Gå til innhold

Diddles

Diddles

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi lå og pratet om det igår, det skal jammen bli fint å få kroppen sin litt tilbake også ;) ...selv om jeg fortsatt koser meg med magen min, så savner jeg ting som trening og uhemmet sex :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Vovvis er typisk meg sies det; fin å se på, sta og egenrådig og litt dum :fnise:

Fantastisk karakteristikk av hunden!! :ler: Men jeg slenger meg med resten som har trodd at det er en diger hund du har!

:hoppe: for tredje trimester!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å bekymre meg litt for å legge på meg mer enn jeg må :sjenert: Ekstra vanskelig er det nå når jeg ikke jobber lenger og heller ikke kan trene, for jeg får ikke all den bevegelsen jeg er vant med...Dermed trenger jeg heller ikke så mye mat, men jeg er jo konstant sulten jo :daane:

Utfordringen for meg er jo at jeg er hjemme hele dagene, med altfor god tid til å tenke på ting jeg ikke bør :sjenert:

Den konstante veiingen, hver gang jeg er hos jordmor har jeg - naturlig nok - lagt på meg hjelper heller ikke på...I begynnelsen gikk det sakte, jeg lå lenge på 3-4 kilo vektøkning tilsammen, men nå øker jeg med 1/2 kilo i uka :overrasket: Leser at det er normalt, men det føles ikke godt...Jeg har jo problemer med sånne ting som dette fra før, og begynner å føle meg litt på tynn is i forhold til fokus på vekt :sukk: Har ikke turt å nevne det for jordmor enda, men jeg bør vel gjøre det, sånn at jeg har noen som "holder meg litt i nakken" - dette er tross alt ikke tiden for å fokusere på fasongen og vekten sin, det går nemlig ikke til min fordel :ler: Synes det er så trist, for jeg har trivs så godt med å være gravid, kulen på magen og alt det der...nå synes jeg ikke jeg er fin lenger :grine:

I alle fall så gjør jeg et forsøk denne uka: jeg holder meg til knekkebrød, eple og yoghurt til frokost og kvelds, egg eller smoothie til lunsj og så vil jo middagene variere selvsagt...så får vi se, kanskje jeg kan tære litt på det jeg har fra før sånn at jeg ikke legger på meg så mye mer enn den vekta graviditeten medfører i seg selv?! De sier jo at alt over 12 kilo er kilo som legger seg på kroppen...mens de 12 kiloene er baby, vann, morkake osv...

Dagens hjertesukk..

Ute skinner sola, og huset er ryddig! Kanskje jeg gjør lurt i å gå meg en tur, i tusletempo selvsagt :fnise: Det er jeg og sneglene som har det tempoet :tunge1:

I samme slengen legger jeg med meny for denne uka :) Jeg var og handlet inn det vi trenger kl. 08.30 idag morges :fnise: Har vel aldri handla mat så tidlig før!! Må få en oversikt over matbudsjettet vårt igjen, denne mnd har det vært helt på ville avveier siden jeg har hatt fokus på dette styret med jobb og kynnere..matlaging har vært laaaangt nede på lista, og det har blitt mange enkle løsninger *kremt*

Meny

Mandag:

Restemiddag - Chicken Tandoori

Tirsdag:

Restemiddag - grønnsakssuppe m/ pølser

Onsdag:

Hjemmelaga fiskepinner m/ raspa gulrot og ris

Torsdag:

Omelett m/ grove bagetter

Fredag:

Pizzaboller m/ skinke

Lørdag:

Hjemmelaga kyllingsnitzel m/ pommes frites og salat

Søndag:

Kjøttkaker i brun saus m/ potet, kålstuing og brokkoli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt at du ikke føler deg like vel lenger.. :troest: I forhold til mange av oss andre her har du ikke gått opp så mye, har du det da? Synes det høres lurt ut å snakke med jordmor om det, så du slipper å gå alene med tankene. Likevel; du må ikke være for streng med deg selv! :fy_fy: Du er kjempeflott på de bildene jeg har sett, og vektoppgangen er jo helt naturlig! :jepp: Du er uansett så flink til å trene at de eventuelle ekstra kiloene som måtte komme vil forsvinne på et blunk etter fødselen. Synes egentlig heller du skal gjøre jobben da, hvis det blir nødvendig, istedet for å la kroppen tære på seg selv (som du selv sier) på det nåværende tidspunkt.. Du har dessuten trent langt ut i svangerskapet, og det er jo mer enn mange andre som ikke trener i det hele tatt. Selvfølgelig er det ikke dumt å tenke litt på hva man stapper i seg, men å være altfor streng og nekte kroppen annet enn knekkebrød og frukt når du er sulten høres ikke så lurt ut. Du skal jo ha energi til å komme deg gjennom dagene selv, i tillegg til at det er ei frøken inni magen din som krever sitt! :Nikke: Og, selv om du legger på deg en halv kilo i uka nå for tida, er det jo slettes ikke sikkert at det kommer til å fortsette svangerskapet ut! Jeg har ihvertfall lagt på meg veldig "periodevis".

Beklager at jeg er streng her, men jeg vil jo bare det beste for deg... :klem:

:klemmer:

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Vennen min da :kose:

Dette må du snakke med jordmor om! Du har virkelig ikke gått opp mye i svangerskapet altså. Du er kjempefin :rodmer:

Og de ekstra kiloene som legger seg på kroppen, de trenger du! Det er helt naturlig at man får litt ekstra fordi man skal ha noe å tære på med tanke på amming. Å amme er virkelig en strevsom ting for kroppen. Da trenger den noe å ta av. At man som gravid får ekstra på lårene/magen etc. er slik vi er laget fra naturens side. Det er ikke uten grunn at jeg til tider har sett ut som et fugleskremsel.

Men for all del - det går jo an å begrense seg ;) Det er vel bare en skive eller to ekstra du skal spise mens du er gravid. Men litt ekstra trenger du jo :lur: Igjen så er det forskjell på en skive og en sjokolade. Likevel må du jo ha lov til å unne deg litt ekstra. Det er jammen ikke enkelt med disse hormonene!

Når det er sagt - jeg vil jo ikke legge på meg mye i løpet av min neste graviditet jeg heller, men heller 20 kilo enn ekstrem svangerskapskvalme...

:klemmer::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, jeg har lagt på meg 9-10 kilo tilsammen, syns det er mye jeg i forhold til hvor lenge jeg har igjen :sjenert: Fortsetter jeg å legge på meg en halvkilo i uka i 11 uker til så blir det...*teller på fingrene* ...16 kilo opp for lille meg :vekt: Det er mye siden jeg ikke er mer enn 160 cm høy, kommer til å se ut som en babyhvalross :grine: Bæsj, jeg vil ikke ha dette i hodet mitt, jeg vil kose meg og fryde meg over gravid-kroppen min igjen!!!

Leser inne i bloggen til 2 andre som er gravide og like langt på vei som meg, de har bare lagt på seg sånn 6-7 kilo til nå og trener 5 dager i uka :daane: Kanskje jeg må slutte å følge bloggene deres nå når fokuset mitt er i ferd med å gå gale veien :vetikke: "Sorry, kan ikke følge dere lenger, for dere er ikke tjukke nok" :hoho:

Satser så klart på at jeg kan komme meg igang med trening igjen raskt etter fødselen :Nikke: Sta som jeg er så skal jeg nok klare å ta av det jeg har lagt på meg...men det var den tålmodigheten da :sjenert:

:grine: Det er mulig jeg er inni en hormonell fase, jeg har vært heldig å slippe unna det der lenge, så nå kommer det vel :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magebilde 29 + 1

Det er vanvittig forskjell bare noen uker tilbake :daane:

Slenger med bilde av stellekommoden med nye knotter (og små klær oppi :rodmer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ms. Raggsokk

Herlige magebilder :rodmer: Og så fin en kommode! Planer for påsken? Jeg skal hjem nå jeg, bare slappe av og spise masse mat (minus marsipan, æsj). Ha en fiin påske, diddles! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke såååå stor vel? ;)

Hm...nei når jeg kan sammenligne så er den vel ganske normal :sjenert: Ligger jo helt på streken i forhold til symfysemål også...Takk vennen :klemmer: Jeg føler meg bare diger om dagen, trenger en wake up call innimellom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Diddles da! :kose: Du har jo en kjempefin mage!! :hjerte: Med tanke på at du har et menneske på 40 cm inni der, så synes jeg vel ikke den ser så stor ut akkurat! Kjedelig at hodet ditt har fått uønskede ting å tenke på, snakk med jordmor du! Så blir du ikke alene med tankene ihvertfall! Lille frøkna der inne trenger at du spiser nok, både nå og når du skal amme! Og du har jo bevist før (for oss her inne og meg) at du er sta nok til å ta av det ammingen evt ikke tar vekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige magebilder :rodmer: Og så fin en kommode! Planer for påsken? Jeg skal hjem nå jeg, bare slappe av og spise masse mat (minus marsipan, æsj). Ha en fiin påske, diddles! :hjerte:

Takk kjære du :klemmer: Har litt dårlige tanker om egen kropp om dagene, så det gjør godt med fine tilbakemeldinger!!

Påsken blir stille og rolig, snuppi skal til mammaen sin og eldstemann drar vel på fjellet..så her blir det oppussing og dekorering av barnerom; kjære maler mens jeg ser på, og så innreder vi sammen (les; han bærer og jeg peker) :ler:

Kos deg hjemme, og goood bedring på deg :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diddles da! :kose: Du har jo en kjempefin mage!! :hjerte: Med tanke på at du har et menneske på 40 cm inni der, så synes jeg vel ikke den ser så stor ut akkurat! Kjedelig at hodet ditt har fått uønskede ting å tenke på, snakk med jordmor du! Så blir du ikke alene med tankene ihvertfall! Lille frøkna der inne trenger at du spiser nok, både nå og når du skal amme! Og du har jo bevist før (for oss her inne og meg) at du er sta nok til å ta av det ammingen evt ikke tar vekk!

:sjenert: jo men det er ikke så lett når jeg ikke kan gjøre de tingene jeg har lyst til, de negative tankene bare kommer dettende ned i hodet mitt...ikke kan jeg trene, ikke kan jeg jobbe, og sex tilhører sjeldenhetene pga kynnere - hva skal jeg gjøre på da?! :fnise: Jeg må seriøst få meg en hobby!!

Jeg spiser jo nok, jeg må bare sørge for å spise rett også det er det jeg mener med det første innlegget..Skal ikke slanke meg mens jeg er gravid, men jeg har en tendens til å spise feil ting når jeg er i det lunet der :sjenert: Tør ikke slippe meg løs og tenke det renner av når jeg ammer, tenk om jeg ikke får til å amme da? :fnise: Negativ, jeg?? :ler: Håpløs idag...går ut og setter meg i sola igjen tror jeg, ser om det hjelper ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...