Gå til innhold

Har dere spart penger på forhånd?

verene

Anbefalte innlegg

Bare tenkte hvordan det er for dere andre jeg..

Vi har ikke spart opp penger til bryllupet på forhånd. Min kjære fridde ganske nylig, ikke lenge etter at vi fikk vårt første barn. :hjerte: Vi skal ikke ha et kjempeselskap, det blir ca 45 gjester til middag; familien og de nærmeste vennene. Klart det vil koste en del penger, men vi har tenkt å sette av penger hver måned fremover nå, samt bruke feriepenger og overtidspenger m.m. I tillegg har vi fått lovnader av våre foreldre at de ønsker å bidra økonomisk.

Slik jeg ser det, er det jo mange av de største kostnadene som betales etterskuddsvis (som lokalet/ maten/ drikkevarene), og vi vil ha god til til å legge vekk penger til det underveis. Vi tenker oss at vi kan kjøpe inn litt hver måned, og på den måten fordele utgiftene gjennom hele året.

Vi velger å gjøre det sånn da vi etter at vi fikk barn nå, ble ekstra utålmodige etter å bli "rette ektefolk". Vi er klar over at utgiftene kan bli store, og at vi kan komme til å slite litt underveis gjennom året, men jeg tror man får til det man vil jeg :)

Er dette dumt syns dere? :-? Er det flere enn oss som gjør det på samme måte, eller er alle bryllup her gjennom-planlagte og sparebøssene velfylte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann.. :o)

Vi sparer fram til bryllupsdagen.. Synes vi har god tid.. Fortsatt et år igjen.. Vi kommer til å gjøre akkurat det samme som dere.. Kjøpe litt nå og da, så blir ikke sluttregningen så stor.. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Det er veldig lurt å fordele utgiftene gjennom hle året. VI har gjort det og føler at et bryllup ikke koster all verden.. Selvsagt totalsummen er kommet opp i kr 55000,-.

Vi blir 48 gjester i vårt bryllup og vi har gjort alt selv. Hovedretten får vi levert sammen med en kokk som holder dette varmt, men ellers er det vi selv som står for alt.

Lykke til med forberedelsene!

Vi gifter oss 09.08.03!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt egen kjolekonto en god stund, en sllik en som min mann har null oversikt over.....

Da kan kjøpe akkurat det jeg har lyst til uten at det går utover noe budsjett....

Han har også egen bryllupskonto, men han sparer til sånne kjedelige ting som alkohol, mat, fotograf osv.

Jeg bruker pengene på pynt til meg og barna, og sånne kose ting som flotte servietter og stearinlys til 500 kroner.....

Også kjøpte jeg akkurat den kjolen og det tilbehøret jeg vile ha, uten å tenke kroner og øre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi kommer til å gjøre som de fleste andre her, kjøpe litt etter litt det kommende året. Kommer også til å bruke skatte/feriepenger når det begynner å nærme seg. Har satt opp budsjett og plan for hva som bør tas på denne siden av året :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bestemte oss for bryllup ganske raskt og hadde 8 mnd fra forlovelsen og frem til bryllupsdatoen. På den månedene var det ikke så lett å spare akkurat, men vi brukte alt det vi kunne av penger til nettop bryllupet + at feriepengene og skattepengene gikk med.

Vi fikk det til å gå rundt og vi hadde et tradisjonelt bryllup. 40 gjester til middag og noen fler til kaffe, og prisen ble 45 000. Må legge til at vi er jammen meg glad vi er ferdig også, for slik situasjonen vår er id ag hadde vi aldri hatt råd til å gifte oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

Vi bruker rundt 130 000.

Har ikke sjangs til å spare det i en fart.

Så da er lån et naturlig alternativ for oss.

Vi har begge hatt betraktelige lønnforhøyelser de siste to årene, så det ser vi ikke mørkt på.

Skattepenger og feriepenger går også med.

Min far har sagt at han ønsker å bidra.Så etter bryllupet får vi se om vi kan betale ut lånet.

Må legge til at dette er plusset på huslånet.Hadde vi måttet ta forbrukslån hadde det ikke kommet på frågan!

Ufornuftig, det får så være.

Vi lever EN gang og har materiellt alt vi ønsker oss ellers.

La Guapa :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var ikke noe spesielt flinke til å spare til bryllupet (vi forlovet oss 1,5 år før bryllupet), så når vi kjøpte oss leilighet i vinter tok vi opp 50.000 ekstra i lån for å ha til bryllupet. De 30.000 ekstra som bryllupet vil koste har vi tatt fra feriepenger og skattepenger. Hvis vi fremdeles har for lite penger når regningen fra restauranten skal betales, får vi vel godsnakke med banken og høre om vi kan "hoppe over" et par avdrag på boliglånet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ikke spart en krone, men brukte feriepenger og skattepenger. Kjolen begynte jeg å betale flere måneder før, så da dagen kom hadde jeg bare et par tusen igjen. Vi har igjen fotografregningen, men regner med at vi til slutt har brukt ca. 33 000 kr. Mine foreldre brukte ca. 5o ooo. ( de betalte alt på hotellet) vi var 36 gjester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...