Gå til innhold

Planlegger dere barn etter bryllupet?


La Guapa

Anbefalte innlegg

Ja jeg har planlagt barn etter byllup - bortsett fra at jeg vet ikke når jeg skal gifte meg dah ............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, jeg er gift, men kan vel svare for det :-) Beklager om jeg skeier ut litt i svaret mitt.

Jeg har sagt i alle år at jeg ikke ville være gravid eller ha barn den dagen jeg giftet meg. Mitt drømmebryllup inkluderte liksom ikke noen av disse... :roll:

Så i vinter en gang (jeg følger virkelig ikke med på syklusene) droppet jeg å knaske p-piller, min kjære fikk ikke surra seg til å kjøpe annen prevansjon og vi hadde sex to ganger mellom to menstruasjoner. Full klaff, for i begynnelsen av april testet jeg positivt på graviditetstesten. Min første tanke var "jeg kan ikke drikke champagne i bryllupet". Bekymringene gikk etter hvert over i hvordan formen ville være på Dagen (kvalme/trøtthet) og så til å få sydd ut kjolen (som ikke var ferdig sydd inn en gang). :o

Litt over 12 uker på vei, 3 uker før bryllupet (rett før og under mitt eget utdrikningslag), mistet vi den lille babyen vår - akkurat som sist jeg var gravid. Masse styr med legebesøk og sykehusopphold med smerter og blødninger. Ingen erfaring jeg unner noen!

:kjempesinna:

Det var så vidt vi fikk lov til å "kose" på vår egen bryllupsnatt, men det gikk :-) Og på bryllupsreisen var det fritt frem (foruten at jeg bruke mensutsettende piller for å slippe 1. mens etter spontanabort på bryllupsreisen).

Og hva vi gjør nå 1,5 måned etter bryllupet er vel ikke så vanskelig å forstå? :oops: Men det var jo egentlig sånn vi hadde tenkt det, da. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nei er ferdig med småbarn, så det blir nok ikke flere barn her i gården, det holder med 3.

jeg begynte litt i feil ende, fikk barn, utdannet meg, fant mannen i mitt liv :wink: og nå blir det bryllup, men ikke flere barn der har jeg sagt stopp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal heller ikke ha barn med det første, da vi begge er under utdanning. Og for oss som ikke har vært samboere før bryllupet, ønsker vi å bare være oss to en stund. Det bli liksom en forandring det også. Men det som er så rart, og til tider nesten litt irriterende, er at med en gang man sier at man skal gifter seg, forventer liksom alle at vi snart skal ha barn. Når man da svarer at man ønsker å fullføre utdanning og ha litt tid for oss selv, er det liksom ikke akseptert, særlig da min forlovede er 27 år, og enda ikke far! Hva er vel 27 år for en alder- han er jo potent til han er 60!

Men en gang skal vi ha mange barn, men ikke riktig enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ulogga badu

Vi skal ikke ha barn nå, nei, gifter oss i august og planlegger barn ... tja kanskje om 10 år, før jeg blir 35. Nå skal vi reise, nyte hverandre, bo noen år i utlandet.. Kanskje lysten på barn melder seg etterhvert, men er fraværende nå.

Badu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har allerede en snuppelure. Hun er 22 måneder når vi gifter oss. Mange tror vi planlegger en til nå. Men det gjør vi ikke. Vi tre har det egentlig veldig koselig sammen. Så får vi se om vi får lyst på en til etterhvert.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:D Vi har allerede begynt på vår ferd. Barn synes jeg høre med til et eksteskap (selv om smaken er som baken, delt)

Vi har allerede et barn på 4, men ønsker oss gjerne et til. Hvem vet kanskje skjer det noe på bryllupsnatten hvis alt klaffer som det skal...

Lykke til :D

Vi gifter oss 09.08.2003!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Engel, ikke pålogget

Blir definitivt prøving på oss ja. Jeg har egentlig lyst til å kaste prevensjonen nå jeg, men sambo syns vi skal vente til etter bryllupet. Så det går nok fort 2 år før det kommer en liten en her. Det er lenge til det... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke egentlig... Vi har begge den uvanen at vi røyker, og sambo ønsker at vi skal prøve å slutte i løpet av høsten så kanskje... :wink: Det tar vi som det kommer. Vi har ikke dårlig tid. Men det er som EmmaK sier. At så snart man skal gifte seg er det nesten forventet at man skal ha barn med en gang... (Merker presset både på jobben, av familien, venner etc)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi har allerede tre (fra Knights første ekteskap), og synes det holder. Dessuten er de jo like mye mine barn også, og vi storkoser oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vil etablere meg i arbeidslivet først. Han synes også det er litt tidlig å begynne med slikt. Vi har begynt å snakke om å engang få barn, og tenkt på navn og slikt. Tankene vil nok modnes tidsnok (jeg er 28). Min mor fikk første da hun var 30, og hadde tre da hun var 33.. Føler ikke noe hastverk enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akkurat kjøpt oss tomt og håper å kunne begynne bygging tidlig neste vår. Skal være inne i huset til jul, håper vi. Begynner prøvinga senvåres så får vi se hva som skjer.

Har egentlig ganske fødselsangst...men vi vil jo ha barn...

Fru Nitha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at jeg slutter med p-pillene ca.1 måned før bryllupet og håper at vi blir gravide med en gang! :oops:

Dog, det er jo ikke noe man kan ta for gitt. Prøvde å bli gravid med min ex, 10 måneder uten hell. Alt dette fordi hormonene mine var så "fucket up" (beklager uttrykket, men finner ikke noe som er mer dekkende for hvordan jeg følte meg akkurat da...) av p-pillene jeg spiste!!! I ettertid ser jeg at det antagelig var like greit, men det var ikke akkurat følelsen der og da.

De pillene jeg spiser nå er mye svakere enn de jeg spiste før, men jeg er allikevel redd for at det samme skal skje igjen? Det provoserer meg sinnsvakt at den eneste måten å være sikker på å ikke bli gravid er ved å klusse med mine hormoner!!

Uansett: jeg er klar for å få barn, min kjære er nok mer klar enn han tror og han vet at dette er noe som er viktig for meg. Men nå vil vi bruke tiden frem til bryllupet til å bare være kjærester, kose oss sammen vi to. Utdrikkingslag med venninner og bryllupsfest er også noe jeg vil ha med meg helt ut!! Men etter 6.8.2004 er det familie som er ønsket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har allerede kastet p-pillene vi. Vi bruker annen prevensjon, og det er vanskelig fordi vi vil så gjerne ha barn nå! Men, skulle det skje så passer ikke kjolen i september..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bodd sammen så lenge, og har en sønn som fyller 16 år i dag. Så vi begynner nok ikke på nytt etter bryllupet. Vi er fornøyd som vi har det med go'gutten som er blitt STOOR. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sluttet med all prevensjon i slutten av mars. Giftet oss 14.juni, og nå er vi 6 uker på vei med vår lille Julia eller Johannes. Gleder oss kjempemasse, og har klart å slutte å røyke begge to!!! Lykke til alle dere andre som også prøver!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

definitivt ikke.. kan ikke tenke meg noe mer ødeleggende for et ekteskap enn barn.. men det er nå vårt valg.. :)

må si jeg får vanvittig fnatt av alle som gjør at jeg føler at jeg må forsvare meg fordi vi ikke alt er gravide omtrent (eks: "hvorfor skal dere gife dere da?" " det er jo det å få barn som er grunnen til at man gifter seg" osv.. :roll: )

lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...