Gå til innhold

Hvordan sjekke gutter?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Når jeg blir sjekket opp av gutter er det ofte en type gutter som ikke tiltrekker meg så veldig. Ser derfor ut som jeg må ta skjeen i egen hånd.

Har akkurat passert 30 og har flere lange forhold bak men men har liksom aldri gått aktivt inn for å treffe noen så derfor må jeg spørre: HVORDAN? Hvordan gjør jeg det? F.eks på byn? Har lett for å komme i prat og i kontakt med gutter i ikke-sjekkete situasjoner (ikke gutter jeg egentlig kunne tenkt meg for de blir det for "skummelt" å snakke med) så hvordan overfører jeg dette til f.eks byn?`

Tar i mot alle tips og spesielt fra gutter/menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil bare presisere at jeg IKKE mener "sjekke" som i å få en ONS men å kontakte gutter som virker OK å kunne bli kjent med for noe langvarig.

Noen har dette helt naturlig, jeg mistenker at jeg selv bare virker unaturlig og påtrengende hvis jeg skulle sjekke på byn (eller andre steder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg blir sjekket opp av gutter er det ofte en type gutter som ikke tiltrekker meg så veldig. Ser derfor ut som jeg må ta skjeen i egen hånd.

Har akkurat passert 30 og har flere lange forhold bak men men har liksom aldri gått aktivt inn for å treffe noen så derfor må jeg spørre: HVORDAN? Hvordan gjør jeg det? F.eks på byn? Har lett for å komme i prat og i kontakt med gutter i ikke-sjekkete situasjoner (ikke gutter jeg egentlig kunne tenkt meg for de blir det for "skummelt" å snakke med) så hvordan overfører jeg dette til f.eks byn?`

Du ser en kjekk gutt ved det bordet der borte, og spør om det er ledig plass der. Han sier ja. En hyggelig samtale utvikler seg........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen jeg gjør aldri sånt. For det første er jeg aldri alene ute, enten er jeg med venninner eller mest sannsynlig en kompis. Og hadde jeg vært alene hadde jeg bare sittet der og sett dust ut og ALDRI turt å gå bort til noen. Og dessuten, hadde jeg sett en gutt som satt alene så hadde jeg tenkt det var noe rart med han :-) Eller så hadde mest sannsynlig dama hans vært rett rundt hjørnet.

Er jeg veldig negativ nå?? Jeg klarer bare ikke se for meg NOEN situasjoner jeg naturlig skulle klart å sjekke opp noen i.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg begynner jo å dra på årene selv, og er i alle fall over det jeg ser på som alderen for typisk fyllesjekking på byen. Jeg holder en vennlig og høfflig tone for alt av butikkpersonal og kollegaer m.m. og burde vel slik sett ha en haug av potensielle jenter å legge ann på.

Jeg oppfatter derimot akkurat som deg. Jeg får meg ikke til å være så pågående/freidig at jeg prøver meg på tilfeldige slik du beskriver, nettopp fordi jeg ikke vil være pågående. Jeg ser for meg at hun tenker noe a-la "tulling", og om valget er "tulling" eller å ikke ta kontakt, ja da velger jeg i alle fall ikke "tulling".

Det som er motstridende er jo selvsagt at jeg ikke hadde hatt noe i mot selv å få slikt spontant selskap. Om jeg sitter på en kafé alene eller er ute, altså både edru som på fest, så hadde jeg satt veldig pris på om noen ville slå seg ned. (forutsatt at vi snakker om generelt normale personer selvsagt)

Svaret til deg må derfor i korte trekk bli noe slikt som at dersom JEG hadde vært gutten hadde jeg absolutt satt pris på om du tok motet til deg. Samtidig er jeg ikke så tøff selv, og ser hvilken utdordring du står over. Vi er ikke vant til å innvadere hverandre her i landet, og det blir ikke bedre av at de som tar sjansen enten blir likt, eller baksnakket i hele veninnegjengen - tydelig - samme kveld (påstand med grunnlag i virkeligheten).

Endret av Snill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du har flere forhold bak deg og ons er ikke noe problem å få om du vil. Virker som du klarer deg fint. Er vel bare å gjøre som du gjorde før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du sier du har flere forhold bak deg og ons er ikke noe problem å få om du vil. Virker som du klarer deg fint. Er vel bare å gjøre som du gjorde før.

Før så har jeg vært så helig og tilfeldigvis blitt sjekket opp av gutter som har vært min type, det har jeg ikke gjort på en stund nå og har lyst å ta saken i egne hender. Før gikk jeg også mye mer på byen sånn at det statistisk var større sjanse for å være heldig og bli sjekket opp av en goodie oftere enn det er nå når jeg går ut 2 ganger i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det bare å komme bort å si "Hei" ;). Superkult med damer som tar initiativ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dette nekter jeg å tro. Du er over 30 år, men har ikke sjekket opp et eneste mannfolk ? Jeg ringte likestillingsombudet, og de ble mildt sagt opprørt. Her har dine medsøstre kjempet med nebb og klør i over 40 år, men likevel har du fulgt gamle kvinnediskriminerende tradisjoner hele livet?! Skamme seg...

Din hardt arbeidende mor må være veldig skuffet...

Nei, det er likestilling, jenta mi! Kom deg ut, uavhengig av hvor mye dårlig mannekjøtt det er som prøver å komme i buksa di. Ta iniativet i likestillingens navn, og sjekk opp mannfolkene selv! Kanskje da kan dine utslitte og sinte medsøstre med røde strømper være villige til å tilgi deg...

Kanskje de ser gjennom fingrene mot en kvinne som drar nytte av alt de har kjempet for når det passer henne, men spiller en svak og undertrykket kvinne når det passer henne best? Vi kan bare krysse fingrene...

Som du jo har skjønt er det mange fordeler med likestillingen, men noen ganger er det greit å la mannfolka styre skipet. Spesiellt når det er ubehagelig eller kjedelig å ta rattet selv....

Sånn sett kommer det jo heldigvis ikke som en overraskelse, når jeg bare nevner at du beveger deg inn på et område som har plaget generasjoner av MENN.

Forvent å bli oversett, avvist, fornærmet, ydmyket og ledd av.

Forvent å måtte komme opp med en god kommentar hvert 2 minutt, og et fint kompliment hvert 5 min.

Forvent å ha tilgang til en velfyllt lommebok, da de tar det som en selvfølge at det er DU som skal spandere.

Forvent å være en hore og madonna i , og utenfor senga, da de ikke tar til takke med hva som helst *sniff*

Sist, men ikke minst ; tatt i betraktning utfordringene ovenfor, forvent å være den som tar med seg barens styggeste gutt hjem...

Lykke til i likestillingens navn!

eller måtte dra hjem med barens styggeste mannfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette nekter jeg å tro. Du er over 30 år, men har ikke sjekket opp et eneste mannfolk ? Jeg ringte likestillingsombudet, og de ble mildt sagt opprørt. Her har dine medsøstre kjempet med nebb og klør i over 40 år, men likevel har du fulgt gamle kvinnediskriminerende tradisjoner hele livet?! Skamme seg...

Din hardt arbeidende mor må være veldig skuffet...

Nei, det er likestilling, jenta mi! Kom deg ut, uavhengig av hvor mye dårlig mannekjøtt det er som prøver å komme i buksa di. Ta iniativet i likestillingens navn, og sjekk opp mannfolkene selv! Kanskje da kan dine utslitte og sinte medsøstre med røde strømper være villige til å tilgi deg...

Kanskje de ser gjennom fingrene mot en kvinne som drar nytte av alt de har kjempet for når det passer henne, men spiller en svak og undertrykket kvinne når det passer henne best? Vi kan bare krysse fingrene...

Som du jo har skjønt er det mange fordeler med likestillingen, men noen ganger er det greit å la mannfolka styre skipet. Spesiellt når det er ubehagelig eller kjedelig å ta rattet selv....

Sånn sett kommer det jo heldigvis ikke som en overraskelse, når jeg bare nevner at du beveger deg inn på et område som har plaget generasjoner av MENN.

Forvent å bli oversett, avvist, fornærmet, ydmyket og ledd av.

Forvent å måtte komme opp med en god kommentar hvert 2 minutt, og et fint kompliment hvert 5 min.

Forvent å ha tilgang til en velfyllt lommebok, da de tar det som en selvfølge at det er DU som skal spandere.

Forvent å være en hore og madonna i , og utenfor senga, da de ikke tar til takke med hva som helst *sniff*

Sist, men ikke minst ; tatt i betraktning utfordringene ovenfor, forvent å være den som tar med seg barens styggeste gutt hjem...

Lykke til i likestillingens navn!

eller måtte dra hjem med barens styggeste mannfolk.

Det er jo akkurat det jeg vil! Jeg vet bare ikke hvordan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...