Gå til innhold

Personer som trives bedre alene


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hva gjør man for å få personer, som trives bedre alene en i sosiale sammenheng. Til og forstå at de må skjerpe seg. Og at det ikke er bra å leve alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dra dem med, gang etter gang?

Endret av Stillest vann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må de skjerpe seg?

Jeg er antakeligvis en av disse personene, trives ikke i store forsamlinger, men det betyr jo ikke at jeg er sosialt tilbakestående, men at jeg liker å ha få personer å forholde meg til.

Jeg trives godt i mitt eget selskap, jeg blir "sliten" av mye sosial aktivitet, skal jeg da måtte presses til å være sammen med folk fordi det er det som er "normalt"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II
Dra dem med, gang etter gang?

Jeg trodde først det sto drep dem drep dem

men jeg tror ikke det er lurt å dra dem med. For min del så synes jeg det er bedre å være alene en og være i store sammlinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Jeg lurer på det samme som Hinata, hvorfor skal man endre på personer som trives best alene? Man trenger da virkelig ikke å være skrullete i hodet for å trives i sitt eget selskap.

Det blir selvfølgelig noe annet med peroner som har vanskelig for å komme inn i sosiale sammenhenger, men som egentlig ønsker dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som du ikke er en av disse personene, synes jeg. Det er stor forskjell på å trives best i eget selskap, og å gjøre det *hele* tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde først det sto drep dem drep dem

men jeg tror ikke det er lurt å dra dem med. For min del så synes jeg det er bedre å være alene en og være i store sammlinger

Hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som du ikke er en av disse personene, synes jeg. Det er stor forskjell på å trives best i eget selskap, og å gjøre det *hele* tiden.

Hva er det du mener med hele tiden da? Selvfølgelig er jeg sosial i skolesammenheng og slikt, men det er fordi jeg må. Det kan gå uker og måneder mellom jeg gjør noe sosialt etter skoletid/ i helgene, og da er det snakk om å møte en person for noen timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissBella

Jeg vil ikke si at jeg trives best alene men av og til har jeg rett og slett ikke lyst til å være sosial. Alle har godt av å være alene inni mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Er det et større problem å trives i sitt eget selskap enn å ikke trives i sitt eget selskap?

Ja det er det, Det er ikke normalt sammfunnet er skapt slik at man skal være sosial og like seg med andre mennesker. Det er ikke skapt for folk som liker seg alene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Hva gjør man for å få personer, som trives bedre alene en i sosiale sammenheng. Til og forstå at de må skjerpe seg. Og at det ikke er bra å leve alene.

Med slike holdninger til folk som trives alene er det du som bør skjerpe deg. Selv om jeg antar at du tuller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cipheria
Hele tiden?

Jepp. Heller åleine enn ut på fest. Men det er greit å henge med venna ein gong iblant. Som ikkje er i store samlingar, vel å merke...

:)

Endret av Cipheria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til trives jeg veldig godt i bare mitt eget selskap, andre ganger ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja det er det, Det er ikke normalt sammfunnet er skapt slik at man skal være sosial og like seg med andre mennesker. Det er ikke skapt for folk som liker seg alene

Glad du ikke er noen jeg kjenner.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør man for å få personer, som trives bedre alene en i sosiale sammenheng. Til og forstå at de må skjerpe seg. Og at det ikke er bra å leve alene.

Eg er nok en av de du tenker på. Er mye og plenty nok sosial i jobben. Der eg er aller dårligst er nok ute på pub. Begynner å kjede meg. Vorspihl og fester som ikke ender noe plass er bare digg.

Men det er alltid noen forbaska folk som absolutt må på diskotek og alle blir spredd for alle vinder. + eg avogtil ender opp med støy på ørene dagen etterpå.

Trives best med ei god bok, noen teikneserier og gode filmer og tv serier, eller et spel. Og går annakvar dag på helsestudio + da går eg ca 1 time fram og tilbake.

Driv mye med paintball om sommeren og da pleier vi å grille litt og. Stort sett menn og gutar der da.

Ellers går eg avogtil ein del fjell turer med min mor. Fritida tilbringer eg som regel med venner som også er ganske usosiale...so vi er sosiale sammen.

Sikkert noen som synes eg må skjerpe meg, men det sier mer om dem enn meg.

Skjønner ikke helt den: Og at det ikke er bra å leve alene. Har aldri kjedet meg ein dag i livet mitt, har alltid noe å ta meg til. Klart mye av det gjør eg alene da.

Om du tenkte på å finne noen å dele livet med eller være mer med venner. So er ikke det med venner alltid lett. Siden at dei aller fleste gamle vennene mine har unger og kone. Og vi er på forskjellie staider av liven våre, som ikke alltid er so gøy. Kjæreste har ikke funket så bra, har ein tendens til å gi opp i periodar og heller "geeke" meg. Det er en ganske lang prosess som eg synes eg ikke har tid til alltid.

Men om du vil redde meg, so værsegod. Har nok ikke noe spesielle tips anna enn at du kan be meg med på ting da hehe.

Endret av Andrelinoge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_hei_*

Jeg har en stedatter som er slik. Hun har alltid siden hun var bitteliten vært innadvendt og glad i å være for seg selv. Dette har gjort sitt til at jeg har slitt med å komme innpå henne. Det har tatt mange år. Mange frustrasjoner. Hun har få venner og trives best inne med seg selv. Bortsett fra skolen kommer hun seg sjeldent ut. Vi har ett godt forhol nå men det har tatt lang tid og jeg har vært TÅLMODIG. Er det noan av dere her som har vært slik fra barnsben av? Jeg har selv alltid vært veldig sosial og jeg forstår meg ikke så lett på henne. At hun ikke har behov for å være sosial? Være med de få vennene hun har...Hun er jo bare barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Nå spørs det litt hvorfor mennesker isolerer seg, syns jeg. Er det noe man gjør en periode, fordi man føler behov for å være alene, så bør man respektere det.

Er det noen som alltid isolerer seg, trenger de kanskje en liten dytt for å bli litt mer sosiale.

Når det er sagt, så er alle forskjellige, og har ulikt behov for å være sosiale. Jeg har alltid likt å være alene, og trives godt i eget selskap. Er sosial når jeg føler for det. Det er en del av min personlighet. Får jeg ikke litt alenetid, blir jeg småsprø.

Jeg har en jobb hvor jeg må være hypersosial, blid, hyggelig og omgjengelig hele tiden. Da er det godt å være litt alene på kvelden og hente seg litt inn igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...