robotkalle Skrevet 20. juni 2009 #21 Skrevet 20. juni 2009 Hvordan man er som person og hvordan man oppfattes av andre er jo interessant - førsteinntrykk. Går vel mye på fordommer, men de fleste (er jo ganske naturlig) får jo ofte et inntrykk av hvordan personer er ut i fra utseende, klesstil og kroppsholdning. Noen som føler at man ofte/noen ganger blir satt i en bestemt bås ut i fra utseende - som ikke stemmer overrens med hvordan en er som person ? Personlig har jeg noen ganger opplevd den der " OI, du var jo snill og grei du, trodde du var en sånn arogant, klysete type jeg"..Eller fra venninner som kan fortelle at "Trine ble så overrasket, hun trodde du var sånn og sånn, men det stemte jo ikke".... Jeg opplever veldig ofte at folk får et positivt førsteinntrykk av meg, kler meg ganske ordentlig, men ikke glatt, var ganske pen da jeg var ung, høy, mørk, typen snill gutt som smiler vennlig. Jeg har også opplevd å nærmest få servert fitte på fat, noe som ikke er vanlig for sjenerte og tilbaketrukne gutter. Folk er utrolig overflatiske, og selv om det ikke alltid er hyggelig å oppleve når folk blir negativt overrasket over personligheten din, så er det utrolig fordelaktig å få avlevert et godt førsteinntrykk nesten gratis. Det er noen som gjør sport av det motsatte, de kler seg som om de skulle være alt annet enn mors beste barn, men er egentlig nettopp det; tvers igjennom goodie goodies. Nå har jeg nye arbeidskollegaer, og jeg har tillatt meg litt mer tid til å tygge på hva slags personligheter jeg dealer med. Jeg bare noterer meg forskjellige ting, hvor store øyne de har til daglig (sympatikotonus, nevrotisk adferd), hvor mye de rynker på nesa, om de smiler, tonefallet, hvor tilgjengelige de er, osv. Alt er ytre ting, og det er begrenset hvor spesifikk slik info er. F.eks kan det godt være at den kollegaen som har det mest sjarmerende og barnslige smilet, er den kollegaen som viser seg å være den som dolker deg i ryggen om vinden snur. Det er ikke alle deler av personligheten som er så tilgjengelig (noe som jeg drar nytte av, se førsteinntrykk). Av og til tenker jeg at jeg er litt falsk, der jeg vektlegger å være vennlig. Jeg lager da andre ansiktsuttrykk og tonefall, enn hva jeg ville gjort ovenfor nære folk jeg er totalt trygg på.
Envy Skrevet 21. juni 2009 #22 Skrevet 21. juni 2009 jeg blir puttet i båsen gother/emo hele tiden super iriterende, når man faktisk går i både hvitt og rosa og kremgult, hvorfor skal man da bli båset som gother og emo fordi man har langt, svart hår? Har fått så mange kommentarer og ting om dette at jeg tilslutt klippet håret mitt og bleket det lyst. kjipt når man ikke kan få se ut som man vil pga folk ikke kan gi seg med å båse folk..
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2009 #23 Skrevet 21. juni 2009 jeg blir puttet i båsen gother/emo hele tiden super iriterende, når man faktisk går i både hvitt og rosa og kremgult, hvorfor skal man da bli båset som gother og emo fordi man har langt, svart hår? Har fått så mange kommentarer og ting om dette at jeg tilslutt klippet håret mitt og bleket det lyst. kjipt når man ikke kan få se ut som man vil pga folk ikke kan gi seg med å båse folk.. Om en person har blek hud og man tydelig ser at håret er farget svart, er det kanskje lett å få gother/emo-assosiasjoner. Det er litt fordi det ser så unaturlig og "lite sunt" ut. Jeg synes ikke det er pent når bleke mennesker farger håret svaret, og spesielt ikke når den lysere etterveksten kommer frem.
Gjest Hilde K S Skrevet 21. juni 2009 #24 Skrevet 21. juni 2009 Jeg tror jeg har blitt oppfattet som alt mellom himmel og jord.
Fjesingen Skrevet 21. juni 2009 #25 Skrevet 21. juni 2009 Har inntrykk av at folk gjerne tror jeg er rimelig forsiktig og uskyldig, helt til jeg åpner kjeften... Ulv i fåreklær - der har du meg.
Envy Skrevet 21. juni 2009 #26 Skrevet 21. juni 2009 Om en person har blek hud og man tydelig ser at håret er farget svart, er det kanskje lett å få gother/emo-assosiasjoner. Det er litt fordi det ser så unaturlig og "lite sunt" ut. Jeg synes ikke det er pent når bleke mennesker farger håret svaret, og spesielt ikke når den lysere etterveksten kommer frem. nei, det er godt mulig, men når man har italiensk og spansk blod i årene så ER HÅRET NATURLIG SVART!! Det at man er litt blek i huden vinterstid og store deler av året når man bor i norge er vel strengt tatt ganske naturlig. Når man i tillegg har en klesstil som tilsier noe helt annet syns jeg det er feil å bli puttet i en bås bare fordi man velger å la håret bli langt.. svart er det av seg selv.. -.-
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2009 #27 Skrevet 21. juni 2009 nei, det er godt mulig, men når man har italiensk og spansk blod i årene så ER HÅRET NATURLIG SVART!! Det at man er litt blek i huden vinterstid og store deler av året når man bor i norge er vel strengt tatt ganske naturlig. Når man i tillegg har en klesstil som tilsier noe helt annet syns jeg det er feil å bli puttet i en bås bare fordi man velger å la håret bli langt.. svart er det av seg selv.. -.- Ja, da hadde jeg ikke brydd meg om det. Svart hår er jo veldig fint når det er naturlig.
Gjest brutal_mann Skrevet 21. juni 2009 #28 Skrevet 21. juni 2009 Menn tar jeg på kornet basert på klesstil alene. Kvinner forventer jeg alltid det verste fra, så får de heller bevise at de duger etter hvert. Dog, pene jenter _er_ dumme i de aller aller fleste tilfellene.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2009 #29 Skrevet 22. juni 2009 Dog, pene jenter _er_ dumme i de aller aller fleste tilfellene. Du mener det er en fysisk lov som gjør at ytre skjønnhet fjerner hjerneceller? Skjønner at denne loven selvfølgelig bare må gjelde for kvinner da. Synd at du ikke kan bli homofil. Da kunne du elske noen som kunne elske deg tilbake, og noen som kunne være vakker og samtidig ha hjerneceller.
Gjest KateW Skrevet 22. juni 2009 #30 Skrevet 22. juni 2009 (endret) Jeg har sluttet å prøve og bevise at jeg ikke er som jeg ser ut. Jeg har alle de "egenskapene" som gjør at folk ser på meg som alt jeg ikke er. Jeg er snill (jada, floksel) godhjerta, huslig, liker å være med venner og familie, lage mat, ordne, jeg er omsorgsfull, gjennomtenkt osv. Jeg har store lepper, store pupper, langt blondt hår og ser visstnok både pen og dum ut. Dette resulterer i at menn jeg trives med ikke "ser" meg og menn som ser meg ikke er menn jeg faller for. På generell basis. Kvinner tør ikke være venninner med meg, fordi jeg ser utilnærmelig ut, eller stjeler mennene deres eller what not, noe som selvsagt ikke er sant. De senere årene har jeg blitt meg mer bevisst hva slags venner og omgangskrets jeg har, og da blir det helt annerledes. Dette handler om folk som er trygge og tydelige og ser innsida før utsida... Endret 22. juni 2009 av KateW
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2009 #31 Skrevet 22. juni 2009 Dette resulterer i at menn jeg trives med ikke "ser" meg og menn som ser meg ikke er menn jeg faller for. På generell basis. Jeg skjønner ikke helt dette. Vil ikke smarte menn ha sensuelle kvinner som kjæreste? Vil det si at de for eksempel sier nei takk til en dame som ser ut som Scarlett Johansson?
Gjest KateW Skrevet 22. juni 2009 #32 Skrevet 22. juni 2009 Som sagt så har dette forandret seg noe den siste tida. MEN på generell basis, så opplevde jeg det, ja. At smarte og omsorgsfulle menn ofte styrte unna meg fordi de så ytterst, og ytterst var skremmende. Det er faktisk ofte de litt "dummere" og overfladiske guttene som "tør" gå etter de "peneste" damene. Hvor mange smarte menn tror du hadde sjekket opp Scarlett på bar? De førstnevnte går etter indre kvaliteter og regner med at damer som har mange ytre kvaliteter ikke har utviklet de indre.
Gjest Stjernedryss Skrevet 22. juni 2009 #33 Skrevet 22. juni 2009 Jeg har sluttet å prøve og bevise at jeg ikke er som jeg ser ut. Jeg har alle de "egenskapene" som gjør at folk ser på meg som alt jeg ikke er. Jeg er snill (jada, floksel) godhjerta, huslig, liker å være med venner og familie, lage mat, ordne, jeg er omsorgsfull, gjennomtenkt osv. Jeg har store lepper, store pupper, langt blondt hår og ser visstnok både pen og dum ut. Dette resulterer i at menn jeg trives med ikke "ser" meg og menn som ser meg ikke er menn jeg faller for. På generell basis. Kvinner tør ikke være venninner med meg, fordi jeg ser utilnærmelig ut, eller stjeler mennene deres eller what not, noe som selvsagt ikke er sant. De senere årene har jeg blitt meg mer bevisst hva slags venner og omgangskrets jeg har, og da blir det helt annerledes. Dette handler om folk som er trygge og tydelige og ser innsida før utsida... Jeg tror du skal være forsiktig med å tro at kvinner ikke tør eller vil være venn med deg. Ikke alle passer sammen som venner, og jeg har aldri noensinne hørt noen f.eks bli baksnakket fordi de er pene. Det jeg derimot har opplevd er at hvis man har en veldig pen venninne så blir alle guttene fokusert på denne jenta, så hun stjeler liksom all oppmerksomheten (enten hun vil eller ei). Likevel har jeg aldri opplevd at noen har eksludert en venninne pga det.
Envy Skrevet 22. juni 2009 #34 Skrevet 22. juni 2009 Jeg tror du skal være forsiktig med å tro at kvinner ikke tør eller vil være venn med deg. Ikke alle passer sammen som venner, og jeg har aldri noensinne hørt noen f.eks bli baksnakket fordi de er pene. Det jeg derimot har opplevd er at hvis man har en veldig pen venninne så blir alle guttene fokusert på denne jenta, så hun stjeler liksom all oppmerksomheten (enten hun vil eller ei). Likevel har jeg aldri opplevd at noen har eksludert en venninne pga det. Jeg er også en av de jentene som "stjeler" oppmerksomhet på utesteder, og jo jeg har faktisk mistet venninner på det. som har klaget hver gang vi skal ut på at "åh, det er jo ikke noen vits i år dra ut med deg, da får jo du all oppmerksomheten". Det er ikke noe kult å få den slengt i trynet heller.. og hva skal man gjøre da, ta på seg joggebukse og la vre å dusje før man drar på byen, bare for å prøve å ikke være midtpunkt?
buttergirl Skrevet 22. juni 2009 #35 Skrevet 22. juni 2009 Folk oppfatter meg som en stille og rolig person første gang de møter meg. Men de som kjenner meg vil nok ikke beskrive meg som stille i det hele tatt, er utadvent, glad og liker å ha noe å gjøre hele tiden
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2009 #36 Skrevet 22. juni 2009 Hvordan man er som person og hvordan man oppfattes av andre er jo interessant - førsteinntrykk. Går vel mye på fordommer, men de fleste (er jo ganske naturlig) får jo ofte et inntrykk av hvordan personer er ut i fra utseende, klesstil og kroppsholdning. Noen som føler at man ofte/noen ganger blir satt i en bestemt bås ut i fra utseende - som ikke stemmer overrens med hvordan en er som person ? Personlig har jeg noen ganger opplevd den der " OI, du var jo snill og grei du, trodde du var en sånn arogant, klysete type jeg"..Eller fra venninner som kan fortelle at "Trine ble så overrasket, hun trodde du var sånn og sånn, men det stemte jo ikke".... Ja,vi er ofte forutinntatte når det gjelder andre. Har en i tilegg hørt noe om vedkommende som er negativt,så er det ekstra ille. Jeg imøtegår folk med et åpent sinn. Nå har jeg ny jobb...arg.......typisk kvnnearb.plass,og går stilt i dørene. Hører flere der er mer enn villig til å være negativ,fortelle om andre osv. Har liten lyst til å snakke om andre jeg ikke vet hvem er engang,men som jeg vet vil møte i jobbsammenheng. Jeg blir kansje opplevd som at jeg ikke bryr meg,usosial kansje. De som kjenner meg vil si noe helt annet
Aurora M. Skrevet 22. juni 2009 #37 Skrevet 22. juni 2009 Jeg har alltid fått høre at jeg er søt og ser så snill ut. Har lyse krøller, blå øyne og smilehull.. Jeg er veldig imøtekommende når jeg treffer folk, og elsker å få folk til å le. Nå er jeg nok også en omsorgsfull person, men jeg tror noen kan bli litt overrasket når det viser seg at jeg kan være en ganske bestemt dame også. Jeg er en organisator. På en måte er jeg en åpen person, men samtidig hegner jeg veldig om endel. Så merkelig det enn kan høres, så tror jeg folk tror de kjenner meg bedre enn de egentlig gjør.. Generelt sett er ikke førsteinntrykket av meg feil, men det gir et snevert bilde av meg (men det er vel naturlig for de fleste).
Gjest Stjernedryss Skrevet 22. juni 2009 #38 Skrevet 22. juni 2009 Jeg er også en av de jentene som "stjeler" oppmerksomhet på utesteder, og jo jeg har faktisk mistet venninner på det. som har klaget hver gang vi skal ut på at "åh, det er jo ikke noen vits i år dra ut med deg, da får jo du all oppmerksomheten". Det er ikke noe kult å få den slengt i trynet heller.. og hva skal man gjøre da, ta på seg joggebukse og la vre å dusje før man drar på byen, bare for å prøve å ikke være midtpunkt? Nei, men det går vel ann å vise litt forståelse for at det ikke er noe gøy om venninna de stjeler alle oppmerksomheten hver gang dere er ute sammen? Det handler jo ikke om at de dømmer deg for utseendet, men at de har erfaring med hvordan det blir. Jeg er heldigvis ikke sånn at jeg trenger å henge klistra på venninnene mine når jeg er ute på byen, men skjønner godt at det er kjipt for de som alltid må være den usynlige.
Gjest brutal_mann Skrevet 22. juni 2009 #39 Skrevet 22. juni 2009 De førstnevnte går etter indre kvaliteter og regner med at damer som har mange ytre kvaliteter ikke har utviklet de indre. Jepp! Og det fordi den store majoriteten av pene kvinner er idioter... Unntakene er få, men de finnes. De har jeg faktisk møtt Et sidespor: jeg antar at så mange pene kvinner er idioter fordi de aldri har vert nødt til å jobbe for noe. Menn gjør hva som helst for pene kvinner, og dermed er den onde sirkelen i gang.
Gjest brutal_mann Skrevet 22. juni 2009 #40 Skrevet 22. juni 2009 Jeg tror du skal være forsiktig med å tro at kvinner ikke tør eller vil være venn med deg. Ikke alle passer sammen som venner, og jeg har aldri noensinne hørt noen f.eks bli baksnakket fordi de er pene. Det jeg derimot har opplevd er at hvis man har en veldig pen venninne så blir alle guttene fokusert på denne jenta, så hun stjeler liksom all oppmerksomheten (enten hun vil eller ei). Likevel har jeg aldri opplevd at noen har eksludert en venninne pga det. Første utheving; er det noe KateW iikke trenger være forsiktig med så er det nettopp det. Andre utheving: Oksemøkk og sprøyt fra a til å. Ingnetign er som å se kvinners ansikt når "Jessica Rabbit" entrer lokalet. Iskalde blikk og tisking og hvisking umiddelbart. Kvinner HATER enhver kvinne som er vakker nok til å kapre hennes mann bare med et smil.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå