Gå til innhold

Diddles

Diddles

Anbefalte innlegg

Gjest pysepusen

Altså... om du trenger å bevege deg for å få fortgang i fødselen om en stund så bare kom hit og vask :fnise: Vi kan friste med bananflekker, skitne hender på vinduet - you name it :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Møkkadag :grine: Idag føler jeg meg liten...merkelig følelse med tanke på hvor stor jeg faktisk er :tunge1:

Jeg har vært på kontroll hos legen, og sitter med henvisning til sjekk på sykehuset pga mye vann i kroppen :sukk: Kiloene bare raser på nå, selv om jeg er streng med meg selv i forhold til hva jeg spiser :vekt: Synes det er grådig urettferdig mtp jeg har venninner som spiser akkurat det de måtte ha lyst på og har ikke lagt på seg det jeg har...

For å finne noe positivt så får jeg ihvertfall se knøtti igjen nå da, for kontrollen innebærer også ultralyd - ingenting er så galt at det ikke er godt for noe ;) Håper vi får time raskt, jeg kjenner jeg liker ikke tanken på at knøtti kanskje ikke har det fantastisk inni magen min lenger :sjenert: Hadde det vært akutt hadde de vel sendt meg opp med en gang, jeg må jo stole på at de tar de rette vurderingene :Nikke: Blodtrykk og hjertelyd var helt fint, og de fant bare spor av protein i urinen, ikke mengder liksom..:vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose: Du blir tatt godt vare på, og det er bra. Kiloene som raser på er jo mye vann, og de raser sikkert like fort av igjen etter fødselen. Uansett er det jo heldigvis bare noen små uker igjen nå :klemmer:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravidstatus uke 35 - 5 små uker igjen :hoppe:

Kjønn: :babyjente:

Utålmodig?: Begynner å synes det er litt pes hele greia pga vondter hist og pist :sjenert: Så har jeg jo veldig lyst å treffe denne lille rampen i magen etterhvert :rodmer:

Hodet ned: :Nikke: Heldigvis!! ...men det er ikke festet enda, så bare bli der :regler:

Aktivitet i magen: Å ja, det er en aktiv liten krabat dette her!! Men bevegelsene er veldig annerledes nå enn fra tidligere, merker plassen begynner å bli liten. Kan kjenne foten hennes godt nå oppunder ribbebeina, og her en dag kunne jeg faktisk se den når hun strakte seg ut :overrasket:

Navn: Nærmer oss noe tror jeg :fnise: Nede i 2 alternativer nå, spørs om vi ikke må se henne først før vi er 100 % sikre!

Vektøkning: 16 kilo :grine:

Vann i kroppen: I massevis!!! Kiloene bare renner på nå...

Kynnere: Mest når jeg styrer på for mye, og da kan de bli ganske heftige :gjeiper: Mye murringer også som setter seg bak i korsryggen og gjør det vanskelig å finne gode sitte/liggestillinger!

Humør: Har hatt noen hormonanfall de siste dagene med tårer i bøtter og spann, men stort sett er jeg fortsatt ved godt mot ;)

Barnerom: Står klart til innredning :nigo:

Utstyr: Nå har vi vel på plass alt vi strengt tatt må ha til hun kommer, mangler vuggemadrass eneste, men den kjøpes inn når vugga er ferdig malt :)

Strekkmerker: Nada :nigo:

Melk i brystene: Ja litt, men må si jeg er skuffet over hvor lite puppene har vokst :fnise:

Fødsel: Må jeg vel gjennom for å få henne ut :fnise: Har tenkt litt på hvor vondt det vil gjøre, siden jeg faktisk synes kynnerene er vonde :daane:

Plager: Bekkenløsning, mye vann i kroppen, Carpal tunell syndrom i venstre hånd/ arm og avogtil halsbrann hvis jeg spiser feil mat! Det holder med plager nå......

Oppegående: Ja men tung i hamsen :daane:

Sulten: Ikke mer enn normalt, det er lite plass til mat egentlig :fnise: Drikker mye vann, noe som også stagger sultfølelsen noe tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To do list idag:

Legetime

Ta ut søpla og sorteringsavfall

Rydde badet, tørke av speil og vask

Rydde kjøkken, tørke av skapdører og glassflater

Rydde i skap på knøtti sitt rom, sortere klær str 62 og oppover

Vaske klær

Brette klær

Skifte på sengene

Tørke over bord o.l i stua

Handle noen småting

Gå tur med vovvis

Lage middag

Greit å holde seg selv igang idag merker jeg, det har vært nok en natt med slunken søvn :natti: For første gang siden jeg og kjære ble sammen endte natta med at jeg gikk og la meg på sofaen! Han snorka noe så inn i granskauen, og var helt umulig å vekke for å få han til å snu seg :sovne: Etter 2 timer der jeg iherdig prøvte å enten vekke han eller ignorere sagbruket (les; snorkingen) gadd jeg ikke mer og la meg på sofaen :fnise: En stk overrasket mann skjønte ingenting når han våknet og fant verken meg eller dyna mi i senga...Jeg kom tuslende inn på badet med verdens mest hovne øyne, håret på halvåtte og stue-puteavtrykk i fjeset :ler: Vakkert!

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redebygging på gang skjønner jeg :fnise:

16kg vektøkning er jo helt fint på deg som ikke var overvektig da :jepp: Men skjønner godt det er pes når mesteparten er bare vann :daane: Det er vondt å ha vann i kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Kjedelig da med henvisning til ekstra kontroll, men de tar godt vare på dere heldigvis :hug: Og 16 kg er jo ikke sååå mye med tanke på vannmengden og størrelsen din før graviditeten :troest:

Skjønner godt du er lei, men heldigvis er det ikke så lenge igjen! :) Det blir spennende! Og når det gjelder fødsel vs. kynnere så likte jeg fødsel bedre. De smertene var der liksom for noe. Kynnere er jo bare en drittplage :fnise:

Stor stor :klemmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når det gjelder fødsel vs. kynnere så likte jeg fødsel bedre. De smertene var der liksom for noe. Kynnere er jo bare en drittplag

Det sier jeg meg enig i :Nikke:

Og fødselen går faktisk over også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra du blir tatt godt vare på!

Hadde det ikke topp den dagen jeg ble lagt inn jeg heller... Så skjønner akkurat hvordan du har det!

:klemmer: til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Og fødselen går faktisk over også :fnise:

Ja, det gjør den så absolutt :nigo: Også får man verdens beeeeeste premie :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redebygging på gang skjønner jeg

16kg vektøkning er jo helt fint på deg som ikke var overvektig da Men skjønner godt det er pes når mesteparten er bare vann Det er vondt å ha vann i kroppen!

:fnise: ja det sier kjære også, at jeg driver med redebygging :sjenert: Noe må jeg jo ha å gjøre på ;)

Vann i kroppen er vondt ja :grine: Merkelig at det kan forårsake såpass mye plager...Så blir jeg så frustrert, fordi jeg var forespeilet max 10-12 kilo tilsammen siden jeg ikke la på meg noe omtrent frem til uke 25 :sukk: De siste 10 ukene har jeg lagt på meg over 12 kilo :daane: Jaja, noen uker igjen nå så skal det vekk :pisk::fnise:

Kjedelig da med henvisning til ekstra kontroll, men de tar godt vare på dere heldigvis Og 16 kg er jo ikke sååå mye med tanke på vannmengden og størrelsen din før graviditeten

Skjønner godt du er lei, men heldigvis er det ikke så lenge igjen! Det blir spennende! Og når det gjelder fødsel vs. kynnere så likte jeg fødsel bedre. De smertene var der liksom for noe. Kynnere er jo bare en drittplage

Stor stor

16 kilo sitter nok mer i hodet på meg enn folk at folk legger merke til det på en måte..bestis ble helt satt ut når jeg sa hvor mye jeg har lagt på meg ihvertfall, hun syntes ikke det ser sånn ut :vetikke: Jeg vet bare at det faktisk er de tallene som står på vekta når jeg går oppå :tunge1:

Og ja, kynnere er en drittplage!! Nå er de så vonde at jeg blir sånn hissig rød i kinnene når det står på som verst...kjære sier jeg ser fødeklar ut :fnise:

Store :klemmer: tilbake på deg!!

Det sier jeg meg enig i Og fødselen går faktisk over også

Heldigvis :hoppe: På en måte er jeg ikke i nærheten av klar for det som skal skje, på den andre siden kan jeg ikke se for meg å gå sånn som dette særlig mye lenger......klar blir en vel aldri ;)

Det er bra du blir tatt godt vare på!

Hadde det ikke topp den dagen jeg ble lagt inn jeg heller... Så skjønner akkurat hvordan du har det!

Klemmer til deg

Ja jeg er glad for at jeg blir ivaretatt, føler jeg har truffet blink ang. lege :tommelopp: Nå tror jeg ikke jeg blir innlagt på kontrollen, men en blir litt urolig når en får sånne beskjeder....:klemmer: tilbake på deg!!!

Ja, det gjør den så absolutt Også får man verdens beeeeeste premie

:rodmer:

Kom meg omsider ut døra ikveld, hadde aldri trodd jeg skulle klare det med de kynnerene jeg hadde i ettermiddag :overrasket: Har vært på "date" med bestis, skravlet og drukket kaffe :strix: Hun er bare verdens beste!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du slapp tilbringe natta på sofaen nok en gang...

Egentlig så er det den som snorker som burde straffes med å sove på sofaen :jepp:

Håper du får en fin dag iallfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter søvn inatt, dette går bare ikke :natti: Jeg endte opp på sofaen inatt også, eller det var vel mer idagmorges...klarte ikke sove der heller så jeg tok meg en lang dusj og brukte enda lenger tid foran speilet ;) Fresh og fin til kjære kom tuslende inn på badet :fnise:

Han har kjøpt seg anti-snorke-spray idag :fnise: Stakkar, han har så utrolig dårlig samvittighet for at han snorker :kose: Det er jo ikke hans feil, allergisk som han er så er dette en fæl årstid for han...jeg våkner jo ikke av snorkinga, den holder meg bare våken når jeg våkner av en eller annen vondt :tunge1: Så nå håper vi sprayen virker, sånn at det blir en god natt :Nikke: Trenger det nå, jeg er så trøtt at jeg er kvalm!! Vil helst ikke hvile for mye på dagtid heller, for å se om det kan bidra til at jeg kanskje sover tyngre inatt..men en blund fra 5 til 6 ble det :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halleluja, jeg har sovet hele natta - kun med avbrudd mellom halv seks og sju, da lå jeg våken og hørte på kjære som snorket :fnise: Så sov jeg videre når han gikk på jobb, og våknet først halv 12 :overrasket: Det var ûberdeilig å endelig sove skikkelig, trengte det nå!!

Fikk telefon fra legen når jeg hadde stått opp, prøvene mine viser tegn på svangerskapsforgiftning, så jeg må inn for ny sjekk imorgen og så skulle hun framskynde timen på sykehuset....jeg fikk ikke "lov" å bli redd, for som hun sa; hadde det vært akutt så hadde hun sendt meg direkte på sykehuset! Men jeg kjenner at jeg er redd fordetom, dette har jo vært den store skrekken min :grine: Så imorgen kl 09.30 skal jeg til legen, håper inderlig mengden proteiner i urinen ikke har forverret seg...:sukk:

På toppen av det hele ringer først svigermor for å si fra at lånet i banken er innvilget og om jeg kan be kjære ringe henne når han kommer hjem fra jobb. Så spør hun hvordan det går med meg, og idet jeg sier "ikke så bra" så er hun igang om hvor dårlig hun er etter at hun hadde omgangssyken for 2 dager siden :sjenert: Lenge leve evnen til å bry seg om andre :ironi:

Så ringer kjære og sier snuppa er dårlig, de har ringt fra skolen...Det viser seg også at svigermor allerede har ringt til kjære, rett før hun ringte til meg, og sagt det samme til han - nesten så vi begynner å lure på om hun har begynt å bli senil :overrasket:

Lillesnupp er hentet, verdens bleikeste lille jente gikk rett til sengs og sover som en stein! Håper ikke det er omgangssyka vi får i hus :spy:

Det er nok nå :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffa meg. Håper virkelig ikke det er svangerskapsforgiftning. Synes det er litt rart også hvis det er det, for de jeg kjenner som har hatt det har vært syke fra første måneden. Men det er kanskje forskjell på det.

Stor :klemmer: fra Friggen. Tror du trenger det i dag :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svangerskapsforgiftning, men på et tidlig stadie :sukk: Det er derfor jeg ikke er så syk, det er også veldig individuelt hvor mange tegn en har tidlig :Nikke: Mine symptomer er veldig mye vann i kroppen som kom f-o-r-t, pluss protein i urinen og lavt innhold protein og blodplater i blodet...men fordi det oppdages på et tidlig stadie håper jeg at jeg slipper innleggelse på sykehus! Blodtrykket mitt var helt fint på tirsdag, så hvis det holder seg sånn og proteinmengden i urinen ikke øker for mye, samt at knøtti har det fint inni magen (det er derfor vi får ekstra ul) så håper vi hun kan få være inni der et par uker til iallfall :jepp: Men jeg får nok ikke gå til termin...blir spennende dager fremover - spennende på en måte jeg fint kunne vært foruten! Jeg håper fødselen starter av seg selv, det frister lite med igangsetting eller enda verre; keisersnitt...

Tusen takk for :klemmer:, de trenger jeg!!

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Det eneste positive oppi alt dette må vel være at du vet at du slipper å gå over tida..

Godt du fikk en god natts søvn før dagens utfordringer! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...