Gå til innhold

Onanerer kristne?


Gjest Undre

Anbefalte innlegg

Gjest Undre

Ja ok vet det høres helt rart ut, men jeg lurer på om kristne onanerer? Trodde det var litt i strid med religionen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest KateW
Ja ok vet det høres helt rart ut, men jeg lurer på om kristne onanerer? Trodde det var litt i strid med religionen?

Ja, det gjør vi, nei det er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sativa

Ja det gjør de, og de blir blinde.

I følge bibelen skal man ei onanere. Men man kan selvfølgelig tolke det anneledes, og da er onani bare forbudt for gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

I følge Bibelen skal man ikke la sin sæd falle til jorden. Så egentlig er det vel å hoppe av i svingen som er No-No...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glør
I følge Bibelen skal man ikke la sin sæd falle til jorden.

Det betyr at menn ikke skal sende spruten i blomsterpottene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sativa
I følge Bibelen skal man ikke la sin sæd falle til jorden. Så egentlig er det vel å hoppe av i svingen som er No-No...

Men sæden faller vel "til jorden" når man onanerer også? "Til jorden" er jo alle andre steder enn i vagina, som igjen er en vagina fra en prevensjonsfri kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW
Men sæden faller vel "til jorden" når man onanerer også? "Til jorden" er jo alle andre steder enn i vagina, som igjen er en vagina fra en prevensjonsfri kvinne.

:fnise: Kommer an på hvor bokstavlig man tar det... Men selfølgelit har du rett sånn egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sativa
:fnise: Kommer an på hvor bokstavlig man tar det... Men selfølgelit har du rett sånn egentlig...

Viktig å ta alt veldig bokstavelig, hihi :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er neppe tilfeldig at Monty Pythons "Every sperm is sacred" akkurat begynte å spille på pcen min da jeg gikk inn på denne tråden...

*konspiratorisk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye som er i strid med kristendommen i sin helhet. Moderne kristne plukker imidlertid ut det som passer dem fra både DNT og DGT, og ignorerer resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men man skla vel ikke tenke stygge tanker hvis man er troende? Og seksuelle fantasier er vel litt nasty? :gjeiper:

Hva med kristne i parforhold da? Blir onani sett på som fyfy da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kristne onanerer! Men dog, ikke uten synd og skam!!

Det står ingen plass i bibelen at onani er synd. Det står heller ingen plass at det er galt når sæden "går til spille". Det som var med Onan i GT var at han skulle ligge med svigersøster, for å føre slekta videre, fordi broren var død. Men det ville han ikke. Og derfor lot han sæden gå til spille. Det var derfor han ble straffet, fordi han ikke ville gjøre sin svigersøster gravid. Ikke at han lot sæden gå til spille. Men dette har de mørke herre menn en gang i fortiden, dreid det dit hen, at dette gjaldt onani, noe de tok feil av.

Jeg personlig har slitt enormt med sjælekvaler og samvittighetskvaler, som flere ganger kunne endt i selvmord. Men etter å fått hjelp av ei gammel dame, og en god psykolog, har det nå gått bedre med meg. Nå kan jeg onanere uten å tenke på at vår Herre sender meg rett til helvete...

Jeg er nå, kun personlig kristen. Etter å ha tilhørt en kristen menighet.

Endret av helgemann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man skla vel ikke tenke stygge tanker hvis man er troende? Og seksuelle fantasier er vel litt nasty? :gjeiper:

Hva med kristne i parforhold da? Blir onani sett på som fyfy da??

I de mest ekstreme grupperingene er seksuelle tanker stygt, likeså onani. Det er jo derfor man gifter seg. Mener de. Har man seksuell lyst, skal man ligge med sin hustru.

Men jeg er ikke enig i dette. Fordi man ikke kan råde over sin egen seksuelle lyst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men sæden faller vel "til jorden" når man onanerer også? "Til jorden" er jo alle andre steder enn i vagina, som igjen er en vagina fra en prevensjonsfri kvinne.

Ja, men også kvinnens "sæd". :)

Når hun menstruer er det jo egg som støtes ut, og derfor skulle hun jo være like ille som menn.... ;)

Menn er jo også laget slik, at sæden ikke kan være lenge i kroppen, før den må ut. Noen menn har sædutløsning, med jevne mellom rom, når de ikke onarer. Blir sæden liggende i kroppen, vil sædcellene gå tapt. Så de må fornyes på lik linje som jentas egg.

Endret av helgemann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye som er i strid med kristendommen i sin helhet. Moderne kristne plukker imidlertid ut det som passer dem fra både DNT og DGT, og ignorerer resten.

GT er ikke lengre aktuell, siden DNT ble opprettet. ;) DGT skal kun være en slags vidnesbyrd om fortiden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera
Det er mye som er i strid med kristendommen i sin helhet. Moderne kristne plukker imidlertid ut det som passer dem fra både DNT og DGT, og ignorerer resten.

Moderne kristne..? Du tror ikke de som satte sammen Bibelen på 300-tallet plukket ut det som passet dem..? De var jo bare mennesker de også, vet du. Og helt siden den gangen og fram til i dag så har leserne tolket som det har passet dem. Den som prøver å definere kristendom inn i en bestemt ramme har et problem. Det finnes et utall kristne retninger, og det har det alltid gjort. Hvem kan si hvilken av alle dem, om noen, som er "den riktige?"

Og det stemmer som helgemann sier, Onan ville ikke gjøre svigerinnen sin (som han pliktet å gifte seg med etter brorens død) gravid fordi barna da ville regnes som brorens etterkommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg er ikke enig i dette. Fordi man ikke kan råde over sin egen seksuelle lyst...

Enig med deg i dette. Det er noe helt personlig som ingen religion eller partner kan styre.

Ganske interresant tråd dette, i grunn. Viser jo at verden går videre, selv om det spesielt for kvinner er tabu å ligge med noen før ekteskap, i flg troen. Crazyness.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...