sett bibelen mer til punkt og prikke enn "vanlige statskirkekristne", men de er ikke de eneste som pr. def. er kristne. Da kan du ikke tilhøre noen menigheter eller sekter!!!! Evt så må du ha kristne foreldre som er svært liberale!!!! For jeg er ikke alene om å ha/hatt det slik! Det er ikke alle som vil inrømme at det er slik. Så jeg snakker ikke bare for meg selv! For tilhøre du en menighet eller sekt, blir du alet opp at slike ting er galt! Og det er ikke bare voksne som sier det, men også vennene som er rundt deg, sier det. Jeg har tilhørt en svært religiøs menighet, og vet hva jeg snakker om!
helgemann Skrevet 29. juni 2009 #53 Skrevet 29. juni 2009 (endret) En liten reality check for deg her, helgemann: De fleste kristne tilhører ikke sekter som pinsevennene, jehovas vitner, smiths venner og liknende gærningkollektiver. Riktignok følger slike sekter stort sett bibelen mer til punkt og prikke enn "vanlige statskirkekristne", men de er ikke de eneste som pr. def. er kristne. Beklager så mye! Selfølgelig trenger man jo ikke å tilhøre noe, for å være kristen! Det hadde jo vært ille hvis man måtte det! (Tenkte jo at dette med synd og skam, kun foregikk i menigheter, sekter og slike ting. Tenkte og innbilte meg, at en helt vanlig kristen som ikke tilhøre noe, ikke ville slite med sånne ting.) Endret 29. juni 2009 av helgemann
Rimmern Skrevet 29. juni 2009 #54 Skrevet 29. juni 2009 Jeg er helt enig med deg i antakelsen om at sekter som de nevnte etter all sannsynlighet vil ha større innslag av Synd & Skam, og medføre større problemer og kvaler for unge medlemmer. Pinsevenner, smiths venner, jehovas vitner o.l. er tross alt som ekstremister å regne i en eller annen grad, sammenliknet med statskirken.
Singli Skrevet 29. juni 2009 #55 Skrevet 29. juni 2009 Men verden går jo videre. Er det ikke på tide å oppdatere gamle og utdaterte lover og regler? Mye er så gammeldags og konservativt at det ikke er mulig å leve opp til en gang.
helgemann Skrevet 29. juni 2009 #56 Skrevet 29. juni 2009 Bare pass deg for tampongene hennes du.. Jepp, skal det!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå