Gå til innhold

Flaut spm: Hvordan starte et forhold?

Gjest Mann 23

Anbefalte innlegg

Gjest Mann 23

Hei jenter og gutter :)

I tenårene var jeg ganske lite aktiv på damefronten, hadde aldri noe kjæreste eller noe sånn. De siste to-tre årene har jeg imidlertid drevet litt med damer, hatt sex med noen jenter og rota med ganske mange andre jenter osv.

Nå har jeg drevet med ei jente som er et par år yngre enn meg i tre-fire måneder, og liker henne veldig godt. Ganske sikker på at hun også liker meg. Problemet er at jeg aldri har vært i et ordentlig forhold, så jeg veit rett og slett ikke hvordan dette fungerer. Hvordan starter man et forhold, sånn rent "formelt"? Jeg har jo naturligvis en viss anelse, men kan noen foreslå en trygg måte å ordne det på uten at det blir flaut? Hehe...

Hilsen mann/gutt, 23.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, du kan jo spørre om hun vil være jenta di, eller du kan spørre henne om hvor hun mener dere står, altså hva forhold angår. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest monica

Hei jenter og gutter :)

I tenårene var jeg ganske lite aktiv på damefronten, hadde aldri noe kjæreste eller noe sånn. De siste to-tre årene har jeg imidlertid drevet litt med damer, hatt sex med noen jenter og rota med ganske mange andre jenter osv.

Nå har jeg drevet med ei jente som er et par år yngre enn meg i tre-fire måneder, og liker henne veldig godt. Ganske sikker på at hun også liker meg. Problemet er at jeg aldri har vært i et ordentlig forhold, så jeg veit rett og slett ikke hvordan dette fungerer. Hvordan starter man et forhold, sånn rent "formelt"? Jeg har jo naturligvis en viss anelse, men kan noen foreslå en trygg måte å ordne det på uten at det blir flaut? Hehe...

Hilsen mann/gutt, 23.

svar: hei jeg er en jente på 13år. Og råde jeg vil gi er og være deg selv vist hun liker deg for den du er er hun den rette, men vist hun prøver og forandre deg da liker hun ikke deg for den du er. ta henne med ut på en fin plass og spør hun om hun liker deg. lykke til i kjærligheten :klemmer: og jeg trenger hjelp med en gutt som er et år eldre en meg og kan du noen gode flørte tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken

Snakker dere mye sammen? Hvorfor ikke spørre om hun vil være med på kino eller lignende? Hun sier nok ja skal du se :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mauna Lee

Å be ei jente med ut på kino er vel og bra det, men spørs om forholdet blir så veldig mye mer definert etter av det om de allerede har holdt på i noen måneder.

Monica, hvis du vil ha flørtetips så lag deg en egen tråd.. og kanskje sats på folk som er litt nærmere deg selv i alder. Det er litt forskjell på en 23åring og en 13åring :)

Forøvrig var jo lappideen en god ide :fnise:

Men seriøst, har dere holdt på i noen måneder så har hun nok gjort seg opp noen tanker hun også! Hva med å f.eks foreslå noen sommerferieplaner, sånn at hun skjønner at du tenker "fremover" med henne. Kanskje det kan være lettere å komme inn på "formelle" ting da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leste en historie på nettet om en morsom måte å spørre: Gutten tok med jenta på middag, så gikk han ned på et kne og dro fram en ringboks (heter det det?) og hun freaka ut fordi hun trodde han skulle fri. Men så åpnet han boksen, og der lå en ring med facebooklogoen på, også spurte han om hun ville gjøre det offisielt og bli kjærsten hans på facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mauna Lee

Jeg leste en historie på nettet om en morsom måte å spørre: Gutten tok med jenta på middag, så gikk han ned på et kne og dro fram en ringboks (heter det det?) og hun freaka ut fordi hun trodde han skulle fri. Men så åpnet han boksen, og der lå en ring med facebooklogoen på, også spurte han om hun ville gjøre det offisielt og bli kjærsten hans på facebook.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest anonym

Hei jeg er en jente på 13 år. Jeg trenger hjelp med og komme i kontakt med en gutt, jeg greier ikke og si et ord i nerheten av han. Men vennene mine har mistake for han ser heletiden på meg i friminutte. han går i 9c. kan noen kome med noen gode råd jeg skal gjøre? :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Tror det blir mange 13-åringer i denne tråden etterhvert :fnise:

Kan du ikke bare snakke med henne da, TS, spørre henne litt om hva hun vil? Det var vel sånn jeg "fant ut av" om hvorvidt jeg og kjæresten min faktisk var sammen. Og så la jeg han til som kjæreste på FB og håpet at han skulle gjøre det samme (han så det ikke, for han bruker aldri FB, så jeg måtte bed han om sjekke det... :gjeiper:)

Morsom historie, Xaphan! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv en lapp:

Vil du være kjæresten min?

X Ja

X Nei

X Vet ikke

Denne er faktisk testet og brukt to ganger selv.

Kan rapportere tilbake kun positive utfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, du kan jo spørre om hun vil være jenta di, eller du kan spørre henne om hvor hun mener dere står, altså hva forhold angår. :)

Slenger meg på denne, spør om du kan kalle henne "jenta di". Det var dette jeg gjorde, da jeg ønsket å bli sammen med min nåværende kjæreste. Nå er jo jeg jente da, så det ble heller "Du..kan jeg kalle deg min?" - for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine tilfeller har det vel bare blitt satt igang en samtale om emnet.

Man forteller at man har følelser, og hva den andre ser for seg at skjer fremover. Hva den andre tenker om å definere hverandre som kjærester e.l......

Dere har jo hatt noe på gang en stund, og det vil være naturlig at dere enten tenker på å ta det videre, eller begynner å fase ut dersom hun ikke ønsker noe mer da du jo har følelser.

Så enkelt. "Du vet jo at jeg har følelser for deg, jeg ønsker meg noe mer - hva tenker du om det? Føler du det på samme måte?"

For min del er det like viktig at jeg får vite noe om HVA den andre føler, slik at jeg kan vurdere om vi har nogenlunde samme følelser. Ønsker jo ikke å inngå i et forhold dersom den andre bare er litt betatt..... da vil jeg heller gi den andre mer tid til å utvikle følelsene utenfor et fast forhold.

Det får man anledning til om man spør om den andres standpunkt ifht følelser, ikke bare "skal vi være kjærester"(selv om det er veldig søtt med den lappen.....selv om jeg har hørt om trikset før).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...