Gjest Gjest_Hans_* Skrevet 25. juni 2009 #1 Del Skrevet 25. juni 2009 Ved hjelp av den mørke materien har forskerne kommet frem til at vi kanskje bor i universets sentrum. Mao. jorden er spesiell, noe som passer godt med Bibelen og at vi er den kristne Guds skaperverk. Hva tenker dere om artikkelen?: http://www.forskning.no/Artikler/2006/oktober/1159945542.18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midgard Skrevet 25. juni 2009 #2 Del Skrevet 25. juni 2009 http://www.forskning.no/Artikler/2006/oktober/1159945542.18Det finnes ingenting i den artikkelen som kan taes til inntekt for bibelens og dens fantasi historier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2009 #3 Del Skrevet 25. juni 2009 Ifølge [Håvard Alnes, Morad Amarzguioui og Øyvind Grøns] tolkning av observasjonene bor vi nær sentrum i et univers der den kosmiske ekspansjonen er litt større i vår del av universet enn i fjerne områder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zealuu Skrevet 25. juni 2009 #4 Del Skrevet 25. juni 2009 Hvorfor er det så viktig for kristne å stadig få bekreftet at de er spesielle? Etter at dere omsider måtte gå med på at solen ikke kretset rundt jorden, prøver dere istedet å gjøre jorden til hele universets sentrum - ikke noe å si på ambisjonsnivået, iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2009 #5 Del Skrevet 25. juni 2009 Ifølge [Håvard Alnes, Morad Amarzguioui og Øyvind Grøns] tolkning av observasjonene bor vi nær sentrum i et univers der den kosmiske ekspansjonen er litt større i vår del av universet enn i fjerne områder. Bare for å klarlegge: Nær sentrum, i astronomisk sammenheng, betyr gjerne fortsatt enorme avstander fra faktisk sentrum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 26. juni 2009 #6 Del Skrevet 26. juni 2009 Hvis det nå først er et sentrum så vil jo noen legemer nødvendigvis måtte være nær det. Jeg ser ikke helt hvorfor det skal ha stor betydning for hvordan vi oppfatter verden i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ilcrappo Skrevet 26. juni 2009 #7 Del Skrevet 26. juni 2009 Ved hjelp av den mørke materien har forskerne kommet frem til at vi kanskje bor i universets sentrum. Mao. jorden er spesiell, noe som passer godt med Bibelen og at vi er den kristne Guds skaperverk. Hva tenker dere om artikkelen?: http://www.forskning.no/Artikler/2006/oktober/1159945542.18 For det første så er det snakk om mørk energi og ikke mørk materie, og for det andre så er "Universets sentrum" en spissformulering. Det man har sett på her er muligheten for å forklare den tilsynelatende akselerende ekspansjonen ved at vi bor i et område med lavere tetthet og høyere lokal ekspansjonsrate enn i gjennomsnittet av Universet. Det er i prinsippet mulig at det finnes mange slike undertette bobler i Universet, og vår ville ikke vært noe mer spesiell enn øvrige. Arbeidet det siktes til her viser at det er mulig å forklare ekspansjonen ved en slik modell uten å innføre mørk energi og dermed akselererende ekspansjon, men en rekke øvrige observasjoner kan vise seg vanskelige å forklare. Dersom du tror at forfatterne er av den oppfatning at ekspansjonen på noen som helst måte underbygger Bibelens beretninger så kan jeg fortelle deg at du tar ganske så feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleCanCan Skrevet 1. juli 2009 #8 Del Skrevet 1. juli 2009 Vi, mennesker, dyr og alt med energi (noe som er alt, og alt er altet og alle er alt), så er vi alle som er alt sentrum av universet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zealuu Skrevet 1. juli 2009 #9 Del Skrevet 1. juli 2009 Vi, mennesker, dyr og alt med energi (noe som er alt, og alt er altet og alle er alt), så er vi alle som er alt sentrum av universet. Jeg har ikke ord engang, jeg bare ler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2009 #10 Del Skrevet 1. juli 2009 Vi, mennesker, dyr og alt med energi (noe som er alt, og alt er altet og alle er alt), så er vi alle som er alt sentrum av universet. Kumbayah, my Lord... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleCanCan Skrevet 4. juli 2009 #11 Del Skrevet 4. juli 2009 Jeg har ikke ord engang, jeg bare ler. Ja, men så le da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melchizedek Skrevet 6. juli 2009 #12 Del Skrevet 6. juli 2009 Jeg har ikke ord engang, jeg bare ler. Jeg vil aldri forstå poenget med og le av av meninger man er uenig med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå