Gå til innhold

Trenger hjelp til bedømme kjole

Gjest Gjest_janne_*

Anbefalte innlegg

Heisann, her var det kommet mange svar..takk for det! :hjerte:

På invitasjonen står det mørkdress, hva enn det betyr :huh:

Selv føler jeg at jeg må piffen kjolen opp med tilbehør og fine sko..

Jeg synes det er vanskelig å finne kjole, vet egentlig ikke heilt hva jeg er ute etter... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann, her var det kommet mange svar..takk for det! :hjerte:

På invitasjonen står det mørkdress, hva enn det betyr :huh:

Selv føler jeg at jeg må piffen kjolen opp med tilbehør og fine sko..

Jeg synes det er vanskelig å finne kjole, vet egentlig ikke heilt hva jeg er ute etter... :sur:

Til mørk dress, daglig antrekk eller formiddagsantrekk gjelder ingen spesielle regler for kvinner, utover at klærne skal være pentøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SmallTalk

Jeg synes kjolen var søt, jeg. :) Ikke helt min stil, men den så ut til å være pen i stoffet og hadde et fint snitt.

Det eneste jeg ser som kan være negativt er at den kanskje kan bli litt kort dersom du er litt over snittet høy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kjolen ser veldig kort ut. Det vil vel gjerne avhenge litt av hvor høy du er, men den ser knapp ut.

Jeg synes heller ikke at den er pen nok til et bryllup. Selv med flotte sko, smykker og veske vil denne kjolen kun være fin nok i hagebryllup eller lignende. For den prisen som denne kjolen koster burde det ikke være noe problem å finne noe som er litt mer passende for anledningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser den på modellen ser jeg jo hvor kort den virkelig er, og jeg synes den er altfor kort for et bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til mørk dress, daglig antrekk eller formiddagsantrekk gjelder ingen spesielle regler for kvinner, utover at klærne skal være pentøy.

Okei, sko nesten ønske det sto galla på invitasjonen :)

Jeg synes kjolen var søt, jeg. :) Ikke helt min stil, men den så ut til å være pen i stoffet og hadde et fint snitt.

Det eneste jeg ser som kan være negativt er at den kanskje kan bli litt kort dersom du er litt over snittet høy?

Kanskje det, jeg er 168 høy, den blir kanskje for kort ja.Jeg får nok bare kikke litt mer, skal til byen imorgen å kikke. Jeg liker å shoppe, men når det er noe jeg faktisk trenger, synes jeg det er kjedelig..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, spørs helt om de bruker galla korrekt eller ikke. Tror jeg hadde foretrukket smoking eller noe. Da har man litt retningslinjer uten at man trenger albuehansker eller lignende. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, spørs helt om de bruker galla korrekt eller ikke. Tror jeg hadde foretrukket smoking eller noe. Da har man litt retningslinjer uten at man trenger albuehansker eller lignende. :P

Sant det!Føler det er så lite "fine" kjoler i butikkene nå.Er enten sommerkjoler eller sånne finfine kjoler så en bruker på julebord..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg litt for ung til å vite så mye om hva som er for kort og sånn til bryllup, men se på denne, denne og denne var ganske fine. :)

En stor tommel opp, for kjole nr. 1, og en liten en for nr. 3. Den første var bare helt fantastisk synes jeg- men, nr. 3 passer kanskje bedre i et bryllup?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjole nr. 1 passer på byen. Ikke i bryllup med kleskode mørk dress.

Endret av Wadjet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men "mørk dress" definerer ikke annet enn penklær for jentene. Sjekk skikkogbruk.no, du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men "mørk dress" definerer ikke annet enn penklær for jentene. Sjekk skikkogbruk.no, du.

Men man bruker jo ikke penklær på byen? Jeg bruker i hvert fall helt forskjellige ting som penklær og som "på-byen-klær". Penklær er litt mer formelt i mine øyene.

Dermed er ikke en kort kjole nok for bryllup, synes jeg. TS sitt kjole var jo fin, men litt for kort og litt for hverdagslig, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...