Gå til innhold

Diddles

Diddles

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Herlig å ha muligheten til å ta livet så med ro som du har gjort i dag da!

Blir neppe mulighet til å ligge til kl 11 på formiddagen etter at knøtti har kommet!

Godt med en skikkelig oppladning til knøtti kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med redebygging! :hoppendeglad:

Ja jeg koooooser meg med det :hoppe:

Herlig å ha muligheten til å ta livet så med ro som du har gjort i dag da!

Blir neppe mulighet til å ligge til kl 11 på formiddagen etter at knøtti har kommet!

Godt med en skikkelig oppladning til knøtti kommer!

:fnise: samme sier mannen; du får lade opp skikkelig nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Ehm... lå til elleve de første månedene med knøtt utav magen også jeg :fnise: Nå drømmer jeg derimot om å sove til 8 :tunge1:

Det er så koselig med redebygging! :hoppendeglad: Gleder meg til å komme og se ferdig innredet rom. Og seriøst - jeg må jo bare snart invitere deg til lunch for vips så er hun ute (selv om hun kan vente fem uker til da ;) ) Menneh... skal du noe neste mandag eller tirsdag?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen planer på dagtid mandag såvidt jeg vet :nigo: Mandag kveld skal jeg i klubb, og tirsdag forimddag har jeg oppfølgingsmøte med jobb ang. sykemeldingen..IA-bedrift you know ;) Så mandag er absolutt den beste dagen :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært på helsekosten og sjekket opp i forhold til hva jeg kan gjøre for å modne og forberede kroppen på den kommende jobben :) Skal hamstre inn på neste lønn ja!! Må vente til da, for ellers setter jeg igang med te av bringebærblader med en gang :ler: Utålmodig, jeg?! Kjære bare nappet posen ut av hendene mine når ekspeditøren sa det kunne sette igang fødselen; "den der får du vente med noen uker til" :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allerede før knøtti har komt ut er hvilken barnehage hun skal gå i tema her i huset, kanskje ikke så rart når begge foreldrene er inne i bransjen :fnise:

Vi er enige om at vi ikke ønsker å ha henne i samme barnehage jeg jobber i, fordi jeg ønsker at arbeidsplassen min skal være nettopp det - min arbeidsplass...så ser jeg også hvor vanskelig det er for noen mødre å sette og opprettholde de grensene som må til for å få det til å fungere for alle parter! Noen klarer det kjempebra, men noen sliter innmari også, og da er det verken godt for mor eller barn :sjenert:

Alternativet er da 3 barnehager rundt her vi bor, samt 3 familiebarnehager i gata vi bor i og gata ved siden av....Jeg heller faktisk mot familiebarnehagene :klo: Kjære har bare hørt positivt om de 3 familiebarnehagene i gata, mens de andre bhg vet vi lite om...Så lurer jeg på om det ikke er sånn at hvis vi har henne i familiebhg så får vi kontantstøtte? Jeg skal jo jobbe redusert ihvertfall det første året, men ser at 60 % bhgplass faktisk fører til at vi ikke får noe i kontantstøtte pga antall timer vi disponerer :overrasket: Jeg må nok sjekke mer opp i dette, og så vil jeg prate med de som driver disse familiebarnehagene for å høre om de har plass fra høsten neste år :) Det koster jo noe å ha ungen der også, sikkert like mye som i "vanlig" barnehage, men fordelen er jo hvis vi får kontantstøtte - da taper vi ikke så mye på at jeg jobber redusert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som jeg har forstått det får dere ikke kontantstøtte, selvom knøtti går i familiebarnehage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Dere får nok ikke kontantstøtte nei - de er strenge på det der!

Og når det gjelder modning og forberedelse til fødsel; jeg har sånn olje du kan smøre med for å forhindre revning ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare dagmamma som gjør at du får kontantstøtte da? For det vil jeg ikke ha...dagmamma altså...Det går vl kun på antall timer da, kanskje de er mer fleksible med antall timer i familiebarnehage enn vanlig barnehage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siterer Nav sine sider:

Hvem kan få kontantstøtte

Har du barn mellom ett og tre år som ikke bruker barnehage med offentlig driftstilskudd, kan du få full kontantstøtte. Har barnet deltidsplass i barnehage, kan du få delvis kontantstøtte.

Så det er håp om at dere kan få kontant støtte dersom knøtti har en halv-plass i barnehagen.

Det spiller liten rolle om det da er familiebarnehage eller annen barnehage. Det essensielle er om barnehagen får offentlig driftstilskudd eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får familiebarnehager offentlig driftsstøtte?! :klo: Det må jeg finne ut av! Vi kan nok klare å løse 50 % bhgplass første året hvis jeg jobber 60 % og kjære tar ut sin pappaperm med 1 dag i uka over ett år...men så synes jeg 50 % plass blir litt lite...men igjen så er jo 60 % bare èn dag mer i løpet av 14 dager da :fnise: Godt jeg har god tid på å finne utav dette her, så har jeg noe tidsfordriv ;)

Idag kom lappen på Liberoboksen, så nå skal jeg opp og hente den :nigo: Digger alt som er gratis :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjeder meg :tunge1:

Kjære kom hjem, spiste middag og kjørte rett på spilleøvelse..huset er ryddig og ganske så rent..alle de tingene jeg har lyst til har jeg ikke lov til (trene, male, gå laaaang tur) :klaske:

Babyboksen fra Libero var helt grei, har nå pakket utav og lagt tingene på plass, det tok ikke så lang tid :fnise:

Tro om jeg skal begynne å pakke fødebag`en :klo: Kjære tror knøtti kommer 3-4 uker før tida :overrasket: Hvis han har rett så er det jo ikke så lenge til...:daane:

Det er tydelig at kroppen jobber med å gjøre seg klar nå! Inatt hadde jeg skikkelige kynnere og mensmurringer både i ryggen og magen - da fikk jeg ihvertfall ikke til å sove! Pluss på kjære`s snorking på inn- og utpust og alle kjøttmeisene i hele verden, som ikke kvitret men hylte og skreik utenfor soveromsvinduet, så kan en si det sånn at jeg var glad jeg ikke skulle på jobb :natti: Sovnet vel sånn kvart over 5 på morgenkvisten...Herlig :dry:

Var på H&M og kjøpte meg en dongeritights, en tunika og sånne pynteblomster til å feste på klærne idag - deilig med litt nye klær :strix: Greit å ta shoppingen på en dag der jeg føler meg ganske bra sånn rent utseendemessig :jepp: Det viser visst igjen, for de jeg traff på sa jeg så kjempegodt ut til å være så langt på vei, og når kjære kom hjem var det første han også sa "så fin du er idag, du ser så lykkelig ut" :rodmer: Blir litt høy på meg selv da :ler: Så til tross for kynnere stort sett hele dagen så er dette en av de dagene der jeg synes det er fint å være gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hm...kanskje det ikke var så lurt å vaske bad, kjøkken og ganggulv?! Au :grine: Men nå er det ihvertfall rent ;) Sånn går det når mannen aldri kommer hjem fra øvelse :sjenert: Nå sikter jeg på sofaen og blir der :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All gulvvask/støvsuging har jeg overlatt til mannen. Derfor har vi alltid hybelelefanter etter at han har vært i Nordsjøen i to uker. :fnise: Men jeg klarer det bare ikke. Har liksom lært av det nå, etter å nesten måtte krype fra sengen til badet forrige gang... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd for at jeg aldri kommer til å lære (dessuten er det bare noen uker igjen...det er ikke nok :ler:) Men jeg burde ikke gjort det.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på om denne ungen har mer enn 2 bein :klo: Hun er ihvertfall overalt :daane: Her brukes armer, bein, knær og albuer aktivt for å "bygge ut"...Sorry lille venn, jeg må nok skuffe deg; det blir ikke mer plass før du kommer ut!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...