Gå til innhold

Michael Jacksons død - Hva har han betydd for deg?


Chakoya

Anbefalte innlegg

Nyheten om at POP KONGEN MICHAEL JACKSON er død har spredd seg fort. Det er mange som har tatt til tårene og andre ikke. Noen var veldig stort fan av han, og andre selvfølgelig mindre fan. Men dette er nå en nyhet som går verden over.

Michael Jackson har hatt en rolle i manges liv og hjerter. Ja, hos meg også!

Hans moonwalk har jeg prøvd å lære meg utallige ganger, og jeg har nytt mange av sangene hans opp gjennom tidene. På barnerommet satt jeg en del og sang etter sangene hans, og opp gjennom voksen alder har jeg også forstatt med å synge etter hans sanger. Som liten var jeg ''kjendisforelsket'' i han da han hadde langt krøllete hår i en av musikkvideoene sine med hvit skjorte. Maken til kjekk mann hadde jeg aldri sett husker jeg at jeg tenkte.

Livet hans fra barndommen og oppover har vi alle fått tatt del i, via media. Noen har vært heldige også å fått tatt del i hans liv utenfor media. Jeg har synes han har gjennomgått et vanskelig liv. Og prisen har vært høy. Selvfølgelig har han hatt mange gleder og, men dem siste årene har helsen hans blitt verre også. Jeg synes det var deilig for han på en måte og få ''fri''. Å bli frigitt fra verden.

Til allesammen:

Hva har Michael Jackson betydd for deg? (I ditt liv, hva forhold har du gjort deg til han i deg selv, hva har han betydd for deg opp gjennom årene, hans musikk, hans levemåte og lignendes. <- Bare noen tipssetninger. Du kan også trekke frem egne ting.)

Så tenkte jeg for meg selv, hva er det jeg er lei meg for?

Jeg tror ikke jeg greier å beskrive det egentlig med egne ord om hvorfor.

Den siste tiden har jeg ikke tenkt noe på Michael Jackson, men nyheten om hans død fikk meg garantert i følelser. Det var følelser som plutselig dukket opp.

Rett og slett at det var trist og se hans bortgang for meg muligens?

Så lurte jeg videre på, hva er det dere er lei dere for? - Mange vil nok svare at det er hans død. Men vi kjente han aldri. Ikke personlig. Men hva ligger det bak det?

Er dere lei dere: p.g.a han som lagde musikken nå er borte?

Er dere lei dere: p.g.a musikkrelasjonen / mediarelasjonen vi hadde til han?

Andre grunner?

For oss som kjenner en sorg. Hva er denne sorgen vi nå føler i hjertene våres?

(Vær vennlig og behersk dere når dere skriver så tråden ikke trengs å ryddes utallige ganger eller stenges.)

Endret av Chakoya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_tina_*

For meg betydde musikken hans mye :) Elsket musikken hans overalt på jord og det gjør jeg enda. Kommer alltid til å gjøre det! For meg er det trist når slike store mennesker forsvinner, men som du også beskriver; då en annen side er det godt.

For jeg regner med at nå er det fred.

Den største pop kongen er nå borte... Nå står POP Dronningen igjen, Madonna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissBella

Han har betydd veldig mye for meg. Jeg har alltid likt musikken hans, i hvert fall så lenge jeg kan huske. Helt utrolig at han er død. Jeg husker at jeg hadde et fordrag om han på ungdomsskolen fordi han var mitt idol. Det var faktisk midt under den perioden hvor han ble tiltalt for å ha misbrukt barn. Da måtte jeg forsvare han osv. Jeg har aldri trodd noe på de anklagelsene.

Jeg kommer alltid til å huske han og musikken!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokste opp med hans egen musikk!

Han har utrolig mange bra låter!

Dette er ufattelig. Jeg kan enda ikke fatte å begripe at han er død. Så brått og så ung.......

Michael Jackson, du vil alltid leve i mitt hjerte og musikken din vil bestandig bringe budskap. Du var og er et forbilde for så utrolig mange. Du hadde ennå så mye å gi.

Du vil leve videre i musikken verden rundt. Du var kongen av pop og den vil du garantert beholde. Tusen takk for alt du har gitt oss.

Du ga verden musikk som ingen andre kan skape etter deg. Du fortjener å bli husket så lenge som mulig, bli husket som kongen av musikk!

Og tankene går til din familie og til dine barn..

Hvil i fred. R.I.P :dagens-rose:

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes han lagde utrolig mye bra musikk i sin karriere, ingen tvil om at han var et musikalsk geni (iallefall i glansperioden sin).

Som menneske synes jeg han var ganske uinteressant, så jeg klarer ikke å bli veldig lei meg for at han er død, bortsett fra at jeg synes synd på barna hans og resten av familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Musikken hans har betydd utrolig mye for meg.

Og jeg er veldig glad for at jeg fikk oppleve han på Valle Hovin i 97. Det er den største musikkopplevelsen jeg har hatt :)

I noen år når jeg var liten i 10-12 års alderen hørte jeg kun på Michael, jeg syntes ikke noe annet var i nærheten av hans musikk - så da gadd jeg heller ikke høre på noe annet.

Jeg syntes fortsatt ingenting kan måle seg med musikken hans - men det er mye annet som også er bra, så jeg er endel mer variert i musikksmak i dag altså.

Jeg er alltid den som trumfer igjennom med å spille noen Michael sanger på alle fester jeg er på - og med billie jean eller beat it blir det alltid liv på dansegulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest A.P.Katt utlogget

Verdens største artist, MICHAEL JACKSON, har gått bort. Et av mine aller største idoler!!!!!

Betydd masse for meg. Fantastisk bra musikk!

Radio 1 hyller ham....skru på å hør de fantastiske låtene hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyheten om at POP KONGEN MICHAEL JACKSON er død har spredd seg fort. Det er mange som har tatt til tårene og andre ikke. Noen var veldig stort fan av han, og andre selvfølgelig mindre fan. Men dette er nå en nyhet som går verden over.

Michael Jackson har hatt en rolle i manges liv og hjerter. Ja, hos meg også!

Hans moonwalk har jeg prøvd å lære meg utallige ganger, og jeg har nytt mange av sangene hans opp gjennom tidene. På barnerommet satt jeg en del og sang etter sangene hans, og opp gjennom voksen alder har jeg også forstatt med å synge etter hans sanger. Som liten var jeg ''kjendisforelsket'' i han da han hadde langt krøllete hår i en av musikkvideoene sine med hvit skjorte. Maken til kjekk mann hadde jeg aldri sett husker jeg at jeg tenkte.

Livet hans fra barndommen og oppover har vi alle fått tatt del i, via media. Noen har vært heldige også å fått tatt del i hans liv utenfor media. Jeg har synes han har gjennomgått et vanskelig liv. Og prisen har vært høy. Selvfølgelig har han hatt mange gleder og, men dem siste årene har helsen hans blitt verre også. Jeg synes det var deilig for han på en måte og få ''fri''. Å bli frigitt fra verden.

Til allesammen:

Hva har Michael Jackson betydd for deg? (I ditt liv, hva forhold har du gjort deg til han i deg selv, hva har han betydd for deg opp gjennom årene, hans musikk, hans levemåte og lignendes. <- Bare noen tipssetninger. Du kan også trekke frem egne ting.)

Så tenkte jeg for meg selv, hva er det jeg er lei meg for?

Jeg tror ikke jeg greier å beskrive det egentlig med egne ord om hvorfor.

Den siste tiden har jeg ikke tenkt noe på Michael Jackson, men nyheten om hans død fikk meg garantert i følelser. Det var følelser som plutselig dukket opp.

Rett og slett at det var trist og se hans bortgang for meg muligens?

Så lurte jeg videre på, hva er det dere er lei dere for? - Mange vil nok svare at det er hans død. Men vi kjente han aldri. Ikke personlig. Men hva ligger det bak det?

Er dere lei dere: p.g.a han som lagde musikken nå er borte?

Er dere lei dere: p.g.a musikkrelasjonen / mediarelasjonen vi hadde til han?

Andre grunner?

For oss som kjenner en sorg. Hva er denne sorgen vi nå føler i hjertene våres?

(Vær vennlig og behersk dere når dere skriver så tråden ikke trengs å ryddes utallige ganger eller stenges.)

Litt merkelig å høre nyheten for jeg kjenner han ikke, men han har vært en stor del av livet mitt allikevel! Jeg føler for å grine, men samtidig blir det liksom feil det og. Dette blir en merkelig dag!

Jeg er lei meg fordi han var en helt spesiell og egenartet person, omstridt, men elsket for sin fantastiske sangstemme, sin musikk, sine *kremt merkelige klær og dansinga! En legende, et ikon døde idag-og det første jeg tenkte; Min sønn kommer ikke til å skjønne hvor stor og fantastisk han var/er! Min lille sønn vokser opp med noen andre. Min epoke er over, en del av livet mitt forsvant. Jeg høres sentimental ut og litt koko, men jeg skjønner at jeg begynner å dra på åra! HAHA!Livet er forgjengelig!

Jeg husker da overgrepsbeskyldningen begynte å rase i mediene og rettsaken var igang.Jeg tenkte at nå er hans karriere over, men ble glad da han fortsatte å gi ut musikk. Jeg husker at venninnene mine og jeg snakket om dette; hans foreldre som antakeligvis mishandlet han, og at han nå var beskyldt for mishandling selv. Noen sluttet å like han, men jeg bare bestemte meg for at han var en så fantastisk musiker, så jeg kunne ikke gi han på båten. Dette var da jeg gikk på u.skolen tror jeg. Jeg har danset mye til M.J sin musikk. Jeg lånte kassetten BAD av min søster og satt i timesvis på rommet mitt og hørte! "I just can't stop loving youuuuuuu!" Og de musikkvideoene, noen av de var spektakulære! I en periode på barneskolen svermet jeg for han og. Haha. Ja, det er mye å fortelle. Når en artist som jeg har hørt og sett hele livet plutselig dør, da kjenner jeg sorg, ja! En for alle, alle for en...Eller hva man sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MåneSkygge

Jeg har aldri likt musikken hans og jeg har aldri likt han. Jeg tror på det han har blitt beskyldt ofr så for meg er det ikke noe tap at han er dø. Bra for barna som han var rundt, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har vokst opp med MJ's musikk, og at han er et musikalsk geni kan ingen nekte på.

"Heal the World", og "We are the world" er favorittene mine, men ellers liker jeg også "klassikerne" fra 80-tallet. :)

Men det største for meg, er at han, ved hjelp av en enkelt sang, ga min mor livslysten tilbake en gang hun følte seg ensom og deprimert.

Hun hadde oss barna, men vi var langt borte, og hun savnet noen i livet sitt, i hjemmet sitt... hun følte seg ensom da hun sovnet... om natten våknet hun til MJ's "You are not alone".

Den sangen satte mot i henne til å gjøre noe med livet sitt, og dagen etter la hun ut leiligheten sin for salg, og arrangerte flytting nærmere familien. :)

Musikken hans har berørt så mange liv!

En fantastisk artist.

Vi lyser fred over hans minne. :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe

De kule låtene lever heldigvis videre: Billy Jean, Thriller, osv.

Mang en tenåring har vokst opp med musikken hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva Michael Jackson har betydd for meg?

Jeg har aldri vært noe fan, så det er mulig enkelte blir støtt av det jeg skriver nå...

Han lager sikkert genial musikk, men jeg liker ikke stemmen hans, jeg syns ikke han er sexy når han tar seg i skrittet og jeg kan ikke si jeg liker å høre på stønningen og "iiih"-ingen hans heller, mens han vrir ansiktet i folder, så dette har han betydd for meg:

- At jeg måtte lære moonwalk på dansetreningen da jeg var 13, mot min vilje

- At jeg har avbrutt dansing på utesteder og fester hver gang sangene hans ble satt på

- At jeg har skiftet radiokanal hver gang en av sangene hans ble spilt

- At jeg har skiftet tv-kanal hver gang en av musikkvideoene hans ble spilt

- Noen minutters skeptisk betraktning av bilder av hans ansiktsutvikling

- Noe dårlig magefølelse ift hans barnefiksering

Men RIP og kondolerer til hans fans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catwoman
Min sønn kommer ikke til å skjønne hvor stor og fantastisk han var/er! Min lille sønn vokser opp med noen andre. Min epoke er over, en del av livet mitt forsvant. Jeg høres sentimental ut og litt koko, men jeg skjønner at jeg begynner å dra på åra! HAHA!Livet er forgjengelig

De som kommer etter oss vil få samme forhold til Michael som jeg har til Elvis omtrent. "en stor artist hvor jeg bare kjenner til personen og musikken og vet at han var stor - men som døde flere år før jeg ble født"

Rart å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort sagt - han har ikke betydd en døyt for meg. Likte ikke musikken, likte ikke mannen (slik han ble fremstilt i allfall) og likte ikke artisten selv om han nødvendigvis må ha vært en dyktig artist for å klatre så høyt på popstjernenes rangstige.

Simple as that.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Jeg har grått mine tårer idag.

Litt merkelig da jeg jo ikke kjente han personlig.Men jeg har vært fan av han så lenge jeg kan huske.Vær gang jeg er ute på utested bare mååå jeg ha thriller eller beat it.Kvelden blir ikke den samme ute.

kommer til og savne han ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1Aldri likt fyren.

2Musikken - joa, til en viss grad.

3Men ikke fyren...

1Neivel!

2Javell!

3Neivel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...