Gå til innhold

Diddles

Diddles

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt på skole :haar: Deltidsstudie førskolelærer; 40 % skole + 60 % jobb med 70 % lønn...Nå er jeg nervøs nå!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:fnise: nei jeg har ikke komt så langt...har fått høre det siden jeg begynte i barnehage at det var rette veien for meg å gå, men har ikke hatt økonomisk mulighet til å droppe jobb for å gå på skole :sjenert: Men nå får jeg altså muligheten til å jobbe 60 % med 70 % lønn, og da bør det gå :Nikke: Jeg er ikke helt sikker på hva jeg har gjort nå :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var helt sikker på at du var førskolelærer jeg. Jeg orket jo ikke å gå ferdig videreutdanningen, men jeg har jo barnevernutdanningen min i bunnen da. Så hvis de ikke vil ha meg i barnehage mer, så får jeg finne meg noe annet å gjøre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste tror det :ler: Har muligens noe med at jeg mener veldig mye om det meste innen barnehage :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Det er SebaMed vi har også - den er sååå god! Også er det lettere å olje inn beina fort enn å smøre de med bodylotion hver dag :fnise:

Så gøy med planting *vil også* Var på Plantasjen og kjøpte meg ferdigplanta stemor i dag da :jepp:

Tipper trampis var populært for lillemor :nigo: Kan jeg spørre hva den kostet? Lillesøs ønsker seg ny, men den kan jo selvfølgelig bare være av de største som er :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pysepusen:

Jeg :hjerte: SebaMed - ingen over, ingen ved siden!!!

Nå står potte på potte på rad og rekke på terrassen, håper bare de spirer fort - jeg er litt utålmodig :fnise: Tenk så gøy hvis vi kan høste våre egne gulrøtter og purre til sommeren - små gleder :ler:

Trampoline slo an vet du!!! Hun har stort sett oppholdt seg på den i helga :hoppe: Se der, der passte den smileyen inn også :ler: Vi hadde en stor trampoline fra før, men den overlevde ikke vinteren - det kom nemlig snø før vi rakk å ta den inn :sjenert: Så da kjøpte vi ny istedet for å fikse opp den gamle...Det hadde kostet mer å fikse den enn det kostet å kjøpe ny :hakeslepp:

Den vi kjøpte nå er "bare" 3 meter i diameter, men det holder lenge for henne! Betalte 1199 kr på Europris (begrenset antall) så det var ikke så gæli ;) Storebror syntes den var litt liten, den forrige var over 4 meter i diameter - et monster av en trampoline :dåne: Ikke likte han at vi satte sikkerhetsnett på heller - for hvordan skal han kunne slå salto nå?! :roll: Han fikk det nå til på denne også så jeg :fnise:

Stakkar, jeg har helt vondt av han, må bare få sagt det - han har vært her en uke nå og skulle bort til mammaen sin idag. Pakket alle sakene sine og syklet bort..der borte har de revet badet pga fukt og råte og plassert alt inne på hans rom, istedet for å sette det inn på lillebroren sitt rom - han bruker det jo ikke likevel siden han fortsatt sover på foreldrenes rom i en alder av 4 år :haar: Der sover også minstemann - sikkert ikke trangt der inne :fnise: Han kommer bort der og ser rommet sitt og i tillegg får vite at de må bort til naboen for å låne deres bad og toalett - i en uke!!!

Han var så flat stakkar når han spurte om å få komme bort her igjen; "jeg liker ikke sånt jeg, å gå og spørre andre om å få gå på do og sånn" Stakkar :troest: Mammaen kunne jo sagt fra til han da, så hadde han sluppet å flakse frem og tilbake på den måten :kjefte: Avogtil altså...Så da var vi barnefri i 15 minutter idag :ler: Han er på plass igjen, til rent rom, rent sengetøy og kveldsmat på bordet :hjerte: Må passe på godgutten vår!

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg levert inn alle papirer til høyskolen, så nå er det bare å vente til 15. mai :bond: Siden jeg søker på grunnlag av realkompetanse måtte de ha papirer på at jeg har jobbet i barnehage mer enn 3 år :Nikke: Fikk nesten sjokk når jeg regnet meg frem til at jeg har jobbet i barnehage i 7 år nå :ler: Føler meg så ung liksom, får ikke tallene til å stemme med alderen min :hoho: I mitt hode var jeg ikke gamle flisa for 7 år siden nemlig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo ikke gamle flisa heller da ;)

Fortsatt ung og ikke minst sprek og smekker og lekker :jepp:

Oh, du er jo gull for selvtilliten :dåne: Kan du komme innom og si sånn ofte?! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh, du er jo gull for selvtilliten :dåne: Kan du komme innom og si sånn ofte?! :ler:

:fnise:

Klart jeg kan komme innom oftere å si sånt, i alle fall når det er sant. Da er det litt lettere i stedet for å sitte å finne på ting ;)

Ha en fin dag snuppa :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker snart ikke mer, livet vårt dreier seg kun om svigermor med angstanfall :grine: Jeg vet så godt hun er syk, men vi kan ikke ha det sånn som dette - vi går snart på en smell selv :sukk: Nå har vi fått pratet med flere leger, som skal hjelpe oss med å søke om støtte, hjemmesykepleie eller lignende..Sånn som ting er nå er det totalt uaktuelt med både utdanning og familieforøkelse - vi har bare ikke kapasitet!! Hadde det bare vært oss to, men når vi har 2 barn og hund i tillegg til jobb - vi skal ha overskudd og ikke minst tid til dem også...per idag er det desverre dårlig med begge deler :trist:

Har jeg vært på trening er det ubesvarte anrop på tlf - fra svigermor

Er jeg på jobb så ringer hun

Har vi helg så er det stort sett nede hos henne eller på legevakten vi er

:dåne:

Gi meg styrke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner deg så godt kjære vennen. Får man ikke tid til seg selv så går man på en smell til slutt, Og det er viktig at dere får gjort noe med dette nå før smellen kommer.

Går svigermoren din på medisiner, til psykolog o.l? Noe må jo gjøres når hun har så sterk angst og angstanfall.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frigg: hun har vel snart prøvd ut alt :sukk: Går jevnlig til samtaler med psykiatrisk sykepleier, går på medisiner for depresjon og angst, innsovingstabletter, sovemedisiner og Sobril (beroligende) som hun roer seg ned med når hun kjenner det bygger seg opp, holder seg i form og i tillegg gjør vi alt vi kan mtp besøk, middag osv...jeg aner ikke hva som kan gjøre henne bedre :trist: Men nå håper vi på hjelp :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Håper virkelig at hun kan få mer hjelp nå. Greit nok at familien skal hjelpe til, men det er jo måte på :sjenert:

:klemmer: til deg vennen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå håper vi på det beste :)

Idag når hun var her på middag var hun ganske bra form egentlig, ihvertfall med tanke på at vi brukte hele lørdagskvelden vår med å sitte på legevakten med henne :sjenert: og satt og sa at når hun skal til legen imorgen skal hun smile og være så glad :hakeslepp: Da ble jeg sint og sa at hun får jammen si det som det er og ikke spille skuespill for legen sin :kjefte: Hvis hun skal spille glad og fornøyd hos legen sånn at det ikke blir noen hjelp å få - ja da :kjefte: da blir det ikke mye hjelp å få fra oss heller :nei: Makan :filer::fnise: Tullegeit!!! Hun tok den da, og var så blid og glad når hun gikk herfra - med nylakkerte negler og morgendagens middag i en boks :gjeiper:

Nå skal vi se film, nye siste rest av helga som ikke ble noe særlig helg og spise nystekte potetkaker :sikle:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...