Gå til innhold

Michael Jacksons død - Hva har han betydd for deg?


Chakoya

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Meget dyktig selvfølgelig, ingen kan påstå noe annet.

Likevel har jeg aldri vært noe stor fan av MJ, og han har derfor ikke betydd noe spesielt for meg.

Rart at han er borte er det jo, men jeg er ikke sjokkert, det kom ikke uventet på meg at han ikke ble eldre. Det er noe med livet han har levd, som gav noen hint underveis at han kanskje ikke tok så godt vare på seg selv, eller hadde det så bra med seg selv.

Mye tyder jo på at ikke alt var som det skulle i toppetasjen der, uten at jeg skal si noe om anklagene rundt han, men alle operasjonene, uttalelsene, ja, hele smørja.....han virket vel ikke akkurat....lykkelig.

Endret av €l€ktra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

MJ var en meget dyktig artist og entertainer, og musikken hans har nok fylt mangt et ungdomsrom gjennom årtidene. Mannen bak masken har jeg imidlertid ikke noen respekt for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel aldri vært storfan av MJ i seg selv, men synes han har mange utrolig bra sanger. Som de aller fleste andre som er vokst opp på 80-tallet, så var han en del av oppveksten. Jeg har ikke pleid å gå og tenke på ham opp igjennom årene, men han har liksom alltid... vært der. Det føles litt uvirkelig at han ikke er det lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg blir alltid litt trist når kjente personligheter dør, jeg tenker en del på at de bruker seg opp for tidlig, de lever for oss som ser på dem fra utsiden, på grunn av sin egen usikkerhet, og det at å bli en "bigger than life"-person egentlig er veldig, veldig trist. Nå blir han et ikon på linje med Elvis, Marilyn Monroe og Diana.

For meg er meningen med livet å ha det godt sammen med de nære, og leve et langt liv med mange opplevelser. Sorg og glede og spenning, alt hva livet kan gi vil jeg gjerne ha med meg. Jeg ble trist av å høre at Michael Jackson er død fordi jeg ikke tror han hadde et lykkelig liv, til tross for at han nådde mange av målene sine.

Og det er alltid trist når noen dør før sin tid. Han var bare 50 år.

Personlig har han betydd litt, jeg var på noen konserter med ham og han var et idol innen dans for meg. Hørte også en del på musikken hans på 80-tallet. Men han står igjen som en litt tvilsom karakter også, dessverre, p.g.a rettsakene og ryktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner han ikke som f.eks. en nær venn, så på den måten så betyr ikke kjendiser noen ting.

Musikken liker jeg, har danset og sunget og digget til. Sangene betyr ikke noe for meg annet enn at de er kule feste- og dansesanger. Og han er flott danser, men han har ikke lært meg noe dansemessig heller. Han er en stor artist, men et smått menneske.

Men man har jo fått en slags livssvisdom av fyren da. Husker et program, Oprah mener jeg, som snakket om suksess, og hva det egentlig betydde. Hun falt av stolen da en mann sa MJ var bilde på suksess for hans egne barn. Greit nok han var kjendis og tjente mye penger, men hva godt gjorde det når både han og livet hans var "fucked up". For henne (og for meg) så er og var Michael Jackson et meget dårlig eksempel på suksess. Så det lærte jeg meg av Michael Jackson. Sammen med Paris Hilton er vel han et kjerneeksempel på hvordan man IKKE vil at barna blir.

Kom på en ting til: Hvor viktig det er å omgi seg selv med riktig personer og ekte venner. Unngå mennesker som nikker og bukker og som gir deg et enda mindre fotfeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Direkte svar til trådstarters spørsmål:

For meg har fyrens "lekelyst" betydd litt småkvalme, og et slettet KG-innlegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så MJ live på Wembley for mange år siden. Musikken er enestående og kommer til å leve evig. Det er trist å tenke på at han aldri fikke oppleve et normalt liv.

Rest In Peace Mr. Jackson :rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Anita_*

Jeg er ikke noe ihugga storfan av MJ, men jeg kan ikke legge skjul på at musikken hans er storartet!Så mange forskjellige sjangre og så mye bra!

Forferelig trist at hsn gikk bort i så ung alder.Han hadde så mye mere å gi!

Tror nok at noen som bare har lest om han aldri har hørt musikken hans!

Jeg antar at de som snakker negativt om han er født langt utpå 80 tallet eller noe der!

M.J.vil bli minnet som popkongen på lik linje med Elvis som rockekongen og Marilin Monroe som sexbomba og Lady Die som prinsessen av England!

Må le litt av disse som dømmer en mann utfra hva dem leser i media - de forhåndsdømte sikkert også Atle Hammern i den berømte BjugnSaken også.

Eller de er vel ikke gamle nok til å hvite hva den saken dreier seg om vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

For oss som vokste opp i en tid da det fremdeles fantes store stjerner, er det nok litt merkelig å høre at Michael Jackson er død. Har var et av de virkelig store ikonene på 80-tallet, da jeg vokste opp, og selv om jeg aldri har vært noen stor fan, er det rart å tenke på at nesten alle de store stjernene fra den tiden er borte.

Privat var han nok en underlig fyr, og kanskje var han en seksuell avviker som har sluppet ustraffet unna ganske utstrakt misbruk av små gutter - men som musiker var han larger than life i storhetstiden sin. Selv jeg, som egentlig ikke er noen popfan, synes noen av låtene hans er fengende, og Earth Song er direkte vakker.

Jeg håper barna hans endelig får leve et normalt liv, og får det bra, uansett hvem som overtar omsorgen for dem.

RIP Michael.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nok at noen som bare har lest om han aldri har hørt musikken hans!

Jeg antar at de som snakker negativt om han er født langt utpå 80 tallet eller noe der!

Nope, er født lenge før -80 tallet så MJ's musikk var så definitivt en del av min ungdomstid, men likte ikke musikken da, liker ikke nå. (Har lidd meg gjennom diverse avspillinger av "Bad" på utesteder opp gjennom årene.)

PS: Jeg er gammel nok til å huske Bjugnsaken også ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

http://www.youtube.com/watch?v=vtivK...eature=related

Her innrømmer han at det ikke var noe kriminelt med MJ (ang. dokumentaren)

Ja, selv Martin Bashir, som fulgte MJ i 8 måneder inrømmer at han aldri så noe kriminelt Michael Jackson.

Hvorfor må folk ta det opp hele tiden? Jeg kan ikke gå til et eneste forum uten å lese alt mulig negativt. Han ble frikjent, det finnes ikke noe bevis.

Og alle av MJ's nermeste sier hvor godt menneske han er.

La Michael Jackson være i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He as a person meant nothing to me, but his music was great. However that did not die with him.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når spørsmålet i startinnlegget er som følger:

Til allesammen:

Hva har Michael Jackson betydd for deg? (I ditt liv, hva forhold har du gjort deg til han i deg selv, hva har han betydd for deg opp gjennom årene, hans musikk, hans levemåte og lignendes. <- Bare noen tipssetninger. Du kan også trekke frem egne ting.)

...må man vel regne med forskjellige svar...

Hans musikk er ikke min type musikk.

Hans levemåte...? Det jeg har lagt merke til, er ett og annet skandaleoppslag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II

Hand død betydde ingenting Og for å være ærlig likte jeg ikke musikken hans heller

Endret av King James II
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...