Gå til innhold

Vente med å treffe nettdaten

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Nå har jeg registrert meg og fått kontakt med noen gutter/menn, er det best å chatte en stud over nett før en møtes eller bare å håppe i det å møtes med en gang slik at en ser om det "er" noe der? Er jo vanskelig å finne ut av dette over et tastatur, kan jo snakke bar over nett og ikke finne gnisten i virkeligheten. Blir kanskje mer å prate om også dersom en møtes rimelig kjapt... Hva har dere av erfaringer, råd etc?

Sleng gjerne på noen tips til en velykket date i samme slengen :nigo:

:helen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg var på date i går hvor jeg møtte en jeg har truffet på nettet. Er ca tre uker siden vi fikk kontakt og vi gikk raskt over på msn og deretter til tlf. Har snakket en del på tlf. Han bor ca 10 mil unna meg og han har vært på kurs her i byen og da måtte vi nesten benytte muligheten til å møtes.

Jeg synes at for oss så var dette rette tidspunktet å møtes på. Har snakket om å møtes tidligere men av praktiske grunner så lot det seg ikke gjøres.

Har også møtt ett par andre etter ca. en måned etter at vi fikk kontakt. Disse to fant jeg raskt ut at det ikke var noe å bygge videre på men han jeg møtte i går derimot.... I mine øyne en kar for mitt hjerte ja... Har ikke hørt noe fra han enda men venter i spenning..

Jeg synes at det kanskje er like greit å ta ett møte etter ikke så alt for lang tid, så ser man jo fort om dette er noe å satse videre på, fremfor å snakke i månedsvis og bygge opp forhåpninger ekstra mye for evt deretter å bli desto mer skuffet. Men selvfølgelig, det kan jo være drømmemannen likevel da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg registrert meg og fått kontakt med noen gutter/menn, er det best å chatte en stud over nett før en møtes eller bare å håppe i det å møtes med en gang slik at en ser om det "er" noe der? Er jo vanskelig å finne ut av dette over et tastatur, kan jo snakke bar over nett og ikke finne gnisten i virkeligheten. Blir kanskje mer å prate om også dersom en møtes rimelig kjapt... Hva har dere av erfaringer, råd etc?

Siden man kan ha kjemi på nett og null kjemi in real life, tror jeg det er greit å møtes ganske så kjapt. Bare for en kaffe eller noe. Man får jo da fort sjekket ut stemninga. Nedtur å chatte med en i 1 måned - bruke masse tid på det - så skjønner man det etter 2 minutter in real life at det her ikke er min type. Skal jo så lite til for at en jente ikke anser gutten som helt sin type, så er nok fordel med en del dates med ulike menn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smaken er som baken - men ved et raskt møte så slipper du å lage deg forventninger som veldig fort kan veltes når man treffes IRL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det best å møtes så fort som mulig. I hvert fall hvis man bor i samme by og har muligheten til å møtes. Selvfølgelig er det best å snakke på msn/tlf noen ganger før man møtes.

Men bor man ikke i samme by, så er det litt verre. Eksen min bodde i en annen by og jeg møtte han kanskje 1-2 mnd etter å ha prata med han. Det synes jeg var akkurat passe tid å vente på å møtes. Men det så jo pang, så det var jo bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

jeg møtte en nettfyr etter ca. fem mnd med msn og sms-prat. Dèt var litt for lenge. Det ble veeeldig kleint da vi møttes første gang :ler: Men jeg tok det med godt humør, og har ikke "dumpa" fyren bare fordi det gikk litt skeis på første møte. Vi prekar framleis over nettet, og første gang vi møttes tror jeg det ble som det ble, rett og slett fordi vi var kjempenervøse begge to (og ikke hadde noe å finne på. planlegging er en fin ting!). Det fine med å møtes raskt er at da har man heller ikke funnet ut "alt" om hverandre, og får kanskje mer å prate om, samtidig som man kjapt finner ut om kjemien er der eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg traff en nettfyr nå etter bare kontakt i 1,5 uke. Var veldig glad for det, for jeg hadde derfor ingen forventninger. Og det gikk veldig bra, truffet han igjen og kjemien er helt klart der og skal vel treffe han til helga igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man skal gjøre det man føler er best for en selv, enkelt og greit. Jeg ventet mange år faktisk før jeg i det hele tatt ville møte den som i dag er min kjæreste og forlovede. Det var bare ikke riktig for meg før.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest farge

Jeg var på sukker.no noen uker i fjor, og prøvde begge deler.

En gutt skrev jeg mange og lange mailer med i en måned før vi møttes. På nettet var vi virkelig på bølgelengde. Daten gikk fryktelig dårlig. Null kjemi.

Jeg hadde bestemt meg for å slette meg da jeg sent en lørdagskveld fikk en mail av en annen gutt. Han sa han var litt skeptisk til disse nettgreiene og ikke ville kaste bort tid på å skrive frem og tilbake, og spurte om jeg ville treffe ham dagen etter kl. 15. Alt jeg visste om ham var de få linjene som stod i profilen: hvor gammel han var, at han studerte, og at han likte å reise. Ut fra bildene så han ut som en type gutt jeg aldri hadde vært borti før - en litt sånn "sossete" fyr. Ut i fra de to mailene jeg fikk virket han litt eplekjekk og kynisk.

Under et døgn senere møttes vi - og kjemien var helt super! Vi skravlet så mye at kaffen ble kald, og vi møttes to ganger til samme uke. Etter det tilbrakte vi tre-fire dager/netter sammen hver uke. Etter under tre måneder reiste vi på tur til andre siden av jorden, og nå er vi kjærester.

Nå kan jeg ikke si noe særlig på bakgrunn av mine to nettdater, men jeg føler at det er lurt å møtes fort - kanskje etter en uke. Livet er for kort til å kaste bort tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg var på date i går hvor jeg møtte en jeg har truffet på nettet. Er ca tre uker siden vi fikk kontakt og vi gikk raskt over på msn og deretter til tlf. Har snakket en del på tlf. Han bor ca 10 mil unna meg og han har vært på kurs her i byen og da måtte vi nesten benytte muligheten til å møtes.

Jeg synes at for oss så var dette rette tidspunktet å møtes på. Har snakket om å møtes tidligere men av praktiske grunner så lot det seg ikke gjøres.

Har også møtt ett par andre etter ca. en måned etter at vi fikk kontakt. Disse to fant jeg raskt ut at det ikke var noe å bygge videre på men han jeg møtte i går derimot.... I mine øyne en kar for mitt hjerte ja... Har ikke hørt noe fra han enda men venter i spenning..Jeg synes at det kanskje er like greit å ta ett møte etter ikke så alt for lang tid, så ser man jo fort om dette er noe å satse videre på, fremfor å snakke i månedsvis og bygge opp forhåpninger ekstra mye for evt deretter å bli desto mer skuffet. Men selvfølgelig, det kan jo være drømmemannen likevel da.

Hvordan gikk det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gjelder forsåvidt i de fleste sammenhenger, men det er jo ofte når man stiller uten forventninger at opplevelsen blir mest vellykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_cilia_*

- Er forsåvidt enig i at å møtes jo før jo bedre, i teorien er det beste.

Jeg har også hatt flere erfaringer, men som ellers i livet så er ikke bildet helt svart/hvitt her heller.

Noen ganger har jeg tenkt "gudskjelov" da vi møttes raskt og fant ut at det var null kjemi. Andre ganger føles det mer riktig å maile en stund.

Jeg har hvertfall dårlig erfaring med å skrive i en profil på nettet at "jeg vil møte deg raskt" - #kremt# det blir dessverre av en del menn oppfattet som en slags callgirl-greie, eller hva det heter. Er ikke inne i den sjangeren.

Akkurat nå har jeg mailet en lang stund med en svært oppegående mann fra et annet europeisk land, hvor vi diskuterer politikk, religion, bøker osv.- så her føles det riktig å fortsette i samme spor en stund til.

Så jeg tror man må bruke sin egen magefølelse og intuisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe

Hver sin stil...

Jeg ville ikke ha likt å ha noe særlig med nettkontakt og utveksling av e-poster...kanskje noen få for å snakke om "været", men ingen dypere eller personlige ting. Menn har gjerne fullt ekte navn i sin signatur og de sender mer enn gjerne bilde av seg selv. Selv er jeg ikke meldem noe sted, og sender ikke bilde...Jeg ville bare ha avtalt møter snarest og fått unna den kaffen. Så ser man de første 20 sekundene om dette er en aktuell kandidat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...