Gå til innhold

liten feriehilsen fra Sofia

Milo Minderbinder

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg sitter naa paa en litt skranglete internettkafe i Sofia, Bulgaria. Jeg koser meg aldeles tullete, men det er grasat varmt, og jeg har vondt i tottelottene etter all vandringen. Folk er nydelig varme og snille, og jeg har gaatt amok igjen, og handlet inn paa ortodokse ikoner. Vi, min kjaereste og jeg, leier en liten leilighet, som er......tja.....skal vi si sjarmerende og uvant? Vi mauler foersteklasses oliven, fetaost, roedvin og diskutabel bulgarsk brandy.

Jeg er tilbake den 17. august, og det skal bli fint aa vaere hjemme igjen.

Jeg har laert meg aa si paa bulgarsk "Jeg er norsk, og fatter ingenting" paa omtrent samme maate som Manuel sier "I am from Barcelona". Utenom det saa kjoerer jeg en del "excuseski me....you want me to helpski you by cutting up the salatski", og saaledes opplever jeg faa spraakproblemer. Enda mindre spraakproblemer blir det jo av at kjaeresten snakker spraaket flytende, bulgarsk som hun er - dog norskboende.

Jeg koser meg tullete, altsaa.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Åja, byen Sofia...

Et øyeblikk trodde jeg du hadde tatt med deg KG-Sofia på tur...

*klaske panne*

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

har hatt det fint, og er hjemme igjen paa soendag. jeg har opplevd masse her. alt fra matforgiftning (excuse me, dear crowd..I have to be off to commit horrible acts of flatulence. :lol: ....det var heeelt for jaevlig!!! :( ) til aa bli robbet for en liten sum..

innholdsrikt, med andre ord. oppsummert......den beste ferien jeg har hatt saa langt.

Milo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja' date=' [b']byen Sofia...

Et øyeblikk trodde jeg du hadde tatt med deg KG-Sofia på tur...

*klaske panne*

:ler:

Hehe...jeg fant denne først nå. Og med DEN overskriften lurte faktisk jeg også på om han skrev dette innlegget fra oppå meg......

Men der har det jo ikke vært noen på en stund (snufs snufs)...så da skjønte jeg at jeg tok feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...