Gå til innhold

Sjekking av fremmede jenter

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hei!

Jeg lurer på om noen har noen tips til hvordan en skal sjekke opp jenter i helt hverdagslige situasjoner som på butikken, på busstoppet, på bussen osv... Hvordan ta kontakt, hva skal en snakke om, hvordan skal en vise interesse uten å være for pågående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LanaLane

Spør om noe som har sammenheng der hun står.

Busstopp: "Har 47 gått forbi?" Sjekk responsen, smiler hun så kan du jo si "skal til blablabla og blablabla"

Butikken: "har du smakt denne her?" *vis vare*

Bussen: "kan jeg sitte her?"

Du ser fort om hun ser deg i øynene, gir deg et ekte smil etc. Snur hun seg bort eller haster videre så er hun ikke interessert :)

Jeg HATER de som kommer bort til meg og slår av dårlige spøker iallefall. Mener ikke å være slem, men da himler jeg litt med øya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tine_*

Jeg har blitt kontaktet av menn i bla matbutikken, som har sagt noe sånt som at "Unnskyld, men du er bare så pen at jeg må få spørre om du kunne tenke deg å bli kjent over en kopp kaffe."

Fordi jeg var i forhold takket jeg nei, men synes sånt er veldig søtt gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg HATER de som kommer bort til meg og slår av dårlige spøker iallefall. Mener ikke å være slem, men da himler jeg litt med øya.

:fnise:

Hvis det er en god spøk da? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt kontaktet av menn i bla matbutikken, som har sagt noe sånt som at "Unnskyld, men du er bare så pen at jeg må få spørre om du kunne tenke deg å bli kjent over en kopp kaffe."

Fordi jeg var i forhold takket jeg nei, men synes sånt er veldig søtt gjort.

Tror heller jeg hadde falt for denne varianten. Det er tøft gjort egentlig, mulig jeg kunne takket ja til noe sånt. Da tenker jeg også at det er litt guts i fyren.

Det er heller slitsomt når det kommer noen for bare "å snakke" om løst og fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes at det er søtt når han f eks spør om hva jeg skal ha i køen på cafe, og lignende småsamtaler som er lett å skjønne er en invitasjon til flørt. Men det at en person kommer bort til deg og forteller at han rett og slett vil bli kjent med deg, høres bare helt fantastisk ut! :) da hadde jeg smeltet (hadde jeg vært interessert vel og merke! ) menn er noen ganger ganske skjønne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg lurer på om noen har noen tips til hvordan en skal sjekke opp jenter i helt hverdagslige situasjoner som på butikken, på busstoppet, på bussen osv... Hvordan ta kontakt, hva skal en snakke om, hvordan skal en vise interesse uten å være for pågående.

Kan ikke helt se for meg at jeg ville latt meg bli sjekket opp av en vilt fremmed i noen av de settingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å :rødme: så koselig da! Den likte jeg!

Jeg ble sjekket opp av kassamannen på butikken flere ganger. Sjekketrikset hans var dessverre ikke det beste men det var alltid koselig å prate med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 99% av tilfellene er småprating ala "har den-eller-den bussen gått?" er utrolig irriterende.

Hvis mannen går rett på sak, feks som nevnt over med "du var så utrolig pen, så jeg lurte på om du ville bli med og ta en kaffe", så hadde jeg definivt gjort det.

Menn som vet hva de vil ha, innpakket i masse sjarm, det er sexy for meg.

Men når det blir stakkarslig småprating - sorry, men det er jeg virkelig ikke interessert i.

Syns gutter skal være mye tøffere når de prøver å sjekke opp! Ikke masse slibringe kommentarer altså, men det er faktisk lov å si hva man vil ha - ikke late som man skal på samme buss som den pene jenta bare fordi han KANSKJE får et ekstra smil av hu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 99% av tilfellene er småprating ala "har den-eller-den bussen gått?" er utrolig irriterende.

Hvis mannen går rett på sak, feks som nevnt over med "du var så utrolig pen, så jeg lurte på om du ville bli med og ta en kaffe", så hadde jeg definivt gjort det.

Men når det blir stakkarslig småprating - sorry, men det er jeg virkelig ikke interessert i.

Syns gutter skal være mye tøffere når de prøver å sjekke opp! Ikke masse slibringe kommentarer altså, men det er faktisk lov å si hva man vil ha - ikke late som man skal på samme buss som den pene jenta bare fordi han KANSKJE får et ekstra smil av hu.

Så er det en ørliten mulighet - dersom gutten absolutt ikke er din type - at du nok heller ikke hadde satt så stor pris på det.

I alle fall hørt venninner si - "hadde han vært kjekk, så hadde det jo vært greit at han var så direkte". Stakkarslig småprating ja...hmm...håper virkelig ikke at jeg prøver meg med min "berømte" småprat på deg ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

En mann som er så overfladisk at han vil drikke kaffe med noen fordi de er pene, er ikke noe for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg har også blitt spurt om å ta en kaffe midt på gaten og i matbutikken og jeg må si jeg begge gangene tenkte at mennene måtte være riv ruskende gale i hodene sine som gjorde noe sånt - og jeg tenkte også; når de spør meg så har de også spurt andre.

Men kanskje jeg er veldig sær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har også blitt spurt om å ta en kaffe midt på gaten og i matbutikken og jeg må si jeg begge gangene tenkte at mennene måtte være riv ruskende gale i hodene sine som gjorde noe sånt - og jeg tenkte også; når de spør meg så har de også spurt andre.

Men kanskje jeg er veldig sær?

Du er neppe sær. En fyr som prøver å sjekke meg opp på gata må ha noe ekstraordinært spesielt ved seg hvis det skal veie opp for det faktum at han faktisk prøver å sjekke opp noen på gata :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Hei!

Du kan starte med å spørre hvor gammel hun er. Svarer hun 35 eller eldre sier du bare "sorry, men toget har gått, baby".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Du kan starte med å spørre hvor gammel hun er. Svarer hun 35 eller eldre sier du bare "sorry, men toget har gått, baby".

:klemmer: Ikke alle som er som Peewee da ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ikke enig. Synes nordmenn er altfor dårlig på tilfeldig småprat. Hadde dette vært en naturlig ting i hverdagen, så hadde vi ikke blitt så sjokkert når noen plutselig pratet til oss på et busstopp. Jeg foretrekker at gutten starter i en mer tilfeldig og vennskapelig tone, enn i "jeg tilber ditt skjønne åsyn"-modusen.

Det hadde vært deilig å kunne komme i kontakt med gutter på andre måter enn i alkoholpåvirket tilstand ute på byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært deilig å kunne komme i kontakt med gutter på andre måter enn i alkoholpåvirket tilstand ute på byen.

Det hadde vært deilig å ikke blitt sett på som en gris som prøver å få seg et ligg bare man er høflig mot noen man ikke kjenner og som ikke er på jobb. Satt litt på spissen det utsagnet altså...

Både jenter og gutter har generelt en alt for overfladisk tilnærming til andre av det motsatte kjønn, altså dersom man ikke er fin nok så er man mer eller mindre uinteressant å bruke tid på. Hvorfor skulle ellers diverse personer jeg kjenner oppnå kontakt, når de har fint lite interessant å komme med?

Uten å generalisere og kverulere hverken med meg selv eller andre, så synes jeg aksepten for de som bare ønsker å være hyggelige er alt for lav. Så fort noen ukjente snakker til oss svarer vi dersom vi selv er seksuelt interessert i vedkommende, men dersom den som tar kontakt ikke er "potensiell", så snor man seg unna så fort som mulig.

Hvordan kan jeg påstå det? Jo, gutter jeg ser gjør dette, jeg har gjort det selv, og jeg har opplevd dette selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å generalisere og kverulere hverken med meg selv eller andre, så synes jeg aksepten for de som bare ønsker å være hyggelige er alt for lav.

Er litt freidig og schizofren og svarer meg selv jeg...

...det hadde rett og slett vært fint om jenter var litt mindre kalde overfor ukjente, og at gutter hadde vært litt mindre primitive huleboere overfor jentene.

Jeg hadde i alle fall satt pris på om ikke andre stakk kjepper i mine hederlige hjul, og at man rett og slett ble møtt litt mindre avvisende i daglige situasjoner. (det er selvsagt eksempler i søkk og kav på det motsatte, men da snakker vi i stor grad om ølbriller og sløvet sinn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...