Gå til innhold

Onanerer kristne?


Gjest Undre

Anbefalte innlegg

hOMOFILE KAN IKKE GJØRE DET, DA DET ER SYND?

Vi er vel alle homofile når vi onanerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Gunnar_*

Siden jeg og er kristen har jeg også lurt litt på dette og kommet fram til følgende:

Definisjonen på de forskjellige begrepene som omtaler temaet i bibenlen er:

Hor: Seksuell omgang med en annen enn den du har gitt løfte om troskap til.

Utukt: Seksuell omgang som strider imot gjeldende moral.

Ungdommens lyster: Paulus skriver til Timoteus at han må fly ungdommens lyster og dette blir ofte tatt opp i denne sammenhengen. Men det er tatt helt ut av sammenhengen det er skrevet i og handler egentlig om ungdommens lyst til å opponere mot autoriteter

Det jeg ofte hører i denne forbindelse er Jesus som sier at den som ser på en kvinne for å begjære henne har allerede drevet hor med henne i sitt hjerte. Slik jeg ser det ifølge definisjonen på hor kan en ugift mann/ kvinne se så mye de vil. En gift kvinne/ mann må holde seg til sin egen.

Historien om Onan, som er opphavet til onanere, fikk straff fordi han gjorde Gud imot, ikke fordi han onanerte. Han skulle ha samleie med kvinnen. Jeg kan derfor ikke se at det å onanere i seg selv er noe galt.

Konklusjonen min er at så lenge du er ugift har du lov til det meste. Men har du derimot gitt løfte om troskap kan du sikkert onanere så lenge du tenker kun på din kone/ mann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Kristne har like mye sex som normale mennsker, de har bare mye dårligere samvittighet for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristne har like mye sex som normale mennsker, de har bare mye dårligere samvittighet for det...

Den skal du få lov til å forklare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Den skal du få lov til å forklare...

Kristne er mennesker som lider av alvorlige vrangforestillinger basert på gamle eventyr og skrøner. Fremste egenskapen til kristne er fornektelse av fornuft og logikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kristne har like mye sex som normale mennsker, de har bare mye dårligere samvittighet for det...

Det ble langt på vei også bekreftet i en artikkel i vårt land høsten 2007. Kristne trøbler med sexlivet. Ikke så greit med sånne blendavask-greier som preker abstinens og perlehvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal du få lov til å forklare...

De fleste kristne lider av dårlig samvittighet, enten de onanerer eller har sex. Vi kristne blir jo tidlig innprentet at slike ting er dårlig for oss.

Det er ikke bra å onanere, for da har du syndet mot Gud og kommer til helvete. Du skal være kysk fram til du blir gift!

Når ektepar så endelig har sex sammen, får de dårlig samvittighet for det og. Fordi, man da skal kun ha misjonær stillingen fordi jenta skal bli gravid. Alt annet er ikke lov. Og i tillegg skal jenta ligge og vente. Har man andre stillinger hvor sæden renner ut, under samleie, blir jo det sett på som synd mot Gud. Siden sæden da går til spille.

Det er nå slike ting vi blir oppfostret med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kjære vene! Snakk for deg selv helgemann! Jeg er også kristen, og kjenner meg ikke igjen i det du skriver i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene! Snakk for deg selv helgemann! Jeg er også kristen, og kjenner meg ikke igjen i det du skriver i det hele tatt!

Da kan du ikke tilhøre noen menigheter eller sekter!!!!

Evt så må du ha kristne foreldre som er svært liberale!!!!

For jeg er ikke alene om å ha/hatt det slik! Det er ikke alle som vil inrømme at det er slik. Så jeg snakker ikke bare for meg selv!

For tilhøre du en menighet eller sekt, blir du alet opp at slike ting er galt! Og det er ikke bare voksne som sier det, men også vennene som er rundt deg, sier det.

Jeg har tilhørt en svært religiøs menighet, og vet hva jeg snakker om!

Endret av helgemann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Kjære vene! Snakk for deg selv helgemann! Jeg er også kristen, og kjenner meg ikke igjen i det du skriver i det hele tatt!

Støter helgemannen jeg... HAns erfaringer og undertegnedes er rimelig like. Jeg tok avstand fra skitten allerede som barn men har observert flere krsitne miljøer fra sidelinjen. Det jeg ser er ikke bra for å si det enkelt. Er mange med skikkelig forskrudde holdninger til sex og egen kropp. Når en preker at onani er synd har en startet på veien mot ødelagt ungdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristne har like mye sex som normale mennsker, de har bare mye dårligere samvittighet for det...

:fnise:

kristne mennesker... og normale mennesker , er kristne mennesker unormale?

(er ikke kristen selv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
:fnise:

kristne mennesker... og normale mennesker , er kristne mennesker unormale?

(er ikke kristen selv)

Ja! Se over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men si meg en ting da....En mann kan da vel ikke holde seg fra å runke over lengre tid? Det vil jo naturlig renne over av overproduksjon??? Kan da vel ikke være noe å ha dårlig samvittighet for når det går av seg selv uansett?

Og det samme gjelder vel for jenter og. Vi kan undertrykke lysten en stund, men den vender stadig tilbake. Kos i vei uten samvittighet sier bare jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Men si meg en ting da....En mann kan da vel ikke holde seg fra å runke over lengre tid? Det vil jo naturlig renne over av overproduksjon???

Vet ikke noe om overproduksjon, men rent mentalt er det umulig...

For kvinner virker det på meg som om de kan gå i et år uten noe som helst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et år? Rooolig nå......Hadde knapt klart meg ei uke jeg :P HVis noen kan gå et år uten så har de jamen meg ikke oppdaget soloens gode sider....

Ja overproduksjon; Syns bare jeg har hørt kamerater av meg si at hvis de går for lenge uten noe action der nede så går det av seg selv sånn etterhvert..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Singli: "ballespreng" du tenker på? :ler: Har også hørt det at menn må ta seg en runk en gang i blandt, hvis ikke så presser det ubehagelig på der nede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singli: "ballespreng" du tenker på? :ler: Har også hørt det at menn må ta seg en runk en gang i blandt, hvis ikke så presser det ubehagelig på der nede :)

Thank u, var det jeg tenkte på ja :fnise: huff sikkert ikke behagelig å gå rundt med.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thank u, var det jeg tenkte på ja :fnise: huff sikkert ikke behagelig å gå rundt med.. :gjeiper:

Uff, nei det kan jeg aldri tro at det er :gjeiper:

Godt vi slipper det problemet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nei det kan jeg aldri tro at det er :gjeiper:

Godt vi slipper det problemet :ler:

Ja off vet du hva.. :fnise: Tenk på alt sølet vi slipper oxo :ler: Nei kan ikke være enkelt å være mann.. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...