*nora* Skrevet 30. juli 2003 #1 Del Skrevet 30. juli 2003 Grillprosedyre En skikkelig MANN griller - det er den eneste matlagning han gidder å ta ansvaret for. Og det skal skje ute, gjerne til glede for sure naboer. Det foregår slik: 1). Kvinnen går i butikken og handler inn. 2). Kvinnen fikser salaten,grønnsakene og desserten. 3). Kvinnen gjør kjøttet klart for grilling,legger det på et brett med forskjellige grillredskaper,og bærer det ut til mannen som sitter ved grillen og bælmer øl. 4). Mannen slenger kjøttet på grillen. 5). Kvinnen kommer ut og sier til mannen at kjøttet svir seg. 6). Mannen snur kjøttbitene. 7). Kvinnen sier at nå er de godt nok stekt. 8). Mannen lemper de to biffene over på to tallerkener hun har hentet.. 9). Kvinnen legger på poteter og grønnsaker,dekorerer med litt grønt og setter tallerkene på bordet. 10).Mannen spør kvinnen om hun satte pris på sin "frikveld" fra matlagingen? Svaret får mannen til nok en gang å konkludere med at det ikke finnes noen måte å gjøre en kvinne fornøyd på mens han spretter en ny øl. Akkurat sånn er det her i huset :blunke: !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maiaa Skrevet 30. juli 2003 #2 Del Skrevet 30. juli 2003 eh... JA! Sånn er det her også... (Ofte er det jeg som snur kjøttet også, fordi mannen er så opptatt med å hente en øl til de stakkars gjestene...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 30. juli 2003 #3 Del Skrevet 30. juli 2003 eh... JA! Sånn er det her også... (Ofte er det jeg som snur kjøttet også, fordi mannen er så opptatt med å hente en øl til de stakkars gjestene...) Har begge dere to sittet på utsida av hagen her hos Mannen og meg???? Alle vet jo at grilling er en Manneting! (når slår de seg på brystet samtidig, tro??) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
majan Skrevet 30. juli 2003 #4 Del Skrevet 30. juli 2003 hihi nå må jeg smile litt. Det er helt typisk mannfolk, kan ikke tenke meg noen som har det enklere enn dem :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 30. juli 2003 #5 Del Skrevet 30. juli 2003 Mannen min er grillmester..... Jeg rydder ikke opp engang................. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 30. juli 2003 #6 Del Skrevet 30. juli 2003 Mannfolk! Også den der - "trenger du hjelp i huset, så si fra..." Hva i huleste er det de tror? Jeg har gitt opp å finne svaret - men kanskje andre vet... Min samboer lager mat flere ganger i uka - enkle retter, og er flink med fisk, spesielt. Men kjøkkenet ser ikke ut etterpå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 30. juli 2003 #7 Del Skrevet 30. juli 2003 Finnes de menn som klarer å bruke mindre en 1 liter tennvæske pr. grillings? Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 30. juli 2003 #8 Del Skrevet 30. juli 2003 Finnes de menn som klarer å bruke mindre en 1 liter tennvæske pr. grillings? Minnie Helt sikkert.. det er jo nesten ingen som griller uten gass nå til dags. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 30. juli 2003 #9 Del Skrevet 30. juli 2003 Her i huset brukes det elektrisk grill (bare juks spør du meg) og alle løse deler går i oppvaskmaskinen etterpå.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 30. juli 2003 #10 Del Skrevet 30. juli 2003 Hvorfor varter kvinnen opp når mannen har kjøkkentjeneste, lurer bare jeg på.. da har man seg selv å skylde. Sett dere og bælm øl med gjestene selv Min lager mat like mye som meg, og rydder og vasker opp (han liker bedre å vaske opp enn å bruke oppvaskmaskinen :o ). Han finner stor tilfredstillelse i å lage seg et godt måltid, og like mye i et skinnende rent kjøkken.. Svigermor er svært imponert (spesielt siden hun selv har oppdratt to av sorten som knapt har tatt i oppvaskkosten) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 31. juli 2003 #11 Del Skrevet 31. juli 2003 Kjenner meg ikke igjen, nei. Dette fenomenet har jeg kun hørt om! Alle de menn jeg kjenner tar ansvar når de lager mat. De fikser det meste, dekker bord og rydder etter seg. Selvsagt hender det at man deler på oppgavene, men da langt mer demokratisk enn beskrevet ovenfor. Dette gjelder både min samboer (for en fantastisk mann :-)), mine mannlige venner, min far og mine brødre. Så det så! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. juli 2003 #12 Del Skrevet 31. juli 2003 Jeg har tydeligvis en fantastisk mann som både kan hjelpe til å lage mat og rydde og vaske i huset uten at jeg spør han om det han tar rydder etter maten hver dag, setter alt inn i oppvaskemaskinen han vasker klær, henger de opp og legger de sammen han støvsuger lager mat av og til selv om det er meg som har ansvaret for det meste på det området, men det gjør ikke meg noe så lenge han rydder etter meg han er flinkere med husarbeid enn det jeg er så moren har tydeligvis lært han fint opp barna lærer heldigvis at far kan gjøre like mye i huset som mor, og det er bra. Jeg er veldig veldig heldig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. juli 2003 #13 Del Skrevet 31. juli 2003 Noen som trenger hjelp i huset her?.....*bestiller tankbil fra Statoil med tennvæske*... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nora* Skrevet 31. juli 2003 Forfatter #14 Del Skrevet 31. juli 2003 Min mann er også veldig flink til å hjelpe til i huset, selv om jeg ikke alltid er helt fornøyd, men han gjør jo så godt han kan, stakkar! Vasker gulv og støvsuger, passer unger og lager mat, dessuten har han ansvar for bil og uteområdet, og alt som er av snekring. Men - det er noe spesiellt med denne grillinga, da... Vi har hatt 5 gjester her idag, og for å mette 9 mennesker med grillmat, er det endel forberedelser som skal til. Jeg har handlet inn mat idag, gikk sikkert en time i butikken for å finne alt av det beste, så drassa jeg alle de tunge bæreposene hjem, inn på kjøkkenet og rydda ut av dem. Etterpå var det bare å sette i gang med alle forberedelser. At jeg stod på kjøkkenet i 3 timer og forberedte er nok ingen overdrivelse! Liker at ting er lekkert når vi skal ha gjester. Når gjestene kom var bordet lekkert dekket, drikkevarer stod klart, og maten plassert lett tilgjengelig ved grillen. Så da var det jo bare for mannen å sette igang med å grille, for det er liksom en uskreven regel at det tar han seg av! Maten smakte nydelig, og gjestene roste min mann opp i skyene, maten var såååå deilig, -nyyydelig potetsalat, -for en fantastisk dressing, -deilig marinade på kjøttet, -lekre grillspyd... Også videre... Og han gliser og tar imot skrytet!! Det er liksom ikke så forbaska vanskelig å grille maten når alt er opplina og tilrettelagt på forhånd!! :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 1. august 2003 #15 Del Skrevet 1. august 2003 nora - hvorfor hjalp ikke han til med forberedelsene når dere skulle ha gjester? Hvorfor sa ikke han noe om "takk takk, men vi skal dele på skryten, min kjære har fikset og ordnet masse idag" ? Vi gjør slike ting som regel sammen, og synes det er både morro å holde på sammen + at begge får gi litt input. Diskutere marinader og hvilket kjøtt og tilbehør osv.. er ikke det koslig da? Og så rydder vi begge etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 1. august 2003 #16 Del Skrevet 1. august 2003 Hvor i himmelens dager har dere funnet disse mennene? Liker og lage mat? Rydder etter seg på kjøkkenet? Vasker opp? Sukk.....vil ha en slik mann jeg, og! Minnes den gangen jeg måtte redde en kjele med posepotetmos, for en viss mann glemte kjelen..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nora* Skrevet 1. august 2003 Forfatter #17 Del Skrevet 1. august 2003 nora - hvorfor hjalp ikke han til med forberedelsene når dere skulle ha gjester? Hvorfor sa ikke han noe om "takk takk, men vi skal dele på skryten, min kjære har fikset og ordnet masse idag" ? Vi gjør slike ting som regel sammen, og synes det er både morro å holde på sammen + at begge får gi litt input. Diskutere marinader og hvilket kjøtt og tilbehør osv.. er ikke det koslig da? Og så rydder vi begge etterpå. Han hadde jo viktigere ting å gjøre på, må du skjønne... Faktisk, for å være helt ærlig, passet han minstemann, og hunden mens jeg laget klar maten. Det føltes bare litt urettferdig at han skulle få all rosen, når han egentlig bare hadde stekt maten... :-? . Men etterpå var han med og ryddet opp igjen, det er han veldig flink til, og det var faktisk han som ryddet ut av oppvaskemaskinen i dag tidlig også 8) ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå